F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Toon eerste reactie

585 reacties

Reputatie 2
@Piotr telefonisch contact opnemen heb ik geprobeerd. Maar na 10 min in de wachtlijn had ik er toch niet heel veel zin in.Ook na een bericht gestuurd te hebben, heb ik niks meer van ze gehoord



T-Mobile abonnement heb ik niet, dus ook die valt weg.



Dus dan zal ik toch maar gaan proberen contact op te nemen met mijn huidige aanbieder.
Reputatie 7
Hey @sjoerdv,



Oef dat is niet al te best! 😥 Ik denk graag met je mee wat we nu het beste kunnen doen betreft je overstap. Is er een optie om de opzegging van je huidige abonnement met twee weken uit te stellen? Ook zou je telefonisch contact op kunnen nemen met onze monteursafdeling op het nummer: 088 2000 151. Regelmatig komt het voor dat er een afspraak wegvalt, waardoor jij je afspraak kunt vervroegen.

Als laatste noodoplossing kan ik je een Unlimited Voucher aanbieden om die tijd te overbruggen. Daarvoor moet je wel in het bezit zijn van een mobiel T-Mobile abonnement. Ik hoor graag van je!
Reputatie 2
@Piotr



Sorry, zag het net pas. Heb dus net nog gereageerd op de andere topic. Maar tot nu toe is het nog niet gelukt om in te loggen.



Ik is het heel jammer dat de overstap niet echt geweldig verloopt. Heb eergisteren een bericht ontvangen om een afspraak te maken voor het installeren. Dit kon pas eind juli terwijl ik mijn oudere provider al opgezegd heb en deze dus op 15 juli stopt. Dit zou dus inhouden dat ik 2 weken zonder internet zit en zonder tv
Reputatie 7
Hey @M.AF,



Ai jammer dat je overstap niet vlekkeloos is verlopen! Bij een overstapservice, zorgen de oude en de nieuwe provider ervoor dat je als klant zijnde bij een overstap zo kort mogelijk zonder diensten zit. De oude provider sluit pas kort voor de oplevering bij de nieuwe provider de diensten af. Op de installatiedatum kan het dus voorkomen dat je heel even niet bereikbaar bent. Ik hoop dat je er niet al te veel last van hebt gehad!



Hoi @sjoerdv,



Wij gaan in dit topic verder.☺️ Ik ben benieuwd of de tips van Glassertje hebben geholpen!
Reputatie 2
Ik heb een tijd geleden bij jullie T mobile thuis aangevraagd. Deze week is er dan ook de monteur langs geweest voor het glasvezel. Hoe verloopt het nu verder. Ik kan nergens zien wat de vervolgstappen zijn omdat ook het inloggen op MYTmobile thuis niet werkt. Mijn vorige Provider is al opgezegd en ik zou toch niet graag zonder internet en tv willen komen te zitten
Reputatie 1
Update:



Vanochtend ben ik afgesloten van internet en tv.

En vanmiddag komt een monteur pas voor mijn nieuwe aansluiting.



Heb Telfort gebeld voor uitleg, maar die geven T-Mobile de schuld.



Anyway......ik ben woest en sta machteloos.

Heb uit woede de laatste maandtermijn gestorneerd. Die moet ik natuurlijk wel betalen, maar het voelt op dit moment toch ff goed.

Ik wacht nog even wat Telfort doet met mij klacht die ik vandaag ga sturen.
Hoi hoi, een maand geleden heb ik T-Mobile Thuis aangevraagd met als wensdatum vandaag. Nu staat er inmiddels bij de status van de bestelling 'De eerst mogelijke leverdatum is vrijdag 21 juni 2019'. Echter heb ik nog steeds geen email of brief ontvangen met mijn installatiedatum en ik moet binnen een week in deze woning gaan wonen, dat doe ik uiteraard liever niet zonder internet, haha. Mijn vraag is dan ook of er al meer bekend is over de lever- en/of installatiedatum?



Edit: inmiddels al via de chat geholpen.
Reputatie 7
Hey @rrckoster, top dat je gaat overstappen! Welkom alvast! Is het gelukt met het doorgeven van de overstapgegevens? Zo niet, dan wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan help ik je graag verder!
Hallo,

Ik heb overstapservice aangevraagd, maar nu kan ik via mytmobile thuis niet mijn provider vinden.

