Info

Alles over Odido TV

Alles over Odido TV

Toon eerste reactie

484 reacties

Reputatie 7
Badge +6

@Jeroen033 De app op Apple TV heeft alle functies die de tv-box ook heeft, inclusief buitenlandse zenders die op de mobiele app ontbreken. Enige uitzondering zijn de zenders uit het ‘pretpakket’, omdat dat van Apple niet mag. Bij het tv-abonnement zit altijd minstens één box, dus ook als je via Apple TV kijkt, krijg je er een toegestuurd. Maar die kun je dan in de doos laten. En de eerste box is toch gratis.

Als je meer wilt weten, hoor ik het graag!

Reputatie 1

De problemen zijn bij mij in ieder geval opgelost! :thumbsup_tone1:

Hi @Vincenzo26 en @H. Kuif, heel erg bedankt voor jullie berichten! Ik heb goed nieuws. Dit probleem was bekend bij de technische dienst en is onderhand opgelost. Ervaren jullie dit ook? Excuses voor het ongemak. Mocht iemand nog wel problemen ervaren, laat het dan vooral weten. Dan ga ik verder op onderzoek uit. Voor nu wil ik jullie veel kijk-plezier wensen! 🎈 

Hi @Jeroen033, hele goede vraag van je! Ik gok dat jij deze e-mail per ongeluk hebt gekregen. Klopt het dat er in deze mail staat of jij mee kan helpen testen? Deze testfase is onderhand al voorbij. Uiteraard kan jij wel TV Anywhere via Apple TV kijken. Echter dien jij wel altijd de TV Box te behouden. Weet jij zo voldoende? 😊

Nee ik weet nog niet voldoende. Ik wil echt precies weten of de nieuwe tv dienst het zelfde is als de tv-anywhere app op Apple tv. 
 

het klopt idd dat ik een mail heb ontvangen met dat ik mocht testen. Voor mij geen probleem als dit niet zo is. 

Ook ik kreeg enkele weken geleden een mail dag ik 25 mei over ging naar het nieuwe platform. Dit is ook gebeurd op die datum. Die mail moet even aangepast want daar staat toch echt in dat ik wil testen (en ik heb mij niet aangemeld).

 

maar iets belangrijker:

de update werkt op de ene box vlekkeloos, maar de andere komt niet verder dan NPO 1,2 en 3.

zodra ik een andere zender selecteer slaat het ding op zwart en kan er niets anders dan de stekker eruit om vervolgens NPO1,2 of 3 te kijken.

graag “de oplossing” bij mij uitrollen

Alvast bedankt.

Reputatie 2

Hoi @Brian @Jason @Boris @Lisa 

Alle tv zenders inmiddels nagekeken en deze doen het allemaal in de vernieuwde TV compleet test. Ik heb de radiozenders even gelaten voor wat het is.

Ik ben blij dat het in deze testomgeving wel werkt.  wanneer loopt deze test af? 

 

Ik merk wel dat het menu in het scherm tijdens  het schakelen in de nieuwe omgeving niet erg prettig werkt met de afstandsbediening. Als je OK drukt bijvoorbeeld is omslachtig.

Ook het terugkijken van programma's als tv gemist is niet prettig en onoverzichtelijk. Als je dan het wilt terugkijken via zoeken dan zie het  programma er niet tussen staan, terwijl je het via het scrollen door terugkijken overzicht het wel  ziet staan. Heel onhandig. 

Gr. Chantal 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @WvdJ,

Dat moet inderdaad opgelost worden! Zou je het modem kort van het stroom af kunnen halen en vervolgens de TV Box een fabrieks reset kunnen geven? Ik verwacht dat je vervolgens snel weer van glanzend beeld kan genieten. Mocht je toch nog problemen ervaren, zou je dan aan kunnen geven of de TV Box die niet functioneert het oude of het nieuwe menu weergeeft? De oplossing moet in ieder geval dichtbij zijn.

 

Hi @Vincenzo26

Dank voor de heldere feedback! Dat klinkt niet handig en ik zal de tips zeker meenemen. Heb je toevallig voorbeelden van programma's die je niet terug kan vinden middels de zoekfunctie?

Hoi @WvdJ,

Dat moet inderdaad opgelost worden! Zou je het modem kort van het stroom af kunnen halen en vervolgens de TV Box een fabrieks reset kunnen geven? Ik verwacht dat je vervolgens snel weer van glanzend beeld kan genieten. Mocht je toch nog problemen ervaren, zou je dan aan kunnen geven of de TV Box die niet functioneert het oude of het nieuwe menu weergeeft? De oplossing moet in ieder geval dichtbij zijn.

 

Hi @Vincenzo26

Dank voor de heldere feedback! Dat klinkt niet handig en ik zal de tips zeker meenemen. Heb je toevallig voorbeelden van programma's die je niet terug kan vinden middels de zoekfunctie?

