Info

Alles over Odido TV

Alles over Odido TV
Reputatie 7
Badge +16

Interactief TV-kijken op z’n best!

Met Odido TV heb je meer dan genoeg te kijken: 64 zenders, bijna allemaal in hd. Je kijkt gratis naar sportzender ESPN. En met een wereld aan handige functies haal je eruit wat erin zit. Zoals Terug Kijken, Pauzeren, Begin Gemist en nog veel meer. Wil je al het fijne van Odido TV, maar zonder TV box en kabels? Kijk dan met onze TV App. Zo maken we tv-kijken nog leuker en makkelijker. Goeie reden om TV + Internet te combineren in 1 abonnement.

 

Wat is er nieuw aan Odido TV?

We hebben hard gewerkt en geluisterd naar jullie wensen en Odido TV flink verbeterd en uitgebreid. Een greep uit de nieuwe functies waarmee jij optimaal geniet van de allerbeste tv-ervaring:  

  • Cloud Opnemen (€ 5,- per maand ongeacht het aantal TV Boxen)
  • Zeven dagen Terug Kijken op ruim 40 zenders
  • ​​Verbeterd gebruiksgemak
  • Persoonlijke Kijkprofielen
  • Verder Kijken op elke TV Box of via Odido Online TV of via Odido TV op jouw smart-tv
  • Films en Series: In onze Videoshop vind je ruim duizend titels. Je huurt ze per stuk voor 48 uur. Ook heb je, afhankelijk van je zenderpakket, keuze uit veel gratis series en afleveringen.
  • Gemakkelijk zoeken: zoek in live TV, 7 dagen Terug Kijken, On Demand of je opnames
  • TV Menu also available in English
  • Opnames inplannen via Odido Online TV en bekijken op de TV Box of andersom
     

Ik heb al Interactieve TV van Odido

We doen ons best om iedereen zo snel mogelijk gebruik te laten maken van Odido TV. Het ‘oude’ TV-kijken noemen we ‘Interactieve TV’, het nieuwe heet ‘Odido TV’. Als je een TV Box met opnamefunctie hebt, kun je van deze TV Box gebruik blijven maken en via de Cloud opnemen. Je verliest wel de mogelijkheid van de lokale opslag - oude opnames zul je bij overgang verliezen. We zetten iedereen in groepen om naar het nieuwe Odido TV, zodra je gebruik kan gaan maken van Odido TV ontvang je van ons bericht.

 

Ik wil Odido TV bestellen

Je kunt een abonnement afsluiten voor Odido voor thuis via onze website: bestelpagina. Je kunt uiteraard ook langslopen in onze T-shops: overzicht Odido winkels. Tot slot kun je ons ook bellen voor een aanvraag op 0800-0419. Standaard in ons abonnement zit Internet, je kunt TV alleen combineren met een Internetabonnement voor thuis. Heb je al een Internetabonnement voor thuis, maar wil je TV toevoegen? Dan kun je dit direct zelf aangeven via Mijn Odido Thuis: Odido TV toevoegen. Je hebt hier dan ook gelijk de keuze of je bij het TV-abonnement een TV Box wil of dat je liever alleen gebruik maakt van de Odido TV app voor op jouw smart-tv.

 

 

Heb je vragen over onderstaande onderwerpen, klik dan snel naar het juiste topic!

 

FAQ

  • Wat is Odido TV?
  • Kan ik bij Odido alleen een abonnement voor Interactieve TV afsluiten?
  • Kan ik met de Online TV app ook tv kijken in het buitenland?
  • Kan ik TV ook gebruiken op mijn smartphone, tablet of Apple TV?
  • Welke TV Box krijg ik?
  • Met hoeveel apparaten kan ik tegelijk TV-kijken?

 

TIP: Wanneer je een pincode moet opgeven bij het bekijken van een non-adult zender, kan het zijn dat je gebruikmaakt van een leeftijdsrestrictie. Check waar de leeftijdsrestrictie op staat via de volgende tips: Kijkprofiel instellen | Internet + TV van Odido.

