Info

Alles over Odido TV

Alles over Odido TV

Toon eerste reactie

484 reacties

Reputatie 2

Wat mij stoort is : als ik overstap naar een andere app op mijn tv, de app van Tmobile het kanaal waar ik naar aan het kijken was op pauze word gezet.

dus als ik later weer tv ga kijken en niet naar een ander kanaal Zapp ik dus minuten of uren achter loop.

zorg aub dat na het inschakelen van de app altijd live tv te zien.

 

bedankt

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @H Heek, dit is ervoor bedoeld om “intelligent” over te schakelen zodat wanneer jij per ongeluk een andere app opent, het systeem dit herkent en jij verder kunt gaan bij het moment waar je gebleven was wanneer je terugkeert in de TV-app. Je kunt de wens opgeven als suggestie in het Wensen & Suggesties topic: Wensen & Suggesties voor Thuis | T-Mobile Community. Bedankt voor jouw feedback!

P.s. ik zal als extra tip vermelden in de originele post dat het kan zijn dat een profiel nog op een andere leeftijdsrestrictie staat! 😉

Reputatie 2

Wij hebben destijds bewust voor T-Mobile gekozen, omdat er een opname thuis op harde schijf mogelijk was. Dat werkt geweldig en je kan maanden oud materiaal nog bekijken. Bij een vorige provider werkte zgn. cloud opnemen niet denderend: hoe ouder hoe slechter oproepbaar.

Waarom kan naast dat cloud opnemen het gebruik van mijn harde schijf niet gewoon blijven? Zit dat in de weg? Stoort het? Prijs blijft gelukkig gelijk zie ik.

Reputatie 3

Zeer slechte zaak dat bestaande opnames gewist worden en teletekst kijk ik ook nog wel eens naar. Jammer dat dat straks niet meer beschikbaar is. 

Cloudopnames gaan 5 euro per maand extra kosten, begrijp ik, dan doe ik het wel lokaal. Bovendien weet ik niet of ik op al die wijzigingen zit te wachten.

Een wens wat ik al wel langer heb: Als ik naar mijn opnames wil gaan, hoef ik niet eerst de bibliotheek in beeld te krijgen.

Reputatie 1

Heb ook bericht gehad dat ik over ga naar het nieuwe tv platform. Ik betaal nu €7,50 voor de tv box met harde schijf en zoek even de bevestiging dat ik straks maar €2,50 voor de box betaal en €5.- voor cloud opnemen?

In de e-mail is het niet heel duidelijk. Daar krijg ik de suggestie dat ik €5.- extra moet betalen en als ik dat niet wil de prijs hetzelfde blijft. 
 

En er is meer: Cloud Opnemen
Maak heel makkelijk opnames via elke TV Box met Cloud Opnemen. Voor slechts € 5 per maand extra. Zet Cloud Opnemen eenvoudig aan in My T‑Mobile en mis nooit meer iets. Maak je geen gebruik van Cloud Opnemen? Dan blijft de prijs van je TV‑pakket hetzelfde. Net als je zenders en extra pakketten.”

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Karlok, dank voor het delen! Ik snap de verwarring enigszins en zal dit als feedback delen met het TV team. Sorry hiervoor! Je zal inderdaad voor de TV Box met harde schijf betalen als een normale TV Box van € 2,50, daar komt dus € 5 bovenop als je Cloud Opnamen wilt gebruiken!

Perfect!

Alleen, hoe kan ik de klok uitschakelen op van de TV-Box .. we vinden die heldere blauwe cijfers toch storend.

Bij de instellingen kan ik niks vinden?

Wie weet?

Reputatie 2

Vandaag is mijn interactieve TV omgezet naar T-Mobile TV. Voorheen had ik twee HD recorders waar ik ARD en ZDF kon opnemen. Nu krijg ik een melding dat ik deze zenders niet kan opnemen. Dit zijn de zenders die ik het meest opneem, omdat ik ze niet terug kan kijken. Een behoorlijke achteruitgang voor mij dus. Dit is vooraf niet gecommuniceerd, dus ik neem aan dat het een bug is. Wanneer wordt dit gefikst?

Bij voorbaat dank voor uw antwoord.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Henk de Vries, je kon met de harddiskrecorder elke zender opnemen die je wilde omdat hier geen restricties op kunnen zitten. Je neemt immers zelf op een harde schijf op. Met Cloud Opnemen zijn we deels gebonden aan licenties en afspraken. ARD en ZDF zijn inderdaad niet opneembaar in de cloud. Check het zenderoverzicht om te zien welke zenders je kunt opnemen: Zenderoverzicht | TV-zenders T-Mobile Thuis.

