FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max

  • 12 September 2023
  • 538 reacties
  • 244540 Bekeken
FAQ & levertijden iPhone 15 | 15 Plus | 15 Pro | 15 Pro Max
Reputatie 7
Badge +9

Apple-fans, zijn jullie er klaar voor? Na veel speculatie heeft Apple weer 4 prachtige iPhone-toestellen gelanceerd!  

 

In dit topic vind je de veel gestelde vragen over de iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max. De iPhone-toestellen zijn tijdens de Apple Keynote onthuld en uiteraard vertellen wij je alles over hoe jij je iPhone 15 zo snel mogelijk in handen kunt krijgen.

 


 

GEWELDIG NIEUWS! Vanaf 15 september om 14:00 uur kun je jouw iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max in de pre-sale bestellen. Dit kan betekenen dat je een van de allereersten bent!

 

Actuele levertijden Apple iPhone 15

De iPhone 15 is direct leverbaar. Onderstaande topics zijn inmiddels gesloten.

 

Apple iPhone 15

Apple iPhone 15 Plus

Apple iPhone 15 Pro

Apple iPhone 15 Pro Max

 


FAQ

  Hoe kan ik mijn iPhone bestellen? 

Vanaf 15 september om 14:00 kun je jouw iPhone heel eenvoudig en snel bestellen!  

► Verlenging: Ga snel naar Mijn Odido (via laptop of computer), zodat je direct kunt verlengen! 
► Nieuw abonnement: Je kunt gelijk naar onze webshop om jouw nieuwe iPhone te bestellen!
► Winkel: Loop een Odido winkel binnen en plaats daar jouw order.

 

Bestelling en levering 

Bezorging via AMP:

Zodra het toestel op voorraad is ontvang je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Via www.mijnafspraak.nl kun je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als ná je bestelling.

Bezorging via PostNL: 
Je ontvangt een e-mail met daarin de bezorgdatum. Via de PostNL app kun je eventueel een andere datum kiezen.

.
Wil je het toestel liever in de Odido winkel ophalen? Dan ontvang je een SMS wanneer het toestel opgehaald kan worden. Als je nog geen SMS hebt ontvangen, dan is jouw telefoon nog niet klaar om opgehaald te worden. Het heeft dan ook geen zin om de winkel binnen te lopen, voor je de SMS hebt ontvangen.

We delen de actuele levertijden met jullie via onze Community. Zodra deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Let op: plan je afspraak met AMP zodra je de mail hebt ontvangen. Des te sneller heb je het toestel in huis. 

 

Hoe kan het dat 'mijn buurman' de nieuwe iPhone eerder heeft ontvangen, terwijl ik eerder heb besteld? 

We leveren de toestellen uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type iPhone, de kleur en het aantal GB geheugen. Dit kan betekenen dat je wellicht een erg populaire variant hebt en dan kan het langer duren voor het toestel geleverd wordt. 

Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je het toestel ontvangt. Hier zijn we strikt in. Maar door bijvoorbeeld gemaakte bezorgafspraken met de koerier of doordat mensen het toestel niet of later komen ophalen kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, het toestel eerder ontvangt.

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen bevestiging via e-mail ontvangen! 

Door de drukte kan het langer duren voor je een bevestiging(smail) ontvangt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling ontvang je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van AMP of PostNL krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling.

Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Check dan eerst even jouw spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic.

Je krijgt een e-mail vanuit AMP of PostNL zodra de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Dit is namelijk afhankelijk van de levertijd van jouw iPhone. Zodra jouw toestel bij de koerier ligt krijg je een e-mail, met behulp van deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zelf contact opnemen met AMP Logistics of PostNL zal geen extra informatie opleveren. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben zij ook geen informatie over de bezorgdatum.

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, dan krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? 

Particulier
Bij nieuwe aansluitingen via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en 24 uur voordat de order vervalt).

Bij vernieuwing via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en na 6 dagen).

Bij bestelling via Telesales:
Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijgt je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier. 

Zakelijk
Bij bestelling via de Odido webshop of Odido winkel: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij nieuw contract via Telesales Business: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je binnen 30 minuten een betalinglink per e-mail, om de betaling alsnog binnen 12 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij vernieuwing/extra aansluiting via Telesales Business: Als je 1 of 2 toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door PostNL. Als je 3 of meer toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door AMP. Je krijgt dan een factuur achteraf.

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? 

Geen paniek: de startdatum sluit straks netjes aan op jouw huidige contract als je het toestel hebt ontvangen. Een nieuw contract of verlenging moet binnen vier maanden na afsluiten ingaan. Vandaar dat je in eerste instantie een andere startdatum ziet staan. Zodra je jouw iPhone in ontvangst hebt genomen, wordt deze startdatum automatisch aangepast.

