Feedback nieuwe TV Anywhere

Feedback nieuwe TV Anywhere

Toon eerste reactie

333 reacties

Reputatie 4

Rare kleuren die weergegeven worden in Safari op MacBook  - Opgelost.

Dit probleem staat in de openingspost gemeld als opgelost. Dit is helaas niet het geval.

Safari 14.1.1 op Big Sur 11.4 geeft nog steeds problemen:

  • kleuren verspringen iedere paar seconden
  • resolutie kan niet gekozen worden (alleen auto)

In Chrome op dezelfde machine(s): geen problemen.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Nadinneke,

Dat is inderdaad niet de bedoeling, sorry voor het ongemak! Inmiddels is er een hoop gebeurd, en werkt het Terugkijken op RTL4 weer volledig. Daarnaast hebben wij ook een aantal wijzigingen doorgevoerd voor de TV Anywhere site, zou je kunnen controleren of de films nu wel doorlopen? Wij horen het graag.

 

Hoi @mountainbikert,

Terecht punt, dit moet makkelijker kunnen. In principe zou de favorieten lijst wel actief moeten blijven als je de TV Box opnieuw opstart, of vergeet de TV Box in jouw geval dat de favorieten lijst aan staat? De TV Box zou hier namelijk wel mee moeten opstarten als je deze actief gebruikt!

Leuk dat je zo actief met ons mee wil denken. :smile: Ik kan je zeker aanmelden voor onze Testflight groep. Zo ver ik weet hebben wij op dit moment alleen plekken over in de Apple TV groep, is dit iets waar je geïnteresseerd in zou zijn? In dat geval: gebruik je het email adres waarmee je inlogt op de Community ook om in te loggen op jouw Apple account? Indien het een ander email adres betreft, raad ik je aan om mij dit email adres toe te sturen middels een privébericht. Hiermee kan ik het voor je in orde maken.

Reputatie 1

@Nadinneke Goed dat je het aangeeft, we ervaren inderdaad problemen met Terug Kijken. Werd die film toevallig op RTL 4 uitgezonden? 

Er is een tijdelijke workaround: wanneer je het terugkijken start en dan op een <1> drukt, zal het programma één minuut verder spoelen en dan doet het afspelen het wel goed. Het onderzoek hiernaar is nog steeds in volle gang en we hopen spoedig met een volledige fix te komen, sorry voor het ongemak!

 

@mountainbikert  Omdat we nog in de testfase zitten met Apple TV, kan het zijn dat bepaalde functionaliteiten nog niet 100 procent werken. Jouw beschrijving lijkt er sterk op dat de functies wel zijn geïmplementeerd, maar inderdaad nog geen juiste werking hebben of volledig nog niet bruikbaar zijn. Zodra we uitgetest zijn, zouden de Favorieten wel perfect moeten werken.

Wat betreft een sorteerfunctie: doel je daarmee op het concept om bijvoorbeeld in plaats van een bepaalde zender op kanaal 9 te hebben, dat je daar een andere zender plaatst? Of doel je op het hergroeperen van bepaalde zenders zodat die allemaal naast elkaar staan in de gids bijvoorbeeld?

Hi @Jason

Het maakt me niet uit welke zender op welk kanaal zit, maar zou wel graag zelf willen bepalen welke zenders ik niet wil zien. Discovery en Nat geo zitten vrij hoog in de kanaalnummers en nu moet ik dus eerst 15 zenders langs voor ik daar ben. Ja, je kunt ze wel markeren als favoriet en dan via het favorietenmenu er doorheen bladeren, maar dat zijn dan acties die je elke keer moet uitvoeren. Op mijn TV hoef ik dat ook niet elke keer te doen.

Is er een Testflight van deze testversies waar ik aan kan deelnemen en opmerkingen over kan delen?

@Nadinneke Goed dat je het aangeeft, we ervaren inderdaad problemen met Terug Kijken. Werd die film toevallig op RTL 4 uitgezonden? 

Er is een tijdelijke workaround: wanneer je het terugkijken start en dan op een <1> drukt, zal het programma één minuut verder spoelen en dan doet het afspelen het wel goed. Het onderzoek hiernaar is nog steeds in volle gang en we hopen spoedig met een volledige fix te komen, sorry voor het ongemak!

