Feedback nieuwe TV Anywhere

Feedback nieuwe TV Anywhere

Toon eerste reactie

333 reacties

Reputatie 1

Ik ben nu toch wel benieuwd met wat jullie bedoelen met hoge prioriteit... Nu 23 dagen verder en nog is er niet veel opgelost. Nog steeds meldingen tijdens het tv kijken

Reputatie 6
Badge

Ik heb eens keer gelezen dat de kwaliteit van de streams hetzelfde zou moeten zijn als de tvbox.

 

Alleen voor de AppleTV … (en dan de bitrates van het nieuwe platform, niet de veel hogere van de oude).

Reputatie 2

Ik heb wat zitten testen, maar casten van android foon naar Shield is een ramp. Of het cast icoontje verschijnt niet. Of hij maakt verbinding maar de connectie wordt niet tot stand gebracht. Schiet niet op. Voorlopig nog verdoemd tot de tvbox. Jammer.

ps ik zat niet in het juiste netwerk denk ik, niet in 5g wifi, kan deze post niet meer verwijderen dus vandaar de aanvlulling

Reputatie 2

Ik heb eens keer gelezen dat de kwaliteit van de streams hetzelfde zou moeten zijn als de tvbox. Toch merk ik dat bij voetballen de beeldkwaliteit stuk minder is als bij de TVBox. Dit komt waarschijnlijk door lagere bitrates. Beeld bij voetballen; de bal wordt onscherp wat niet het geval is bij de tvbox. Dit vind ik jammer omdat ik de android anywhere app prettig in gebruik vind. Prettiger dan de tvbox. En ik kan naar mijn Shield streamen. Voor normale tv is de beeldkwaliteit/bitrate wel voldoende.

Komt hier nog verbetering in? hogere bitrates? Waarom lagere bitrates als je glasvezel internet is.

Ik heb trouwens gezien dat op de browser versie full HD beschikbaar is (hogere bitrate). Stel dit ook op de telefoon app beschikbaar. Misschien scheelt dit?

Reputatie 3

Dit loopt nu al een paar weken zo met al de meldingen die de gebruikers melden, iedereen heeft de zelfde problemen zie ik, als vb. van de week via de app op een iPhone de uitzending 
Zondag met Lubach terug gekeken van 18-10, stop de stream een paar minuten voor het einde.

Maar welke klacht je ook meld en dat zijn er inmiddels heel veel er is er niet 1 die opgelost wordt, na al die weken is het nog precies het zelfde als in het begin en dat gaat me pet te boven, je verzameld de problemen en lost ze stuk voor stuk op dat is de normale gang van zaken maar er gebeurd helemaal niets.

T-Mobile wat is het probleem?

Ik ervaar een aantal van dezelfde problemen als een hoop andere gebruikers in deze thread. TV kijken op de PC is een beetje een ramp geworden sinds de nieuwe TV Anywhere is begonnen. Gebruik Windows 10 Pro met Chrome versie 86.0.4240.75 en 1Gbps Glasvezel abonnement.

  • Random worden uitgelogd omdat de login is verlopen. Moet vervolgens maar uit zien te vogelen waar ik was gebleven in het programma als het niet live tv was. Nogal frustrerend en vaak heb ik dan de neiging om maar weer te kijken of er iets te zien valt op Twitch of Youtube.
  • Kan geen TV kijken tenzij ik op full screen kijk. Als ik naar een ander tabblad wil kan dat niet, moet nu dus constant een extra Chrome window open hebben als ik ook nog andere pagina's wil bekijken tijdens het tv kijken.
  • Soms kan ik wel vooruit spoelen, andere keren niet. Snap niet helemaal waarom. 

Zou het toch wel heel fijn vinden als ik gewoon ongestoord online TV kan kijken zonder uitgelogd te worden of worden gedwongen om een tweede browser window open te hebben.

 

Hoi T-mobile,

Ik wil ook graag even mijn feedback geven.

