Info

Alles over Odido TV

Alles over Odido TV
Reputatie 7
Badge +16

Interactief TV-kijken op z’n best!

Met Odido TV heb je meer dan genoeg te kijken: 64 zenders, bijna allemaal in hd. Je kijkt gratis naar sportzender ESPN. En met een wereld aan handige functies haal je eruit wat erin zit. Zoals Terug Kijken, Pauzeren, Begin Gemist en nog veel meer. Wil je al het fijne van Odido TV, maar zonder TV box en kabels? Kijk dan met onze TV App. Zo maken we tv-kijken nog leuker en makkelijker. Goeie reden om TV + Internet te combineren in 1 abonnement.

 

Wat is er nieuw aan Odido TV?

We hebben hard gewerkt en geluisterd naar jullie wensen en Odido TV flink verbeterd en uitgebreid. Een greep uit de nieuwe functies waarmee jij optimaal geniet van de allerbeste tv-ervaring:  

  • Cloud Opnemen (€ 5,- per maand ongeacht het aantal TV Boxen)
  • Zeven dagen Terug Kijken op ruim 40 zenders
  • ​​Verbeterd gebruiksgemak
  • Persoonlijke Kijkprofielen
  • Verder Kijken op elke TV Box of via Odido Online TV of via Odido TV op jouw smart-tv
  • Films en Series: In onze Videoshop vind je ruim duizend titels. Je huurt ze per stuk voor 48 uur. Ook heb je, afhankelijk van je zenderpakket, keuze uit veel gratis series en afleveringen.
  • Gemakkelijk zoeken: zoek in live TV, 7 dagen Terug Kijken, On Demand of je opnames
  • TV Menu also available in English
  • Opnames inplannen via Odido Online TV en bekijken op de TV Box of andersom
     

Ik heb al Interactieve TV van Odido

We doen ons best om iedereen zo snel mogelijk gebruik te laten maken van Odido TV. Het ‘oude’ TV-kijken noemen we ‘Interactieve TV’, het nieuwe heet ‘Odido TV’. Als je een TV Box met opnamefunctie hebt, kun je van deze TV Box gebruik blijven maken en via de Cloud opnemen. Je verliest wel de mogelijkheid van de lokale opslag - oude opnames zul je bij overgang verliezen. We zetten iedereen in groepen om naar het nieuwe Odido TV, zodra je gebruik kan gaan maken van Odido TV ontvang je van ons bericht.

 

Ik wil Odido TV bestellen

Je kunt een abonnement afsluiten voor Odido voor thuis via onze website: bestelpagina. Je kunt uiteraard ook langslopen in onze T-shops: overzicht Odido winkels. Tot slot kun je ons ook bellen voor een aanvraag op 0800-0419. Standaard in ons abonnement zit Internet, je kunt TV alleen combineren met een Internetabonnement voor thuis. Heb je al een Internetabonnement voor thuis, maar wil je TV toevoegen? Dan kun je dit direct zelf aangeven via Mijn Odido Thuis: Odido TV toevoegen. Je hebt hier dan ook gelijk de keuze of je bij het TV-abonnement een TV Box wil of dat je liever alleen gebruik maakt van de Odido TV app voor op jouw smart-tv.

 

 

Heb je vragen over onderstaande onderwerpen, klik dan snel naar het juiste topic!

 

FAQ

  • Wat is Odido TV?
  • Kan ik bij Odido alleen een abonnement voor Interactieve TV afsluiten?
  • Kan ik met de Online TV app ook tv kijken in het buitenland?
  • Kan ik TV ook gebruiken op mijn smartphone, tablet of Apple TV?
  • Welke TV Box krijg ik?
  • Met hoeveel apparaten kan ik tegelijk TV-kijken?

 

TIP: Wanneer je een pincode moet opgeven bij het bekijken van een non-adult zender, kan het zijn dat je gebruikmaakt van een leeftijdsrestrictie. Check waar de leeftijdsrestrictie op staat via de volgende tips: Kijkprofiel instellen | Internet + TV van Odido.

 

 


484 reacties

Reputatie 1

Vandaag een update gekregen voor t-mobile TV op mijn Amino Aria model 7x. Fijn dat er nu voor ieder profiel een favorietenlijst is te maken en dat deze behouden blijft bij gebruik van de TV-gids. Een wens is nog de favorieten te kunnen sorteren.

Reputatie 2

Hoi @Frido1969, de batches worden niet als Excel of CSV file aangeleverd, althans niet bij ons. De selecties die gemaakt worden zijn op basis van de apparatuur die momenteel bij een ieder thuis staat. Zo zijn de eerste paar batches verwerkt op basis van de Amino Aria 610 in combinatie met een Zyxel T-50 modem (eerst DSL en daarna Glasvezel). De laatste migratie vond plaats bij klanten die een Entone Kamai 510 TV Box en Zyxel modem hebben. Dit is de groep die ook deelneemt aan onze veldtest. 