 

Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging! Wat moet ik doen? 

Wanneer je nog geen e-mail van AMP hebt gekregen om een bezorgafspraak te maken, kun je het beste de bestelling van het nieuwe abonnement annuleren. Check eerst even de voorwaarden van wetverkoop afstand of annuleren nog mogelijk is. Na het annuleren kun je inloggen op Mijn Odido om vervolgens jouw abonnement te verlengen.

Wil of kun je niet meer annuleren of heb je al mail gehad van AMP dan kun je twee maanden voor de einddatum van jouw huidige contract nummerbehoud aanvragen. Jouw nummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Houd er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt.

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. 

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en je het toestel tóch niet wilt, omdat je bijvoorbeeld een ander model of kleur toestel wilt hebben, dan kun je de pre-sale order annuleren. Ook geldt natuurlijk de Wet Koop op Afstand. Houd er wel rekening mee dat je, als je een nieuwe bestelling plaatst, weer achteraan in de rij komt en de kans groot is dat je langer moet wachten op je toestel. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? 

Nee, een gemaakte order kan niet gewijzigd worden. Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De order moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen, laat het hier in het topic weten! 


538 reacties

Reputatie 3

Toch wel een beetje apart. Ik heb 200788XXX voor Pro Max 256 zwart en bevestigingsmail om 14:33 uur. Was qua bestellen ook wel later dan jullie volgens mij. 

Reputatie 1

Toch wel een beetje apart. Ik heb 200788XXX voor Pro Max 256 zwart en bevestigingsmail om 14:33 uur. Was qua bestellen ook wel later dan jullie volgens mij. 

Tja vraag en aanbod met de kleuren denk ik dan

Reputatie 1

Toch wel een beetje apart. Ik heb 200788XXX voor Pro Max 256 zwart en bevestigingsmail om 14:33 uur. Was qua bestellen ook wel later dan jullie volgens mij. 

Ik denk dat het om je tijd van bestellen is en niet van je bevestigingsmail.

Ik kreeg mijn mail pas half 3 maar bij bestellen wordt je nummer al aangemaakt.

Reputatie 1

Ik had er achteraf wel een 512gb  van willen maken maar ik denk niet dat ze dit zo makkelijk kunnen regelen . .

Reputatie 3

Toch wel een beetje apart. Ik heb 200788XXX voor Pro Max 256 zwart en bevestigingsmail om 14:33 uur. Was qua bestellen ook wel later dan jullie volgens mij. 

Ik denk dat het om je tijd van bestellen is en niet van je bevestigingsmail.

Ik kreeg mijn mail pas half 3 maar bij bestellen wordt je nummer al aangemaakt.

Ja maar dat was echt minstens 14:15 uur ofzo. Zat een tijdje te klooien met nummerbehoud waar maar geen sms voor kwam. 

Reputatie 1

Kan iemand die bij Belsimpel heeft besteld met een levering van 2-4 dagen een update geven over hoeveel dagen het werd geleverd?



vandaag bericht gekregen van belsimpel dat ze vrijdag een nieuwe levering verwachten en zaterdag bezorgd wordt. Even afwachten op het resultaat, maar in ieder geval informatie en netjes op de hoogte gehouden door belsimpel. 

Kan iemand die bij Belsimpel heeft besteld met een levering van 2-4 dagen een update geven over hoeveel dagen het werd geleverd?



vandaag bericht gekregen van belsimpel dat ze vrijdag een nieuwe levering verwachten en zaterdag bezorgd wordt. Even afwachten op het resultaat, maar in ieder geval informatie en netjes op de hoogte gehouden door belsimpel. 

29 september besteld. Vandaag (3oktober) staat de levering gepland! Pakket is al bij DHL 

Nadat het op dit forum meermaals werd aangeraden, heb ik mijn bestelling bij Odido gisteren geannuleerd omdat er maar geen duidelijkheid kwam. Bij belsimpel hetzelfde model besteld (256gb Pro Blue) en mijn abo bij Odido verlengd - het toestel zou op voorraad zijn. En inderdaad: PostNL staat rond 11 uur op de stoep. 
 

De sneer van de Odido klantenservice medewerker (“die gaan dat nooit kunnen waarmaken”) was compleet onnodig en onterecht. 

Reputatie 1

Kan iemand die bij Belsimpel heeft besteld met een levering van 2-4 dagen een update geven over hoeveel dagen het werd geleverd?

Ik heb 'm zaterdag besteld via Belsimpel met de indicatie 2-4 dagen, communicatie verloopt tot nu toe 10x beter. Helaas is de verwachte levertijd gisteren van 2-4 dagen naar 3 weken gegaan. Maar dat is nog altijd beter dan 6-8 weken en een stuk duidelijker. Zodra ik een melding krijg dat de telefoon onderweg is zal ik het hier laten weten. 