In de faq staat dat ik het dan per e-mail kan doorgeven. Kunt u aangeven welk naar e-mailadres. Gewoon replyen kan volgens mij niet (no-reply adres). Alvast bedankt voor de info.
Reputatie 7
Badge +4
De eerste geldt in de meeste situaties. Bij oudere huizen of appartementen kwam de aansluiting nog wel eens in de woonkamer binnen.



De tweede vraag is voor de stroomvoorziening van het modem (en mediaconverter). Mocht dit niet zo blijken te zijn, dan zou je dit (tijdelijk) kunnen oplossen met een verlengkabel naar een ander stopcontact. Wel zorgen dat deze er is op dag van aansluiting. Kan dit, dan ja.



De laatste vraag gaat over een UTP/Netwerkabel van het modem naar de tv box. Dit gaat via de plinten. Andere optie is dit zelf doen. Dan kun je het doen, zoals je zelf wil. Bijvoorbeeld trekken door een loze (lege) leiding, zodat je het netjes weg kan werken. In beide gevallen kun je ja invullen. Komt de tv bijvoorbeeld op verdieping 2 en zit de aansluiting op begane grond, dan is het niet haalbaar voor de monteur om een kabel te leggen. Begane grond punt a naar b is bijna nooit een groot probleem.



Enkel mijn gedachte. Ik hoop dat je er iets aan hebt. 🙂
Goedenavond @THFR,



Alvast welkom bij T-Mobile Thuis. Je zou het bij jouw verhuurder kunnen vragen. Anders de vraag open laten of naar jouw idee invullen. Met dit laatste kan altijd meegedacht worden. Om welke vragen gaat het?




Het gaat om de vragen:

Komt je glasvezel aansluiting binnen in je meterkast?

Is er een vrij stopcontact aanwezig bij de glasvezel aansluiting?

Vanaf je glasvezel aansluiting trekt de monteur een kabel naar je televisie. Is dit bij jou mogelijk?



Open laten is helaas geen optie,

er moet altijd geantwoord worden met een ja of nee.
Reputatie 7
Badge +4
Goedenavond @THFR,



Alvast welkom bij T-Mobile Thuis. Je zou het bij jouw verhuurder kunnen vragen. Anders de vraag open laten of naar jouw idee invullen. Met dit laatste kan altijd meegedacht worden. Om welke vragen gaat het?
ik heb paar dagen geleden een aanvraag gedaan voor t-mobile thuis en ik heb zojuist een bericht ontvangen voor een installatieafspraak. Als ik een afspraak wil maken dan moet ik een aantal vragen beantwoorden waar ik het antwoord nog niet op weet omdat ik de sleutel van mijn huis pas over een week krijg en dus geen idee heb van de situatie aldaar. Wat kan ik het beste antwoorden? Want ik zou wel graag zo snel mogelijk een afspraak willen inplannen.
Reputatie 1
Hoi @KoenVC en @Toetie10,



Bij sommige klanten is het installatiepakket iets vertraagd. Excuus hiervoor. We zijn hiervan op de hoogte en proberen dit zo snel mogelijk uit te sturen. Je zult het pakket dus snel ontvangen. Hou de status in de gaten op deze pagina: My T-Mobile Thuis.




Inmiddels router binnen en internet up and running. Maar de volgende problemen:

Wat een ellende.....customer journey van 0,0.....
Reputatie 7
Hoi @M.AF en @burningonsunday,



Jullie hebben al antwoord zie ik. Mooi! Jullie hebben gebruik gemaakt van de overstapservice zie ik. Deze zorgt ervoor dat de oude provider wordt opgezegd op de dag dat de monteur komt (bij glasvezel) of de lijn wordt overgenomen (bij DSL). Geen zorgen dus! 🙂
Reputatie 7
Hoi @KoenVC en @Toetie10,



Bij sommige klanten is het installatiepakket iets vertraagd. Excuus hiervoor. We zijn hiervan op de hoogte en proberen dit zo snel mogelijk uit te sturen. Je zult het pakket dus snel ontvangen. Hou de status in de gaten op deze pagina: My T-Mobile Thuis.
Reputatie 1
@M.AF Ik heb hetzelfde mailtje gehad, lijkt er dus op dat het helemaal goed gaat komen! Succes

Jij ook veel succes en kijk plezier.


