Info

Alles over Odido TV

Alles over Odido TV

Toon eerste reactie

484 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Henk de Vries, het moet opgelost zijn? Is dit nog steeds niet het geval? 

Reputatie 2

En nu zijn ondertussen 6 maanden voorbij. Jammer dat jullie je nooit melden voor ik eerst moet melden dat er weer een maand voorbij is en jullie nog geen oplossing hebben. Ondertussen betaal ik dus meer dan een half jaar voor 2 HDD-recorders die niet meer volledig functioneel zijn. Daarnaast kan ik ook niet alle zenders pauzeren waar oor ik wel betaal dat ik ze kan pauzeren. Als ik vraag om financiële compensatie zeggen jullie dat dat geregeld wordt wanneer het is opgelost. Ik twijfel al 5 maanden of het ooit wordt opgelost en als dat zo is, is dat dan voor 2025? Zijn jullie er überhaupt nog mee bezig? Waarom kan ik op een HDD-recorder wel opnemen en wordt het op de andere geweigerd? Waarom kan ik op mijn HDD-recorder sommige zenders niet pauzeren? Wat betekent ‘We gaan weer voor je aan de slag’ als ik daarna niets meer verneem? Is het gewoon een loze kreet?
HET WORDT NA EEN HALF JAAR ECHT TIJD VOOR EEN OPLOSSING!!!

Beste @Tommie van Odido,

Helaas geven jullie niet thuis. Dan doe ik een voorstel:

  • De 2e HDD stuur ik retour. Jullie betalen mij terug wat ik voor deze niet gebruikte recorder heb betaald vanaf mei.
  • Voor de eerste recorder betaal ik de helft vanaf mei totdat ik er alle zenders weer mee kan pauzeren.

Een reactie wordt net als een oplossing zeer op prijs gesteld. 

Reputatie 2

En nu zijn ondertussen 6 maanden voorbij. Jammer dat jullie je nooit melden voor ik eerst moet melden dat er weer een maand voorbij is en jullie nog geen oplossing hebben. Ondertussen betaal ik dus meer dan een half jaar voor 2 HDD-recorders die niet meer volledig functioneel zijn. Daarnaast kan ik ook niet alle zenders pauzeren waar oor ik wel betaal dat ik ze kan pauzeren. Als ik vraag om financiële compensatie zeggen jullie dat dat geregeld wordt wanneer het is opgelost. Ik twijfel al 5 maanden of het ooit wordt opgelost en als dat zo is, is dat dan voor 2025? Zijn jullie er überhaupt nog mee bezig? Waarom kan ik op een HDD-recorder wel opnemen en wordt het op de andere geweigerd? Waarom kan ik op mijn HDD-recorder sommige zenders niet pauzeren? Wat betekent ‘We gaan weer voor je aan de slag’ als ik daarna niets meer verneem? Is het gewoon een loze kreet?
HET WORDT NA EEN HALF JAAR ECHT TIJD VOOR EEN OPLOSSING!!!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Henk de Vries, bedankt voor de aanvullende informatie.

Dat is inderdaad gek dat je dit MAC-adres vermeld. Deze TV Box zit namelijk op het nieuwe platform TVX en je andere TV Box zit op het oude platform (deze wordt nu uitgefaseerd) FokusON. Ik heb alles zo duidelijk mogelijk doorgegeven aan het TV-team. We gaan weer voor je aan de slag! 

Reputatie 2

Bedankt voor je snelle reactie @Henk de Vries.

Dus ARD en ZDF kun je opnemen op één van je TV Boxen en niet op de andere? Is dit het MAC-adres van de TV Box die niet werkt: 00:03:e6:c6:eb:de? Pauzeren is inderdaad niet mogelijk op beide zenders. 

 

Jij ook bedankt voor de vlotte reactie @Tommie van Odido 
Het MAC-adres van de box die helemaal niet mag opnemen is 00:03:e6:c6:f7:02. Pauzeren was wel mogelijk op mijn HDD TV-box tot jullie functiebeperkende update in mei. 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor je snelle reactie @Henk de Vries.

Dus ARD en ZDF kun je opnemen op één van je TV Boxen en niet op de andere? Is dit het MAC-adres van de TV Box die niet werkt: 00:03:e6:c6:eb:de? Pauzeren is inderdaad niet mogelijk op beide zenders. 