@Cal Inderdaad opgelost, vanmorgen reeds via settings een reset gedaan, waarop de box een update vond en we nu alle kanalen weer kunnen bekijken.

 

Reputatie 2

Hoi @Cal ,

Ik zal je wat voorbeelden geven van programma's die pas naar boven kwamen nadat ik ze bij terugkijken uiteindelijk had gevonden en daarna pas via  zoeken zichtbaar werden;

Close up NPO

College Tour NPO

Sister Wives TLC

Sister Wives gratis series (deze is nu weg in het overzicht series)

 

Groet Chantal 

 

Reputatie 7

Hi @WvdJ, super om te horen dat alles weer goed werkt! Voor nu wil ik jou dan ook heel veel kijk-plezier wensen tijdens dit weekend. 

Hi @Vincenzo26, perfect dat jij gelijk enkele voorbeelden hebt toegestuurd! Ik ga dit doorzetten, zodat hier naar gekeken kan worden. Super scherp opgemerkt van je. Voor nu wil ik jou een heel fijn weekend wensen! 🌼

Reputatie 2

Hoi,

Ik lees dat alle gebruikers met een Entone Kamai 510 TV Box en Zyxel modem al gemigreerd zouden moeten zijn?

Ik heb een Entone Kamai 510 TV Box en Zyxel modem en zit nog steeds op het oude platform.

Hoor graag wanneer ik aan de beurt ben.

bedankt!

Reputatie 1

Gisteren gemigreerd naar de nieuwe omgeving. Alles werkt, alleen geen Teletekst meer. NPO1,2,3 geeft geen enkele reactie bij activeren Teletekst, maar ook de zenders die geen teletekst uitzenden geven geen melding meer. Blauwe lampje op de TV box reageert wel op de afstandsbediening, maar er gebeurt niets….. Iemand enig idee?

Reputatie 7
Badge +4

Teletekst is niet meer. Op het nieuwe platform wordt dit niet langer ondersteund. Sowieso werd teletekst op steeds meer omroepen al langzaam maar zeker uitgekleed en uit gefaseerd. Mocht het om ondertiteling gaan, dan zou er een workaround moeten zijn. 

Reputatie 7

Hi @jeroenwijnen, super leuk dat jij dit uit jezelf aangeeft! Goed nieuws: ik kan jou hierbij helpen. Omdat jij in het bezit bent van een Entone Kamai 510 TV Box, dient deze eerst omgewisseld te worden naar een Aria 610. Als jij akkoord gaat met de onderstaande punten, dan zet ik de TV Box swap alvast in werking. Zodra de nieuwe TV Box bij jou binnen is én up and running is, dan kan ik de migratie verder aanvragen en zal ook jij vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. Hier komen de voorwaarden: 

Weet dat de opnames op de huidige TV Box verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. Aangezien jij al bent voorzien van de juiste TV Box, kun jij binnen twee weken gaan genieten van T-Mobile TV zodra ik dit voor jou heb aangevraagd, yay. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. 

Ook ontvang jij een e-mail en SMS vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Lees het nog even goed door en als jij na het lezen nog steeds denkt 'dit wil ik’, dan ga ik voor jou aan de slag! 🎉

Reputatie 2

Hi @Lisa Ik ga akkoord met de omwisseling naar een Aria 610! Bedankt alvast!

Reputatie 1

Vreemd dat het totaal niet is gecommuniceerd dat teletekst niet meer wordt ondersteund

Reputatie 1

Vreemd dat het totaal niet is gecommuniceerd dat teletekst niet meer wordt ondersteund


Ben wel heel benieuwd naar de workaround voor de ondertiteling

Reputatie 7

Hi @jeroenwijnen, tof om te lezen dat je akkoord gaat! Ik heb gelijk de wisseling van de TV Boxen in werking gezet. Jij kunt de status van deze nieuwe TV Box ook tracken in jouw My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen

Geef jij een (virtuele) gil zodra de nieuwe TV Box up and running is? Als jij vervolgens de andere TV Box retour hebt verzonden, dan kan ik de migratie verder voor jou in orde maken. Houd er overigens rekening mee dat er tijdens het EK geen migraties plaatsvinden. In week 28 zal jij worden overgezet. Dit was ik hierboven vergeten aan te kaarten, mijn excuses. Ik hoop dat jij in week 28 heel veel plezier gaat beleven van het nieuwe platform. Laat jij het weten als jij nog overige vragen hebt? 🎈

Hi @P.C. Kettenis, ik deel heel graag de workaround met jou voor de ondertiteling! Klanten die Fiber afnemen kunnen als volgt de ondertiteling inschakelen. Ga naar Audio & Ondertiteling en dan kun je de ‘Dovenondertiteling’ instellen als standaard. Ik hoor het graag van je of jij hiermee uit de voeten komt! Ook kan jij in dit topic nog een tip lezen voor als de ondertiteling nog niet geheel vlekkeloos verloopt.

