F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Toon eerste reactie

585 reacties

Beste T-Mobile medewerkers,



Het Installatiepakket is naar mijn adres verstuurd. Het zou op maandag 26 augustus worden bezorgd. Helaas heb ik niks ontvangen. Ik heb contact opgenomen met PostNL en ze hebben het volgende gezegd ''Ik heb het voor je nagekeken en je pakket is retour gestuurd naar de afzender omdat je adres niet goed zal zijn. Ik wil je adviseren om contact op te nemen met T-mobile voor een passende oplossing.''



Ik wil graag weten waarom dit zo is gegaan en ik hoop het installatiepakket zsm te krijgen.



Groeten,

Zaid
Reputatie 2
Wij zijn nu sinds 20-6 bezig om de aansluiting voor elkaar Te krijgen me nog steeds werkt er helemaal niets.

Wanneer heb ik het recht om het contract te ontbinden






Voorbeeldbrief ingebrekestelling



Dit is een voorbeeldbrief van het Juridisch Loket. De tekst is een voorbeeld. U kunt er zelf een brief van maken die geschikt is voor uw situatie. U bent zelf verantwoordelijk voor uw brief.



Verstuur de brief aangetekend én per gewone post. Bewaar een kopie voor uzelf.

________________________________________________________________________



AANGETEKEND EN PER GEWONE POST







Aan









Onderwerp: ingebrekestelling





Geachte heer, mevrouw,



Op sloot ik met u een overeenkomst voor . Helaas bent u de afspraken die ik met u heb gemaakt niet (volledig) nagekomen. Ik heb de volgende klachten:

.



Ik heb u gevraagd uw verplichtingen na te komen. Tot nu toe heeft u dat niet gedaan. Met deze brief bied ik u voor de laatste keer de mogelijkheid om binnen 14 dagen alsnog aan uw verplichtingen uit de overeenkomst te voldoen.



Wanneer u dit niet doet, bent u in verzuim en kunt u de overeenkomst als ontbonden beschouwen. Bovendien stel ik u in dat geval nu alvast aansprakelijk voor alle schade die ik heb geleden en nog zal lijden.

Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken na de datum van deze brief schriftelijk te reageren.

Met vriendelijke groet,
Hallo,

Ik ben net overgestapt. Op zich gaat alles goed. Alles werkt, het internet doet het, de tv doet het, en de telefoon zal overgaan als mijn Ziggo opgezegd wordt neem ik aan. Echter blijft op mijn overzicht pagina staan dat mijn pakket onderweg is en dat ik op 20 augustus kan beginnen. Maar dat is het al geweest. Nu staat in het overzicht dat mijn tv en tv pakket en telefoon "aan sinds 20 augustus" maar mijn internet staat op "aanvraag is in behandeling" ik kan nu dus ook niet mijn hogere internet snelheid toevoegen via klantvoordeel.

Kunt u me hierbij verder helpen?

Groet
Reputatie 2
Beste,



ik kan nergens de knop "sneller t-mobile thuis" vinden, echter zou ik wel graag afstand willen doen van mijn bedenktermijn, aangezien mijn huidige contract op 20-08 afloopt, maar jullie pas vanaf 25-09 kunnen komen.. Kan iemand mij hiermee helpen?


Bel naar t-mobile en zeg af in je bedenk termijn, kan dat niet, als je een prepaidkaart of abonnement hebt van t-mobile dan kun je een voucher vragen om onbeberkt internet op je mobile telefoon te hebben en dan met de app kijken en streamen naar je tv.
Reputatie 2
Hallo,



Ik ben T-mobile thuis aangevraagd, ik heb hierna een brief thuis gekregen (en een mail) waarin staat dat ik na 3 dagen een bericht zou krijgen over de aansluit datum. Na 5 dagen heb ik deze mail of brief nog steeds niet gekregen? Ik zit nu al zonder internet en heb dus wel haast met het aansluiten.



Mvg,



Thomas Osinga


Hallo Thomas, ja dat schijnt nogal eens voor te komen !! Als je een T-Mobile mobiel abonnement hebt of prepaid kaart kun je vragen om onbeperkt internet.

Dan kun je van je mobiel op tetheren zetten of als je 4g modem hebt alles via deze laten gaan.



groeten Arjan.



wannabe klant waarschijnlijk in de prospect fase.
Hallo,



Ik ben T-mobile thuis aangevraagd, ik heb hierna een brief thuis gekregen (en een mail) waarin staat dat ik na 3 dagen een bericht zou krijgen over de aansluit datum. Na 5 dagen heb ik deze mail of brief nog steeds niet gekregen? Ik zit nu al zonder internet en heb dus wel haast met het aansluiten.



Mvg,



Thomas Osinga
Reputatie 7
Hey @kroodertje, oef dat is wel erg lang! Speelt dit probleem nog steeds? Kun je mij een privébericht sturen met je gegevens? Dan ga ik hier zo snel mogelijk mee aan de slag!