Sidenote: Ik heb gebeld naar Odido om mijn verlenging toestel te annuleren. Ik ben verder heel netjes geholpen aan de telefoon zonder nare opmerkingen. Dus het kan wél heel netjes en snel opgepakt worden. 

Ik hoop dat iedereen snel z'n toestel in handen gaat krijgen :) 

Reputatie 1

Zijn hier nog mensen die de pro max natural titanium 256gb besteld hebben?

Zo ja zitten jullie hoger of lager dan 200790XXX?

Ik heb 15-9 besteld om 14.08.

 

1402 besteld 20788XXX ook nog niks

Dat wordt nog lang wachten voor mij heb pas de 17de besteld in de middag. pleuris zooi

Reputatie 1

Zijn hier nog mensen die de pro max natural titanium 256gb besteld hebben?

Zo ja zitten jullie hoger of lager dan 200790XXX?

Ik heb 15-9 besteld om 14.08.

 

1402 besteld 20788XXX ook nog niks

Dat wordt nog lang wachten voor mij heb pas de 17de besteld in de middag. pleuris zooi

Bij Belsimpel heb je 'm nu binnen 2 tot 4 werkdagen.. overwegen waard om te annuleren?

Heb zojuist ook de bestelling van mijn Pro Max 256 GB geannuleerd omdat de communicatie gewoon slecht is iMo.

Ik wacht nu tot mijn geld terug geboekt gaat worden ( volgens medewerker klantenservice 5 tot 10 werkdagen, wat ik een vrij lange tijd vind) en dan ga ik gewoon eens rustig kijken waar de telefoon verkrijgbaar is. Abonnement zal ik wel bij Odido pakken. 

 

 

Heb zojuist ook de bestelling van mijn Pro Max 256 GB geannuleerd omdat de communicatie gewoon slecht is iMo.

Ik wacht nu tot mijn geld terug geboekt gaat worden ( volgens medewerker klantenservice 5 tot 10 werkdagen, wat ik een vrij lange tijd vind) en dan ga ik gewoon eens rustig kijken waar de telefoon verkrijgbaar is. Abonnement zal ik wel bij Odido pakken. 

 

 

Ik had woensdag 20 september geannuleerd en had maandag 25 september mijn geld terug.

Had direct opnieuw besteld met natural titanium in plaats van zwart titanium. Maar sloot daardoor uiteraard en helaas wel weer achteraan in de rij.

 

 

Reputatie 2

Zijn hier nog mensen die de pro max natural titanium 256gb besteld hebben?

Zo ja zitten jullie hoger of lager dan 200790XXX?

Ik heb 15-9 besteld om 14.08.

 

1402 besteld 20788XXX ook nog niks

Dat wordt nog lang wachten voor mij heb pas de 17de besteld in de middag. pleuris zooi

Bij Belsimpel heb je 'm nu binnen 2 tot 4 werkdagen.. overwegen waard om te annuleren?

Is het niet alleen voor de 512GB versies? Ik zie dat alle 256GB modellen 3-4 weken zijn.

Reputatie 1

Zijn hier nog mensen die de pro max natural titanium 256gb besteld hebben?

Zo ja zitten jullie hoger of lager dan 200790XXX?

Ik heb 15-9 besteld om 14.08.

 

1402 besteld 20788XXX ook nog niks

Dat wordt nog lang wachten voor mij heb pas de 17de besteld in de middag. pleuris zooi

Bij Belsimpel heb je 'm nu binnen 2 tot 4 werkdagen.. overwegen waard om te annuleren?

Is het niet alleen voor de 512GB versies? Ik zie dat alle 256GB modellen 3-4 weken zijn.

excuus, zie nu pas dat het om het MAX model gaat. 

Morgen toch maar eens bellen met Odido om de bestelling te annuleren & bij Beldimpel te bestellen. Had eerst nog wel hoop dat hij snel zou komen, maar als ik hier de berichten lees over Belsimpel denk ik dat ik daar meer kans heb. 
Heeft er iemand enig idee hoe snel Odido het abonnement annuleert? En ik neem aan dat dit alleen telefonisch kan? Hopelijk valt de wachtrij mee 😂

Morgen toch maar eens bellen met Odido om de bestelling te annuleren & bij Beldimpel te bestellen. Had eerst nog wel hoop dat hij snel zou komen, maar als ik hier de berichten lees over Belsimpel denk ik dat ik daar meer kans heb. 
Heeft er iemand enig idee hoe snel Odido het abonnement annuleert? En ik neem aan dat dit alleen telefonisch kan? Hopelijk valt de wachtrij mee 😂

Net gebeld en met 3 minuten geannuleerd. Ging super snel, heb ook gelijk een bevestiging binnen. Bij Belsimpel besteld met een levertijd van 2-4 werkdagen, ben benieuwd..

