Info

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Toon eerste reactie

3146 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bdboer, welkom op de Community!

Je zult binnen maximaal vier tot zeven dagen een nieuwe afstandsbediening ontvangen. Zo kun je straks weer zonder haperingen TV kijken en heb je geen last meer van een kapotte ab.

Veel kijkplezier toegewenst en stay safe! 

Mijn afstandsbediening is kapot ik wil graag een nieuwe.

Hallo, mijn afstandsbediening doet het niet meer. Ik ontvang graag een nieuwe, kunnen jullie dat regelen? 

Reputatie 1

Hoi @Neileve83, heb je al eens geprobeerd om de ab opnieuw te koppelen? Dit klinkt als een koppel-probleem namelijk. Neem de volgende stappen door voor alle zekerheid:

Stap 1

Druk de cijfertoetsen <1> en <3> tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert

Stap 2

Druk het TV power knopje in en houd deze net zo lang ingedrukt tot je TV uitschakelt

Stap 3

Zet je TV weer aan met het TV power knopje

Stap 4

Druk op de 'stop' knop om de instellingen op te slaan. Als het magenta knopje twee keer knippert, zijn de instellingen succesvol opgeslagen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het instellen niet gelukt.

Stap 5

Je kunt nu de volgende knoppen testen: <TV-POWER>, <Mute>, <Vol Up>, <Vol Down>, <AV Input>

 

Hoi @els010, ik ga meteen uitzoeken wat er misgegaan is, sorry voor het ongemak. Nu heb ik meteen een kijkje genomen in jouw klantprofiel (deze kon ik vinden met het opgegeven e-mailadres) en zie ik staan dat er op zowel 20 maart 2023 als op 4 april 2023 een afstandsbediening geleverd is op jouw adres. Ik stuur je een privébericht om na te gaan wat er dan precies misgegaan is in deze situatie.

Ik koppel de tv wel, die doet t wel. Kastje vn tmobile blijft rood branden

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ejhooijer, de nieuwe ab is naar je onderweg. Geef het maximaal vier dagen, dan ontvang je een brievenbuspakketje. Alvast veel kijkplezier toegewenst! 😄📺

Reputatie 7
Badge +16

@Noppie2023 en @MaikelP Jullie krijgen allebei een nieuw exemplaar toegestuurd. Houd rekening met maximaal vier dagen levertijd. Alvast veel kijkplezier een prachtig, zonnig weekend toegewenst! 📺☀

 

@Bromsnorro en @pel167 Kunnen jullie aangeven wat er precies kapot aan is en of alle stappen (opnieuw koppelen en batterijen vervangen onder andere) al doorlopen zijn? Vaak zien we dat deze stappen het probleem oplossen en een nieuwe ab niet per se nodig is. Alvast bedankt voor jullie medewerking - als blijkt dat de ab’s inderdaad aan vervanging toe zijn, dan ruil ik ze direct om! 😉👍

Reputatie 1

graag nieuwe afstandsbediening opsturen na mijn oude werkt niet meer echt kapot alles geprobeerd wat er stond hij is echt kapot graag zsm nieuwe opsturen mvg maas 

Reputatie 7
Goed geregeld, Mart! Veel kijkplezier. 😃
Hallo, wij zijn onze ab nu al een week kwijt. Ik ben nu verplicht Nick jr te kijken. Overdag met de kids geen probleem maar in de avond😁, iets minder handig. Zouden wij een nieuwe ab kunnen krijgen👍🏻 alvast bedankt. Familie Mostaard

Hoi,

 

Ben afstandsbediening kwijt en wil graag een nieuwe ontvangen. Vr. groet Ron.

 

Reputatie 1

@Gerdi Ik zie niet dat je aangegeven hebt dat het de ab met grijze knop had moeten zijn, want dan had ik je gelijk kunnen aangeven dat we deze niet meer uitsturen. 

Waarom zou je niets met de magenta ab kunnen? Ik help je graag, er is niets dat de magenta ab niet kan, wat de grijze wel kon. We komen er vast uit samen! 

Hij doet het. Heb nog een belangrijk probleem: kan hem niet uitzetten met knop 1???

Reputatie 1

mijn afstandsbediening is defect, gaarne ontvang ik een nieuwe

ik heb die met het magenta knopje rechtsboven.

 

alle oplos stappen geprobeerd, maar steeds hetzelfde probleem

 

mvg Milko

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?


