Info

Alles over Odido TV

Alles over Odido TV

Toon eerste reactie

484 reacties

Als ik het goed begrijp is de uitrol van het nieuwe platform inmiddels al ruim een jaar bezig. Wanneer zou ik worden omgezet vraag ik me af?

Reputatie 6
Badge

Vraagje: nieuwe klanten gaan die gelijk op het nieuwe platform? 

Nee helaas nog niet. 

Dat zien we dan wel weer. Het zou zomaar kunnen dat ik over een jaar spijt heb van de overstap en een andere provider zoek. Tot nu toe gedragen bijna alle providers zich als amateuristische hobbyisten uit de jaren 90, met hooguit betere techniek (waar ze zelf nauwelijks iets aan kunnen doen), maar het zelfde ongecoördineerde ad hoc gedrag.

Als er iets fout gaat ligt het in eerste instantie nooit aan de provider, maar moet de gebruiker zijn hardware resetten (huh?) omdat de provider kennelijk onbetrouwbare hardware bij de gebruikers plaatst. Pas na veel ergernis, veel resetten en zelfs factory resetten zodat je je instellingen verliest, gaan de dames en heren schoorvoetend toegeven dat er misschien toch iets aan hun kant fout zit.

Toen Ziggo begon met internet vonden ze het eveneens normaal dat er ad hoc eventjes de stekker uit de verbinding werd getrokken, net zoals TMT dat afgelopen week met de TV dienst deed. Ik ben indertijd gillend weggelopen bij Ziggo en zie het niet gebeuren dat ik daar weer klant zal worden. Prutswerk. Providers die achteraf excuses moeten aanbieden zijn providers die een fout hebben gemaakt. Fouten maken op een regulier bedrijfsproces (systeemonderhoud) kan wat mij betreft niet voorkomen; in plaats van excuses zouden ze daar draaiboeken voor moeten hebben.

Als ik het goed begrijp is de uitrol van het nieuwe platform inmiddels al ruim een jaar bezig. Wanneer zou ik worden omgezet vraag ik me af?

Omzetten gebeurt in (zeer) kleine batches, mensen krijgen hierover vanzelf bericht. Geduld is dus een schone zaak. Als je echt omgezet wilt worden naar het nieuwe platform dan kan een moderator dit voor je in gang zetten en kan het binnen zeer korte tijd al rond zijn.

Reputatie 5

Ik ben nu een kleine week van T-Mobile Thuis maar de kwaliteit van TV vind ik echt minder dan bij KPN en ZIGGO. Zeker bij beweging wordt het beeld even wat vager, het is gewoon net wat minder scherp. De streams lopen verder prima maar lijkt enorme compressie op te zitten (en dat terwijl ik hier terug lees dat jullie juist betere kwaliteit dan de concurrentie willen bieden).

Daarnaast krijg ik het niet voor elkaar om de Dolby streams te gebruiken via mijn receiver. Er blijft een stereo signaal uit de tv-box komen. 

Reputatie 3

@Jason Ik begrijp niet veel van je uitleg. Ik heb al jaren glasvezel, dus waarom je het hier over DSL hebt snap ik niet, of ik weet niet waar DSL voor staat. Ik bedoel met gelijktijdig opnemen dat ik meerdere zenders tegelijk kon opnemen, of die nu gelijktijdig beginnen maakte niets uit. En dit was niet beperkt tot 2, volgens mij minstens een stuk of 4. Ik wil niet opnemen via de cloud, want dan zul je de reclame wel niet door kunnen spoelen en bovendien moet je daar extra voor betalen.

Bijkomend probleem is nu ook nog dat als ik 2 programma's die elkaar direct opvolgen, wil opnemen, ik het laatste stuk van het eerste programma mis en  het begin van de tweede.

Ook het versneld vooruit spoelen zou nu 64x kunnen, maar dit gaat nog langzamer dan de 16x bij het oude platform.

NOGMAALS: ga alsjeblieft terug naar het oude systeem!

@Sander  Ik hoop dat ik gauw aan de beurt mag komen, want de “on demand” functie is <...zelfcensuur...>.

Ik begrijp overigens wel dat Keulen en Aken niet op een dag gebouwd worden, dus ik wacht het rustig af. Beter traag en gecontroleerd, dan snel en ongecontroleerd (met alle risico’s van dien).

Reputatie 3

Ik heb nu een paar dagen T-Mobile tv maar wat vind ik het jammer dat ik al overgezet ben. Geef mij de oude interface maar weer terug, gewoon lekker basic en werkte goed. Dit is echt drama, alles voelt veel langzamer aan, groene knop op afstandsbediening om naar radio te gaan werkt niet meer, halve titels van tv programma's op de epg, en als je op info drukt en daarna op back, ga je gelijk uit de epg, en moet je weer opnieuw de lijst door naar wat je dan ook op zoek was. Zoeken naar films, tv of programma's is ook te langzaam. Waarom 1 lange rij letters en niet blokjes van 6 oid naast en onder elkaar. Dit product is nog lang niet af.

