FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max

  • 12 September 2023
  • 538 reacties
  • 244067 Bekeken
FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max
Reputatie 7
Badge +9

Apple-fans, zijn jullie er klaar voor? Na veel speculatie heeft Apple weer 4 prachtige iPhone-toestellen gelanceerd!  

 

In dit topic vind je de veel gestelde vragen over de iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max. De iPhone-toestellen zijn tijdens de Apple Keynote onthuld en uiteraard vertellen wij je alles over hoe jij je iPhone 15 zo snel mogelijk in handen kunt krijgen.

 


 

GEWELDIG NIEUWS! Vanaf 15 september om 14:00 uur kun je jouw iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max in de pre-sale bestellen. Dit kan betekenen dat je een van de allereersten bent!

 

Actuele levertijden Apple iPhone 15

De iPhone 15 is direct leverbaar. Onderstaande topics zijn inmiddels gesloten.

 

Apple iPhone 15

Apple iPhone 15 Plus

Apple iPhone 15 Pro

Apple iPhone 15 Pro Max

 


FAQ

  Hoe kan ik mijn iPhone bestellen? 

Vanaf 15 september om 14:00 kun je jouw iPhone heel eenvoudig en snel bestellen!  

► Verlenging: Ga snel naar Mijn Odido (via laptop of computer), zodat je direct kunt verlengen! 
► Nieuw abonnement: Je kunt gelijk naar onze webshop om jouw nieuwe iPhone te bestellen!
► Winkel: Loop een Odido winkel binnen en plaats daar jouw order.

 

Bestelling en levering 

Bezorging via AMP:

Zodra het toestel op voorraad is ontvang je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Via www.mijnafspraak.nl kun je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als ná je bestelling.

Bezorging via PostNL: 
Je ontvangt een e-mail met daarin de bezorgdatum. Via de PostNL app kun je eventueel een andere datum kiezen.

.
Wil je het toestel liever in de Odido winkel ophalen? Dan ontvang je een SMS wanneer het toestel opgehaald kan worden. Als je nog geen SMS hebt ontvangen, dan is jouw telefoon nog niet klaar om opgehaald te worden. Het heeft dan ook geen zin om de winkel binnen te lopen, voor je de SMS hebt ontvangen.

We delen de actuele levertijden met jullie via onze Community. Zodra deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Let op: plan je afspraak met AMP zodra je de mail hebt ontvangen. Des te sneller heb je het toestel in huis. 

 

Hoe kan het dat 'mijn buurman' de nieuwe iPhone eerder heeft ontvangen, terwijl ik eerder heb besteld? 

We leveren de toestellen uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type iPhone, de kleur en het aantal GB geheugen. Dit kan betekenen dat je wellicht een erg populaire variant hebt en dan kan het langer duren voor het toestel geleverd wordt. 

Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je het toestel ontvangt. Hier zijn we strikt in. Maar door bijvoorbeeld gemaakte bezorgafspraken met de koerier of doordat mensen het toestel niet of later komen ophalen kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, het toestel eerder ontvangt.

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen bevestiging via e-mail ontvangen! 

Door de drukte kan het langer duren voor je een bevestiging(smail) ontvangt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling ontvang je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van AMP of PostNL krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling.

Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Check dan eerst even jouw spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic.

Je krijgt een e-mail vanuit AMP of PostNL zodra de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Dit is namelijk afhankelijk van de levertijd van jouw iPhone. Zodra jouw toestel bij de koerier ligt krijg je een e-mail, met behulp van deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zelf contact opnemen met AMP Logistics of PostNL zal geen extra informatie opleveren. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben zij ook geen informatie over de bezorgdatum.

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, dan krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? 

Particulier
Bij nieuwe aansluitingen via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en 24 uur voordat de order vervalt).

Bij vernieuwing via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en na 6 dagen).

Bij bestelling via Telesales:
Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijgt je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier. 

Zakelijk
Bij bestelling via de Odido webshop of Odido winkel: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij nieuw contract via Telesales Business: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je binnen 30 minuten een betalinglink per e-mail, om de betaling alsnog binnen 12 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij vernieuwing/extra aansluiting via Telesales Business: Als je 1 of 2 toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door PostNL. Als je 3 of meer toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door AMP. Je krijgt dan een factuur achteraf.

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? 

Geen paniek: de startdatum sluit straks netjes aan op jouw huidige contract als je het toestel hebt ontvangen. Een nieuw contract of verlenging moet binnen vier maanden na afsluiten ingaan. Vandaar dat je in eerste instantie een andere startdatum ziet staan. Zodra je jouw iPhone in ontvangst hebt genomen, wordt deze startdatum automatisch aangepast.

 

Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging! Wat moet ik doen? 