4. Reset TV Box

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


5. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

 

6. Koppelen tv en TV Box

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:


Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


7. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere App. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Mijn afstandsbediening is kapot 

Hi, Ik zou graag een nieuwe afstandsbediening willen. De meeste knoppen moet je heel hard indrukken voordat de afstandsbediening werkt en het rode lampje oplicht. Enkele knoppen werken niet meer. Vooral de rechterzijde van de afstandsbediening. Dit is de afgelopen maanden steeds erger geworden. Batterijen vervangen is niet het probleem.

Hartelijke groet,

Johan

Hoi , nee deze heeft de hond doormidden gebeten dus ben bang dat daar niets meer aan te doen is

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jamaly, natuurlijk regel ik dat heel graag voor je! Je hoort snel een nieuwe afstandsbediening op de mat ploffen. Ik wens je alvast heel veel kijkplezier toe! 😃

De STB-knop van mijn afstandsbediening werkt niet meer. Hij deed het al een tijdje steeds minder en nu doet hij het helemaal niet meer waardoor ik de tv-box niet meer uit kan zetten. Nieuwe batterijen en resetten heb ik al geprobeerd. Hoe kan ik een nieuwe afstandsbediening aanvragen?


@arkramer Klopt helemaal hoor, de Source knop zit inderdaad niet op de afstandsbediening voor de nieuwe types TV Box maar je kan de bron wel selecteren via de 'Input' knop (linksonderin op de afstandsbediening).OK dank voor je reactie @Brian. Dan moet ik iets fout doen ben ik bang... Als ik de "Input" nop gebruik dan krijg ik als de STB aan is een toetsenbord op het scherm en als de STB uit is gebeurd er helemaal niets.



De Aan/Uit functie en de Volume functie van de TV werkt wel. Het gaat hier om een Sony TV. Ik heb inmiddels via handleiding al de verschillende Sony codes uitgeprobeerd maar met bovenstaande nog steeds als uitkomst.




OK, nou heb inmiddels even contact gehad met de klantenservice over de afstandbediening en het langzame zappen van de "nieuwe" Entone STB die ik heb ontvangen.




  1. De afstandsbediening: helaas pindakaas, er is bij de Entone geen Source knop beschikbaar en de Amino Aria box, die wel de mogelijkheid hebben op de afstandbediening om van HDMI kanaal te wisselen en die nieuwe klanten blijkbaar welk krijgen, krijgen bestaande klanten niet. Jammer joh
  2. De traagheid was niet te verhelpen door de eerste lijns support, dus dit is nu overgedragen naar de technische dienst - 2e/3e lijns support. Nog geen reactie hierop.
Helaas voor mij betekent dit einde T-Mobile Thuis. Ben jarenlang (vanaf het begin Vodafone Thuis) klant geweest, maar hier houdt het op. Ik ben blijkbaar de enige klant die graag van HDMI kanaal wisselt om bv. naar de Apple TV over te schakelen en dus is naar een andere provider overstappen de enige optie.



Succes allemaal met T-Mobile Thuis!



FYI @Brian en dank voor je reactie

Goedemiddag. 

Helaas is mijn afstandbiedi kapot. Is zou graag een nieuwe wil bestellen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Gerdi 

Fijn dat het werkt! Je moet je magenta ab eerst koppelen via deze pagina. Bij sommige TV's duurt het btw echt een halve minuut tot een minuut voordat deze uitgaat via de genoemde methode, geen zorgen dus wanneer het wat langer duurt! 

 

Verschillende knoppen van onze afstandsbediening werken niet meer. Batterij vernieuwen en resetten heeft niet geholpen. Kunnen we aub een nieuwe afstandsbediening toegestuurd krijgen?

Ik moet mij registreren met mijn klantnummer en tv pincode maar meerdere cijfers werken niet op mijn afstandsbediening. Kunnen jullie mij een nieuwe toesturen? En hoe kan ik de komende week (las dat het een week kan duren) wel gebruik maken van mijn TV?

Goedenavond,

 

Onze play/pauze knop van de afstandsbediening werkt niet meer goed.

Kunt u ons een nieuwe opsturen.

Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groet,

Marco Bosch van Hest

Beste,

 

Ik ben mijn afstandsbediening kwijt, kan ik middel deze weg een nieuwe bemachtigen?

 

Alvast dank!

Mijn afstandsbediening is kapot ik moet een nieuwe hebben hoe kan je dit doen?

Reageer