F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Toon eerste reactie

582 reacties

Reputatie 7
Hey @ACRNM2,



Allereerst welkom alvast bij T-Mobile Thuis!😄 In het geval van een overstapservice hoef je je geen zorgen te maken dat je zonder internet komt te zitten. Wanneer de exacte installatiedatum bekend is, verschuift de overstapdatum automatisch naar deze datum. Die "seamless" overstap zit dus wel snor. 😉
2 weken geleden T-mobile Thuis (glasvezel only) afgesloten online omdat wij helemaal klaar waren met Ziggo. Op zich verliep het proces goed behalve dat ik geen ''overstapservice''' optie kreeg.

Afijn, een belletje naar de T-mobile klantenservice en dat werdt direct geregeld, dossier aangemaakt ét voila. Vervolgens een hoop smeekbedes van Ziggo af geslagen en nu zijn de 2 weken bedenktermijn bijna om...op naar glasvezel dus!



1 probleem...de overstapservice staat op 28 Maart. Dat lijkt mij dus de datum dat Ziggo mij afsluit en ik de spullenboel terug moet sturen. Reggefiber komt echter pas ergens in April langs om überhaupt te kijken hoe ze de kabel het huis in gaan voeren, laat staan de daadwerkelijke installatie door Guidion. Zit ik nu dan vanaf 28 maart tot het moment dat ik T-mobile Thuis heb zonder internet? (enkele maanden dus waarschijnlijk). Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling van een ''overstapservice'' aangezien die bij zowel banken als telecomproviders over het algemeen juist bedoeld is als ''seamless'' overstap...Kunnen jullie hierbij helpen?
Reputatie 7
Hoi @Roy Enschede,



Leuk dat je voor ons hebt gekozen als provider! Ik heb meteen uitgezocht wat er aan de hand is. Je oude provider zit niet aangesloten bij club providers die werken met de overstapservice. Dan kan een overstap op problemen stuiten. In jouw geval gooit de opzegging bij de oude provider roet in het eten. Omdat de geplande afspraak met onze monteur op een datum was waarop het oude abonnement nog actief was zorgde dit ervoor dat wij niet van de glasvezel gebruik mochten maken van je oude provider. Je had immers nog een actief abonnement bij hen! Aangezien de lijn nu vrij is, kun je opnieuw een monteursafspraak inplannen. Op die datum zal alles bij jou weer werken. Heb je nog geen afspraak? Dan kun je nu bellen met Guidion op 088-2000151 om een monteur in te plannen. Zo hoop ik dat je snel weer online bent!
Tot nu toe niet tevreden met het nieuwe abonnement. Deze zou vandaag ingaan maar op de een of andere manier is de afspraak geannuleerd door Guidion.Ook het installatiepakket nog steeds niet ontvangen!! Bij T-Mobile wisten ze ook niet waarom de annulering door Guidion geplaatst was . Want de aansluiting was gewoon geschikt voor glasvezel en dat heb ik nu al namelijk bij een andere provider. Er zou een nieuwe afspraak gemaakt worden. Dat moet nog steeds gebeuren. Vandaag gaat mijn oude internet eraf. Dus....geen internet en tv dit weekend!! Alweer gebeld met T-Mobile en wordt verteld dat de aansluiting bezet is . Ik heb mijn huidige provider netjes opgezegd en die vindt het ook allemaal maar erg vreemd. Op mijn T-Mobile thuis account staat dat de monteur zelfs nog komt vandaag en niks over annulering. Heel vreemd allemaal. Dit is geen fijne start voor T-Mobile.
Reputatie 7
Hi Maarten, als eerste gefeliciteerd met je nieuwe woning! 🙂 Fijn dat je voor T-Mobile Thuis hebt gekozen, we gaan voor je aan de slag. Ik heb meteen met je meegekeken en inmiddels staat je aansluiting gepland voor 9 januari, dat gaat dus helemaal lukken! Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust en alvast van harte welkom!
Goedemiddag,



Ik heb een vraag over mijn bestelling van T-Mobile thuis.

Heb gisteren de bestelling geplaatst en als datum 3 Januari gekozen. Het betreft een nieuwbouw woning met glasvezelaansluiting.

Nu hoop ik dat ik spoedig TV en Internet kan krijgen aangezien ik vrijdag 28 December ga verhuizen.

Glasvezel oplevering heeft ook langer geduurd dan de planning was.

Hopelijk kunt u mij helpen om de bestelling wellicht iets sneller te laten verlopen?

