Info

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Afstandsbediening bestellen en handleiding
Reputatie 7
Badge +16

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box/Mediabox

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box/Mediabox zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

Afstandsbediening Mediabox (die met een witte knop rechtsboven)

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

7. Koppelen tv en TV Box/Mediabox

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Werkt het geluid nog niet na het koppelen van jouw nieuwe afstandsbediening (met de magenta knop)? Los het op met de volgende herstelmethode: opgelost door vóór de koppelprocedure het geluid van de tv aan te zetten. Soms staat het geluid op mute waardoor geluid geblokkeerd wordt. Dat kom doordat de volumestappen van de TV toegepast worden op het door de box aangeboden signaal. Is dat signaal 0 (dat is het bij mute) dan heb je geen geluid. Zie topic: afstandsbediening koppelen | Odido Community voor de originele post.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze Odido Online TV app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Heb je problemen met het beeld of de TV Box zelf, volg dan de stappen uit dit topic voor probleemloos tv-kijken:

Ik heb haperend/slecht beeld | Odido community

 

Wil je alles op je gemak nog eens teruglezen, dan kun je hier de handleiding vinden: handleiding TV Box en afstandsbediening


3150 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Martijnmaljaars, voor een tientje is alles mogelijk… Grapje natuurlijk! 😉

Ik zorg ervoor dat er gratis een vervangende afstandsbediening jullie kant op komt. Omdat je Community account gelinkt is aan je eigen T-Mobile voor thuis abonnement heb ik alleen jouw adres. Mocht je de afstandsbediening liever op het adres van je schoonmoeder bezorgd hebben dan kan je haar adres via een privébericht naar mij sturen. Mocht je druk zijn vandaag en niet reageren dan stuur ik later vanmiddag de afstandsbediening gewoon naar jouw adres toe. Moet je wel binnenkort weer naar je schoonmoeder toe, maar uit je bericht kreeg ik het idee dat het contact goed is! 😃

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Martijnmaljaars, zoals gezegd zou ik 'm eind van de middag naar jouw adres toesturen, je ziet 'm snel op je eigen adres verschijnen.

Geniet nog van je weekend! 😁

Beste support,

Mijn afstandsbediening werkt helaas niet meer. Ik heb de batterijen vervangen en de stappen in dit forum uitgevoerd. Helaas zit er geen leven meer in. 

Kunt u helpen aan een nieuwe afstandsbediening?

Groet,

Mark

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Mark VA, dat kan ik zeer zeker voor je regelen! Ik zorg ervoor dat er heel snel een waardige vervanger jouw kant op komt. Alvast veel kijkplezier gewenst met de nieuwe afstandsbediening!

Hoi,

 

helaas is onze afstandsbediening echt neeeergens te bekennen na mijn 12 daagse vakantie. Iets met mannen en alleen laten? Pfff…

 

Is het mogelijk dat we een nieuwe ontvangen? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Marlotniemeijer, heb je wel een leuke vakantie gehad verder? 😄☀ De nieuwe ab is besteld en wordt binnen een paar dagen als brievenbuspakketje geleverd. Alvast veel kijkplezier toegewenst! 📺

Hi! Mijn afstandsbediening doet helaas helemaal niks meer.. is het mogelijk om een nieuwe op te sturen?

Dank @Jason! Hij is binnen en ik kan weer heerlijk kijken :) 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @laura24783405762, welkom op onze Community!

Dat is natuurlijk niet zo handig. Ik heb je meteen een nieuwe afstandsbediening opgestuurd. Deze komt door de brievenbus dus je hoeft niet thuis te zijn. Ik wens je alvast veel kijkplezier!📺 

Hoi!

Onze afstandbediening is kapotgebeten door de hond. Kunnen wij een nieuwe krijgen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @M.12345, welkom op onze Community.