 

Problemen:

  • Streamen naar chromecast werkt de ene keer wel de andere keer niet. Wanneer het voorkomt lijkt het alleen voor een paar zenders te zijn maar het verschilt elke keer welke zenders. Samsung Galaxy A50, Android 10, Chromecast 1.49.226077, App 2.2.1.
  • Vaak werkt chromecast helemaal niet.
  • Fullscreen website. Ik heb vaak TV op de achtergrond aanstaan maar dat is nu onmogelijk vanwege de verplichte fullscreen. Ik snap de logica van deze UI beslissing echt niet.

Ergernissen algemeen:

  • de tijden kloppen niet altijd. Als het programma te vroeg begint, niet zo erg. Als het programma te vroeg stopt wordt het een beetje vervelend. Als het programma te laat begint wordt het echt vervelend want het programma ervoor mag je niet voorspoelen. Ik zie ruimte voor een oplossing waarbij je X aantal minuten kan terugspoelen het vorige programma in.

Ergernissen App:

  • Ik mis een gids met overzicht van meerdere zenders zoals in oude app
  • In de gids van een zender staat een play knop naast een programma maar deze doet niks bij live TV. Niet heel erg maar wel een beetje onlogisch.
  • Liever swipen voor zenders in de gids dan voor dagen maar misschien is dat persoonlijk.
  • de bedieningsbalk die je door het beeld heen kan bewegen maar altijd voor andere content staat. Waarom niet gewoon onderaan vastmaken?

Ergernissen website: 

  • Sessie verloopt (te) snel.
  • de “onthoudt mij” functionaliteit onthoudt de pincode niet. Misschien een idee om een ander vinkje "blijf ingelogd" toe te voegen, lost ook de sessies op.

Wensen:

  • Android TV app zou top zijn, bij voorkeur één die ook rekening houdt met de mogelijkheid echt als TV te worden gezien op tv's die dat ondersteunen. Dan hoeven we die amino niet meer te gebruiken en het scheelt weer een afstandsbediening. 

 

Edit:

Goed om bij te zeggen dat ik inmiddels het TV abonnement heb opgezegd. Ik heb maar op 1 tv de amino en kijk ook veel via de app / website. Ik twijfelde al langer over andere tv diensten zoals NLziet maar wou graag toegang houden tot het ruimere zenderaanbod van t-mobile. Beide abonnementen aanhouden vind ik te duur.

 

Deze veranderde app/website die kijken toch een stuk moeilijker maakt is voor mij nu de trigger om NLziet maar eens even te proberen. Mocht dat niet bevallen dan kom ik terug maar daarvoor moet de app/website wel bruikbaar zijn in mijn usecase (benoemde problemen hierboven opgelost).

Reputatie 1

Het is bijna zover dat het hele abonnement van T-Mobile de deur uit gaat vliegen. TVAnywhere app op de AppleTV4K is totaal onbruikbaar geworden. Terugkijken werkt voor geen meter. Halverwege programma kijken springt er ineens in beeld de vraag: Wil je terug naar live TV? JA / NEE. Nee drukken heeft geen enkele zin. Na een paar sec. komt de vraag iedere keer weer. Afbreken en opnieuw beginnen en maar hopen dat de vraag tijdens het terugkijken niet weer terugspringt. Verder spoelen naar waar we gebleven waren werkt niet en verder afspelen waar we gebleven waren werkt ook nog (nog nooit gezien in de nieuwe versie trouwens). Nog heeeeeeeeel even geduld maar vriendin thuis gaat iedere keer uit haar dak als de melding komt. Vooral bij de commerciele zenders waar verderspoelen uitgeschakeld staat is dan heel irritant dat ze weer helemaal van voor af aan moet beginnen kijken. Snel ff op de wifi van de buren met Ziggo en via de Ziggo App verder kijken en stabiel werkt gelukkig als workaround. Einde jaarcontract is als T-Mob z’n zaakjes op orde krijgt is in zicht.