 

Reputatie 2

Hey @Henk de Vries, ik breng, hopelijk, goed nieuws deze ochtend. Ik krijg namelijk te horen dat het weer mogelijk moet zijn om ARD en ZDF op te nemen! Ik heb hier alleen nog een bevestiging van de klanten nodig, als het nog niet volledig werkt moet ik dit terugkoppelen. Zou jij het kunnen nakijken? Hopelijk is het eindelijk opgelost.

Beste @Tommie van Odido ,

Dat jullie bezuinigen op het testen is wel duidelijk, er wordt slechter werkende updates uitgerold en dit is al de zoveelste keer dat jullie mij vragen jullie software te testen. Wel vraag ik me af op basis waarvan je mij vraagt dit nu te testen want de eerder genoemde problemen zijn er nog steeds, er lijkt niets veranderd. Hieronder een bericht dat ik jou anderhalve maand geleden stuurde. De tekst in het rood is nog steeds de huidige status.

@Tommie van Odido  Bedankt voor je reactie. Na het bericht van TMTV 3 berichten hierboven ging ik er van uit dat het om de door hem genoemde grote (Odido-) update ging. Mijn test was op firmwareversie 1.4.3157_5xx-oi.2.9.95_buil14-76_TMNL_5348_btvx die net binnen was gekomen. Volgens jou krijg ik dus morgen weer een update. Ik ben benieuwd en meld me 13 september nogmaals.
Ik heb trouwens gezien dat ik op een andere hdd-box met dezelfde firmware nu wel ARD kan opnemen, maar nog niet kan pauzeren. Er is dus al wel iets veranderd, maar het werkt op de ene box (half) wel en de andere kan ik geen enkele zender meer opnemen, ook geen NPO. Lijkt mij er op dat eea een beetje is gefixt, maar op een 2e HDD-recorder opnemen wordt geblokkeerd. Maar oke, ik wacht tot na 12 september….

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Henk de Vries, ik breng, hopelijk, goed nieuws deze ochtend. Ik krijg namelijk te horen dat het weer mogelijk moet zijn om ARD en ZDF op te nemen! Ik heb hier alleen nog een bevestiging van de klanten nodig, als het nog niet volledig werkt moet ik dit terugkoppelen. Zou jij het kunnen nakijken? Hopelijk is het eindelijk opgelost.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Henk de Vries, geen zorgen! Wij zullen achteraf een vergoeding aanmaken, dan weten we hoe lang het precies heeft geduurd. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reputatie 2

Beste Odido, ondertussen zijn er 5 maanden gepasseerd. Ik heb nu 5 maanden een HDD-recorder die niet goed functioneert en er is ondanks eerdere beloftes nog steeds geen echte oplossing. Ik stel voor dat jullie alvast de betaling voor de 2 HDD-recorder van de afgelopen 5 maanden op de eerstvolgende factuur crediteren. Op eerder vragen is altijd gezegd dat er hard gewerkt wordt aan een oplossing. Hoezo kan het dan na 5 maanden nog steeds niet zijn gefixt? Dat kon toch alleen als het geen prioriteit heeft?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Henk de Vries, ze zijn hier nog steeds mee bezig. Ik heb het voor de zekerheid nog een keer bij ons TV-team aangekaart! 

Reputatie 2

Hey @Henk de Vries, de fix staat nog uit bij de leverancier. We wachten nog op goedkeuring en afmelding van de leverancier. Wordt vervolgd! 

18 dagen geleden en nog niets gehoord. Hoe staat met met de fix die 12 september uitgerold zou worden. Is deze inmiddels goedgekeurd en afgemeld door de leverancier? Kan ik op beide HDD-recorders weer alle zenders opnemen en pauzeren? Dat wat ik sinds 17 mei niet meer kan en wel voor betaal.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Henk de Vries, de fix staat nog uit bij de leverancier. We wachten nog op goedkeuring en afmelding van de leverancier. Wordt vervolgd! 

Reputatie 2

Hoi @Henk de Vries, zoals je in het bericht leest wat je hebt gequote; De fix hiervoor is inmiddels ready en wordt verwacht om uit te rollen per 12 september.

Zou je na 12 september hierop terug willen komen?