Reputatie 2

@Henk de Vries Als je een TV Box met HD hebt, dan kun je blijven opnemen zoals je gewend bent, zolang je Cloud Opnemen niet activeert. Dit verandert dus niet. Reclames kun je uiteraard altijd doorspoelen wanneer je iets hebt opgenomen.

Als ik op op de AB op de knop opnemen druk krijg ik de melding “deze zender staat opnemen niet toe.”
Ik heb twee TV boxen met HD en Cloud opnemen niet geactiveerd. Het werkt dus duidelijk niet zoals ik gewend ben. Als het anders werkt vind ik dat nog niet zo’n probleem, maar verneem ik graag hoe het wel werkt.

Als het goed is, is dit gisteren gecorrigeerd voor de zenders ARD en ARTE. Kun je dit controleren en daarna melden of het weer opneembaar is? Ik vermoed dat de overige zenders in etappes gebeuren zodat het direct getest kan worden.

Nee, dit is nog niet gecorrigeerd! Ik kan ARD en ZDF niet opnemen. ARTE heb ik niet.

Reputatie 5

De kwaliteit fluctueert blijkbaar want gister zag het er OK uit.

Wel moet ik het kastje elke paar dagen herstarten want doet dan niets. Ook gaat het geluid niet goed via mijn receiver, nooit problemen gehad maar met dit T-Mobile kastje bijna elke dag iets.

Reputatie 7

Hey @AndredeJong3,

Jammer dat jij nog niet enthousiast bent over het nieuwe platform. Zeker in het begin kan ik me voorstellen dat het wennen is in de nieuwe omgeving. We gaan de komende tijd goed luisteren naar feedback en als er verbeteringen kunnen worden doorgevoerd dan gaan onze developers hiermee aan de slag. De mogelijkheden zijn in ieder geval enorm uitgebreid met het nieuwe TV platform, dit zal in de toekomst alleen maar meer worden. :relaxed:

Reputatie 3

Zeer slechte zaak dat bestaande opnames gewist worden en teletekst kijk ik ook nog wel eens naar. Jammer dat dat straks niet meer beschikbaar is. 

Cloudopnames gaan 5 euro per maand extra kosten, begrijp ik, dan doe ik het wel lokaal. Bovendien weet ik niet of ik op al die wijzigingen zit te wachten.

Een wens wat ik al wel langer heb: Als ik naar mijn opnames wil gaan, hoef ik niet eerst de bibliotheek in beeld te krijgen.

Reputatie 3

Annet moet iedereen overgezet zijn naar het nieuwe platform? Is er qua planning nog meer bekend gemaakt? Ik zit nog steeds op het oude platform en heb ook nog geen aankondiging voor het nieuwe platform ontvangen.

Reputatie 7

Hi @gera_r Ik ben bang dat we geen papieren handleidingen hebben maar een nieuwe afstandsbediening met de magenta knop kan ik zeker naar je opsturen! Ik vermoed dat je een pincode in moet voeren voor NPO 1 omdat er een kinderslot actief en/of Kijkprofiel actief is. Je kan de leeftijd het beste op 16 zijn en niet op AL (Alle Leeftijden), dan zijn sommige zenders niet beschikbaar. Hoe je dat kan doen vind je op onze website. De afstandsbediening komt naar je toe, het kan vanwege de feestdagen even duren voordat hij daadwerkelijk aankomt maar hij zou een keer door je brievenbus moeten vallen. :wink:

Reputatie 7
Badge +4

Nee, en ik verwacht ook niet dat dit bekend gemaakt gaat worden. Zo'n transitie duurt doorgaans tot enkele maanden. In fasen worden groepen klanten omgezet en waarschijnlijk per type decoder. Zo blijft het hanteerbaar als er problemen optreden. Bijvoorbeeld bij de klantenservice en om de problemen op te lossen. Qua planning zal gekeken worden of de uitrol bij succes versneld kan worden of juist vertraagd moet worden bij problemen. Dat maakt het voorspellen lastig. 

Reputatie 3

Heeft niks met wennen te maken. Dat dit soort dingen er wel/niet inzitten wat ik eerder geschreven heb, komt het over als een half product. Beeldkwaliteit is ook nog eens achteruit gegaan.

