Info

Alles over Odido TV

Alles over Odido TV

Toon eerste reactie

484 reacties

Reputatie 7
Badge +6

@AlyZo Als je glasvezel had, kon je voorheen echt maar twee programma's tegelijk opnemen. Nu is dat er door een bug 1, maar daar wordt aan gewerkt. Via cloudopnemen kun je reclame gewoon doorspoelen en kun je - tot 200 uur - onbeperkt tegelijk programma's opnemen. Wat betreft het doorspoelen zou je dat ook moeten kunnen met de cijfertoetsen van de afstandsbediening. Als je ‘15’ intoetst, ga je naar de 15e minuut van de opname. Ik heb dit op een andere versie van het TV-platform getest, dus ik kan het niet met 100 procent zekerheid zeggen.

@Henk de Vries Het lijkt erop dat bij jou de leeftijdsrestrictie aan staat. Ik heb de TV-box nu niet in de buurt, dus even uit mijn hoofd: als je in het menu naar Account > Profielen gaat, zie je daar een optie ‘Leeftijdsgrens’ of iets dergelijks. Deze zal nu op AL staan. Maak daar 18 van en je hoeft de pincode niet meer in te voeren.

Reputatie 7
Badge +4

In dat geval zul je eerst nog het oude platform krijgen en mee gaan in de gefaseerde overgang. Als dat soepel verloopt, dan zal dat niet al te lang duren.

Reputatie 7

Even een vraag voor de zekerheid, geldt dit alleen voor nieuwe klanten of ook voor bestaande klanten zoals ik, en blijft mijn huidige contract dan wel gewoon doorlopen.?

Hi @BeMu en @soepkip67,

 

Goede vraag! Dit geldt alleen voor klanten die een compleet nieuwe aanvraag bij ons plaatsen. Als je nu een ‘internet only’ abonnement hebt en daar TV bijneemt, dan ontvang je nog het oude TV platform. Je zult dan op termijn wel omgezet worden naar het nieuwe platform.

 

[Moderator edit: Herstel, klanten die nu alleen Internet in hun pakket hebben en hier TV bij bestellen, ontvangen het nieuwe T-Mobile TV! Lees hier meer: Wanneer wel en wanneer niet over op het nieuwe T-Mobile TV.]

 

Je huidige contract en voorwaarden blijven hetzelfde. Dat is bij T-Mobile altijd geweest, die keuzevrijheid. Je kunt TV en vaste Telefonie maandelijks aan- en uitzetten zonder dat je vastzit aan een nieuw jaarcontract. 

Gisteren update ontvangen met opties die me niet interesseren en wat ik niet in het originele bericht lees is dat teletekst niet meer mogelijk is.

Wat mij betreft mag de update wel weer teruggezet worden, want dit is voor mij geen verbetering.

Reputatie 7
Badge +16

@roxs11 Er zitten veel mooie verbeteringen in, maar door de huidige bugs is dit nog niet geoptimaliseerd. Houd de TV Anywhere bug-updates in de gaten in ons speciale verzameltopic. Er wordt keihard aan gewerkt zodat ook jij straks eindelijk de ultieme ervaring kunt krijgen in de app. Het is natuurlijk als hardhorende absoluut niet fijn dat één van de unique selling points voor jou er nu uitgehaald is, sorry daarvoor!

@Marcel1981 Dat kan ik je nog niet vertellen omdat we aan de hand van een gefaseerde uitrol werken. Wat ik wel weet is dat we in week 42 weer een aantal gebruikers overzetten op het nieuwe platform. Wanneer je bij deze selectie hoort, zul je in week 41 (volgende week) een e-mail ontvangen ter bevestiging/informatie. Ik hoop oprecht dat ook jij snel overgezet kan worden! 