Hoi,



Binnenkort word ik aangesloten op T-Mobile.



Per 14-06-2019 stopt het abonnement bij Telfort, maar de monteur van Guidion kan pas 20-06-2019 mijn glasvezel installeren.

Ik neem aan dat ik in die tussentijd gewoon nog internet heb van Telfort.



Kan iemand daar duidelijkheid over geven?
Heb vandaag een wijzigingsmailtje gehad van Telfort en T-Mobile:





Beste heer



We hebben je laten weten dat je overstapaanvraag in behandeling is. Om te voorkomen dat je zonder diensten zit, is je overstapdatum aangepast naar 20-06-2019. Je stapt pas over als alles van T-Mobile Thuis werkt. Je betaalt dus niets dubbel en je kunt gewoon blijven internetten.






@M.AF Ik heb hetzelfde mailtje gehad, lijkt er dus op dat het helemaal goed gaat komen! Succes
Reputatie 1
Hallo T-mobile, aanstaande maandag wordt mijn internet opgeleverd. Echter heb ik nog steeds geen installatiepakket ontvangen en ook geen mededeling dat dit onderweg is. Ik heb hier deze week ook al contact over gehad via twitter en alles zou goed komen. Daar lijkt het dus niet op en ik heb het internet nodig voor mijn werk.........Ik zou graag actie zien ipv geruststellende woorden die niet uit komen.
Reputatie 1
Hoi,



Binnenkort word ik aangesloten op T-Mobile.



Per 14-06-2019 stopt het abonnement bij Telfort, maar de monteur van Guidion kan pas 20-06-2019 mijn glasvezel installeren.

Ik neem aan dat ik in die tussentijd gewoon nog internet heb van Telfort.



Kan iemand daar duidelijkheid over geven?




Heb vandaag een wijzigingsmailtje gehad van Telfort en T-Mobile:



Beste heer



We hebben je laten weten dat je overstapaanvraag in behandeling is. Om te voorkomen dat je zonder diensten zit, is je overstapdatum aangepast naar 20-06-2019. Je stapt pas over als alles van T-Mobile Thuis werkt. Je betaalt dus niets dubbel en je kunt gewoon blijven internetten.
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als M.AF hierboven, alleen bij mij ligt de tijd tussen stoppen van mijn oude abonnement (XS4ALL op 17-06) naar T-Mobile installatie door Guidion (op 02-07) zelfs langer (2 weken).



Is het mogelijk om in die 2 weken tijd gewoon nog gebruik te maken van internet via XS4ALL, ook al stop dat abonnement op 17-06?



Hoor het graag!
Reputatie 1
Hoi,



Binnenkort word ik aangesloten op T-Mobile.



Per 14-06-2019 stopt het abonnement bij Telfort, maar de monteur van Guidion kan pas 20-06-2019 mijn glasvezel installeren.

Ik neem aan dat ik in die tussentijd gewoon nog internet heb van Telfort.



Kan iemand daar duidelijkheid over geven?
Je hebt T-Mobile Thuis besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je het antwoord op veelgestelde vragen.



Volgens jullie krijg ik het installatiepakket binnen 4 tot 7 dagen thuis gestuurd. ZIjn dit werk- of kalenderdagen? Dinsdag 4 juni staat de installatie gepland, maar ik heb nog niets ontvangen.
Reputatie 1
@Brian, ik heb nog steeds internet en telefoon via de router van telfort. Morgen ben ik vrij en ga ik eens kijken wat er gebeurd als ik het t-mobile route installeer.
Reputatie 7
@anoppe Goed dat je nog even contact opneemt! Er lijkt inderdaad iets niet helemaal goed te zijn gegaan, we hebben namelijk geen melding van de monteur ontvangen dat hij aangesloten heeft op jouw adres. Ik heb zojuist aan onze back office doorgegeven dat je op 17 mei aangesloten bent en we gaan het handmatig aanpassen!



@jf.otten Is het bij jou inmiddels gelukt? Zo niet stuur mij dan even een privébericht met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer, dan kijk ik meteen met je mee!

Reageer