Wij krijgen hier geen overzicht van met vooraf geselecteerde data en klantnummers. Dat neemt niet weg dat we zeker een richtlijn kunnen geven op basis van de apparatuur, ware het niet dat wij ook niet van te voren weten hoe lang een migratieronde precies duurt en of deze eventueel verlengd wordt. Behoudens de eerste groep klanten die gemigreerd werd, hebben we geen data (en met data bedoel ik in welke week, niet exacte dagen en tijdstippen) toegespeeld gekregen. Dat is geen smoesje, maar is de waarheid. We zetten het liefst iedereen zo snel mogelijk over, maar omdat dit technisch gezien nog niet mogelijk is, kunnen we daar ook geen toezeggingen op maken. 

Dat het te lang duurt en we procesverbeteringen kunnen en moeten overwegen, ben ik 100% met je eens. We hebben hier contact over met de developers en wij leveren alle feedback die jullie ons terecht geven, bij hen aan. 

Momenteel maak jij gebruik van een Entone Amulet 515 (harddiskrecorder) in combinatie met een Huawei, hierdoor is het voor ons nog niet mogelijk om te zien wanneer je ongeveer overgezet zult worden/in welke groep je terechtkomt. Het is nog niet duidelijk wanneer die combinatie van apparaten in een migratiebatch terechtkomt, sorry voor het magere antwoord. Dat geldt ook voor de combinatie die @Jordi99 momenteel thuis heeft staan. 

Ik hoop oprecht dat we hier snel positiever nieuws kunnen neerzetten dan enkel uitleg waarom het zo werkt. Mocht er iets zijn waarmee we kunnen helpen, weet dan dat de Community altijd voor jullie klaarstaat. 

Hallo @Jason. Kan ik uit je reactie opmaken dat alle klanten met een Amino Aria 610 en een Zyxel T50 modem al gemigreerd (moeten) zijn? Of is mijn wens de vader van deze gedachte?

Is er een indicatie te geven hoe ver de migratie van alle klanten is? Zit deze bijvoorbeeld op 10% of op 80%. En wat is de planning van T-Mobile om alle klanten overgezet te hebben? Planningen kunnen uitlopen, geen probleem hoor. Maar ik heb nu geen enkel idee of het een week duurt of een jaar.

Persoonlijk zit ik met een vervelend pauzeer probleem, hiervoor wilde ik de update afwachten om te kijken of deze het oplost. Maar als de migratie in algemene zin nog even duurt dan maak ik voor het probleem een nieuw topic aan. 

Reputatie 1

Nadat vandaag een update is ontvangen voor t-mobile TV op mijn 4 Amino Aria model 7x boxen (met 4 profielen) heb ik op deze boxen gesorteerde favorieten lijsten kunnen maken. Voor mij merkwaardig is dat de orientatie van deze favorieten lijst plotseling kan omdraaien (van Ned1 boven naar Ned 1 beneden). Waar zou dit aan kunnen liggen? Mooi dat nu ook bij de programma informatie ook weer weergegeven wat het volgende programma is op de zender.

Reputatie 1

Hallo, sinds een paar weken TV thuis het nieuwe TV platform, ik kan hier niet aan wennen, het oude vond ik een stuk gebruiksvriendelijker. Het lijkt mij dat T-Mobile op z'n minst zijn klanten een duidelijke brochure moet sturen, om een goede uitleg te geven over het gebruik van het nieuwe platform. De mogelijkheden als instellen van je favoriete zenders, de volgorde van zenders, het opnemen van een programma, enz.  Jonge mensen zullen zonder veel moeite als wel vinden, maar voor ons ouderen is elke verandering een groot probleem,

Ik hoop dat men dat wil begrijpen,want we zijn een grote groep die veel naar  tv kijkt. En dat is ook met TV anywere. Dat is helemaal een verschrikking,rommelig, onduidelijk,traag. Ik hoop dat het te harte wordt genomen,en dat men er wat aandoet. We betalen daarvoor.

Reputatie 4

Er is een mooie handleiding voor T-Mobile TV. Zie deze link

Reputatie 1

Is inderdaad een mooie handleiding. Misschien kan de uitleg van het maken van een favorietenlijst wat uitgebreid worden met de noodzaak en de manier om in het gebruikte profiel de optie Favorieten aktiveren Aan te zetten. Verder zou  beschreven kunnen worden hoe een selektie van zenders in een gewenste volgorde kan worden gemaakt. Hiervoor onder Mijn zenders eerst eventueel aanwezige favorieten te deselekteren en daarna in de gewenste volgorde de zenders weer als favoriet te benoemen.

