Beantwoord

Wederom geen Internet verbinding(Apeldoorn)



Toon eerste reactie

457 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Even een vraag tussendoor: knippert bij jullie het PON-lampje of FO-link lampje op de converter? Bij de witte converter gaat het om PON, bij de zwarte converter om FO-link.

Reputatie 1

Klinkt niet best hierzo…

Sinds gisteren ook t-mobile klant geworden, rond 18u is er een installatie monteur langs geweest om de boel in orde te maken, alles werkte prima tot ~23u, toen is er (nu nog steeds) de boel eruit geklapt…

Als ik de signalen hierzo zie, verwacht ik niet dat dit de 1e storing gaat zijn voor mij bij t-mobile vast… :(

Ik ben nog niet zo heel lang aangesloten bij T-Mobile, maar dit is de eerste keer dat ik tegen dit probleem aanloop. Ik neem aan dat het nu wel snel geregeld zal worden?

Reputatie 2

Mocht een Unlimited Internet voucher momenteel gewenst zijn, laat het zeker weten. Dan stuur ik er meteen eentje per privébericht. Ik snap dat het niet altijd een uitkomst biedt, maar soms kan het bijdragen aan een ietwat draagbare situatie thuis met alle apparatuur op wifi!

Hi Jason, zelf heb ik een unlimited abbonnement, maar mijn vrouw heeft bijvoorbeeld geen T-Mobile abbonnement. Onze kantoordagen wisselen elkaar af. 
Als ik je vraag om een unlimited code voor haar, kun je dan ook kostenloos een simkaart toe laten sturen zodat die code ook nuttig ingezet kan worden? Dat is een beetje het issue waar anderen met mij tegenaan lopen: een workaround die voor een (statistisch gezien) groot deel van de klanten niet zou helpen.

Zoals anderen ook al zeiden: dit is niet persoonlijk gericht tegen de moderators en ik zie dat je hier je best doet om het in goede banen te leiden. Communicatie, ook na een storing, kan echter nog wel verbeteren. Het is fijn te lezen van TAVL dat Super Users hierin mee worden genomen, maar daarin zie ik ook wel weer het gevaar dat juist de mening/feedback van klanten die niet dergelijke status hebben juist overgeslagen wordt, terwijl dat nou net de personen zijn waarbij er meer moeite nodig is om ze te binden. Een super user heeft namelijk toch al een redelijke binding, anders zou hij of zij die status niet hebben. Misschien dat je dit stukje feedback ook eens mee kan geven.

Ik praat graag mee in onderzoeken etc om zaken te verbeteren, maar ik ben niet iemand die veel op de ‘community’ rondhangt tenzij ik hier een reden voor heb, en tot nu toe heb ik daar helaas weinig reden toe gezien behalve bij storingen.

Reputatie 3

Klinkt niet best hierzo…

Sinds gisteren ook t-mobile klant geworden, rond 18u is er een installatie monteur langs geweest om de boel in orde te maken, alles werkte prima tot ~23u, toen is er (nu nog steeds) de boel eruit geklapt…

Als ik de signalen hierzo zie, verwacht ik niet dat dit de 1e storing gaat zijn voor mij bij t-mobile vast… :(

Persoonlijk raad ik tmobile zeker niet meer aan na mijn ervaringen sinds april. 

Wat betreft de storing; ik heb net weer contact gehad met de Servicedesk. Zij geven aan dat het een behoorlijk grote storing is terwijl hier op het forum gedaan wordt alsof het niks voor stelt en niet belangrijk is.

 

Ben benieuwd of ze het vandaag nog gaan oplossen. Als dat niet lukt dan blijf ik gewoon weer bellen. En dan ga ik er wel van uit dat mijn opzegging er doorheen gaat komen.

 

Onvriendelijke bende hier. Bah bah. 

Reputatie 3

Even een vraag tussendoor: knippert bij jullie het PON-lampje of FO-link lampje op de converter? Bij de witte converter gaat het om PON, bij de zwarte converter om FO-link.

Pon knippert hier snel

Reputatie 3

@LRvdLinden@Brian  kent van de hoed en de rand. Een ouwe rot in het vak, die de wegen binnen TM uitstekend kent en zich minstens zo goed als @Jason inzet. Ook gezien eerdere storingen waar hij een rol in speelde. Afgezien dat alle getagde mods een prima houding hebben, is Brian mijns inziens een goede senior in zijn functie. Jullie zijn dus bij hem in prima handen.

Voor nu toi toi toi en hopelijk een snelle oplossing. Volg het topic om te kijken of ik voor jullie iets kan betekenen, zoals bij updates een korte lijn met de moderators te faciliteren.

Volgens mij heb ik aangegeven vertrouwen te hebben in zijn aanpak. Jouw bericht is dus overbodig. Daarnaast net zoals de vorige keer, laat de berichtgeving maar over aan de TMO moderator. 

Reputatie 2

Even een vraag tussendoor: knippert bij jullie het PON-lampje of FO-link lampje op de converter? Bij de witte converter gaat het om PON, bij de zwarte converter om FO-link.

Hier een witte Huawei converter en daar knippert het PON lampje.

Reputatie 7
Badge +16

@dannyde Nou eindelijk is het geregeld: alle lof aan jou en de monteur! 😁

Het heeft eventjes geduurd - understatement of the year - maar het werkt in ieder geval weer. Wil je me morgen een update geven? Dan blijven we ‘em elke dag checken totdat zeker is dat de port move helemaal goed uitgepakt heeft.

Reputatie 3

@Brian over 15min zijn wij al 2 uur offline. Ik neem aan dat de interne analyse al inmiddels is afgerond? Wat gaat Operations nu voor stappen ondernemen om ons voor het weekend van internet te voorzien?