Wanneer je nog geen e-mail van AMP hebt gekregen om een bezorgafspraak te maken, kun je het beste de bestelling van het nieuwe abonnement annuleren. Check eerst even de voorwaarden van wetverkoop afstand of annuleren nog mogelijk is. Na het annuleren kun je inloggen op Mijn Odido om vervolgens jouw abonnement te verlengen.

Wil of kun je niet meer annuleren of heb je al mail gehad van AMP dan kun je twee maanden voor de einddatum van jouw huidige contract nummerbehoud aanvragen. Jouw nummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Houd er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt.

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. 

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en je het toestel tóch niet wilt, omdat je bijvoorbeeld een ander model of kleur toestel wilt hebben, dan kun je de pre-sale order annuleren. Ook geldt natuurlijk de Wet Koop op Afstand. Houd er wel rekening mee dat je, als je een nieuwe bestelling plaatst, weer achteraan in de rij komt en de kans groot is dat je langer moet wachten op je toestel. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? 

Nee, een gemaakte order kan niet gewijzigd worden. Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De order moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen, laat het hier in het topic weten! 


538 reacties

Zijn er andere mensen die ook een verlening hebben gedaan en ook nog geen bevestiging/betaal instructies hebben gehad? Ook niet in je spam 

groetjes

Reputatie 1

Super verstandig! Ik ben zo dom geweest dat ik mijn verlenging bij Odido heb gedaan in plaats van Belsimpel. Belsimpel haalt hun telefoons bij iedere groothandel/leverancier over te wereld vandaan en kunnen daardoor veel sneller leveren. Odido krijgt alleen leveringen van Apple zelf dat is dus verschil in levertijd. Maar echt goede keuze, service en snelheid van Belsimpel is echt supergoed!

Reputatie 3

Super verstandig! Ik ben zo dom geweest dat ik mijn verlenging bij Odido heb gedaan in plaats van Belsimpel. Belsimpel haalt hun telefoons bij iedere groothandel/leverancier over te wereld vandaan en kunnen daardoor veel sneller leveren. Odido krijgt alleen leveringen van Apple zelf dat is dus verschil in levertijd. Maar echt goede keuze, service en snelheid van Belsimpel is echt supergoed!

Ja heb ook die fout gemaakt, maar durf nu niet meer te switchen. Mijn toestel heeft bij Belsimpel ook een levertijd van 3 weken. 

Reputatie 1

Ondanks alles zou ik vooralsnog via Belsimpel willen bestellen, maar ik weet niet wat diegene destijds bij T-Mobile heeft gedaan maar ik heb een sim-only abonnement en er staat dat ik pas veel later kan verlengen terwijl het bij Odido zelf wel lukt om te verlengen. Ik weet zeker dat als ik nu bij Belsimpel zou bestellen deze telefoon eerder binnen heb dan de pre order bestellingen van Odido. Sorry Odido maar jullie hadden beter kunnen fuseren met Belsimpel! Top service daar!

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @ArasSara 

Als onderdeel van het servicepakket wat Odido wel en Belsimpel niet aanbiedt is toestel flexibiliteit. Dan kun je ondanks dat je nog in simonly contracttermijn zit toch al een verlenging naar een abonnement met een toestel bestellen.

Belsimpel verkoopt abonnementen met toestellen van alle providers.  Daarom kunnen zij grotere hoeveelheden toestellen bestellen en krijgen dus ook meer van de fabrikanten. Je zult wel bij vragen over het toestel nu en in de garantietermijn bij de retailer moeten zijn en niet bij Odido.

Reputatie 1

@eric bedankt voor je snelle terugkoppeling. Het punt is, en dat heb ik niet benoemd, deze sim-only contract is zonder dat ik hiervan afwist door een T-mobile medewerker aan de Kinkerstraat aangesmeerd. Ik had na het aflopen van een contract met telefoon bewust voor gekozen om zeg maar de maandelijkse sim-only door te laten lopen omdat ik voor de Iphone 15 zou gaan. In de winkel zei de medewerker bij het bestellen van een e-sim dat hij mijn maandelijkse kosten lager kon zetten, blijkbaar door een abonnement van te maken, maar dit is niet verteld. Dus nu zit ik vast! En anders had ik allang via Belsimpel besteld. Beetje klote dit maar goed! Bedankt!

Hopelijk valt het allemaal wel mee met de levertijden. Heb ook regelmatig bij T-Mobile besteld en ondanks de lange levertijden heb ik mijn bestelling altijd eerder gehad. Maar gerichte informatie over je specifieke bestelling is ronduit slecht. Tijdens het plaatsen van mijn bestelling bij Belsimpel werd er een levertijd van 3 weken aangehouden en na een aantal dagen zag ik de app dat leverdatum van mijn toestel was aangepast naar 30-09. Heb gisteren bevestiging gehad dat abonnement is verlengd en van PostNL een bevestiging van levering. Ben dus steeds op de hoogte geweest van de levering en vervolgstappen die nog genomen moesten worden. Als ODIDO dit ook zou doen, dan is het wachten niet eens zo erg, omdat iedereen dan weet waar die aan toe is.

