F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Toon eerste reactie

585 reacties

Reputatie 1
Goedenavond,



vandaag zou mijn abonnement ingaan en KPN is ook daadwerkelijk geweest om de lijn te checken. Nu dacht ik dat voor 18:00 uur mijn internet zou overgaan van Telfort naar t-mobile. Maar nu 18:15 uur zit ik nog steeds met internet van Telfort. Dus gaat er nu iets fout?
Hoi allemaal,



Vorige week is mijn T-Mobile thuis geïnstalleerd en alles werkt naar behoren 👍🏻

Echter, in My T-Mobile lijkt dat nog niet helemaal doorgesijpelt te zijn, zie bijlage. (Er is eea fout gegaan op de dag van installatie: De monteur is bij een verkeerd adres geweest en heeft gemeld dat er niemand thuis was. Later op de dag is hij alsnog langs geweest om de installatie te doen)

En, bij 'Mijn Abonnement' staat 'Internet' en 'Interactieve TV Box ...' beide nog op "Je aanvraag is in behandeling".



Is er iemand hier die mij kan helpen bovenstaande te corrigeren?



Bvd!

Reputatie 7
Hi @KaDeCeYi, hmm dat is wel bijzonder, is het pakketje misschien afgeleverd bij je buren? Ik kijk graag met je mee maar als ik zoek op het e-mailadres dat je op hebt gegeven bij je aanmelding op de Community dan kom ik alleen een al bestaand abonnement DSL abonnement tegen. Als je mij een privébericht wil sturen met het volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer dan kijk ik graag met je mee!
Beste,



Ik heb onlangs een T-Mobile thuis pakket aangevraagd en deze zou gisteren geleverd moeten worden in de ochtenduren.



Helaas was ik niet thuis die dag. Tot mijn schrik zie ik vandaag via de Postnl app dat het pakketje is bezorgd en afgeleverd terwijl ik er niet was en is er zelfs getekend namens mij!



Nu vraag ik mij af waar mijn pakket is, want deze week komt een monteur langs en ik heb geen pakket ontvangen.



Mvg



Kahan
Reputatie 7
Hi @westernira,



This topic will help you log into My T-Mobile Thuis: inloghulp My. It is in Dutch though, hope that’s okay!
My T-mobile home login does not work
Reputatie 7
Goed om te horen dat het gelukt is Gerrit! Maar wel ongelukkige timing haha. Maak je toevallig ook gebruik van een mobiel abonnement bij ons? Missschien zou je de wedstrijd nog kunnen volgen via een hotspot met je mobiele telefoon 🙂
@Brian Dank voor je reactie, het is inmiddels duidelijk en helemaal geregeld 😀We zitten wegens contractvrije datum KPN en beschikbaarheid monteur en eigen agenda 2 dagen zonder tv en internet. Uitgerekend in het weekend van de champions league finale.
Reputatie 7
@GerritK @tmoesel Ik geef graag wat meer duidelijkheid over de bedenktermijn. Je hebt inderdaad recht op 14 dagen bedenktijd. Dit houdt letterlijk in dat je na het plaatsen van je bestelling 14 dagen de tijd hebt om te bedenken of je de aanmelding inderdaad wel door wil laten gaan. Dit is dus iets anders dan je abonnement 14 dagen proberen en daarna annuleren wanneer het niet bevalt waar jij volgens mij een beetje op doelt @tmoesel. Je hebt dus recht op deze bedenktijd maar je kan hier als klant ook afstand van doen als je hier niet op wil wachten. Dit kan inderdaad via een knop op My T-Mobile Thuis maar als je bij je aanmelding al kiest voor een snelle oplevering dan doe je direct bij je aanmelding al afstand van de bedenktijd (dit wordt dan uiteraard ook aangegeven bij je aanmelding). Ook wanneer je gebruik maakt van de Overstapservice doe je al automatisch afstand van de bedenktijd omdat we dan direct contact op gaan nemen met je oude provider om de overstap aan te vragen.



@GerritK Omdat jij hebt gekozen voor een snelle oplevering heb je ook al afstand gedaan van de bedenktijd en zijn we direct voor je aan de slag gegaan! Je wensdatum van 23-05-2019 was wel erg kort dag, we doen altijd ons best om je rond de door jou gewenste datum aan te sluiten maar in dit geval is de aansluitdatum 03-06-2019 geworden. Per die datum kan je inderdaad het abonnement bij KPN opzeggen. Als je nog andere vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar! 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Ja, je kunt af zien van jouw bedenktermijn. Dit houdt in dat de aanvraag direct in behandeling wordt genomen in plaats van na de behandeling. De klant moet dit formeel aangeven.