Reputatie 3

maandag 19-10, hebben we de film Everything, everything bekeken via de app met terugkijken.

Deze was op 13-10 uitgezonden op rtl8.

Het gaat niet goed.

De laatste 10 minuten ontbraken.

Da's nu al de zoveelste keer 😭

Reputatie 3

Nog een puntje:

Voorheen was het zo als je stopt met kijken dan wist de app waar je gebleven was, dit werd gesynct op je apparaten waar je was ingelogd.

Dat is helaas niet meer, je moet weer van voor af aan beginnen en je kan vaak niet doorscrollen omdat de tijdbalk onderin ontbreekt.

Verder kon je als het kijken hervatte nog even 5 minuten terugspoelen om weer in de film te komen.

Kan ook niet meer.

Ik ben juist overgestapt naar tmobile omdat tv anywhere werkte op mijn android tv box maar door de nieuwe update werkt het op geen van mijn androidboxen waarom moet iets wat werkt om zeep geholpen worden ,ik weet dat ik binnenkort naar een andere provider ga zoeken want dit is bagger ik heb de forum doorgelezen waar de medewerker vragen stelt over het apparatuur maar ze moeten kijken en beseffen dat wat werkt dat ze dat met rust moet laten. Ik ben zwaar teleurgesteld en ga zeker naar een andere provider opzoek.

Echt ik heb echt nog nooit zo'n bagger app als het nieuwe TV-anywhere gezien!

Diegene die deze app gebouwd heeft zou zicht in een foetus houding diep in een donker hoekje moeten gaan zitten schamen!!!! 

We zijn nu ruim een maand verder en er gebeurt ook niets wat betreft updates met enige verbetering.

  1. Steeds opnieuw moeten inloggen en bij 2 profielen zelfs steeds 2x
  2. Alleen full screen
  3. Werkt niet goed in Chrome / Edge Chromium (raar want de "vrije zenders” als NPO werken wel in het nieuwe Edge)
  4. Geen Duitse zenders
  5. Geen Belgische zenders.
  6. Chromecast naar tv wekt niet.
  7. Etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc 

 

T-MOBILE….. als je met de grote jongens wilt spelen zul je echt heel erg snel volwassen moeten worden!!!!

Maar er is licht aan de horizon……. begin volgende maand zit m'n jaarcontract erop en kan ik gelukkig samen met 3 telefoon abo's weer naar een provider welke de zaakjes dan misschien niet voor 100% in orde heeft maar wel 1000x beter als T”oldtimer”mobile

 

 

Reputatie 2

is dit topic nog actief??
als ik dan tv kijk en ik stream dat naar Chromecast. want ja mijn android tv kastje is buiten spel gezet.
hoe vaak dat je dan je geluid wil aanpassen via de volume knop telefoon en er dan weer achter komt dat je dacht dat het een standaard functie was. dit bij deze app niet zo is.
als ik het zoo lees is het top werk geweest van de programmeurs!
elk apparaat heeft wel zijn problemen. 
android 9 dus niet kunnen kijken ivm niet ingelogd zijn
appel tv verwarrend menu
chromecast niet de volume dmv de volumeknoppen kunnen gebruiken
google chrome rip (ach wie gebruikt dat nu)
andere browsers claimen full screen. als of tv kijken het enige is wat een pc mag doen
en hoelang duurt dit al? 24 uur nee al bijna een maand. 
Legaal tv kijken kost dan ook wat. maar dan krijg je ook wat….!
een app van 2 euro in de store en nooit een probleem met iptv (tja fta maar goed)
 

Reputatie 3

echt je broek zakt toch af van deze puinzooi.. zal me echt kapot schamen als tmobile medewerker om klanten zulke bagger software voor te schotelen. wil je iets terugkijken. weer sessie verlopen. moet je weer opnieuw inloggen. en ipv dat je gewoon verder kan kijken, MOET JE WEER OPNIEUW BEGINNEN EN MAG JE NIET DOORSPOELEN!!!!!!