@Tommie van Odido  Bedankt voor je reactie. Na het bericht van TMTV 3 berichten hierboven ging ik er van uit dat het om de door hem genoemde grote (Odido-) update ging. Mijn test was op firmwareversie 1.4.3157_5xx-oi.2.9.95_buil14-76_TMNL_5348_btvx die net binnen was gekomen. Volgens jou krijg ik dus morgen weer een update. Ik ben benieuwd en meld me 13 september nogmaals.
Ik heb trouwens gezien dat ik op een andere hdd-box met dezelfde firmware nu wel ARD kan opnemen, maar nog niet kan pauzeren. Er is dus al wel iets veranderd, maar het werkt op de ene box (half) wel en de andere kan ik geen enkele zender meer opnemen, ook geen NPO. Lijkt mij er op dat eea een beetje is gefixt, maar op een 2e HDD-recorder opnemen wordt geblokkeerd. Maar oke, ik wacht tot na 12 september….

@Tommie van Odido Het is nu na 12 september. Ik heb nog steeds dezelfde firmware (wel opnieuw de HDD gestart). Ik had de hoop na je vorige opmerking dat jullie 12 september een update met fix op jullie server-software zouden uitvoeren, maar helaas. Ik kan op een van mijn HDD-recorders niet opnemen en op beide kan ik Duitse zenders niet pauzeren. Nu 4 maanden, wanneer wordt dit opgelost?

Reputatie 2

Hoi @Henk de Vries, zoals je in het bericht leest wat je hebt gequote; De fix hiervoor is inmiddels ready en wordt verwacht om uit te rollen per 12 september.

Zou je na 12 september hierop terug willen komen?

@Tommie van Odido  Bedankt voor je reactie. Na het bericht van TMTV 3 berichten hierboven ging ik er van uit dat het om de door hem genoemde grote (Odido-) update ging. Mijn test was op firmwareversie 1.4.3157_5xx-oi.2.9.95_buil14-76_TMNL_5348_btvx die net binnen was gekomen. Volgens jou krijg ik dus morgen weer een update. Ik ben benieuwd en meld me 13 september nogmaals.
Ik heb trouwens gezien dat ik op een andere hdd-box met dezelfde firmware nu wel ARD kan opnemen, maar nog niet kan pauzeren. Er is dus al wel iets veranderd, maar het werkt op de ene box (half) wel en de andere kan ik geen enkele zender meer opnemen, ook geen NPO. Lijkt mij er op dat eea een beetje is gefixt, maar op een 2e HDD-recorder opnemen wordt geblokkeerd. Maar oke, ik wacht tot na 12 september….

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Henk de Vries, zoals je in het bericht leest wat je hebt gequote; De fix hiervoor is inmiddels ready en wordt verwacht om uit te rollen per 12 september.

Zou je na 12 september hierop terug willen komen?

Reputatie 2

@Henk de Vries Goed dat je opnieuw in de lucht komt! Ik heb meteen het onderzoek erbij gepakt. De fix hiervoor is inmiddels ready en wordt verwacht om uit te rollen per 12 september. Zou je vanaf deze datum in de gaten willen houden of het probleem hiermee daadwerkelijk gefixt is? 😁

 

Mijn harddiskrecorders hebben een update ontvangen i.v.m. de naamsverandering naar Odido. Helaas kan ik nu geen enkele zender meer lokaal opnemen en krijg de volgende melding:
“Op deze TV box is de lokale opnamefunctie niet beschikbaar. Neem een abonnement op Opnemen om opnames te kunnen maken. Je kunt dit abonnement bestellen via odido/login” 
Even voor de duidelijkheid. Sinds 2016 betaal ik maandelijks voor dit abonnement en de twee HD-recorders. Het werkt nu al 4 maanden niet meer!
Ik kon lokaal opnemen vanaf ik in 2016 het abonnement startte bij Vodafone. Dit liep gewoon door toen T-Mobile het overnam. Nu werkt het dus al 4 maanden niet meer. Ik wordt hier echt erg moe van. 
Jullie vragen of ik zelf wil testen of het probleem is opgelost. Jullie hebben blijkbaar de testers wegbezuinigd en het automatisch testen nog niet goed ingericht Dat verklaart dan meteen dat er producten vol met bugs of missende functionaliteiten worden uitgerold naar jullie klanten.
Wanneer kan ik weer opnemen, ook de Duitse zenders? Ik hoor het graag.

