Beantwoord

Wederom geen Internet verbinding(Apeldoorn)



Toon eerste reactie

457 reacties

Goedemorgen, nou ja dat was het...... Tot ik zag dat mijn hub geen verbinding had. Kijk bij de modem...... Gelukkig geen rood lampje. Toch opnieuw opgestart en...... Rood lampje 😵

Om 7 uur maar weer bellen.

Had voor andere gehoopt dat het niet weer bij iedereen is..... Maar zo te lezen ben ik niet de enige die weer problemen heeft. Ben zelf sinds vorige week dinsdag klant bij tmobile en ben nu dus al veellanger offline dan online sinds ik klant ben bij Tmobile. Heb nu echt spijt van de overstap. Ben bij xs4all hooguit 2 uurtjes eruit geweest en toen was de hele wijk offline. Pfffff waardeloos dit. 

Reputatie 3

Ik kan me niet voorstellen dat het probleem niet oplosbaar is. Ik werk al 20 jaar in internet land en er is altijd een oplossing.

Blijkbaar kan tmobile het niet oplossen. 

Even een vraag tussendoor: knippert bij jullie het PON-lampje of FO-link lampje op de converter? Bij de witte converter gaat het om PON, bij de zwarte converter om FO-link.


Pon lampje knippert, maar brandt soms ook even wat langer

Reputatie 4

@KevinJK88knippert de PON snel op de ONT? Dus 2x per seconde zoals in bovenstaande tabel?

Echt niet normaal dit… OLT is wederom niet bereikbaar zo lijkt.

 

@Brian@Lisais er hier (ook) een nieuwe klant die aangesloten wordt, komende van WBA?

Yep; inmiddels is de verbinding weer terug..


Wat gek… 😉 Iemand aangesloten op de OLT ivm oplevering vandaag?

Zojuist weer online na een downtime van 1.5 uur 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all, de technicus die wij op locatie hebben gestuurd, heeft gemeld dat de oorzaak ligt bij een fiberkabelbreuk. Hier is nog geen indicatie op te geven qua oplossingstijd, sorry. Het bericht van de Klantenservice komt enigszins overeen met onze prognose, alleen blijft dat op dit moment bot gezegd koffiedik kijken. We doen er alles aan om het te herstellen op korte termijn.

Reputatie 3

Ik kan me niet voorstellen dat het probleem niet oplosbaar is. Ik werk al 20 jaar in internet land en er is altijd een oplossing.

Mee eens maar het lukt ze gewoon niet

ik ben serieus met stomheid geslagen hoe dramatisch en amateuristisch dit loopt

woensdag heb ik ze gezegd, guidion gaat dit niet kunnen oplossen weten jullie dat zeker, antwoord was ja

guidion heeft het vanochtend niet kunnen oplossen

nu moet reggefiber komen

oftewel die komen dinsdag op zijn vroegst, dan ben ik dus gisteren tm maandag offline door het onjuist handelen van tmobile, en deze acties vertragen de storing onnodig….

Reputatie 7
Badge +16

Hartelijk dank voor jullie snelle reacties allemaal! Ik geef het meteen door. 

@ElbowlessGoat Zeer goede feedback, ik neem dit zeker mee! 👍 

We hebben in principe geen optie om vanuit hier simkaarten toe te sturen, maar ik wil zeker meedenken: indien het mogelijk is om een prepaid simmetje aan te schaffen bij een lokale T-Mobile winkel, dan vergoed ik de gemaakte kosten met alle liefde en zetten we er direct een Unlimited bundel op zodat je de komende tijd in elk geval kunt hotspotten, zonder MB's te hoeven aanvullen. Is dat een optie die voor jou toereikend is?