Ik dank u alvast hartelijk voor uw antwoord,



Vriendelijke groet,



Maarten
Reputatie 7
Hi @Jeannette_Culemborg,



Wat lief dat jij dat voor je ouders een T-Mobile Thuis abonnement regelt! Ik help jou en je ouders dan ook graag. Wij zorgen ervoor dat de aansluiting helemaal in orde is. Dus wanneer de monteur langskomt om de apparatuur te installeren, is alles klaar om in werking te gaan. Mochten jullie nog vragen hebben, of mocht ik je nou nog ergens bij kunnen helpen, laat me dat dan gerust weten!



Hi @El Prince,



Ik heb het meteen voor je gecheckt, het is niet mogelijk om jouw internet eerder in te laten gaan. Alles staat al gepland en dat kunnen we niet meer wijzigen. Bij glasvezel is het noodzakelijk dat een monteur alle apparatuur installeert. Dit doen we om jou te beschermen. Glasvezel kan je ogen erg beschadigen en als je iets kleins verkeerd doet, kun je veel schade aanrichten aan je internetlijn en zo ook jouw portemonnee. Laten we deze situatie dus zeker niet veroorzaken!



Hoi @JHtmobile,



Goed dat je aan de bel trekt! Ik zie dat mijn collega je op weg heeft kunnen helpen. Er zit iets mis in jouw internetlijn. Hier is een monteur voor aangestuurd. Ik zie dat het je gelukt is om een afspraak te maken daarmee. Super! Maak je geen zorgen om de kosten, je gaat pas betalen zodra jij kunt genieten van T-Mobile Thuis. Heb je ook T-Mobile Mobiel? Stuur mij dan gerust een privébericht, dan zorg ik dat je de komende dagen via die weg unlimited online kunt zijn!
Beste,



Per 3 december heb ik een internetabonnement besteld. Vorige week kreeg ik een mail dat per 28 november geïnstalleerd kan worden. Gisteren de boel aangesloten, maar tot op heden nog geen WAN-signaal. Dat wekt bij mij de indruk dat er nog geen internet wordt geleverd, mede omdat in mijn t-mobile account staat dat mij bestelling onderweg is, terwijl deze al is gearriveerd. Kunnen jullie z.s.m. zorgen dat ik signaal krijg? Ik hoor graag.



Met vriendelijke groet,



Johan
Beste T-Mobile medewerkers,



Is het mogelijk om het abonnement per direcht te laten ingaan/activeren? Ik heb het installatie pakket vandaag ontvangen en geinstalleerd. De modem/router kan geen verbinding maken met het internet omdat het glasvezel signaal nog niet actief is. Alvast bedankt voor jullie reactie/medewerking.



Met vriendelijke groet,



El
Hoi,



Ik heb voor mijn ouders een abonnement alles-in-1 besteld. Er is op hun adres glas "uitgerold", maar naar wat ik begrijp is het glas onder het huis nog niet gelast. Er ligt dus een rol tot onder hun huis en van die plek tot in de meterkast.

Kijken jullie hier naar voordat jullie op de aansluitdatum met een monteur komen of regelt die monteur dat?



Daarnaast willen we graag nog een extra tv aansluiten/meenemen in het contract.



Kunnen jullie me helpen?



Jeannette
Reputatie 7
Hoi Jannick,



Ik kijk graag met je mee. Gek inderdaad dat er nieuw apparatuur jouw kant op komt, als je van DSL naar DSL verhuist, kun je jouw modem gewoon meenemen! Een verhuizing hoort minimaal een maand van tevoren doorgegeven te worden, omdat wij de tijd nodig hebben om zaken te regelen zodat de internetlijn op jouw nieuwe adres geactiveerd kan worden. Daarom staat in de mail die hebt gekregen ook dat we ons stinkende best doen om jou op 21-11 aan te sluiten, deze datum kunnen we dus niet beloven. Maar maak je geen zorgen, je gaat pas betalen voor je abonnement op je nieuwe adres, zodra je daar gebruik kan maken van T-Mobile Thuis. Succes met de verhuizing!
Beste ...,





Op 6-11-2018 heb ik telefonisch een verhuizing doorgegeven. Hierop is er een nieuw contract opgesteld welke per 21-11-2018 in zou gaan doordat de periode voor het herroepingsrecht overgeslagen kon worden. Ook werd hier gemeld dat ik mijn huidige apparatuur (modum en interactieve tv box) gewoon kon houden en de 21e de stekker weer in het stopcontact kon doen en dat alles het dan gewoon zou doen.

In de bevestiging kreeg ik te lezen dat ik vanaf de genoemde datum ook gebruik kon maken van dit pakket.



Vandaag (21-11-2018) kreeg ik opeens bericht dat ik op 29-11-2018 nieuwe apparatuur krijg en dat mijn abonnement vanaf dan pas in gaat.

Ondertussen komt er wel een rekening voor de maand november voor het volle bedrag, terwijl ik deze hele maand inmiddels zonder internet en tv heb gezeten.