 

nee, de ‘specialisten (amateurs) zijn er ‘hard’ mee bezig is elke keer de reactie, maar ondertussen zijn we weken verder en gebeurd er geen klote

Reputatie 1

Inderdaad nog steeds waardeloos, geen enkel issue is tot op heden opgelost voor mij.

Feedback over de stand van zaken wordt niet gegeven, worden we wel serieus genomen?

 

Nu mijn vrouw ook steeds feller en vaker begint te klagen ben ik me aan het oriënteren om over te stappen naar KPN, wel wat duurder maar dat is het misschien toch wel waard.

 

Ja inderdaad.  Ben al vanaf augustus aan het klagen dat de app zeer......... is. 

Nu is de app en de site allebei slecht gemaakt. 

Iets met wat slecht is kan altijd slechter. 

Live kijken hapert. 

Tvgids is zeer ongebruiksvriendelijk. 

Enz

Reputatie 1

We zijn nu al bijna 3 weken verder en nog werkt het niet zoals het zou moeten. Wordt het wel serieus genomen? Denk het niet, als het zolang moet duren..…Wat is de verwachte tijd voordat het opgelost is? Ben er namelijk wel een beetje klaar mee

Reputatie 7

@TomThuis Ik vermoed dat we geen support geven op toestellen die geroot zijn maar ik zet de melding in ieder geval door. :wink:

@wmuys Dank voor de toelichting, dat maakt het al een stuk specifieker, we gaan er mee aan de slag! @Delcour Ik heb jou ook aan de melding toegevoegd. @nickvnd Zou je mij een privébericht willen sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste cijfers van het rekeningnummer? Dan voeg ik jou ook toe aan de melding.

@advdun @Henk_L Bedankt voor de informatie! Voor feedback over de test voor de TV Box kunnen jullie in dit topic terecht (alleen toegankelijk voor testers).

 

Reputatie 2

Op een MacBookAir en een MacPro met Safari wisselen de kleuren licht van tint continu. Vreemd.

Elke keer als ik inlog moet ik de pincode opgeven, dus dat wordt niet onthouden?

Ik heb geen zenders vergrendeld, noch een leeftijd ingesteld, toch moet ik allerlei programma’s ontgrendelen. Kan niet meer vinden waar ik dat kan instellen.

Het scrollen door de zenders werkt niet goed: zenders moeten eerst laden, maar dan schiet de scroll veel te snel door de zenders heen en schiet je  er steeds voorbij.

dank

Paul Delcour

Ik heb dit ook. Lijkt aan Safari te liggen. Probeer het eens met Chrome op je MacBook Air. Ik krijg met Chrome ook een betere kwaliteit stream te zien.

Blijft toch vreemd.
Eurosport 1 kreeg ik alleen met Chrome aan de praat, maar dan gingen de ventilatortjes op volle snelheid draaien alsof er Flash wordt gebruikt. Ook dat verschil is me een raadsel.

Reputatie 1

 

 

Reputatie 4

Op een MacBookAir en een MacPro met Safari wisselen de kleuren licht van tint continu. Vreemd.

Elke keer als ik inlog moet ik de pincode opgeven, dus dat wordt niet onthouden?

Ik heb geen zenders vergrendeld, noch een leeftijd ingesteld, toch moet ik allerlei programma’s ontgrendelen. Kan niet meer vinden waar ik dat kan instellen.

Het scrollen door de zenders werkt niet goed: zenders moeten eerst laden, maar dan schiet de scroll veel te snel door de zenders heen en schiet je  er steeds voorbij.

dank

Paul Delcour

Ik heb dit ook. Lijkt aan Safari te liggen. Probeer het eens met Chrome op je MacBook Air. Ik krijg met Chrome ook een betere kwaliteit stream te zien.

Reputatie 2

Op een MacBookAir en een MacPro met Safari wisselen de kleuren licht van tint continu. Vreemd.