Hoi @aboudih, leuk dat je gaat overstappen! Welkom alvast! 😄 In jouw geval kun je niet de bedenkperiode overslaan. Dit omdat eerst de glasvezel netjes bij je thuis moet worden afgemonteerd, daarvoor heb je zo te zien ook al een afspraak gemaakt. We kunnen jammer genoeg dit proces niet voor je versnellen.
Beste,



ik kan nergens de knop "sneller t-mobile thuis" vinden, echter zou ik wel graag afstand willen doen van mijn bedenktermijn, aangezien mijn huidige contract op 20-08 afloopt, maar jullie pas vanaf 25-09 kunnen komen.. Kan iemand mij hiermee helpen?
Wij zijn nu sinds 20-6 bezig om de aansluiting voor elkaar Te krijgen me nog steeds werkt er helemaal niets.

Wanneer heb ik het recht om het contract te ontbinden?
Reputatie 7
Hey @xoun,



Jammer dat je ons alsnog gaat verlaten! Je mag mij een privébericht sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan maak ik je opzegging verder in orde.
@Rene1800 , als je er verstandig aan doet zou ik nog even blijven zitten waar je zit als je echt niet zonder diensten kunt.

Je hebt 99% kans dat het vlekkeloos gaat, maar als je in die ene % valt kun je wel een een hele tijd de klos zijn, alles om problemen op te lossen gaat zeeeeeeeeer traag.



Dus eerlijk antwoord had moeten zijn, het is zeker haalbaar hoeft geen probleem op te leveren, maar als het fout gaat ben je in ieder geval de sjaak, dus geen zorgen.😃
Hoi @Brian Dank je voor het begrip en de geboden oplossing. Zou je de aanvraag kunnen annuleren? Ik weet dat ik dan ook geen andere glasvezel provider kan nemen, maar dan kan ik ter overbrugging een ander type abonnement nemen. Tegen de tijd dat er reggefiber is kan ik dan altijd alsnog een t-mobile thuis abonnement nemen, maar dan weet ik in elk geval waar ik aan toe ben. Mijn klantnummer is GMW65363. Heb je nog meer informatie nodig?
Reputatie 7
Hi @Rene1800, ik begrijp je zorgen maar in jouw geval gaat dat helemaal lukken! Je maakt gebruik van DSL en dit kan je zelf aansluiten. Daarnaast stopt met de OVerstapservice je huidige provider pas zodra je online bent bij ons. Zo kom je dus nooit zonder verbinding te zitten. De exacte datum waarop je aangesloten wordt kan ik je van te voren nog niet garanderen, de opdracht hiervoor gaat namelijk pas ná je bedenktijd richting de netbeheerder. Maar mocht het 1 of 2 dagen later zijn dan blijft je huidige abonnement gewoon doorlopen totdat je bij ons aangesloten bent dus dat gaat helemaal goedkomen!



Hi @xoun, oei dat duurt nog wel érg lang! Ik kan mij voorstellen dat je hier niet blij van wordt en gezien de situatie kan ik het abonnement eventueel kosteloos voor je opzeggen als je dat wil. Houd er alleen wel rekening mee dat als je glasvezel neemt bij een andere provider Reggefiber alsnog de werkzaamheden uit zal moeten voeren. Uiteraard houden we je graag als klant maar mocht je over willen gaan tot opzegging laat het mij dan weten, dan zet ik het voor je in gang!


Hi @xoun, op dit moment is het nog steeds wachten op de aanleg van de glasvezel door Reggefiber. Zodra wij het bericht vanuit Reggefiber ontvangen dat de werkzaamheden zijn afgerond sturen wij onze monteur langs om je aan te sluiten. Ik heb het meteen nagekeken en voor zover ik kan zien heeft Reggefiber de werkzaamheden herpland. Je kan ze eventueel telefonisch bereiken via 088 0063 711, mogelijk moet er een nieuwe afspraak met je ingepland worden.






Ik heb met Reggefiber contact gehad. Zij kunnen me niet aangeven wanneer de werkzaamheden worden uitgevoerd, behalve dat dit de komende maand zeker niet zal gebeuren ivm bouwvak en de actie pas na de bouwvak ingepland gaat worden. Dit wordt dus vermoedelijk op zijn vroegst pas in september! Ik begrijp dat jullie er niets aan kunnen doen, maar ik zit vast aan een contract waarvan ik de ingangsdatum nog niet weet. Als ik had geweten dat het zo lang ging duren had ik een alternatief voor glasvezel gekozen. Ik kan nu niet anders dan wachten omdat glasvezel zo lang duurt 😞
Dag Brian,



Afgelopen vrijdag 19 juli heb ik een aanvraag voor internet bij tmobile ingediend met overstapservice. De goedkeuring heb ik van jullie ontvangen dat mijn contract beëindigd wordt bij hen.



En nu,



Nu heb ik 14 dagen bedenktijd..



Tijdens de bedenktijd wil ik in een bevestiging/toezegging kunnen krijgen dat ik vanaf 20 augustus het installatiepakket binnen heb en de installatiedatum ook binnen deze periode valt. Dit is voor mij cruciaal, ik kan het me niet veroorloven om zonder internet thuis te zitten.



Als ik de reacties en de website bekijk begin ik te twijfelen of dit haalbaar is.