Reputatie 2

Morgen toch maar eens bellen met Odido om de bestelling te annuleren & bij Beldimpel te bestellen. Had eerst nog wel hoop dat hij snel zou komen, maar als ik hier de berichten lees over Belsimpel denk ik dat ik daar meer kans heb. 
Heeft er iemand enig idee hoe snel Odido het abonnement annuleert? En ik neem aan dat dit alleen telefonisch kan? Hopelijk valt de wachtrij mee 😂

Net gebeld en met 3 minuten geannuleerd. Ging super snel, heb ook gelijk een bevestiging binnen. Bij Belsimpel besteld met een levertijd van 2-4 werkdagen, ben benieuwd..

Heb je de Natural Titanium 512GB besteld? Helaas zijn alle 256GB modellen 3-4 weken levertijd.

Morgen toch maar eens bellen met Odido om de bestelling te annuleren & bij Beldimpel te bestellen. Had eerst nog wel hoop dat hij snel zou komen, maar als ik hier de berichten lees over Belsimpel denk ik dat ik daar meer kans heb. 
Heeft er iemand enig idee hoe snel Odido het abonnement annuleert? En ik neem aan dat dit alleen telefonisch kan? Hopelijk valt de wachtrij mee 😂

Net gebeld en met 3 minuten geannuleerd. Ging super snel, heb ook gelijk een bevestiging binnen. Bij Belsimpel besteld met een levertijd van 2-4 werkdagen, ben benieuwd..

Heb je de Natural Titanium 512GB besteld? Helaas zijn alle 256GB modellen 3-4 weken levertijd.

Ja inderdaad de 512GB besteld! 

Morgen toch maar eens bellen met Odido om de bestelling te annuleren & bij Beldimpel te bestellen. Had eerst nog wel hoop dat hij snel zou komen, maar als ik hier de berichten lees over Belsimpel denk ik dat ik daar meer kans heb. 
Heeft er iemand enig idee hoe snel Odido het abonnement annuleert? En ik neem aan dat dit alleen telefonisch kan? Hopelijk valt de wachtrij mee 😂

Net gebeld en met 3 minuten geannuleerd. Ging super snel, heb ook gelijk een bevestiging binnen. Bij Belsimpel besteld met een levertijd van 2-4 werkdagen, ben benieuwd..

Heb je de Natural Titanium 512GB besteld? Helaas zijn alle 256GB modellen 3-4 weken levertijd.

Raad iedereen aan om geduld te hebben 

ook bij bel simpel zal de wachttijd oplopen 

heb op 15 september om 1430 een iPhone 15 pro bestelt  heb ook nog niks gehoord of een e-mail van PostNL gehad. We moeten meer zorgen maken of ze de mankementen gaan oplossen. Bv. Dat de telefoon heet wordt en dat de luidspreker kraakt etc. 

Reputatie 1

Nou ik heb net de mail gekregen en gelijk afspraak gemaakt voor morgen tussen 3 en 6 voor levering van me pro max 256 natural titanium.

Reputatie 2

Nou ik heb net de mail gekregen en gelijk afspraak gemaakt voor morgen tussen 3 en 6 voor levering van me pro max 256 natural titanium.

Dat is goed nieuws! Ik was ook bang dat als je nu annuleert hebt en bij Belsimpel besteld, je alsnog je telefoon later hebt omdat er wel wat uitleveringen aankomen bij Odido tussendoor. Dat klopt dus 😂

Reputatie 1

Ik heb net ook de mail gekregen mijn 15 pro max zwart titanium wordt morgen geleverd! Even geduld hebben loont. Ze komen dus voor sommige toch sneller dan aangegeven. 

Ik heb net ook de mail gekregen mijn 15 pro max zwart titanium wordt morgen geleverd! Even geduld hebben loont. Ze komen dus voor sommige toch sneller dan aangegeven. 

Aaa super voor je! 
 

wanneer had jij besteld en welke GB heb je? 

Reputatie 1

Ik heb net ook de mail gekregen mijn 15 pro max zwart titanium wordt morgen geleverd! Even geduld hebben loont. Ze komen dus voor sommige toch sneller dan aangegeven. 

Aaa super voor je! 
 

wanneer had jij besteld en welke GB heb je? 

Ik heb op 15-09 meteen besteld, volgens mij rond 14:20, 256 GB. Aanzienlijk sneller dan de levertijd die odido aangeeft. 

Ik hoop dat die van jou ook snel komt! 

Reageer