KPN en T-Mobile zitten op dezelfde lijn en op die lijn kan maar 1 provider tegelijk actief zijn met hun diensten. T-Mobile zal dus de lijn gaan 'claimen' bij KPN. Met overstapservice ligt dit punt zo dicht mogelijk op elkaar, zodat er minimale downlime is. Als de datum met Guidion is overeengekomen dan kun je er vanuit gaan dat dit zo blijft. Al is het altijd mogelijk dat het om redenen verzet moet worden. Bijvoorbeeld als KPN de lijn niet op tijd vrijgeeft, of er issues geconstateerd worden. Dat zijn uitzonderlijke situaties.



Van belang is dat jouw contract formeel voor 1 juni beëindigd is. Daarna kan jouw contract niet meer om de reden van zenderwijzigingen of prijsverhoging worden beëindigd en zit je formeel vast tot aan het einde van de contractperiode.
Hallo, nog een vraag. De leverdatum van mijn T-mobile staat op 23-05-2019. De installatie van de monteur staat op 03-06-2019. Kan ik nu gewoon per 03-06-2019 mijn huidige contract bij KPN opzeggen? Of moet dit eerder? Mijn contract bij KPN is per 01-06-2019 contractvrij vanwege de zenderwijzigingen.



Omdat het te kort dag was, was het niet mogelijk om gebruik te maken van de overstapservice.
Reputatie 6
Klinkt logisch, maar op het forum staat dat je via T-mobile thuis je bedenktermijn kan overslaan. De ingangsdatum van mijn pakket zou 23-5-2019 moeten zijn. Echter met een bedenktermijn van 2 weken vraag ik mij af of dit wel goed komt en dat ik niet zonder internet en TV komt te zitten. Nu is dit laatste geen hele grote ramp, alleen moet ik het mijn vrouw en zoon nog vertellen :)

Op deze community website staat wel meer. Je moet gewoon op 23-5-2019 wat je besteld hebt werkend hebben, anders is de ingangsdatum gewoon later. Waarom heet dat anders ingangsdatum.

In mijn ogen misbruikt T-Mobile Thuis de bedenktermijn ten behoeve van hun eigen installatie- en planningsflexibiliteit. Vaarg maar eens bij Ziggo hoe ze met bedenktermijn omgaan.

T-Mobile Thuis legt dit anders uit, die zien bedenktijd eerder als een laatste mogelijkheid om een fout van het pardoes op de bestelknop drukken te herstellen. Maar de klant weet vaak helemaal niet wat ie in huis haalt. Weet je b.v. wat voor router je in bruikleen krijgt en of je apparatuur daar wel makkelijk mee samen werkt?


Hallo, vorige week heb ik de bevestigingsmail van mijn bestelling ontvangen. Nu wil ik mijn bedenktermijn overslaan, maar zie in mijn t-mobile thuis nergens de knop dat dit kan. Kunnen jullie kijken wat ik verkeerd doe?Een dergelijke knop zal denk ik tot juridische problemen leiden, want ik denk dat dit illegaal is. Een bedenktermijn is een wettelijke plicht; Als T-Mobile degelijke knop zou hebben, dan hebben ze daarmee een intentie om de wet te omzeilen. In een 1-op-1 relatie of verkoopgesprek zullen zowel jij als T-Mobile elkaar niet voor het gerecht slepen, maar ik denk dat er zeker bevoegde instanties zijn die dat niet zullen nalaten als zich (potentiele) klanten melden die zich benadeeld voelen.




Klinkt logisch, maar op het forum staat dat je via T-mobile thuis je bedenktermijn kan overslaan. De ingangsdatum van mijn pakket zou 23-5-2019 moeten zijn. Echter met een bedenktermijn van 2 weken vraag ik mij af of dit wel goed komt en dat ik niet zonder internet en TV komt te zitten. Nu is dit laatste geen hele grote ramp, alleen moet ik het mijn vrouw en zoon nog vertellen 🙂
Reputatie 6
Hallo, vorige week heb ik de bevestigingsmail van mijn bestelling ontvangen. Nu wil ik mijn bedenktermijn overslaan, maar zie in mijn t-mobile thuis nergens de knop dat dit kan. Kunnen jullie kijken wat ik verkeerd doe?