Reputatie 3

@dannyde Dat heb je echt puik geregeld: ik zie dat de afspraak via onze weg om 17:00 staat - maar die kan dus middels jouw eigen contact bespoedigd worden, lekker bezig! 👍 

@Jason ik heb weer internet

ze hebben me op de nieuwe poort gezet en ook iets met de kabels gedaan, zat een verkeerde kabel op blauw ipv groen of id, dat was iig niet goed zei hij

Klopt @Jason TMO levert verkeerde patch snoeren.  De witte converter heeft een APC ingang en tmo levert een PC patch. Wanneer je een PC in een APC ingang stopt, verlies je licht omdat hij niet aansluit. Dus uiteindelijk verlies van bitjes/data
 

 

Ja hier werkt het steeds op dezelfde manier, geen rood lampje maar toch geen internet. Na reset modem wel rood lampje. Maar nu zojuist toch weer op groen gesprongen. Maar hier kunnen we dus totaal niet op rekenen en er is GEEN DUURZAME OPLOSSING nog.

Reputatie 3

Ik heb weer internet sinds een paar minuten

Reputatie 2

Hi allen, we zijn op dit moment nog bezig om de exacte oorzaak op te sporen. Het lijkt er op dit moment op dat het in ieder geval niet dezelfde oorzaak is als bij de eerdere onderbrekingen en dat het dus om een ander deel van het netwerk gaat. Het onderzoek loopt nog, zodra er meer duidelijk is over de oorzaak en wat we gaan doen om het te verhelpen laat ik het jullie direct weten.

Maar wel alleen hetzelfde groepje mensen heeft weer problemen? Of hebben meer mensen nu een probleem?

Nee allemaal de zelfde switch lijkt het op. 

Lijkt het wel op. Mijn buren hebben er overigens geen last van volgens mij, en die zitten ook bij TMobile. Die zijn een andere keer zo aardig geweest dat we hun wifi mochten gebruiken een van de eerste keren, maar dat was om een snelle noodoplossing te hebben.

Reputatie 3

@dannyde Dat heb je echt puik geregeld: ik zie dat de afspraak via onze weg om 17:00 staat - maar die kan dus middels jouw eigen contact bespoedigd worden, lekker bezig! 👍 

@Jason ik heb weer internet

ze hebben me op de nieuwe poort gezet en ook iets met de kabels gedaan, zat een verkeerde kabel op blauw ipv groen of id, dat was iig niet goed zei hij

Klopt @Jason TMO levert verkeerde patch snoeren.  De witte converter heeft een APC ingang en tmo levert een PC patch. Wanneer je een PC in een APC ingang stopt, verlies je licht omdat hij niet aansluit. Dus uiteindelijk verlies van bitjes/data
 

 

Interessant!

 

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar na opnieuw opstarten net. Was ik tot mijn grote verbazing in ineens weer online. 

Heeft TM ergens servicenormen vastgelegd? Zelfs een budgetprovider zou het niet zo moeten mogen rekken ...

Wat ik ook storend vind is de houding van de moderatoren; als klant word je vooral in woord centraal gesteld. Niet in oplossing.

Reputatie 3

Hi allen, we zijn op dit moment nog bezig om de exacte oorzaak op te sporen. Het lijkt er op dit moment op dat het in ieder geval niet dezelfde oorzaak is als bij de eerdere onderbrekingen en dat het dus om een ander deel van het netwerk gaat. Het onderzoek loopt nog, zodra er meer duidelijk is over de oorzaak en wat we gaan doen om het te verhelpen laat ik het jullie direct weten.

Maar wel alleen hetzelfde groepje mensen heeft weer problemen? Of hebben meer mensen nu een probleem?

Nee allemaal de zelfde switch lijkt het op. 

Lijkt het wel op. Mijn buren hebben er overigens geen last van volgens mij, en die zitten ook bij TMobile. Die zijn een andere keer zo aardig geweest dat we hun wifi mochten gebruiken een van de eerste keren, maar dat was om een snelle noodoplossing te hebben.

Die kunnen via kpn zitten en niet op tmo eigen netwerk. Dat kan verklaren waarom zij nergens last van hebben. 

Reputatie 3

Even een vraag tussendoor: knippert bij jullie het PON-lampje of FO-link lampje op de converter? Bij de witte converter gaat het om PON, bij de zwarte converter om FO-link.

Voorheen knipperde het inderdaad

Reputatie 3

Heeft TM ergens servicenormen vastgelegd? Zelfs een budgetprovider zou het niet zo moeten mogen rekken ...