Reputatie 7
Badge +7

@Dennisk76 ,

 

Je kunt beter nog even geduld hebben voordat je over gaat naar het nieuwe platform. Lees nogal wat dingen die nog niet helemaal goed zijn: Blokkerig beeld en vertraging bijvoorbeeld. Laat ons nog maar even wachten totdat allemaal opgelost is.:wink:

Reputatie 7
Badge +6

@sspenkelink Gebruik je teletekst voor ondertiteling? Dat kan nog steeds. Als je in het menu naar Account > Instellingen > Audio en Ondertiteling gaat, kun je deze permanent aanzetten. Als je tijdens het kijken op de rode knop van de afstandsbediening drukt en dan naar Audio en Ondertiteling gaat, kun je de ondertiteling tijdelijk aanzetten, dat wil zeggen: totdat je van zender verandert.

Of gaat het om teletekst zelf? Dat kun je hier vinden, maar er zijn ook apps voor smartphone en tablet.

De update terugzetten gaat niet. Op termijn gaat de stekker uit het oude tv-platform.

Reputatie 3

@TMTV : Ik dacht echt dat ik meer dan 2 zenders tegelijk op kon nemen, maar goed, met 2 zal het niet veel problemen geven. Ik hoop dat die bug snel opgelost is. Het lijkt wel of de nieuwe software dus niet getest is van te voren.
Bedankt voor de tip over het doorspoelen, dat wist ik niet, maar werkt bij mij wel. Misschien moet t-mobile eens aangeven waar een handleiding te vinden is. Het zou  ideaal zijn als je een gekozen aantal minuten vooruit kon spoelen.

Verder is het nog steeds een bagger-systeem. Ik begrijp niet hoe men zo iets in productie kan nemen. Ik heb nog steeds geen voordelen gevonden en dat geldt volgens mij niet alleen voor de ouderen.

Reputatie 7
Badge +1

@Jeroen033 Dit is een algemeen probleem bij het nieuwe platform, althans als je alle klachten leest op de diverse topics hierover, aangezien ik gelukkig nog op het oude platform zit kan ik hierover nog geen oordeel geven maar geloof het direct.

De door T-Mobile gebruikte techniek middels streaming is m.i. totaal ongeschikt voor het doel waarvoor het word gebruikt, deze techniek is alleen geschikt voor een tablet of smartphone waarbij beeldkwaliteit minder van belang is.

Momenteel kijk ik op een FHD tv van Panasonic uit 2014 en het beeld met het “oude” platform is strak zonder enige vorm van blokken of flikkeringen gewoon prima, bijna net zo goed als in het begin bij Glashart media.

Wat mij wel opvalt dat T-Mobile halsstarrig blijft weigeren de kwaliteit te verbeteren, wat heel jammer is aangezien ik momenteel zeer tevreden ben over de producten die ik van ze afneem (tv en internet)

Reputatie 7

 

 

Hoi @Arno_Faas,

 

Dit topic is gewijd aan de testfase van TV Anywhere: testers gezocht TV Anywhere

Is jammer, maar inschrijven is niet meer mogelijk

Hi @Arno_Faas,

 

Je hebt gelijk!  Excuus, dat had ik gemist. Ik vermoed dat we binnenkort een tweede fase gaan opstarten. Als je eind juli het topic checkt, hoop ik dat we weer van start zijn gegaan.

 

@BeMu@WhySoSerious en @soepkip67,

 

Jullie vroegen of klanten met ‘Internet Only’ die nu TV bestellen ook het nieuwe platform krijgen. Goed nieuws: dat is WEL het geval! Een paar kanttekeningen:

  • Bij een Zyxel modem kun je alle LAN poorten gebruiken om de TV Box aan te sluiten. BIj het Huawei en Draytek modem dien je bij het nieuwe T-Mobile TV LAN 1 en 2 (de internet poorten) te gebruiken voor het aansluiten van de TV Box. 
  • Als je nu TV hebt en graag over wilt naar het nieuwe T-Mobile TV, dan adviseer ik af te wachten tot je overgezet wordt. Wij willen dit zo snel mogelijk voor al onze klanten regelen. 

De Entone blijf je houden, die doen het gewoon met het nieuwe platform, zowel de 510 als de 515 met HDD, alleen word het HDD gedeelte uitgeschakeld en gaat opnemen via de cloud met het nieuwe platform.