Ik hoop dat alle tanden er nog in zitten! Uiteraard heb ik jullie een nieuwe afstandsbediening opgestuurd. Deze komt door de brievenbus dus je hoeft niet thuis te zijn. Zorg je dat de hond hem dit keer niet te pakken krijgt? Alvast veel kijkplezier!🐶

Hallo support, 

mijn afstandsbediening doet het niet meer. Ik heb alle opties op het forum geprobeerd, maar helaas. Kan ik een nieuwe krijgen? 

 

groeten

Sietske

Graag ontvang ik een nieuwe afstandsbediening omdat de onze kapot is gebeten door de hond. Het gaat om degene met de roze knop. Kan ik een nieuwe ontvangen? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @erik_kok9, je ontvangt een nieuwe ab binnen vier dagen. Alvast veel kijkplezier toegewenst! 😄📺

 

Hoi @Sietske90, ik kan met de opgegeven informatie in jouw profiel geen abonnement vinden. Kun je jouw T-Mobile voor thuis klantnummer toevoegen aan je communityprofiel, alsjeblieft?

Hi @CorrieGoes@JohnWB & @Moenkie, ik heb jullie alle drie een nieuwe afstandsbediening opgestuurd. Deze komt door de brievenbus dus jullie hoeven niet thuis te zijn hiervoor. Ik wens jullie allemaal alvast veel kijkplezier!📺

@Tommie. Dankjewel voor het afhandelen van mijn vraag en het verzenden van de afstandsbediening. 

@Tommie, ik ben sinds vorige week mijn afstandsbediening kwijt. Zou je voor mij ook een nieuwe op kunnen sturen aub? Alvast bedankt voor de moeite. Grtz Vanessa 

@Tommie , ik heb tot heden helaas nog niks ontvangen..

zou je de verzending kunnen checken ?

alvast bedankt !

 

Reputatie 7
Badge +9

@JohnWB heel goed dat je dit aankaart!

Ik ben direct gaan kijken en zie dat het naar je oude adres opgestuurd is. Ik heb direct een nieuwe afstandsbediening opgestuurd naar het juiste adres. Excuses voor het ongemak! 

Goedemiddag, Mijn afstandsbediening van de televisie werkt niet meer nadat de kinderen 'm in een glas limonade hebben gestopt...

Hallo, op mijn afstandsbediening blijft het rode knopje linksboven knipperen. Batterijen zijn opgeladen, setup knop ingedrukt, maar er veranderd niets. Is er iets dat ik nog kan doen of moet er een nieuwe komen? Dank alvast! Groet, Marjolein

Reputatie 1

afstandsbediening kapot is op na6 jaar aan vervanging toe

Reputatie 1

graag nieuwe afstandsbediening 

Reputatie 1

graag nieuwe afstandsbediening opsturen na mijn adres

Reputatie 1

vervangen kapotte afstandsbediening graag nieuwe opsturen

Reputatie 1

graag nieuwe afstandsbediening opsturen na mijn oude werkt niet meer echt kapot alles geprobeerd wat er stond hij is echt kapot graag zsm nieuwe opsturen mvg maas 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Zarathustra, @mldonker, ik heb jullie direct een nieuwe afstandsbediening opgestuurd. Deze komt door de brievenbus dus je hoeft niet thuis te zijn. Alvast veel kijkplezier!📺

 

@maassie mag ik je vragen om één aanvraag te doen in plaats van vijf? Zo houden we de Community samen schoon! Als je niet bekend bent met onze Huisregels, neem ze dan gerust door! Ik wilde ook voor jou een nieuwe afstandsbediening bestellen maar ik kan geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je je klantnummer in je profiel zetten? Dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in My T-Mobile → Gegevens → Boven aan staat: Jouw klantnummer: ABC12345. Dan stuur ik je met alle plezier een nieuwe afstandsbediening op!

Hallo, wij hebben sinds afgelopen zaterdag tv via T-Mobile. Ik zou graag een afstandsbediening willen ontvangen.

Reageer