Reputatie 3

Sinds 10 minuten nu geen internet hier. Officieel tot en met morgen klant bij T-mobile.

 

@Brian zou je willen kijken wat er aan de hand is?

 

Lampjes op de modem branden allemaal. PON knippert.

Reputatie 3

Even een vraag tussendoor: knippert bij jullie het PON-lampje of FO-link lampje op de converter? Bij de witte converter gaat het om PON, bij de zwarte converter om FO-link.

Pon knippert hier snel

Witte converter hier dus

Reputatie 3

@dannyde Nou eindelijk is het geregeld: alle lof aan jou en de monteur! 😁

Het heeft eventjes geduurd - understatement of the year - maar het werkt in ieder geval weer. Wil je me morgen een update geven? Dan blijven we ‘em elke dag checken totdat zeker is dat de port move helemaal goed uitgepakt heeft.

@Jason dank

ik zal morgen je updaten, ik heb net een test gedaan en dat ziet er allemaal weer goed uit

Reputatie 4

@KevinJK88 knippert de PON snel op de ONT? Dus 2x per seconde zoals in bovenstaande tabel?

Echt niet normaal dit… OLT is wederom niet bereikbaar zo lijkt.

 

@Brian@Lisa is er hier (ook) een nieuwe klant die aangesloten wordt, komende van WBA?

Reputatie 3

Net de klantenservice opnieuw gesproken.

 

Er zijn een aantal klanten bij wie het probleem nog speelt. In plaats van dit met prio op te pakken gaan ze opnieuw een case aanmaken voor iedereen apart; er zal een monteur langskomen om de apparatuur binnenshuis na te kijken.

 

Dit is toch te gek voor woorden; het PROBLEEM LIGT BUITENSHUIS. Wat een ongelooflijke domme bedoeling. 

 

Dit gaat nog wel 2 weken duren. 

Reputatie 3

Hi allen, we zijn op dit moment nog bezig om de exacte oorzaak op te sporen. Het lijkt er op dit moment op dat het in ieder geval niet dezelfde oorzaak is als bij de eerdere onderbrekingen en dat het dus om een ander deel van het netwerk gaat. Het onderzoek loopt nog, zodra er meer duidelijk is over de oorzaak en wat we gaan doen om het te verhelpen laat ik het jullie direct weten.

Top! Thx voor de update. Wel jammer dat het afwijkend is van de voorgaande storingen. 

Reputatie 3

Zojuist contact gehad met tmobile om een status update te vragen. Blijkbaar is er een kabel breuk waardoor dit veroorzaakt wordt. 

 

Oplostijd is onbekend. 

En ik ben net opgestaan en we zijn onze internet verbinding alweer kwijt!! Dit is echt te absurd voor woorden!!!! Modem opnieuw opgestart en lampje brand weer rood!!

Even een vraag tussendoor: knippert bij jullie het PON-lampje of FO-link lampje op de converter? Bij de witte converter gaat het om PON, bij de zwarte converter om FO-link.

Hier de witte fiber-converter: PON knippert inderdaad, soms met tussenpozen van 5 seconden steady waarna  het vervolgens weer snel gaat knipperen (2 keer per seconde aan/uit)

Hi allen, we zijn op dit moment nog bezig om de exacte oorzaak op te sporen. Het lijkt er op dit moment op dat het in ieder geval niet dezelfde oorzaak is als bij de eerdere onderbrekingen en dat het dus om een ander deel van het netwerk gaat. Het onderzoek loopt nog, zodra er meer duidelijk is over de oorzaak en wat we gaan doen om het te verhelpen laat ik het jullie direct weten.

Maar wel alleen hetzelfde groepje mensen heeft weer problemen? Of hebben meer mensen nu een probleem?

Reputatie 3

@KevinJK88knippert de PON snel op de ONT? Dus 2x per seconde zoals in bovenstaande tabel?

Echt niet normaal dit… OLT is wederom niet bereikbaar zo lijkt.

 

@Brian@Lisais er hier (ook) een nieuwe klant die aangesloten wordt, komende van WBA?

Yep; inmiddels is de verbinding weer terug..

Dit is echt een complete nachtmerrie aan het worden. Moeten we de media er masr bij gaan halen? Waar blijft een DUURZAME OPLOSSING!!?? 

Reputatie 7
Badge +4

Ik kan me niet voorstellen dat het probleem niet oplosbaar is. Ik werk al 20 jaar in internet land en er is altijd een oplossing.

Reputatie 3

Hier knippert de PON ook.. Daarnaast gaf de monteur gisteren aan dat dit al maanden bekend is bij de Huawei converter. Hij had het er over dat ze vanuit Guidion al een work around hadden doorgegeven en dat is de converter verwijderen uit het systeem en opnieuw toevoegen - heeft de monteur gisteren bij mij ook gedaan en ik had direct weer internet

Reputatie 3

Hi allen, we zijn op dit moment nog bezig om de exacte oorzaak op te sporen. Het lijkt er op dit moment op dat het in ieder geval niet dezelfde oorzaak is als bij de eerdere onderbrekingen en dat het dus om een ander deel van het netwerk gaat. Het onderzoek loopt nog, zodra er meer duidelijk is over de oorzaak en wat we gaan doen om het te verhelpen laat ik het jullie direct weten.

Maar wel alleen hetzelfde groepje mensen heeft weer problemen? Of hebben meer mensen nu een probleem?

Nee allemaal de zelfde switch lijkt het op. 

Reputatie 7
Badge +14

Moderators geven ookin dit topic updates.

Reageer