 

@mountainbikert  Omdat we nog in de testfase zitten met Apple TV, kan het zijn dat bepaalde functionaliteiten nog niet 100 procent werken. Jouw beschrijving lijkt er sterk op dat de functies wel zijn geïmplementeerd, maar inderdaad nog geen juiste werking hebben of volledig nog niet bruikbaar zijn. Zodra we uitgetest zijn, zouden de Favorieten wel perfect moeten werken.

Wat betreft een sorteerfunctie: doel je daarmee op het concept om bijvoorbeeld in plaats van een bepaalde zender op kanaal 9 te hebben, dat je daar een andere zender plaatst? Of doel je op het hergroeperen van bepaalde zenders zodat die allemaal naast elkaar staan in de gids bijvoorbeeld?

Beste Jason, 

De 2 films die ik me kan herinneren (Shape of Water & Emoticon movie) waren niet op rtl 4, maar waren op Net5 en Comedy Central. Dus mogelijk moeten jullie daar naar kijken. 
Maar hierdoor (zeker omdat Shape of Water niet op Netflix staat en ik het niet kon afkijken) kijk ik geen films meer terug momenteel dus kijk ik nog amper iets via Tmobile TV. Zonde van het geld……. (Na maanden van problemen al)

En de <1> tip werkt niet, net bij de serie SVU liep hij ook vast, net toen ik mijn reactie hier had geschreven, en hij slaat het niet op dus moest opnieuw kijken, maar nu ging hij wel verder (maar goed, dit was geen film waar ik al 2uur van op had zitten)

 

Reputatie 7
Badge +16

@Nadinneke Goed dat je het aangeeft, we ervaren inderdaad problemen met Terug Kijken. Werd die film toevallig op RTL 4 uitgezonden? 

Er is een tijdelijke workaround: wanneer je het terugkijken start en dan op een <1> drukt, zal het programma één minuut verder spoelen en dan doet het afspelen het wel goed. Het onderzoek hiernaar is nog steeds in volle gang en we hopen spoedig met een volledige fix te komen, sorry voor het ongemak!

 

@mountainbikert  Omdat we nog in de testfase zitten met Apple TV, kan het zijn dat bepaalde functionaliteiten nog niet 100 procent werken. Jouw beschrijving lijkt er sterk op dat de functies wel zijn geïmplementeerd, maar inderdaad nog geen juiste werking hebben of volledig nog niet bruikbaar zijn. Zodra we uitgetest zijn, zouden de Favorieten wel perfect moeten werken.

Wat betreft een sorteerfunctie: doel je daarmee op het concept om bijvoorbeeld in plaats van een bepaalde zender op kanaal 9 te hebben, dat je daar een andere zender plaatst? Of doel je op het hergroeperen van bepaalde zenders zodat die allemaal naast elkaar staan in de gids bijvoorbeeld?

Reputatie 1

Ik ben sinds gisteren ook aan de Apple TV, maar het is nog geen onverdeeld succes. Het werkt allemaal maar het is erg omslachtig. Waarom kan ik wel favoriete zenders instellen, maar kan ik daar vervolgens niks mee? En is het nou zoveel moeite om een sorteer functie in te bouwen zodat ik zelf bepaal welke zenders ik op welke plek wil. Of zit dit ergens verborgen en heb ik het nog niet gevonden?

Hoi, sinds een week ofzo loop ik tegen een probleem aan. 
Ik kijk een film terug om vervolgens na 3/4 te hebben gezien, de film crasht. 
Recente voorbeeld is nu “Shape of Water” waar ik 1:58 min heb gezien (hij duurt 2:35) en hij wil niet meer verder. 

Dit gebeurt tijdens het terugkijken op de website (ik gebruik de app niet omdat hij niet op chrome werkt). Hij slaat wel op dat ik bij dat punt gebleven ben en dus “verder kijken” kan, maar dat lukt dus niet. Het beeld loopt vast. 

Ook als ik terugschuif met de balk (en dus steeds een niet zo smakelijk stukje moet herkijken) loopt hij precies op hetzelfde punt vast. En het is al vaker gebeurd. (bij 2 andere films, ook tegen de tijd dat ik nog maar iets van een half uurtje moest). 