Hopelijk kunt u mij eerlijk aangeven of bovenstaande gaat lukken of dat dit niet haalbaar is.



Mvg
Reputatie 7
Hey Katy,



Allereerst welkom bij T-Mobile Thuis!😄Nu zie ik dat vanaf 16 juli het signaal actief is op jullie adres. Het liefst had ik vandaag al een monteur bij je langs gestuurd. Jammer genoeg kunnen wij niet de agenda van de monteurs inzien. Wél zie ik dat je gelukkig de afspraak hebt weten te herplannen naar komende donderdag. Dat scheelt weer! Ik hoop dat jullie aankomende week niet al te veel hinder ondervinden.
Beste,



Op 27 mei hebben wij een abonnement aangevraagd voor internet - tv en bellen Thuis (glasvezel)



Wij wonen in het buitengebied en hebben een nieuw huis gebouwd. De glasvezel is daar onlangs tot in de meterkast aangelegd.

Nu verhuizen wij per 27 juli aanstaande, en de monteur kan pas als eerstkomende mogelijkheid op 15 augustus komen.



Wij hebben met onze huidige mobiele abonnementen (niet T-mobile) totaal geen bereik binnen in huis, en kunnen dan ook niet wachten op een WiFi verbinding. Anders zijn wij bijna 3 weken totaal afgezonderd van de buitenwereld. 😉



Hebben jullie ofwel eerder tijd om een monteur te laten komen, ofwel een tijdelijke oplossing voor die weken? en dan gaat het met name om een bereikbaar internet met Wifi. Die weken zonder TV redden we wel. 🙂



Ik hoor het graag!



Groet, Katy
Reputatie 7
Hi @Nathan_C, I'll gladly give you more information! We received a notification from the grid operator that there is no connection available on the selected address so we are unable to connect you. If there is an alternative address available (because the apartment is split up for example), then do let me know through a private message. If you are currently using DSL with a different provider then you can contact them for the so called ' service id'. Then we can send this id number to the grid operator to establish a connection. My apologies for the inconvenience!



Hi @xoun, op dit moment is het nog steeds wachten op de aanleg van de glasvezel door Reggefiber. Zodra wij het bericht vanuit Reggefiber ontvangen dat de werkzaamheden zijn afgerond sturen wij onze monteur langs om je aan te sluiten. Ik heb het meteen nagekeken en voor zover ik kan zien heeft Reggefiber de werkzaamheden herpland. Je kan ze eventueel telefonisch bereiken via 088 0063 711, mogelijk moet er een nieuwe afspraak met je ingepland worden.
Ik heb 2 maanden geleden een aanvraag gedaan voor eenglasvezelverbinding. Er is nog steeds geen datum gecommuniceerd.



Het kan toch niet zijn dat ik vast zit aan een contract met een nog onbekende ingangsdatum. Wat is jullie uiterste levertermijn, waarna ik het contract kosteloos kan annuleren, wanneer nog niets geleverd is?
Hello! I applied for T-Mobile Home on 16-6-2019 with 1-7-2019 as my expectation date. The status of the order now says "The first possible delivery date is 3-7-2019". Unfortunately, I am still not receive an email or letter with my installation date and I have to live in my new apartment without internet. Can I know more info about the delivery and / or installation date ASAP?
Reputatie 7
@Markiemajax We kunnen het pakket jammer inderdaad alleen naar het aansluitadres sturen. Mogelijk kunnen de huidige bewoners het pakketje voor je aannemen, als er niemand aanwezig is op de dag van bezorging dan kan je daarna via de Track & Trace code zelf een afhaalpunt in de buurt selecteren zoals @Glassertje al aangaf!
Reputatie 6
@Markiemajax De oude bewoners mogen het ook aannemen. Misschien kun je ze dat vragen? Dan is je probleem opgelost.



Snap je punt wel, had dit in soortgelijke topic's gevonden, vandaar. Las ook dat het pakket alleen naar het adres wordt verstuurd, waar de verbinding opgeleverd wordt.
Maar er wonen nog mensen, dus er is zeker een kans dat er iemand is. Het bericht van PostNL ligt dan ook daar in de bus en niet bij ons.
Reputatie 6
@Markiemajax Je installatiepakket wordt geleverd door PostNL. Als je er niet bent geven hun het af bij een afhaalpunt bij je in de buurt. Je krijgt een kaartje in de bus met het adres.
Wij gaan verhuizen en krijgen de sleutel van onze nieuwe woning 16-07-2019. Nu heb ik de overstap hiervoor al geregeld. Ik krijg echter een bevestiging via de mail van de verhuizing, waarin staat dat de aansluiting 16-07 gereed is om 18.00uur. Ook staat er dat het aansluitpakket 4-7 dagen voor de aansluitdatum (16-7) wordt afgeleverd bij ons nieuwe adres. Dit kan natuurlijk niet, omdat we de sleutel dan nog niet hebben. Hoe kan ik dit omzetten, zodat het bij ons huidige adres wordt geleverd of bij een PostNL afhaalpunt in de buurt?



Groeten,

Mark Steneker

Reageer