Reputatie 2

Hoi @Henk de Vries, je kon met de harddiskrecorder elke zender opnemen die je wilde omdat hier geen restricties op kunnen zitten. Je neemt immers zelf op een harde schijf op. Met Cloud Opnemen zijn we deels gebonden aan licenties en afspraken. ARD en ZDF zijn inderdaad niet opneembaar in de cloud. Check het zenderoverzicht om te zien welke zenders je kunt opnemen: Zenderoverzicht | TV-zenders T-Mobile Thuis.

Dat is voor mij dus een behoorlijke achteruitgang en waarom maken jullie dan geen afspraken met ARD/ZDF. De verplichte overgang wordt gepresenteerd als iets met alleen maar voordelen, terwijl ik er nu toch duidelijk op achteruit ga. Ik heb 2 kastjes met een HD, waarom kan ik daar niet op opnemen?
(En ik hoop toch dat als ik eens wat opneem van een commerciële zender met Cloud Opnemen ik de reclame wel kan doorspoelen)

Reputatie 3

Hier nu ook het nieuwe platform, maar ik ben er niet blij mee. Ik hoef die wijzigingen niet en bovendien is de te heldere blauwe klok niet te dimmen. Vroeger is dit aangepast. Ik kan de instelling in elk geval niet vinden, evenals het instellen van een bepaalde tijd na de opname.

Ook vind ik het zeer hinderlijk dat er nog een beeld zichtbaar is door de guide heen.

Verder zijn er veel te veel mogelijkheden waardoor het allemaal te ingewikkeld wordt.

Kortom: ik wil wel weer terug naar oude software!

Reputatie 3

En waarom gaat de klok uit als ik de tv-box uitzet???

Reputatie 3

En ik kan niet beginnen met kijken als de opname nog niet beeindigd is. Ik hoop dat het snel aangepast wordt, anders wordt het uitkijken naar een andere provider.

Reputatie 7
Badge +8

@Henk de Vries Als je een TV Box met HD hebt, dan kun je blijven opnemen zoals je gewend bent, zolang je Cloud Opnemen niet activeert. Dit verandert dus niet. Reclames kun je uiteraard altijd doorspoelen wanneer je iets hebt opgenomen.

@AlyZo Extra tijd kun je instellen wanneer je een Cloud Opname inplant. De doorzichtige TV-gids heb ik ook aangekaart bij ons tv-team of er een mogelijkheid kan komen om dit aan te passen. Ik vermoed alleen niet dat dit op korte termijn mogelijk wordt. Hetzelfde geldt voor de klok in stand-by modus. Wanneer een opname nog bezig is, dan kun je uiteraard wel via ‘Begin Gemist’ het programma bekijken. De opname bekijken is voornamelijk bedoeld wanneer het programma al is afgelopen en je dit op een later moment terugkijkt.

Reputatie 3

@Demi Ik wil de tijd dat een opname langer moet duren eenmalig instellen en niet elke keer bij elke opname.

Via Begin gemist kan ik de reclame niet doorspoelen.

Ik hoop dat de guide en de klok (dimmen en aan tijdens stand-by) spoedig aangepast wordt.

Het is jammer van jullie tijd en geld die jullie in deze update hebben gestoken.

Reputatie 2

@Henk de Vries Als je een TV Box met HD hebt, dan kun je blijven opnemen zoals je gewend bent, zolang je Cloud Opnemen niet activeert. Dit verandert dus niet. Reclames kun je uiteraard altijd doorspoelen wanneer je iets hebt opgenomen.

Als ik op op de AB op de knop opnemen druk krijg ik de melding “deze zender staat opnemen niet toe.”
Ik heb twee TV boxen met HD en Cloud opnemen niet geactiveerd. Het werkt dus duidelijk niet zoals ik gewend ben. Als het anders werkt vind ik dat nog niet zo’n probleem, maar verneem ik graag hoe het wel werkt.

Reputatie 7
Badge +16

@Henk de Vries Het kan zijn dat het om een tijdelijke bug gaat omdat het nieuwe platform nu denkt dat de ab-knop [Opnemen] bedoeld is voor Cloud Opnemen en niet voor het opnemen op de harde schijf. Ik vraag dit voor je na!

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: het gaat langs ons TV-team. Zodra ik meer weet, plaats ik het meteen!