Kwaliteit al lager gezet. Ik weet niet wat ik nog verder kan.. Maar gezien je ook niet vooruit kan zetten (dat ik kan proberen dat haperingstukje voorbij te springen) zit ik nu vast op een film die ik niet af kan zien. 

Help?

Reputatie 2

Ik zou graag de volgende zaken verbeterd/toegevoegd zien worden:

 

  • Minder vertraging in de live uitzendingen
  • Ontwikkeling van Android TV app
  • Ondersteuning voor terugkijken en opnemen van de Belgische zenders
  • Aanpassen van de doorspoelmogelijkheden, nu kan je alleen de snelheid versnellen, een handige optie bij Ziggo was dat de doorspoelknop versnelde en het pijltje naar rechts telkens 30 seconden vooruitsprong, op die manier kan je bij opnames snel een aantal minuten vooruispringen

@Sebastiaan1982 Ik ben er dus sinds kort achter dat je bij het doorspoelen het volgende kan doen. Als je een opname bekijkt, kan je bijvoorbeeld 12 indrukken op je afstandsbediening. De opname gaat dan naar de 12e minuut. Overigens zouden ze gewoon de maximum doorspoel snelheid van 16x gewoon moeten verhogen naar 32x en 64x. 

ah, bedankt voor de tip, dat is in ieder geval al wat beter dan het enkel versneld doorspoelen, alhoewel je dan het laatste stukje toch weer moet spoelen om op het exacte moment uit te komen. Dit ging alsnog sneller met de skip optie van Ziggo.

Ik zou graag de volgende zaken verbeterd/toegevoegd zien worden:

 

  • Minder vertraging in de live uitzendingen
  • Ontwikkeling van Android TV app
  • Ondersteuning voor terugkijken en opnemen van de Belgische zenders
  • Aanpassen van de doorspoelmogelijkheden, nu kan je alleen de snelheid versnellen, een handige optie bij Ziggo was dat de doorspoelknop versnelde en het pijltje naar rechts telkens 30 seconden vooruitsprong, op die manier kan je bij opnames snel een aantal minuten vooruispringen

@Sebastiaan1982 Ik ben er dus sinds kort achter dat je bij het doorspoelen het volgende kan doen. Als je een opname bekijkt, kan je bijvoorbeeld 12 indrukken op je afstandsbediening. De opname gaat dan naar de 12e minuut. Overigens zouden ze gewoon de maximum doorspoel snelheid van 16x gewoon moeten verhogen naar 32x en 64x. 

Reputatie 2

Ik zou graag de volgende zaken verbeterd/toegevoegd zien worden:

 

  • Minder vertraging in de live uitzendingen
  • Ontwikkeling van Android TV app
  • Ondersteuning voor terugkijken en opnemen van de Belgische zenders
  • Aanpassen van de doorspoelmogelijkheden, nu kan je alleen de snelheid versnellen, een handige optie bij Ziggo was dat de doorspoelknop versnelde en het pijltje naar rechts telkens 30 seconden vooruitsprong, op die manier kan je bij opnames snel een aantal minuten vooruispringen

Hallo, 

 

Ik vroeg mij af of jullie wat aan de info hebben gehad welke ik twee weken geleden heb geplaatst hier? De Chromecast issue speelt nog steeds helaas en soms missen we de optie wel. 
 

Geen haast, ik hoor het graag 🙂.  

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Fiekert123, bedankt voor je terugkoppeling! Wanneer je een eigen modem/router gebruikt, kunnen wij de aangesloten apparatuur niet uitlezen. Mag ik je vragen om nog eens de Zyxel aan te sluiten zo en het dan aan te geven in dit topic wanneer dit gelukt is, dan controleer ik aan onze kant hoe de stream eruitziet op de TV Box en wat de juiste oplossing is!