 

Reputatie 7
Badge +4

Teletekst is niet meer. Op het nieuwe platform wordt dit niet langer ondersteund. Sowieso werd teletekst op steeds meer omroepen al langzaam maar zeker uitgekleed en uit gefaseerd. Mocht het om ondertiteling gaan, dan zou er een workaround moeten zijn. 

Reputatie 7

Hi @Jasper75, we zijn op dit moment inderdaad ook een vernieuwde versie van TV Anywhere aan het testen en dit verloopt voorspoedig dus ik hoop hier snel meer over te kunnen delen! :slight_smile:  Het wordt in ieder geval niet augustus maar wel snel!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Frido1969, de batches worden niet als Excel of CSV file aangeleverd, althans niet bij ons. De selecties die gemaakt worden zijn op basis van de apparatuur die momenteel bij een ieder thuis staat. Zo zijn de eerste paar batches verwerkt op basis van de Amino Aria 610 in combinatie met een Zyxel T-50 modem (eerst DSL en daarna Glasvezel). De laatste migratie vond plaats bij klanten die een Entone Kamai 510 TV Box en Zyxel modem hebben. Dit is de groep die ook deelneemt aan onze veldtest. 

Wij krijgen hier geen overzicht van met vooraf geselecteerde data en klantnummers. Dat neemt niet weg dat we zeker een richtlijn kunnen geven op basis van de apparatuur, ware het niet dat wij ook niet van te voren weten hoe lang een migratieronde precies duurt en of deze eventueel verlengd wordt. Behoudens de eerste groep klanten die gemigreerd werd, hebben we geen data (en met data bedoel ik in welke week, niet exacte dagen en tijdstippen) toegespeeld gekregen. Dat is geen smoesje, maar is de waarheid. We zetten het liefst iedereen zo snel mogelijk over, maar omdat dit technisch gezien nog niet mogelijk is, kunnen we daar ook geen toezeggingen op maken. 

Dat het te lang duurt en we procesverbeteringen kunnen en moeten overwegen, ben ik 100% met je eens. We hebben hier contact over met de developers en wij leveren alle feedback die jullie ons terecht geven, bij hen aan. 

Momenteel maak jij gebruik van een Entone Amulet 515 (harddiskrecorder) in combinatie met een Huawei, hierdoor is het voor ons nog niet mogelijk om te zien wanneer je ongeveer overgezet zult worden/in welke groep je terechtkomt. Het is nog niet duidelijk wanneer die combinatie van apparaten in een migratiebatch terechtkomt, sorry voor het magere antwoord. Dat geldt ook voor de combinatie die @Jordi99 momenteel thuis heeft staan. 

Ik hoop oprecht dat we hier snel positiever nieuws kunnen neerzetten dan enkel uitleg waarom het zo werkt. Mocht er iets zijn waarmee we kunnen helpen, weet dan dat de Community altijd voor jullie klaarstaat. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @el flaco 

Bedankt voor je feedback. Dit is momenteel bij ons in onderzoek en hopen het ook zo snel mogelijk te kunnen oplossen. 

Reputatie 2

Hi @Lisa Bedankt! Ik zal je een (virtuele) gil geven zodra ik de TV Box heb ontvangen!

Reputatie 7
Badge +1

Helaas zal dat niet gaan, ik voel met u mee aangezien ook ik graag op het oude platform zou willen blijven, om de zelfde reden zoals u aangeeft.

Enige troost is misschien dat het voorlopig is uitgesteld tot na het EK of sportzomer, maar eens dan komt de tijd wie niemand kan voorspellen.

Het blijft onvoorstelbaar waarom men iets dat goed is verruild met iets dat (veel) slechter is, zo'n beetje het zelfde als een nieuwe auto met daarin een motor van enkele generaties eerder.

 

Nadat hij de vraagbaak had geraadpleegd, zag hij ook dat het geactiveerd is. Ondanks dat, ontvang ik het niet; ook niet na een factory reset van zowel het tv-kastje als het modem. Erg jammer dat het beloofd wordt, maar niet wordt nagekomen. Ik hoop dat het snel wordt opgelost.