Graag zou ik willen weten waarom er zo laat (eigen lijk te laat) opeens dit bericht komt, welk bericht daadwerkelijk klopt en, wanner het toch opeens pas vanaf 29-11-2018 pas gaat werken, wat er gedaan kan worden om te voorkomen dat ik een volle rekening moet betalen voor een abonnement waar ik geen gebruik van kan maken omdat het nog niet is aangesloten.



Met vriendelijke groet,

Jannick Donker
Reputatie 7
@Rfder Fancy meeting you here 😉 Zoals we inmidels al hebben besproken op Twitter is de TV Box naar je onderweg, alvast veel kijkplezier!
Via Twiiter heb ik al contact opgenomen over wanneer mijn TV- box geleverd wordt, maar mijn verzendbevestiging/ ontvangstbevestiging van PostNL komt maar niet binnen in mijn e-mail en de status kan ik helaas ook niet inzien in de Mijn T-Mobile Thuis omgeving ( verbeterpunt), omdat ik dit telefonisch geregeld heb...

Kunt u hier achteraangaan, ook omdat mijn TV abonnement bij Ziggo per 18-10-2018 afloopt en van T-Mobile dan ingaat... 😥

Reputatie 7
Hey @Pugnus! Ik help je graag op weg! Om in te kunnen loggen binnen T-Mobile Thuis, heb je eerst een nieuw wachtwoord nodig. Dit kun je hier aanmaken: http://bit.ly/2FaZuIZ. Zodra je dit hebt aangepast, dan kun je gelijk met je e-mail adres en nieuw wachtwoord inloggen binnen T-Mobile Thuis.

Ik hoor graag van je of het is gelukt!
Mijn T-mobile thuis login werkt niet terwijl ik wel een e-mail heb met de bevestiging dat de ik kan inloggen
Reputatie 7
Hi Bianca, dat was een collega, toevallig waren we tegelijk bezig 🙂 Mijn collega heeft het bericht doorgezet naar de netbeheerder zodat we verder kunnen met de aansluiting!
Volgens mij ben ik net gebeld hierover door je, maar de oude provider is per 31-03 al opgeheven, bij KPN was dit. Dit heb ik ook bevestigd gekregen met de vorige bewoonster. Dus dit is een fout bij KPN.
Reputatie 7
Hi Bianca, ik heb meteen met je meegekeken en goed nieuws, over de bedenktijd hoef je je geen zorgen meer te maken! We hebben wel van de netbeheerder bericht ontvangen dat er nog een ophef verzoek loopt van de oude provider waardoor ze nog niet aan kunnen sluiten. Klopt dit inderdaad en zo ja zou je mij dan de datum door kunnen geven waarop de oude provider opgeheven wordt? Dan zetten we de opdracht meteen verder in gang!
Ik heb afgezien van die bedenktermijn bij de klantenservice per telefoon maar kan hier niks over terugvinden. Ook in de my t-mobile thuis omgeving kan ik er niks over vinden. En het gevolg is dat ik alsnog 3 tot 3,5 week moet wachten in plaats van dat het volgende week (rond 9 april) zou lukken zoals mij toegezegd werd. Is er nog iets wat ik alsnog moet aanklikken nu dan? Om misschien toch het proces te versnellen? Lijkt me toch wel mogelijk, als providers als ZIGGO het binnen een paar werkdagen kunnen leveren... De post is binnen enkele werkdagen en er is nu al een week voorbij. Ik hoor het graag!
Reputatie 7
Hi razaway, het kan soms even duren maar je krijgt altijd iemand aan de lijn! Ik heb het meteen voor je nagekeken en we hebben jouw aanvraag op 18 februari ontvangen. Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd, je had dus op kunnen zeggen tot uiterlijk 4 maart. Als je nu op zou zeggen dan brengen we een afkoopsom in rekening voor de resterende maanden dus dit zou ik je niet aanraden gezien de kosten. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!
Reputatie 7
Hi danielemichilli, apologies for the late reply, I contacted Reggefiber and they assured me there will be no additional costs for you! 🙂 They are however still waiting on permission for the installation which they need to receive through you. If you have any more questions feel free to ask!
heb het nu volgens mij 2 weken terug bestelt en wil er graag van af zien
waarom krijg ik niemand aan de telefoon wil mijn internet en tv packet anuleren
Hi danielemichilli, first let me welcome you to T-Mobile Thuis! I've checked your order and the installation of the cables is not something we can do as your provider but the grid operator Reggefiber will do this for you. I see they are trying to get permission from the home owners association (VvE) to install the cables in the building (last update is from last week, March 2nd). After Reggefiber has completed their work on the cables our mechanic will come to install the modem and connect your own address!



Hi Brian, thanks for the answer! However, I still don't understand if this implies additional costs for me.



Best,

Daniele

Reageer