Hi all,

I placed an order on 15/09 at 14:14, e-mail received 14:29. PM 256 NT.

Is anyone ordered after 14:14 with the same model with me has received theirs?

Thanks for sharing! And have a good weekend. 

Reputatie 1

Zojuist bestelling geannuleerd en bij belsimpel besteld. Verwachting (en duidelijke communicatie) dat de telefoon overmorgen geleverd wordt. 

 

Bericht van belsimpel:

Niet op voorraad. Jouw product komt binnen op 02-10-2023. Als het product binnen is en je hebt alle acties afgerond, dan versturen wij het pakket nog dezelfde dag. Wij versturen 7 dagen per week tot 23:59 uur pakketten. Geen zorgen dus - wacht rustig af. Zodra het pakket verzonden is krijg je daar per mail een bevestiging van. Onze klantenservice ziet dezelfde informatie als die hier staat en heeft geen aanvullende informatie. Als er een update is komt deze ook direct in je orderstatus te staan.

Reputatie 2

Zojuist bestelling geannuleerd en bij belsimpel besteld. Verwachting (en duidelijke communicatie) dat de telefoon overmorgen geleverd wordt. 

 

Bericht van belsimpel:

Niet op voorraad. Jouw product komt binnen op 02-10-2023. Als het product binnen is en je hebt alle acties afgerond, dan versturen wij het pakket nog dezelfde dag. Wij versturen 7 dagen per week tot 23:59 uur pakketten. Geen zorgen dus - wacht rustig af. Zodra het pakket verzonden is krijg je daar per mail een bevestiging van. Onze klantenservice ziet dezelfde informatie als die hier staat en heeft geen aanvullende informatie. Als er een update is komt deze ook direct in je orderstatus te staan.

2 dagen levertijd maar?! Welk model heb je besteld

Reputatie 1

Ik heb gisteren hetzelfde gedaan, m'n bestelling bij Odido geannuleerd en besteld bij Bel Simpel. 15 pro 128GB NT. Levering is nog niet bekend maar verwachte levertijd is tussen 2-4 werkdagen (icm odido. Ik hou jullie op de hoogte.

Reputatie 1

Zojuist bestelling geannuleerd en bij belsimpel besteld. Verwachting (en duidelijke communicatie) dat de telefoon overmorgen geleverd wordt. 

 

Bericht van belsimpel:

Niet op voorraad. Jouw product komt binnen op 02-10-2023. Als het product binnen is en je hebt alle acties afgerond, dan versturen wij het pakket nog dezelfde dag. Wij versturen 7 dagen per week tot 23:59 uur pakketten. Geen zorgen dus - wacht rustig af. Zodra het pakket verzonden is krijg je daar per mail een bevestiging van. Onze klantenservice ziet dezelfde informatie als die hier staat en heeft geen aanvullende informatie. Als er een update is komt deze ook direct in je orderstatus te staan.

2 dagen levertijd maar?! Welk model heb je besteld

 

De pro 128gb zwart

 

Reputatie 4

Nieuwe week, nieuwe kansen (v2).

 

Sinds het laatste SMS’je op vrijdag 22 september 09:54, waarbij er vermeld werd dat de Iphone op een ander moment komt dan zij dachten, niks meer (persoonlijks!) gehoord van Odido. 

 

Gaan er deze week weer 10 iPhones de deur uit? 

Reputatie 3

Nieuwe week, nieuwe kansen (v2).

 

Sinds het laatste SMS’je op vrijdag 22 september 09:54, waarbij er vermeld werd dat de Iphone op een ander moment komt dan zij dachten, niks meer (persoonlijks!) gehoord van Odido. 

 

Gaan er deze week weer 10 iPhones de deur uit? 

Ja hier zelfde situatie. Ik geef ze nog een week, dan gaat mn bestelling over naar belsimpel. Liever nog 3 weken moeten wachten, maar dan wel met een precieze datum. 

Reputatie 2

Kan iemand die bij Belsimpel heeft besteld met een levering van 2-4 dagen een update geven over hoeveel dagen het werd geleverd?