 

 


484 reacties

Reputatie 7

Hi @Jeroen033 ,

Een aantal T-Mobile Thuis klanten kan inderdaad een vertraging ervaren bij de ontvangst van TV-beeld. Voor Thuis-klanten die we via glasvezel internet en TV leveren, maken we gebruik van streaming-technologie. Streaming is een veelgebruikte techniek bij TV kijken. Apps zoals NL Ziet, Ziggo Go, NPO Start, KPN iTV, T-Mobile Thuis en ESPN maken er stuk voor stuk gebruik van. Dit is onderdeel van een nieuw platform dat we gebruiken, waarmee we in de toekomst bijvoorbeeld TV kijken zonder kastje (set top box of decoder) kunnen aanbieden. Om goed te kunnen streamen, zijn encodering en buffering nodig. Daardoor verschijnt live TV-content niet direct in beeld, zoals bij traditioneel TV kijken wel het geval is.

Reputatie 2

Hallo, ik heb momenteel ook de Entone 510 boxjes plus Zyxel, kan ik ook omgezet worden naar de Aria's?

Reputatie 7

Hi @BamBam1979 Ik kijk graag voor je naar de mogelijkheden. Bedoel je in dit geval dat je ook over zou willen naar het nieuwe TV platform of alleen de TV Boxen om zou willen wisselen voor een nieuwe type? Dat laatste doen we op dit moment namelijk niet omdat de Entone 510 voldoet voor het “oude” Interactieve TV platform. 

Reputatie 5

Ik ben nu een kleine week van T-Mobile Thuis maar de kwaliteit van TV vind ik echt minder dan bij KPN en ZIGGO. Zeker bij beweging wordt het beeld even wat vager, het is gewoon net wat minder scherp. De streams lopen verder prima maar lijkt enorme compressie op te zitten (en dat terwijl ik hier terug lees dat jullie juist betere kwaliteit dan de concurrentie willen bieden).

Daarnaast krijg ik het niet voor elkaar om de Dolby streams te gebruiken via mijn receiver. Er blijft een stereo signaal uit de tv-box komen. 

Reputatie 5

De kwaliteit fluctueert blijkbaar want gister zag het er OK uit.

Wel moet ik het kastje elke paar dagen herstarten want doet dan niets. Ook gaat het geluid niet goed via mijn receiver, nooit problemen gehad maar met dit T-Mobile kastje bijna elke dag iets.

Reputatie 5

Lijkt nu na een paar dagen stabiel te werken en ik ben tevreden over de kwaliteit (mag ook gezegd worden 🙂 )

 

Wel nog 2 dingen:

  • Kan ik ook X aantal minuten doorspoelen ipv 16X snel afspelen en dan lang wachten?
  • Als ik een opname plan en (uit voorzorg) deze 5 minuten eerder laat opnemen. Dan wil ik dat met kijken van de opname deze op de normale tijd start maar ik puur de buffer heb om een stukje terug te kunnen spoelen.
Reputatie 6

Hoi @Mark-DenHaag, wat fijn om te horen dat het goed is gekomen met de TV Box! Je kunt zeker een aantal minuten doorspoelen bij een opname. Wil je bijvoorbeeld naar de 16e minuut van de opname, druk dan '1' en '6' op je afstandsbediening en je opname gaat vanzelf naar de 16de minuut.

Je kunt op twee manieren de start-en eindtijd van een opname wijzigen:  Druk op de opname-knop op je afstandsbediening of ga in het menu naar account, kies mijn opnames en vervolgens voor geplande opnames. Selecteer de gewenste opname met de pijltjes op je afstandsbediening en kies voor settings. Kies de gewenste start- en eindtijd en kies bevestigen. De maximale extra tijd voor een opname is 45 minuten en de maximale extra tijd na een opname is 45 minuten. 

Reputatie 5

Hoi Ginny, ik begrijp dat ik dus op 5 kan drukken als ik de opname 5 minuten eerder heb gepland om naar het begin te gaan.

 

Alleen tijdens het terug kijken zou ik graag 1, 5 of x minuten vooruit willen skippen zonder te hoeven uitrekenen hoeveel minuten dat dan is.

Reputatie 2

Vandaag weer eens gebeld met de klantenservice over de kwaliteit van het beeld. Deze is ver beneden peil met blokjes en vaag beeld en flikkeringen. Hebben hier meer mensen last van ? Het beeld ziet er gewoon niet uit. Dit allemaal op het Amino kastje van T-mobile zelf. Zodra ik mijn eigen Apple Tv aansluit is het beeld gewoon goed. Niet dat het dan ook van uitmuntende kwaliteit is maar beter dan de eigen apparatuur van T-Mobile. Ook de vergelijking met Ziggo en Kpn kunnen maken (allemaal op een Qled) bij de andere providers is het beeld velen malen strakker. Meer kleur beleving enz. Dus werk aan de winkel T-mobile. Dus een kwaliteit injectie voor het beeld zou niet misstaan. En dit moet mogelijk zijn op een 1GB netwerk. 
 