Later toegevoegd:

Zojuist wederom het tv-kastje herstart en nu komt de update eindelijk door. 😄 Eind goed, al goed! En fijn dat jullie in elk geval zo jullie serviceniveau kunnen verbeteren, dat is altijd mooi!

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @Hans_68,

Daarom komt er ook een nieuw platform voor TV en opname. Juist omdat de oude niet meer voldoet. Het nieuwe moet meer stabiliteit en zekerheid bieden. Dat opnames dan gewist worden is eenmalig. Je kunt dan ook op de meeste zenders 7 dagen terug kijken, dus mocht je die week iets mis lopen kun je dat zeker nog terugkijken via de gids of zoekfunctie.

Normaal gaat een snelheidswijziging binnen 24 uur in. Soms is het nodig om je mediaconvertor en router even van het stroom af te halen en opnieuw op te starten. Heb je dit ook uitgevoerd? Anders kan webcare altijd mee kijken of er iets mis is gegaan. Zij lezen hier mee.

Reputatie 7
Badge +9

@n.schaart bedankt voor de foto's. Dit zou gewoon moeten werken..

Ik heb dit euvel doorgezet naar onze techneuten. Zij gaan voor je aan de slag en hebben hopelijk, snel, de oplossing gevonden! Zodra hier meer over bekend is, wordt er contact met je opgezocht. Wordt vervolgd.

Reputatie 7
Badge +4

Hahaha… Nu.nl in de bocht. Nee, er komt ook nieuwe hardware aan, maar de dienst werkt op alle huidige boxen, dus zowel de 510, 515 als 610. 

Topic is niet offline. Vanmorgen was er een ander topic. Dit is vervangen. Ze hebben het bericht op zijn Nu.nl's van Tweakers over genomen.

Ik heb nu ook de nieuwe update gehad nu ben ik ff aan het spelen wie weet hoe ik kinderslot weer compleet uit krijg dus ook van de ero zenders

Reputatie 1

Sinds gisteren de nieuwe update binnen. Het ziet er op het eerste oog allemaal gelikt uit! Hulde daarvoor.

Een paar kleine dingen die me opvallen

  • de gids-weergave is erg groot waardoor er weinig zenders en een smal tijdslot in 1 beeld passen. Het kan zijn dat dit even wennen is, maar de keuze voor “compact modus” zou wel fijn zijn.
  • de groene knop om snel te wisselen tussen radio en tv werkt niet meer!! Kan dit hersteld worden? Nu moeten we in de gids helemaal naar de radiozenders scrollen, of met meerdere kliks via de favorieten naar de radio zenders. Of mis ik iets?
  • live tv afspelen vanaf het begin werkte niet helemaal lekker, maar kan zijn dat dat nog een kleine kinderziekte is.
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Xz0tg3, je snijdt een goed en belangrijk punt aan! Het was inderdaad bij Interactieve TV mogelijk om met de programmatoetsen door de Favorieten heen te scrollen zonder dat je de overige zenders zag staan. Ik ga dit aankaarten bij de developers van T-Mobile TV en de feedback hiertoe bij hen indienen.

Hoe bevalt T-Mobile TV bij jou over het algemeen? Zijn er nog andere verbeterpunten die ik kan doorgeven? Thanks voor je bevindingen, hier kunnen we wat mee! 😄

Gisteren een TV update gehad, een ware ramp is dit.!!

Opnames op mijn harddisc TV kastje zijn niet meer toegankelijk !

Teletekst is verdwenen, ondertiteling voor doven etc ingesteld, maar ik kan dat niet inzetten wanneer ik dat wil; bv bij een journaal of bij Jinek etc. Tt gebruikte ik zeer veel dagelijks.

Opnames via de bestaande decoder met HDD werkt ook niet meer, MOET voortaan via de cloud.

Wellicht beter afscheid nemen van deze club zo.

Reageer