Noot:

Merkwaardig vind ik dat direkt na het maken van de favorietenlijst deze eerst in de meest logische volgorde wordt weergegeven (belangrijkste boven, zoals bij de Alle zenders lijst), maar na enige tijd blijvend in omgekeerde volgorde wordt weergegeven. Natuurlijk went dat ook.

 

Reputatie 1

Met jullie vandaag ontvangen mail over de nieuwe update is het goed te doen om een favorietenlijst te maken. Bedankt!

Reputatie 1

Zou u mij misschien een handleiding brochure kunnen toesturen? Dat is beter dan 26 pagina's te moeten uitprinten. Ik zou meteen ook wel zo'n mooie afstandsbediening willen hebben. Dan klopt de beschrijving beter met wat ik doen moet…

 

Vind het nog steeds lastig om alles maar op de bonnefooi te moeten uitzoeken. Verder willen we heel graag weten waarom we steeds pincode in moeten voeren als we naar NPO1 willen kijken.

Ik zou het ook heel fijn vinden als het overschakelen van radio naar TV en andersom wat beter en sneller zou kunnen. Vind het een heel gedoe om steeds maar 13 keer te drukken om naar Q-Music te komen, als ik eenmaal in de radiogids zit… Kan dat niet anders?

 

Oh, zie nu dat op die nieuwe afstandsbediening een TV/radio knop zit. Dus hierbij nogmaals mijn verzoek, stuurt u mij a.u.b. zo'n afstandsbediening??? (Ik mis mijn voorheen groene knop daarvoor enorm!)

 

 

Reputatie 7

Hi @gera_r Ik ben bang dat we geen papieren handleidingen hebben maar een nieuwe afstandsbediening met de magenta knop kan ik zeker naar je opsturen! Ik vermoed dat je een pincode in moet voeren voor NPO 1 omdat er een kinderslot actief en/of Kijkprofiel actief is. Je kan de leeftijd het beste op 16 zijn en niet op AL (Alle Leeftijden), dan zijn sommige zenders niet beschikbaar. Hoe je dat kan doen vind je op onze website. De afstandsbediening komt naar je toe, het kan vanwege de feestdagen even duren voordat hij daadwerkelijk aankomt maar hij zou een keer door je brievenbus moeten vallen. :wink:

Hoi,

Is er al meer bekend wanneer bestaande klanten worden overgezet naar het nieuwe TV-platform? Moet hiervoor ook het modem worden vervangen, ik heb momenteel het Huawei modem en mijn ouders dus al wel het Zyxel modem. Mijn ouders zijn zaten ook nog op het oude platform hier in de stad, maar zijn al zeker enkele maanden overgezet naar het nieuwe platform. (we zitten beide op glasvezel)

Wel heb ik dus al de nieuwste TV-box in huis, echter draait deze nog op het oude platform. 

Het stoort mij enorm dat ik dus niet alles makkelijk en snel via de TV-gids terug kan kijken, terwijl dat bij mijn ouders dus wel het geval is…

 

 

Reputatie 6
Badge

Hallo, het valt mij op dat de tv box automatisch op standby gaat. Kun je dit ergens uit zetten of aanpassen?

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @stefan.1997 ,

Bij mijn weten kun je dit niet uitzetten. Het is op de Community wel aangegeven als wens. Ik denk dat dit bij het topic feedback tv kijken vermeld staat. 

Reputatie 4

Hier nog steeds geen nieuwe tv update. 😞 Ik heb de Aria 610 box.

Reputatie 4

Hier nog steeds geen nieuwe tv update. 😞 Ik heb de Aria 610 box.

Dat zal wel een verplichting worden voor het bedrijf dat T-Mobile NL over gaat nemen... Ik begrijp althans dat de toko te koop staat. 

Want als ik gewoon kijk naar wat ik zelf zou doen als ik mijn huis te koop aanbied... Dan ga ik er niet erg veel meer in investeren. Dat mag de koper gaan doen. Je zorgt dat het er netjes uitziet en dat het regulier onderhoud op orde is, maar een nieuwe badkamer of keuken ga je er niet meer in plaatsen.

Reputatie 1

Hallo,

 

bij het kijken naar t-mobiletv op mijn pc krijg ik al maanden na een bepaalde tijd een foutmelding en moet ik opnieuw inloggen. Gebeurt altijd, meestal na zo'n 10 minuten kijken ongeveer.