Reputatie 2

Hi @Lisa Bedankt! Ik zal je een (virtuele) gil geven zodra ik de TV Box heb ontvangen!

Reputatie 1

Hi @P.C. Kettenis, ik deel heel graag de workaround met jou voor de ondertiteling! Klanten die Fiber afnemen kunnen als volgt de ondertiteling inschakelen. Ga naar Audio & Ondertiteling en dan kun je de ‘Dovenondertiteling’ instellen als standaard. Ik hoor het graag van je of jij hiermee uit de voeten komt! Ook kan jij in dit topic nog een tip lezen voor als de ondertiteling nog niet geheel vlekkeloos verloopt.

Ik heb inmiddels uit de vele internetreacties geleerd, dat het dus al een jaar bekend is dat op glasvezel Teletekst niet meer wordt ondersteund en wel op DSL, maar ook dat het andere aanbieders wel lukt om teletekst over glasvezel door te geven. Los van de ontbrekende communicatie hierover (ik werd plotseling, zonder het te weten als tester aangesproken…..) vind ik het van de zotte dat een voorziening op publieke zenders zomaar, eenzijdig, kan worden stopgezet.

Reputatie 3

Ik zit op het oude platform en gezien alle reacties/ervaringen wil ik dat heelgraag zo houden. Is er ook een mogelijkheid om hier altijd op te blijven en gewoon niet over te gaan en anders om de migratie zo lang mogelijk uit te stellen? Ik ben namelijk heel tevreden over het oude platform en heb geen zin om iets goeds in te leveren voor een kwalitatief mindere oplossing.

Reputatie 7
Badge +1

Helaas zal dat niet gaan, ik voel met u mee aangezien ook ik graag op het oude platform zou willen blijven, om de zelfde reden zoals u aangeeft.

Enige troost is misschien dat het voorlopig is uitgesteld tot na het EK of sportzomer, maar eens dan komt de tijd wie niemand kan voorspellen.

Het blijft onvoorstelbaar waarom men iets dat goed is verruild met iets dat (veel) slechter is, zo'n beetje het zelfde als een nieuwe auto met daarin een motor van enkele generaties eerder.

 

Reputatie 2

Hoi,

Ook bij ons werkt de teletekstoptie niet. Geen groot probleem maar soms is ondertiteling wel handig om als optie te hebben, überhaupt.

 

Ook zat ik op Fox Professor T. terug te kijken hangt hij ineens vast. Je kunt verder niks. Op Doorspoelen reageert hij niet en ook op Terug komt geen reactie, maar ineens komt de mededeling dat er geen goede verbinding is en dat je  moet  Reconnecten. Dan druk je op OK en er gebeurd even niks en dan ineens gaat hij naar de 'normale' televisie op NED2.

Als je dan weer wilt terugkijken, werkt de functie  Doorspoelen niet.  Ik kies een andere dag dat dezelfde aflevering, tenminste  dat gok ik want dat is niet goed te zien qua info, gelukkig de juiste gekozen, kun je ook hier niet Doorspoelen en ook hier blijft hij weer hangen op hetzelfde moment in de aflevering. Foutje in de aflevering  zoals je vroeger een krasje had op de DVD? Of toch iets anders? 

 

Groet Chantal 

 

PS. ik heb trouwens ook een enquête toegestuurd gekregen en ingevuld maar de 'vrije' invulvelden hadden te weinig ruimte om goed tekst en uitleg te geven. Jammer dit. Kun je iets leren vd gebruiker geef je maar x tekens om in te vullen. 

Reputatie 3

Goeiemiddag,

Het nieuwe platform bevalt prima.

Nu met het EK-voetbal kijk ik graag naar de belgische zender. Geen reclame en goede commentaren.

Helaas is het beeld van de wedstrijden niet om aan te gluren. Ik kan het niet goes duiden, maar bij snel beeld is het alsof het een soort van 'hapert'.

Heb al allerlei 720/1080 wijsigingen geprobeerd, maar helaas

Iemand een idee/tip?

 

Paul

Reputatie 2

@Lisa 

Hoi Lisa, bij deze mijn (virtuele) gil. Ik heb de Aria TV box ontvangen en geinstalleerd en deze werkt goed. 

Ik hoor het wel als jullie mij in week 28 gaan overzetten op het nieuwe platform!

bedankt!

Groet,

Jeroen

Reputatie 7

Hi @jeroenwijnen Super, ik heb de omzetting zojuist aangevraagd en we gaan er na het EK mee aan de slag! :slight_smile:

Reputatie 2

Ik gebruik op meerdere platformen tv anywhere. Op de Apple tv loopt het beeld wel +/- 30 seconden achter. Leuk als je naar voetbal zit te kijken en bij de buren wordt er al gejuicht. Niet dus! Is hier wat aan te doen ??

Reageer