Ik heb op 15-09 mijn iPhone 15 plus roze 128gb besteld en krijg net een bericht dat deze morgen bij mij thuis geleverd word. Mijn bestel nummer is: 200806577

Reputatie 1

Ik heb op 15-09 mijn iPhone 15 plus roze 128gb besteld en krijg net een bericht dat deze morgen bij mij thuis geleverd word. Mijn bestel nummer is: 200806577

Het gaat dus helemaal niet op bestel nummer…

ik heb bestelnummer 2007923xx en ik heb nog niks gehoord 😭

Reputatie 1

Ik heb op 15-09 mijn iPhone 15 plus roze 128gb besteld en krijg net een bericht dat deze morgen bij mij thuis geleverd word. Mijn bestel nummer is: 200806577

Het gaat dus helemaal niet op bestel nummer…

ik heb bestelnummer 2007923xx en ik heb nog niks gehoord 😭

Dat ligt aan of je dezelfde telefoon hebt besteld.

Ik heb de pro max NT 256gb besteld met nummer 200790.. en nog niks gehoord.

Reputatie 1

Ik heb op 15-09 mijn iPhone 15 plus roze 128gb besteld en krijg net een bericht dat deze morgen bij mij thuis geleverd word. Mijn bestel nummer is: 200806577

Het gaat dus helemaal niet op bestel nummer…

ik heb bestelnummer 2007923xx en ik heb nog niks gehoord 😭

Dat ligt aan of je dezelfde telefoon hebt besteld.

Ik heb de pro max NT 256gb besteld met nummer 200790.. en nog niks gehoord.

Ja ik heb de roze plus 128 gb besteld 

Reputatie 3

Ik heb op 15-09 mijn iPhone 15 plus roze 128gb besteld en krijg net een bericht dat deze morgen bij mij thuis geleverd word. Mijn bestel nummer is: 200806577

Het gaat dus helemaal niet op bestel nummer…

ik heb bestelnummer 2007923xx en ik heb nog niks gehoord 😭

Dat ligt aan of je dezelfde telefoon hebt besteld.

Ik heb de pro max NT 256gb besteld met nummer 200790.. en nog niks gehoord.

Ja ik heb de roze plus 128 gb besteld 

Hmm dat is zorgwekkend dan. Had ook het idee dat het op volgorde van bestellen zou gaan.

Reputatie 1

Ik heb op 15-09 mijn iPhone 15 plus roze 128gb besteld en krijg net een bericht dat deze morgen bij mij thuis geleverd word. Mijn bestel nummer is: 200806577

Het gaat dus helemaal niet op bestel nummer…

ik heb bestelnummer 2007923xx en ik heb nog niks gehoord 😭

Dat ligt aan of je dezelfde telefoon hebt besteld.

Ik heb de pro max NT 256gb besteld met nummer 200790.. en nog niks gehoord.

Ja ik heb de roze plus 128 gb besteld 

Hmm dat is zorgwekkend dan. Had ook het idee dat het op volgorde van bestellen zou gaan.

Dat is zuur dan ja en hoort niet volgens de verkoper die ik sprak.

Reputatie 1

Ik heb op 15-09 mijn iPhone 15 plus roze 128gb besteld en krijg net een bericht dat deze morgen bij mij thuis geleverd word. Mijn bestel nummer is: 200806577

Het gaat dus helemaal niet op bestel nummer…

ik heb bestelnummer 2007923xx en ik heb nog niks gehoord 😭

Dat ligt aan of je dezelfde telefoon hebt besteld.

Ik heb de pro max NT 256gb besteld met nummer 200790.. en nog niks gehoord.

Ja ik heb de roze plus 128 gb besteld 

Hmm dat is zorgwekkend dan. Had ook het idee dat het op volgorde van bestellen zou gaan.

Helaas niet dus… 😞

Reputatie 1

Ik heb op 15-09 mijn iPhone 15 plus roze 128gb besteld en krijg net een bericht dat deze morgen bij mij thuis geleverd word. Mijn bestel nummer is: 200806577

Het gaat dus helemaal niet op bestel nummer…

ik heb bestelnummer 2007923xx en ik heb nog niks gehoord 😭

Dat ligt aan of je dezelfde telefoon hebt besteld.

Ik heb de pro max NT 256gb besteld met nummer 200790.. en nog niks gehoord.

Ja ik heb de roze plus 128 gb besteld 

Hmm dat is zorgwekkend dan. Had ook het idee dat het op volgorde van bestellen zou gaan.

Dat is zuur dan ja en hoort niet volgens de verkoper die ik sprak.

Ja dat leek mij ook niet want er staat overal wie het eerst besteld krijgt hem als eerst maar helaas. 

Reputatie 1

Zijn hier nog mensen die de pro max natural titanium 256gb besteld hebben?

Zo ja zitten jullie hoger of lager dan 200790XXX?

Ik heb 15-9 besteld om 14.08.

 

Reputatie 1

Zijn hier nog mensen die de pro max natural titanium 256gb besteld hebben?

Zo ja zitten jullie hoger of lager dan 200790XXX?

Ik heb 15-9 besteld om 14.08.

 

1402 besteld 20788XXX ook nog niks

Reageer