 

Reputatie 7
Badge +1

@Jeroen033 Dit is een algemeen probleem bij het nieuwe platform, althans als je alle klachten leest op de diverse topics hierover, aangezien ik gelukkig nog op het oude platform zit kan ik hierover nog geen oordeel geven maar geloof het direct.

De door T-Mobile gebruikte techniek middels streaming is m.i. totaal ongeschikt voor het doel waarvoor het word gebruikt, deze techniek is alleen geschikt voor een tablet of smartphone waarbij beeldkwaliteit minder van belang is.

Momenteel kijk ik op een FHD tv van Panasonic uit 2014 en het beeld met het “oude” platform is strak zonder enige vorm van blokken of flikkeringen gewoon prima, bijna net zo goed als in het begin bij Glashart media.

Wat mij wel opvalt dat T-Mobile halsstarrig blijft weigeren de kwaliteit te verbeteren, wat heel jammer is aangezien ik momenteel zeer tevreden ben over de producten die ik van ze afneem (tv en internet)

Reputatie 2

Hoi @Lisa,

Vannacht lagen alle TV-zenders m.u.v. Ned 1, 2 en 3, filmnet en npo nieuws eruit. Internet ligt er ook vaker uit. Na opnieuw opstarten van de router/modem werkt het weer wel, maar dit begint  vervelend te worden. Ik heb het nu al 4x meegemaakt de afgelopen 2 weken. 

Is dit gebruikelijk metde vernieuwde TV compleet testversie?

 

Groet Chantal 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Vincenzo26 Dit zou zeker niet de oorzaak moeten zijn van het nieuwe TV-platform. Ik heb ook even jouw vaste verbinding onder de loep genomen, maar ook hierin zie ik niks geks terug of dat het Internet eruit lag. Kan het zo zijn dat je problemen ervaart met de wifi in plaats van de vaste verbinding? Wat betreft de TV-zenders, is voor mij niet bekend dat hier een issue mee was. Werken de TV-zenders nu wel weer na het resetten van het modem of ervaar je hier nog problemen mee? 

Reputatie 5

@Ginny ik ben inmiddels handig in het doorspoelen door te spelen met die minuten. ALLEEN werkt dat maar tot minuut 59. 60 of hoger werkt niet en dat is bij uitzendingen langer dan een uur wel irritant. Gaan jullie dit oplossen?

Reputatie 7

Hi @Mark-DenHaag, super om te lezen dat jij hier een handigheid in hebt gekregen! Wat gek dat dit maar tot minuut 59 lukt, want dit zou niet moeten. Super goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Kan je aan mij uitleggen wat er precies gebeurt als jij dit probeert? 

Zou je eens een zogenoemde powerflip willen doen? 

  1. Haal de stekker van de TV Box uit het stopcontact
  2. Wacht minimaal 10 seconden.
  3. Stop de stekker weer terug.

Zorgt dit ervoor dat het wel lukt? Ik hoor het graag van je, want ik wil dit met liefde voor je proberen op te lossen! 💪

Reputatie 7
Badge

@Ginny ik ben inmiddels handig in het doorspoelen door te spelen met die minuten. ALLEEN werkt dat maar tot minuut 59. 60 of hoger werkt niet en dat is bij uitzendingen langer dan een uur wel irritant. Gaan jullie dit oplossen?

Als je bijv. [1][1][5] intoetst, ga je naar 1 uur en 15 minuten. Als je  (in dit voorbeeld) [7][5] probeert, dan werkt het niet.

Reputatie 5

Dankjewel @Hans-Juriën ! Dat was wat ik fout deed, op jouw manier werkt het.

 

@Lisa misschien handig om een help pagina te maken waar al deze dingen overzichtelijk zijn uitgelegd. Allemaal goed bedoeld, maar herstarten helpt niets als ik het simpelweg niet goed doe.

Ik heb problemen met de Sony tv en deze app.

Ik kan niet naar de opnames komen of het home profiel.

 

Geen enkele knop werkt. Weet  iemand hier het ?