Wat ik ook storend vind is de houding van de moderatoren; als klant word je vooral in woord centraal gesteld. Niet in oplossing.

Precies dit. De moderatoren die doen alsof ze alles weten en nieuwe info hebben. Van alles in z'n werking zetten. Nou geloof mij; er is mij meerdere malen gezegd door de moderators dat ze een monteur of hulp zouden regelen.

 

Ze hebben NIETS voor mij gedaan. 

 

Gelukkig heb ik vanavond iemand wel kunnen spreken die mij serieus neemt(waar ik van uit ga) en zal ik na het weekend terug gebeld worden zodat ik een klacht kan indienen tegen dit team 

Reputatie 3

Hier nog geen internet. PON knippert nog steeds. 3e lampje op de modem is rood.

Reputatie 3

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar na opnieuw opstarten net. Was ik tot mijn grote verbazing in ineens weer online. 

Nog steeds geen internet. Na opnieuw opstarten en resetten nog niks.

 

@Lisa je gaf gister aan dat ze een afspraak zouden maken met de monteur. Dit gaat zeker na het weekend dus zijn? Ik zit inmiddels op 16 dagen geen internet nu. Top service 👌🏽

Reputatie 7
Badge +16

Het probleem wordt intern onderzocht samen met het netwerkteam: we zien wat verschuivingen qua online/offline meldingen. @dannyde Sinds hoe laat ongeveer werkt het weer?

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar na opnieuw opstarten net. Was ik tot mijn grote verbazing in ineens weer online. 

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar na opnieuw opstarten net. Was ik tot mijn grote verbazing in ineens weer online. 

Ja, maar nu is de verbinding weer weg! 

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar na opnieuw opstarten net. Was ik tot mijn grote verbazing in ineens weer online. 

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar na opnieuw opstarten net. Was ik tot mijn grote verbazing in ineens weer online. 

Ja, maar nu is de verbinding weer weg! 

Hier verlies ik ook om de aantal minuten de verbinding. Dit valt uiteraard alleen op als ik echt actief op een apparaat ben en als ik in de buurt vab mijn hub ben. Ga zo toch maar weer bellen. 

Reputatie 3

Net de klantenservice gesproken en zij geven aan dat er niks bekend is over dat er nog een storing speelt. De netwerkbeheerder heeft gister eind van de middag rond 1640 aangegeven dat alle problemen in de wijk Zuidbroek en Zevenhuizen opgelost zijn.

 

Mevrouw gaf daarnaast ook aan dat de klantenservice op dit moment niks kan betekenen voor de mensen die nu een storing hebben omdat wederom de backoffice of terwijl de technische jongens van tmobile pas werken vanaf 0900. Daarnaast is het zo druk dat het “waarschijnlijk” na het weekend pas opgepakt gaat worden.

 

Monteur afspraken die gister niet zijn ingepland - zullen pas na het weekend ingepland worden.

 

@Lisa @Jason @Brian jullie zouden je moeten schamen dat jullie ons als klanten zo diep in de stront laten zitten. 

 

Reputatie 7
Badge +4

@dannyde Dat heb je echt puik geregeld: ik zie dat de afspraak via onze weg om 17:00 staat - maar die kan dus middels jouw eigen contact bespoedigd worden, lekker bezig! 👍 

@Jason ik heb weer internet

ze hebben me op de nieuwe poort gezet en ook iets met de kabels gedaan, zat een verkeerde kabel op blauw ipv groen of id, dat was iig niet goed zei hij

Klopt @Jason TMO levert verkeerde patch snoeren.  De witte converter heeft een APC ingang en tmo levert een PC patch. Wanneer je een PC in een APC ingang stopt, verlies je licht omdat hij niet aansluit. Dus uiteindelijk verlies van bitjes/data
 

 

De installatie monteur en patch monteur hoort de juiste kabel bij zich te hebben. Een verkeerde patch zorgt niet alleen voor een airgap maar ook voor beschadiging van de connector.

 

 

 

Reageer