Reputatie 2

Hi @Fiekert123, dankjewel voor de toelichting en fijn om te horen dat jij over het algemeen tevreden bent! Ik ben direct een kijkje gaan nemen in jouw verbinding en ik zie jouw TV Box hier niet in terug. Maak jij toevallig gebruik van eigen apparatuur zoals bijvoorbeeld powerline adapters? Zo ja, dan zou ik graag aan jou willen vragen of jij jouw TV Box rechtstreeks zou willen aansluiten op het modem. 

Ik denk dat ik dé oplossing voor jou heb! Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Ik hoor heel graag of dit het probleem heeft verholpen! 😊

Hi Lisa,

ik heb geen verdere apparaten tussen de router en de STB. ik maak gebruik van een Asus RT-AX82U, die zat bandbreedte heeft om mee te werken (940/940)  Ik heb de Zyxel router ook een tijdje aangesloten gehad, maar het valt me op dat met name tijdens sportwedstrijden het wel erg in kwaliteit kan afnemen. Dus helaas heeft je suggestie van een reset niet een direct effect gehad. 

Reputatie 7

Hi @Fiekert123, dankjewel voor de toelichting en fijn om te horen dat jij over het algemeen tevreden bent! Ik ben direct een kijkje gaan nemen in jouw verbinding en ik zie jouw TV Box hier niet in terug. Maak jij toevallig gebruik van eigen apparatuur zoals bijvoorbeeld powerline adapters? Zo ja, dan zou ik graag aan jou willen vragen of jij jouw TV Box rechtstreeks zou willen aansluiten op het modem. 

Ik denk dat ik dé oplossing voor jou heb! Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Ik hoor heel graag of dit het probleem heeft verholpen! 😊

Reputatie 2

heb sinds deze week ook TV van T-Mobile, ben best tevreden over het geheel, ik vraag me wel af of er al een verwachting is wanneer er naar de beeldkwaliteit wordt gekeken. er zijn duidelijk artefacts zichtbaar, en dat ligt niet aan de beeldinstellingen. 

Hallo

Ook wij ervaren helaas problemen met het streamen naar televisies (ingebouwde chromecast op Philips tv’s). Zowel een zender live streamen als cloud opname hebben hetzelfde, namelijk: de verbinding doet het even goed +/- 15sec waarna vervolgens om de 10sec het laad icoontje in beeld komt, het beeld stopt voor 1/2sec en dan weer verder gaat etc. 

Problemen zijn er niet met streamen van Videoland, Netflix of ESPN. We gebruiken de optie zelf niet veel, maar lopen er wel af en toe tegenaan. Vangen het nu deels op met Videoland en NPO app, hierin kan je live naar zenders kijken. 
 

Hopelijk hebben jullie wat meer info nu!

 

Groeten 

Reputatie 5
Badge

@Jason Ik hou dit topic maar aan omdat het over TV Anywhere gaat.

Maar erg jammer dat T-Mobile nog steeds niet bezig is met een Android TV app.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @HereIsTom, dat zou zeker weten handig(er) zijn. Daarom staat het ook op de wensenlijst! Of en wanneer dit zal worden uitgewerkt, kan ik je echter niet vertellen omdat men er nog niet mee bezig is. 

Zoals @TAVL aangeeft, wil ik je graag verzoeken om niet te crossposten, thanks! 😄

Reputatie 5
Badge

 @Jason   Is het niet handiger als T-Mobile gewoon een Android TV app maakt, is maar een kleine aanpassing van Android naar Android TV?

En tegenwoordig komen er steeds meer TV’s van o.a. Philips en Sony met Android TV.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Wic, sorry voor deze mindere ervaring en dat je op het verkeerde idee gebracht bent!

Ik denk oprecht dat er sprake is geweest van miscommunicatie, al dan niet onbedoeld natuurlijk. Mijn collega's hebben een monteur aangestuurd om problemen met TV/de TV Box te herstellen. Aan de notities van collega's te zien, werd aan hen gevraagd of er via de TV Anywhere app gestreamd kan worden en het flauwe antwoord is: ja dat kan zeker. Dat het om een dedicated Android TV app ging, was hen, in ieder geval deels, onbekend. 

Dat gezegd hebbende, denk ik graag mee en daarom bied ik je het volgende aan: als jij een Chromecast aanschaft à € 39,00 wil ik daar de helft van vergoeden, tot een maximum van € 22,50 - afhankelijk uiteraard van waar je deze eventueel bestelt. 