Een dergelijke knop zal denk ik tot juridische problemen leiden, want ik denk dat dit illegaal is. Een bedenktermijn is een wettelijke plicht; Als T-Mobile degelijke knop zou hebben, dan hebben ze daarmee een intentie om de wet te omzeilen. In een 1-op-1 relatie of verkoopgesprek zullen zowel jij als T-Mobile elkaar niet voor het gerecht slepen, maar ik denk dat er zeker bevoegde instanties zijn die dat niet zullen nalaten als zich (potentiele) klanten melden die zich benadeeld voelen.
Hallo, vorige week heb ik de bevestigingsmail van mijn bestelling ontvangen. Nu wil ik mijn bedenktermijn overslaan, maar zie in mijn t-mobile thuis nergens de knop dat dit kan. Kunnen jullie kijken wat ik verkeerd doe?



Grt. Gerrit
Reputatie 6
Hallo,

Afgelopen week heb ik een t-mobile thuis pakket besteld (alleen glasvezel internet). Nu heb ik het idee dat ik een afspraak met de monteur moet maken voor ik het pakket toegestuurd krijg. Echter kan ik het zelf installeren en heb ik dus geen monteur nodig. Ik zou dan ook graag zsm het installatiepakket toegestuurd krijgen en hierbij niet wachten op de 4-7 dagen voor de monteur komt... Is dit mogelijk?

Saskia


Nee, glasvezel internet aansluiten moet door een monteur gebeuren, ook al kun je dat zelf ook wel.

Men vindt blijkbaar het eventuele risico op gedoe m.b.t. de schuldvraag mocht er toch iets niet werken na oplevering (of schade zijn ontstaan aan mens of materiaal), te hoog, vandaar.
Hallo,

Afgelopen week heb ik een t-mobile thuis pakket besteld (alleen glasvezel internet). Nu heb ik het idee dat ik een afspraak met de monteur moet maken voor ik het pakket toegestuurd krijg. Echter kan ik het zelf installeren en heb ik dus geen monteur nodig. Ik zou dan ook graag zsm het installatiepakket toegestuurd krijgen en hierbij niet wachten op de 4-7 dagen voor de monteur komt... Is dit mogelijk?

Saskia
Reputatie 1
Hallo,

Vandaag t-mobile thuis aangevraagd. En ik las ergens de bedenktijd kan overslaan. Waar kan ik dat vinden of kan een moderator dat doen?
Dank voor je antwoord
Reputatie 7
@jaspergie Ik begrijp helemaal dat je er van baalt dat het zo lang heeft geduurd. Normaal gesproken zorgen wij dat je binnen 3 tot 4 weken online bent. Dit is wanneer er een aansluitpunt op jouw adres aanwezig is. Op het moment dat deze nog aan moet worden gelegd dan zijn we afhankelijk van de netbeheerder en kunnen wij je pas aansluiten op het moment dat zij klaar zijn. Ik vermoed dat er in dit geval mogelijk wat mis is gegaan in de communicatie tussen ons en de netbeheerder en dat we geen melding van hen hebben ontvangen dat de aansluiting opgeleverd was. Normaal gesproken zetten we de opdracht direct door naar onze monteursdienst zodra we bericht van de netbeheerder ontvangen om een afspraak met je te maken.



De opdracht ligt inmiddels bij onze monteursdienst, de reden dat mijn collega je direct naar Guidion verwijst is omdat zij zelf de monteurs inplannen. Uiteraard nemen wij ook graag contact voor je op maar we hebben liever rechtstreekse lijnen zodat je niet van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Daarom kan je direct met onze monteursdienst een afspraak inplannen wanneer het jou uit komt.