Elke keer als ik inlog moet ik de pincode opgeven, dus dat wordt niet onthouden?

Ik heb geen zenders vergrendeld, noch een leeftijd ingesteld, toch moet ik allerlei programma’s ontgrendelen. Kan niet meer vinden waar ik dat kan instellen.

Het scrollen door de zenders werkt niet goed: zenders moeten eerst laden, maar dan schiet de scroll veel te snel door de zenders heen en schiet je  er steeds voorbij.

dank

Paul Delcour

Reputatie 1

Gisteren een update gehad voor de Entone. Ik ben met name geïnteresseerd in de basisfunctionaliteit: het beeld moet goed zijn en ik moet eenvoudig van zender kunnen wisselen. Een TV-gids, terugkijken of films bestellen is voor mij niet zo interessant. Enkele weken geleden heb ik eveneens een update gehad van de AppleTV-app.

Op de Entone-STB gaat sequentieel zappen langs de zender voldoende snel, alleen de audio start pas enkele seconden later. Het voordeel hiervan is dat je in rust kunt zappen. Audio is goed, op de publieke zenders krijg ik mooi DD 5.1 geluid. Ook de beeldkwaliteit is voldoende voor zo'n beperkt en licht kastje: 1080p:60Hz.

De app op de AppleTV is wat gevoeliger. Omdat de AppleTV altijd aan staat (het heeft geen fysieke aan/uit/stand by-knop) blijft de app in de achtergrond nog wat doorlopen als de TV reeds uit staat. Als je een dag later opnieuw de app start probeert deze de oude stream weer op te pakken. Dat geeft een foutmelding maar blokkeert de app niet. Daarnaast valt op dat de audio op de publieke zenders slechts stereo is, in tegenstelling tot de DD 5.1 van de Entone-STB.

Reputatie 1

Zowel tv als tv anywhere problemen.

Als eerste de tv problemen

Ik had me aangemeld als testgebruiker van de update van de televisie software.

Het werkt wel maar :

-Het Entone kastje reageert enorm traag op de afstandsbediening.

-Het geluid valt weg als ik naar de het zenderoverzicht ga ( gids )

-Ik moet iedere dag het Entone kastje stroomloos maken omdat de tv de HDMI verbinding niet meer ziet.

 

En dan nog de TV anywhere update, deze is nog dramatischer:

-Iedere keer moet je opnieuw inloggen

-Tijdens het kijken komt regelmatig de melding dat de sessie verlopen is.

-Hakkelende beelden op de meeste zenders

-Wisselen naar andere zender gaat niet zonder eerst de webbrowser af te sluiten en opnieuw te beginnen.

-Dit alles op 2 verschillende laptops en op zowel Chrome, Firefox en Edge.

 

Het duurt allemaal veel te lang voordat het voor iedereen opgelost is.

Waarom niet gewoon terug naar de oude omgeving en ZELF uitvoerig testen voordat jullie de boel in de lucht gooien.   

Reputatie 6
Badge

Qua layout moet ik zeggen is een verticaal geordende zenderlijst (What's On in de engelstalige versie) wel een stuk handiger voor bediening met een telefoon dus dat vind ik persoonlijk iig een verbetering. Ik mis alleen de zenderlogo icoontjes voor vrijwel alle zenders op de regiozenders na (kies je een zender en kom je in de tv gids terecht dan zijn er wel voor alle zenders icoontjes te zien. Ook zijn de zenders hier weer horizontaal geordend, in dit geval wel begrijpelijk zodat de programma's van die zender verticaal onder elkaar te zien zijn wat veel overzichtelijker is. Qua looks lijkt het wel volledige apart van elkaar ontwikkeld met opeens weer hele kleine icoontjes. Had liever een apart tab gezien voor deze tv gids of What's On in het home menu (Dinglish? Check! ‘Next on tv’, ‘Now on tv’ :stuck_out_tongue_winking_eye:)

Reageer