Reputatie 1

Goedemiddag, als sinds m’n overstap van UPC/Ziggo destijds naar Vodafone, maak ik gebruik van een modem en mediabox met Vodafone branding erop. Wordt deze hardware op enig moment vervangen en zo ja, wanneer? Waar ik ook even benieuwd naar ben, is of de mediabox met infrarood blijft functioneren of dat er een mogelijkheid is om een afstandsbediening via Bluetooth te koppelen? Ik ben van plan om te gaan verlengen, maar wil wel even op de hoogte zijn van de nieuwste technologieën. Alvast bedankt voor een antwoord. Gr. Gideon 

Reputatie 6

Hoi @Jordi99, ik had jou graag duidelijkheid gegeven, echt waar. Wij hebben echter geen zicht op individuele klanten en wanneer zij worden overgezet naar het nieuwe platform. Klanten worden in batches overgezet om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen. Ongeveer een week voordat jij aan de beurt bent, ontvang je van ons een e-mail. Hou je inbox dus in de gaten!

Reputatie 7

Hi @Vincenzo26 en @H. Kuif, heel erg bedankt voor jullie berichten! Ik heb goed nieuws. Dit probleem was bekend bij de technische dienst en is onderhand opgelost. Ervaren jullie dit ook? Excuses voor het ongemak. Mocht iemand nog wel problemen ervaren, laat het dan vooral weten. Dan ga ik verder op onderzoek uit. Voor nu wil ik jullie veel kijk-plezier wensen! 🎈 

Hi @Jeroen033, hele goede vraag van je! Ik gok dat jij deze e-mail per ongeluk hebt gekregen. Klopt het dat er in deze mail staat of jij mee kan helpen testen? Deze testfase is onderhand al voorbij. Uiteraard kan jij wel TV Anywhere via Apple TV kijken. Echter dien jij wel altijd de TV Box te behouden. Weet jij zo voldoende? 😊

Reputatie 2

De gids met de blijvend bewegende en zichtbare achtergrond is storend en slecht leesbaar. Komt nog bij dat de font kleiner geworden is. Bij andere schermen zijn er teveel verschillende fonts, lettergroottes en tekstkleuren tegelijk in beeld, wat lezen bemoeilijkt. De hele update is voor de oudere kijker alles behalve een vooruitgang.

Reputatie 4

Hoi @Jordi99, ik had jou graag duidelijkheid gegeven, echt waar. Wij hebben echter geen zicht op individuele klanten en wanneer zij worden overgezet naar het nieuwe platform. Klanten worden in batches overgezet om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen. Ongeveer een week voordat jij aan de beurt bent, ontvang je van ons een e-mail. Hou je inbox dus in de gaten!

Misschien zou je het ook nog niet moeten willen @Jordi99 . Maar afgezien daarvan verbijsteren dit soort antwoorden me steeds meer. Die batches worden vermoedelijk als excel- of csv files aangeleverd. En me dunkt dat je die batches dus gewoon moet na kunnen (laten) zoeken op de kenmerken van iemands gegevens. 

Als je dan vervolgens de planning bekijkt en je weet in welke batch iemand zit dan kun je een richtlijn afgeven. Als jullie zo niet werken @Ginny , dan moeten jullie misschien eens wat procesverbeteringen bij dit soort operaties overwegen. Want dit komt gewoon als broddelwerk over.

 

Reputatie 2

En ook is het vervelend dat ik bij elke keer wisselen van zender mijn pincode moet invoeren terwijl er bij ‘vergrendelde zenders’ geen enkele zender is ingesteld. Dus: ik kan de zenders die ik wil opnemen niet meer opnemen en ik kan niet meer normaal zappen. Nu al een week, wanneer wordt dit eindelijk opgelost?

Reputatie 2

Is er een manier om sneller overgezet te worden? 

 

En is er überhaupt al iemand overgezet?

Reputatie 2

Hi @Vincenzo26 en @H. Kuif, heel erg bedankt voor jullie berichten! Ik heb goed nieuws. Dit probleem was bekend bij de technische dienst en is onderhand opgelost. Ervaren jullie dit ook? Excuses voor het ongemak. Mocht iemand nog wel problemen ervaren, laat het dan vooral weten. Dan ga ik verder op onderzoek uit. Voor nu wil ik jullie veel kijk-plezier wensen! 🎈 

Hi @Jeroen033, hele goede vraag van je! Ik gok dat jij deze e-mail per ongeluk hebt gekregen. Klopt het dat er in deze mail staat of jij mee kan helpen testen? Deze testfase is onderhand al voorbij. Uiteraard kan jij wel TV Anywhere via Apple TV kijken. Echter dien jij wel altijd de TV Box te behouden. Weet jij zo voldoende? 😊

Nee ik weet nog niet voldoende. Ik wil echt precies weten of de nieuwe tv dienst het zelfde is als de tv-anywhere app op Apple tv. 
 

het klopt idd dat ik een mail heb ontvangen met dat ik mocht testen. Voor mij geen probleem als dit niet zo is. 

Reputatie 6
Badge

@tukiii,

Helaas is er geen manier om sneller overgezet te worden. Ik zou ook heel graag overgezet willen worden. Maarja. Volgens mij zijn er een aantal klanten nu overgezet. 

Reageer