Reputatie 3

@Demi en @Jason : En we kunnen maar een opname tegelijk doen? Met het oude systeem konden we meerder programma’s tegelijk opnemen. Echt waardeloos dit nieuwe platform!

Reputatie 7
Badge +16

@Henk de Vries Als je een TV Box met HD hebt, dan kun je blijven opnemen zoals je gewend bent, zolang je Cloud Opnemen niet activeert. Dit verandert dus niet. Reclames kun je uiteraard altijd doorspoelen wanneer je iets hebt opgenomen.

Als ik op op de AB op de knop opnemen druk krijg ik de melding “deze zender staat opnemen niet toe.”
Ik heb twee TV boxen met HD en Cloud opnemen niet geactiveerd. Het werkt dus duidelijk niet zoals ik gewend ben. Als het anders werkt vind ik dat nog niet zo’n probleem, maar verneem ik graag hoe het wel werkt.

Als het goed is, is dit gisteren gecorrigeerd voor de zenders ARD en ARTE. Kun je dit controleren en daarna melden of het weer opneembaar is? Ik vermoed dat de overige zenders in etappes gebeuren zodat het direct getest kan worden.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @AlyZo, doel je op het opnemen van programma's die gelijktijdig gestart zijn en gelijktijdig “live” uitgezonden worden? Zo ja: dit klopt, voor DSL was dat één tegelijk op de fysieke recorder (dat was hiervoor ook al zo) en voor Glasvezel twee. Met Cloud Opnemen heb je echter geen definitieve max - wel een theoretische - maar zit je bijvoorbeeld niet vast aan maximaal één of twee gelijktijdig. Je kunt er zoveel je wilt tegelijkertijd opnemen. 

Reputatie 3

@Jason Ik begrijp niet veel van je uitleg. Ik heb al jaren glasvezel, dus waarom je het hier over DSL hebt snap ik niet, of ik weet niet waar DSL voor staat. Ik bedoel met gelijktijdig opnemen dat ik meerdere zenders tegelijk kon opnemen, of die nu gelijktijdig beginnen maakte niets uit. En dit was niet beperkt tot 2, volgens mij minstens een stuk of 4. Ik wil niet opnemen via de cloud, want dan zul je de reclame wel niet door kunnen spoelen en bovendien moet je daar extra voor betalen.

Bijkomend probleem is nu ook nog dat als ik 2 programma's die elkaar direct opvolgen, wil opnemen, ik het laatste stuk van het eerste programma mis en  het begin van de tweede.

Ook het versneld vooruit spoelen zou nu 64x kunnen, maar dit gaat nog langzamer dan de 16x bij het oude platform.

NOGMAALS: ga alsjeblieft terug naar het oude systeem!

Reputatie 2

@Henk de Vries Als je een TV Box met HD hebt, dan kun je blijven opnemen zoals je gewend bent, zolang je Cloud Opnemen niet activeert. Dit verandert dus niet. Reclames kun je uiteraard altijd doorspoelen wanneer je iets hebt opgenomen.

Als ik op op de AB op de knop opnemen druk krijg ik de melding “deze zender staat opnemen niet toe.”
Ik heb twee TV boxen met HD en Cloud opnemen niet geactiveerd. Het werkt dus duidelijk niet zoals ik gewend ben. Als het anders werkt vind ik dat nog niet zo’n probleem, maar verneem ik graag hoe het wel werkt.

Als het goed is, is dit gisteren gecorrigeerd voor de zenders ARD en ARTE. Kun je dit controleren en daarna melden of het weer opneembaar is? Ik vermoed dat de overige zenders in etappes gebeuren zodat het direct getest kan worden.

Nee, dit is nog niet gecorrigeerd! Ik kan ARD en ZDF niet opnemen. ARTE heb ik niet.

Reputatie 2

De gids met de blijvend bewegende en zichtbare achtergrond is storend en slecht leesbaar. Komt nog bij dat de font kleiner geworden is. Bij andere schermen zijn er teveel verschillende fonts, lettergroottes en tekstkleuren tegelijk in beeld, wat lezen bemoeilijkt. De hele update is voor de oudere kijker alles behalve een vooruitgang.

Reputatie 2

En ook is het vervelend dat ik bij elke keer wisselen van zender mijn pincode moet invoeren terwijl er bij ‘vergrendelde zenders’ geen enkele zender is ingesteld. Dus: ik kan de zenders die ik wil opnemen niet meer opnemen en ik kan niet meer normaal zappen. Nu al een week, wanneer wordt dit eindelijk opgelost?

Reageer