 

Het gaat om de volgend foutmelding:

 

Is dit een bekend probleem, en vooral: hoe kom ik ervan af ;-)

 

Groeten,
Sander

Reputatie 7
Badge +1

Probeer eens de leeftijd op 18 te zetten, ik durf niet ter zeggen of het werkt maar proberen kan altijd.

staat onder het kopje “admin” en dan bij “vergrendelde zenders”

Reputatie 1

Dank voor de tip (stond op 16 jaar), maar helaas heeft het niet geholpen.

Reputatie 7

Hi @Sanderter We hebben afgelopen dinsdag een wijziging uitgevoerd en het zou nu niet meer voor moeten komen, is dit bij jou inderdaad het geval? Ik hoor het graag!

Reputatie 1

Klopt Brian, tijdens de gehele ochtend Australian Open geen probleem meer gehad. Fijn en bedankt!

 

Groeten,
Sander

Reputatie 2

Vanaf vandaag mag ik mee doen met het nieuwe tv platform. Nu heb ik begrepen dat het om tv-anywhere gaat. Dit is toch hetzelfde als de app op Apple tv ? Wie kan me dat vertellen. Als dit zo is heb ik dus de apparatuur van T-mobile thuis niet nodig. Zit er dus verschil in de apparatuur van t-mobile zelf en de box van Apple tv ?

Hallo,

Probleem is opgelost. Kan helaas dit bericht niet verwijderen.

Groet, Arjanti

Reputatie 2

Hoi, 

Sinds vandaag mogen we het vernieuwde TV compleet pakket testen kennelijk. We zijn aangemeld in de vernieuwde omgeving en nu doen hier bepaalde zenders het ook niet.

Dat was net in de oude versie opgelost, m. u.v. de lokale omroepen, maar nu doet hier bijv NPO3, Veronica, RTL7, NET5, RTL8, etc. het niet. Ik zal dit zeker nog verder bijhouden maar dit maakt geen goede eerste  indruk afgezien van de bediening van het nieuwe systeem.

 

Kunnen jullie aangeven hoe dit op te lossen? 

 

Groet Chantal 

Reputatie 1

Ook ik ben vandaag omgezet en er leek in eerste instantie niets aan de hand; idd even een herstart en opnieuw inloggen. Echter, ik ervaar exact hetzelfde als Chantal! Ik heb geen beeld bij NPO3, Veronica, RTL7, Net5, RTL8 enz. Dat ijkt me niet geheel de bedoeling? Ik heb zowel het kleine zwarte kastje (mediabox?) en de router herstart, helaas zonder resultaat.

Is dit bekend en wanneer wordt dit opgelost?

 

Groet, Hannelore

Reputatie 7

Hi @Vincenzo26 en @H. Kuif, heel erg bedankt voor jullie berichten! Ik heb goed nieuws. Dit probleem was bekend bij de technische dienst en is onderhand opgelost. Ervaren jullie dit ook? Excuses voor het ongemak. Mocht iemand nog wel problemen ervaren, laat het dan vooral weten. Dan ga ik verder op onderzoek uit. Voor nu wil ik jullie veel kijk-plezier wensen! 🎈 

Hi @Jeroen033, hele goede vraag van je! Ik gok dat jij deze e-mail per ongeluk hebt gekregen. Klopt het dat er in deze mail staat of jij mee kan helpen testen? Deze testfase is onderhand al voorbij. Uiteraard kan jij wel TV Anywhere via Apple TV kijken. Echter dien jij wel altijd de TV Box te behouden. Weet jij zo voldoende? 😊

Reputatie 2

Hi @Vincenzo26 en @H. Kuif, heel erg bedankt voor jullie berichten! Ik heb goed nieuws. Dit probleem was bekend bij de technische dienst en is onderhand opgelost. Ervaren jullie dit ook? Excuses voor het ongemak. Mocht iemand nog wel problemen ervaren, laat het dan vooral weten. Dan ga ik verder op onderzoek uit. Voor nu wil ik jullie veel kijk-plezier wensen! 🎈 

Hi @Jeroen033, hele goede vraag van je! Ik gok dat jij deze e-mail per ongeluk hebt gekregen. Klopt het dat er in deze mail staat of jij mee kan helpen testen? Deze testfase is onderhand al voorbij. Uiteraard kan jij wel TV Anywhere via Apple TV kijken. Echter dien jij wel altijd de TV Box te behouden. Weet jij zo voldoende? 😊

Nee ik weet nog niet voldoende. Ik wil echt precies weten of de nieuwe tv dienst het zelfde is als de tv-anywhere app op Apple tv. 
 

het klopt idd dat ik een mail heb ontvangen met dat ik mocht testen. Voor mij geen probleem als dit niet zo is. 

Reageer