Reputatie 7
Badge +6

Het zal niemand ontgaan zijn dat T-Mobile nu Odido heet. Daarbij hoort een nieuwe look, ook op de TV-boxen. Deze update is niet alleen cosmetisch, maar heeft ook het probleem opgelost dat sommige zenders niet op te nemen waren. De update wordt gefaseerd uitgerold, maar je kunt 'm mogelijk ook forceren door de TV-box even van de stroom te halen. Dan zul je zien dat de klok nu ook aan blijft in stand-by. Aan de overige problemen (helderheid display, maar één zender tegelijk kunnen opnemen en een opname niet kunnen kijken als deze nog bezig is) wordt nog gewerkt, in afwachting van een grote update.

Reputatie 7
Badge +8

@Henk de Vries Goed dat je opnieuw in de lucht komt! Ik heb meteen het onderzoek erbij gepakt. De fix hiervoor is inmiddels ready en wordt verwacht om uit te rollen per 12 september. Zou je vanaf deze datum in de gaten willen houden of het probleem hiermee daadwerkelijk gefixt is? 😁

 

Reputatie 2

@Henk de Vries we zijn er nog steeds mee bezig en de laatste update in het incident is van vorige week. We wachten nog steeds op een fix hiervoor. Als het opgelost is kunnen we gaan kijken naar een passende vergoeding.

En weer een maand voorbij. Ondertussen kan ik drieënhalve maand geen Duitse zenders opnemen…… Hoe staat het er voor. Is het ontwikkelteam al terug van verlof?

Reputatie 7
Badge +9

@Henk de Vries we zijn er nog steeds mee bezig en de laatste update in het incident is van vorige week. We wachten nog steeds op een fix hiervoor. Als het opgelost is kunnen we gaan kijken naar een passende vergoeding.

Reputatie 2

De nieuwe boxen nemen zelf niets meer op. Op het nieuwe platform is cloud opnemen de mogelijkheid om op te nemen. Het voordeel is dat je maar 1 abonnement van € 5,- nodig hebt voor alle tv boxen onder je account. Welke zenders op te nemen staan kun je zien in het zenderoverzicht. Voor de zenders ARD en ZDF vind je dan dat die geen cloud opnemen mogelijkheid hebben.

@eric @Tommie, lees even de hele draad graag volgende keer. Samengevat:

  1. Ik meld dat ik na een update geen ARD en ZDF kan opnemen op mijn HDD.
  2. Jullie reageren dat dit wel hoort te kunnen en de bug z.s.m. wordt opgelost.
  3. Ik vraag meerdere keren hoe het er voor staat en geef aan het vertrouwen na twee en een halve maand te verliezen.
  4. Vandaag schrijft Tommy dat als de boxen worden omgewisseld het probleem is opgelost (voor het probleem, zie punt nr 1 hierboven). Tommy meldt hierbij niet dat de nieuwe TV-boxen geen HDD-recorders zijn (ik weet namelijk wel dat ARD en ZDF niet opgenomen kunnen worden in de cloud, daarom wil ik HDD-recorders) .
  5. Ik reageer op Tommy dat ik akkoord ga mits er een double check is of de nieuwe boxen het probleem wel oplossen (ik ben namelijk na eerder acties en reacties enigszins wantrouwend geworden).
  6. Eric schrijft dat de nieuwe boxen geen ARD en ZDF kunnen opnemen en dat ik dat had kunnen weten als ik op het zenderoverzicht had gekeken.

Maar dus weer terug bij de bug. Wordt deze ooit opgelost? Wanneer? Krijg ik het betaalde bedrag voor de reeds lang afgeschreven HDD-recorder vanaf mei totdat het is opgelost retour?

 

 

Reputatie 7
Badge +14

De nieuwe boxen nemen zelf niets meer op. Op het nieuwe platform is cloud opnemen de mogelijkheid om op te nemen. Het voordeel is dat je maar 1 abonnement van € 5,- nodig hebt voor alle tv boxen onder je account. Welke zenders op te nemen staan kun je zien in het zenderoverzicht. Voor de zenders ARD en ZDF vind je dan dat die geen cloud opnemen mogelijkheid hebben.

Reputatie 2

Hey @Henk de Vries, het liefst ruil ik je huidige TV Boxen om voor twee nieuwe TV Boxen. Daarmee is het opgelost. Kan ik dit voor je in gang zetten?

Als je zeker weet dat ik met de nieuwe TV-boxen wel ARD en ZDF kan opnemen dan kun je het in gang zetten. Graag wel eerst even testen of dat inderdaad kan.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Henk de Vries, het liefst ruil ik je huidige TV Boxen om voor twee nieuwe TV Boxen. Daarmee is het opgelost. Kan ik dit voor je in gang zetten?

Reageer