Is dat een mooie tegemoetkoming? 😊

Reputatie 7
Badge +4

Het is niet de bedoeling om te crossposten @HereIsTom. 🙂 Op voorhand wordt daar normaal gesproken weinig over gedeeld. Afwachten blijft het devies. Al zou het natuurlijk wel tijd worden.

@Wic Dat is zeker zuur. Een dedicated TV app is er inderdaad niet voor SmartTV's. Enkel voor AppleTV of door te casten van een smartphone via een Chrome cast of mirror cast te kijken. Laatste optie is om via de browser van jouw toestel te kijken, maar dit heeft ook zeker nadelen ten aanzien van een soepele bediening. Dit reageert doorgaans iets trager al zul je daar qua streams weinig van merken. Misschien helpt dit je nog enigszins?

Dat er dan door T-Mobile niet verder meegedacht lijkt te worden is bijzonder jammer. Zeker als je zoveel moeite doet.

Reputatie 5
Badge

Wanneer komt er nu een app voor Android TV?

Werkt niet 🙈

overgestapt van Ziggo naar tmobile, nu je niet meer afhankelijk bent van het kastje. Wel eerst de klantenservice gebeld of dit echt werkt. Natuurlijk werkt dit en je kan gewoon tv kijken via de app werd mij gezegd. 
 

na gedoe met het internet (ook overgesloten) kon ik de tv app installeren. Ik krijg alleen een tmobile app in een andere taal (zie foto) 


klantenservice gebeld(ik ben niet handig met dit soort dingen misschien doe ik iets fout): vervelend meneer de monteur had dit in orde moeten maken. Ik stuur een monteur lang. 
 

week later: de monteur geeft aan dat dit helemaal niet kan via de app 

 

klantenservice gebeld: we bieden het wel aan meneer maar ondersteunen het niet. Uitgelegd dat ik hier weinig mee kan. Of het werkt wel of het werkt niet. 
 

opnieuw klantenservice gebeld om daar maar op te zeggen; u kunt niet opzeggen u bent 2 dagen te laat. Dit omdat ik van het kastje naar de muur ben gestuurd om van alles te proberen en een week moest wachten op een monteur. Dit is gewoon terug te zien in de gesprekverslagen die de servicedeskmedewerker bijhoudt. Daarnaast heb ik het überhaupt nog niet kunnen proberen. Sorry meneer de app is eigenlijk bedoelt voor de iPad en mobiel, niet perse voor de tv. Het ligt aan aan uw tv dus daar kunnen we niks aan doen. Ik heb een recent nieuw gekochte smart tv waar alle andere apps gewoon op werken. Daarnaast heb ik uitgebreid navraag gedaan voordat ik het abonnement heb afgesloten en heeft niemand me hier überhaupt iets over gezegd. Ik keek ziggo ook gewoon via de app op de tv. Een kabel leggen is geen optie gezien de afstand en de kabel dan vanuit de hal dwars door de woonkamer moet. Helaas meneer dat is uw eigen keus. 
 

Daar moet je het dan mee doen, hoe triest en onrechtvaardig het ook is. Ik zing het noodgedwongen een jaar uit maar oké is het niet! 
 

een teleurgestelde klant 

Reputatie 6
Badge

Als ik favoriete Tv zenders toevoeg aan mijn lijst op tv worden ze in omgekeerde volgorde toegevoegd aan mijn favorieten lijst in de TV Anywhere app. Heel irritant. 

Reputatie 1

Ik heb al eerder gepost over het bedroevend verminderde gebruiksgemak van TVA nieuw ten opzichte van oud. Dit valt daar ms ook onder maar is eerder een bug denk ik: de “verder kijken” functie vergeet telkens waar ik was gestopt met een programma, zodat ik weer een half uur of soms helemaal opnieuw iets moet laten lopen voor het goede punt is bereikt. Dit gebeurt vooral op Chrome onder Win10, maar maak ik ook wel mee op de tv-box. Ik verwacht niet dat er iets aan gedaan wordt, maar alla… Nog een paar maanden en ik kan weer weg bij t-mobile 

Reageer