Reputatie 7

Hi @Eekhoorn205, top dat je hiervoor aan de bel trekt! Kan je laten weten welke afstandsbediening er bij je tv hoort? Dan weet ik hoe ik je het beste kan helpen. Ter dubbelcheck: beschikt de Sony TV over Android 8 of hoger? 

Ik wil je ook graag verwijzen naar het topic waar je alle ins en outs over de T-Mobile TV App kunt teruglezen: 

Als je dit aan mij kan doorgeven, ga ik voor je aan de slag! 🎈

@Lisa 

 

Reputatie 7
Badge +4

Heb je de back toets of de ronde knop in het midden al geprobeerd? Deze zou ik normaliter verwachten.

Je kunt ook kijken of er een update voor jouw tv beschikbaar is. Dit kun je doen via het menu van jouw tv zelf. Dit staat onder instellingen.

Reputatie 7

Hi @Eekhoorn205, thanks voor de foto! Check op de website alle functies van de afstandsbediening die jij in huis hebt onderaan de pagina: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/app/android-tv-gebruiken. Lukt het hiermee om naar je opnames en het home profiel te komen? Laat het mij vooral weten! 💪 

LS, Het zou fijn zijn dat eerst de storing wordt opgelost zodat ik normaal TV kan kijken voordat de uitrol naar een nieuw systeem werkelijkheid wordt. Ik heb ruim 4 weken geleden te horen gekregen u bent aangemeld en vanaf dat moment kan ik geen TV meer kijken, is een monteur voor niks langs geweest en doet de servicedienst niks om het al meermaals aangegeven probleem op te lossen. Voor alle duidelijkheid ik kan dus al een aantal weken niet meer normaal TV kijken.

Reputatie 7

Hi @Jack kusters, heel goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Wat balen om te lezen dat jij al meerdere weken geen tv meer kan kijken. Ik ga je hier meteen bij helpen, want dit dient zo snel mogelijk te worden opgelost. Ik zie achter de schermen dat wij jou juist graag naar het nieuwe tv platform over willen zetten, zodat jij zo snel mogelijk weer zonder problemen tv kunt kijken. Wanneer jij een akkoord op de onderstaande voorwaarden kunt geven, dan maak ik dit graag in orde voor je:

Aangezien jij al bent voorzien van de juiste TV Box, kun jij binnen twee weken gaan genieten van T-Mobile TV zodra ik dit voor jou heb aangevraagd, yay. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. Jij zult geen Teletekst meer ontvangen op het nieuwe tv platform.

Ook ontvang jij een e-mail en SMS vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Lees het nog even goed door en als jij na het lezen nog steeds denkt 'dit wil ik’, dan ga ik meteen jou aan de slag! 

Hoi Lisa,

Als ik het goed lees is dus nog helemaal niks gedaan. En dat terwijl ik al meer dan 3 weken geleden een melding heb gekregen dat ik overgezet zou zijn. Vanaf dat moment heb ik geen TV meer. Zoals gemeld heb ik inmiddels wel de TV box maar kan nog steeds geen TV Kijken. Dus graag aktie om zowel te zorgen dat ik echt over ga naar dat nieuwe netwerk en  tussentijds gewoon TV kan kijken. Zodra ik de TV aan zet krijg ik direct een error melding. Dat heb ik reeds meerdere keren gemeld en eea zou door de technische dienst worden opgelost. Maar die heeft het blijkbaar heel druk. Dus mijn vraag is om eea voortvarend op te pakken. Zowel de aanmelding op het nieuwe netwerk alsmede zorgen dat we weer normaal TV kunnen kijken. Vol verwachting klopt mijn hart…….

Reputatie 7

Hi @Jack kusters, merci voor de terugkoppeling! Excuses, ik denk dat hier inderdaad sprake is geweest van een miscommunicatie Zojuist wilde ik je dan ook gelijk overzetten, maar ik zie dat één van mijn collega's dit gisteren voor jou in orde heeft gemaakt. Binnen twee weken zit jij dus op het nieuwe tv platform. Ik hoop dat jij hier heel veel plezier van gaat beleven en dat alle problemen hiermee definitief verdwenen zijn. Wanneer jij weer tv kunt kijken, laat het dan zeker even weten in dit topic. Dan maak ik namelijk graag de vergoeding voor jou in orde van de periode dat je geen tv hebt kunnen kijken. Als ik je ook nog ergens anders mee kan helpen, laat het dan zeker weten! 😊

Reageer