@alpha537 Ik zie dat je inmiddels ook contact op hebt genomen via Facebook, ik stel voor dat we daar verder gaan, dan gaan we niet langs elkaar heen praten ;)





@Scouser1957 Ik heb het meteen voor je nagekeken en zo te zien heb je al gekozen voor een snelle aansluiting (02-05-2019), in dat geval doe je al automatisch afstand van de bedenktijd, dat gaat dus helemaal lukken!
Gisteren aangevraagd en gehoord dat ik de bedenktijd van 2 weken kan passeren kan die mogelijkheid echter nergens vinden. Waar of hoe kan ik die 2 weken passeren?
Hi @alpha537, het is erg jammer dat het niet gelukt is om je aan te sluiten. Zo te zien kon de netbeheerder je lange tijd niet bereiken om een afspraak te maken om je aansluitpunt (FTU) te plaatsen. Wanneer er een nieuwe aansluiting geplaatst moet worden door de netbeheerder dan kan de provider pas leveren zodra deze gereed is (ongeacht welke provider). Het is zeker jammer dat het zo lang heeft moeten duren. Op het moment dat je opzegt nadat wij je aanvraag hebben gestart dan hebben wij al kosten gemaakt voor het aansluiten. Een deel van deze kosten wordt dan in rekening gebracht.



Ik hoop dat het inmiddels wel gelukt is met het aanleggen van het aansluitpunt? Zo niet dan zal je hier opnieuw op moeten wachten bij een eventuele nieuwe provider. Ik hoop dat het bij je volgende aanvraag soepeler verloopt en als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!



Ik heb niet moeten wachten op de netbeheerder, zij gaven aan pas een week voor de daadwerkelijke afspraak opdracht te hebben gekregen van T-mobile. Dus na 3,5 maanden, het afschuiven op hen is dus zeer zwak. Ook heb ik altijd zo snel mogelijk en op de vroegst mogelijke datum een afspraak gemaakt. Dus wat je zegt klopt gewoon niet.
Dit is helaas de normale gang van zaken bij t-mobile. Bij mij een soort gelijk verhaal, meer dan 3,5 maanden gewacht en veelvuldig contact met T-mobile en Guidion nog geen internet en tv.



Helaas doet T-mobile er ook alles aan om het je onmogelijk te maken om nog bij hen weg te gaan.
Beste lezer,



In december 2018 heb ik een T-mobile thuis abonnement afgesloten. De verwachte opleverdatum was toen begin februari. Er waren toen wat problemen met de glasvezelkabel, dus de opleverdatum werd telkens opgeschoven en T-mobile moest wachten tot te kabelboer klaar was met graven. Ik heb van de uitvoerder begrepen dat het probleem met de kabel inmiddels 4 weken geleden al is opgelost, maar ik heb nog niets van T-mobile of de monteur vernomen (Er staat in de sticky post toch echt 2 tot 3 weken). Afgelopen vrijdag heb ik zelf contact opgenomen met T-mobile via de chat, zie screenshots in de bijlage. Via de chat krijg ik te horen dat de monteur pas over een maand langs komt. Omdat ik inmiddels dus al sinds december op de aansluiting wacht en de kabel al 3 weken klaar is gaf ik aan dat ik dat nogal erg lang vond duren. Ik kreeg vervolgens te horen dat ik zelf maar even moest bellen met de monteur (Guidion) om te vragen of de afspraak naar voren geschoven kan worden.



Samengevat: Ik sluit bij jullie een contract af. Ik wacht al sinds december op mijn internetverbinding. Ik krijg te horen dat ik ongeveer 7 weken moet wachten op de aansluiting nadat de kabel gereed is, terwijl jullie "reclame maken" dat er binnen 3 weken contact wordt opgenomen en ik binnen 4 weken online zou zijn. Vervolgens krijg ik van jullie te horen dat ik zélf achter júllie monteur aan moet bellen om de zaak te versnellen.



Ik vind dit echt hele slechte service, is dit de normale gang van zaken?



Met vriendelijke groet,

Jasper
Reputatie 7
Hi @alpha537, het is erg jammer dat het niet gelukt is om je aan te sluiten. Zo te zien kon de netbeheerder je lange tijd niet bereiken om een afspraak te maken om je aansluitpunt (FTU) te plaatsen. Wanneer er een nieuwe aansluiting geplaatst moet worden door de netbeheerder dan kan de provider pas leveren zodra deze gereed is (ongeacht welke provider). Het is zeker jammer dat het zo lang heeft moeten duren. Op het moment dat je opzegt nadat wij je aanvraag hebben gestart dan hebben wij al kosten gemaakt voor het aansluiten. Een deel van deze kosten wordt dan in rekening gebracht.



Ik hoop dat het inmiddels wel gelukt is met het aanleggen van het aansluitpunt? Zo niet dan zal je hier opnieuw op moeten wachten bij een eventuele nieuwe provider. Ik hoop dat het bij je volgende aanvraag soepeler verloopt en als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!

Reageer