Onderhoud in week 47, 48, 49, 50 en 51

  • 21 November 2022
  • 186 reacties
  • 16327 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

186 reacties

Hoi @Cal dit is de snelheid van da afgelopen paar dagen en dat gaat zo al 5 weken lang  envolgend jaar ook nog eens een week. En ik betaalt wel vol tarief voor een dienst die wij al een tijd niet meer kunnen bekijken. Zelfs de inter actieve tv zegt na een paar seconde beeld te geven om de internet kabel te controleren of die er wel goed inzit  

 

We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv-kijken en bellen. Daarom voeren wij de aankomende vier weken onderhoud uit op ons netwerk.

 

Het onderhoud vindt in week 47, 48, 49, 50 en 51 ’s nachts plaats, tussen 01:00 uur en 06:00 uur.

 

Wanneer?

We doen het onderhoud ’s nachts tussen 01.00 en 06.00 uur. Je verbinding wordt tijdelijk onderbroken. Je kunt dan niet internetten, tv kijken en bellen.

Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.

Wat moet jij doen?

Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen. Mocht je een error op de TV Box krijgen, dan kun je dit oplossen door op de ‘ok-knop’ te drukken. Als dit niet werkt, dan kun je een powerflip uitvoeren op de TV Box. 

Als we klaar zijn

Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of mediaconverter) nog even resetten. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!

Verandert er nog iets?

Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken.

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!

Wat is er nu gaande, ik zit gewoon TV te kijken, krijg ik sessie is verlopen, en ik wil opnieuw inloggen en dan krijg ik de melding dat mijn klantnummer en pincode niet klopt, kijk ik in mijn T-Mobile staat daar dat dat gewoon de codes zijn die ik gebruik, dus zijn ineens mijn codes ongeldig geworden, wat flikken jullie me nou, zit ik ineens gewoon met een zwart beeld en kan ik helemaal geen tv meer kijken.

Ik wil dan wel graag een financiele vergoeding voor zolang dat niet werkt, want dit kan gewoon niet natuurlijk.

8081EG:

Nog altijd geen internet. Converter en modem: uitzetten, stekker eruit, 30 seconden wachten, stekker erin, aanzetten. Nog altijd rood lampje modem bij internet en een rood knipperend lampje op converter bij 'Los'

 

 

 

 

Aanvulling op mijn eerdere reactie. Ik heb mijn internetverbinding de afgelopen dagen gemonitord en de volgende dingen vallen op:

  • Als ik wakker word heb ik een verbinding maar die komt niet boven de 7Mbit uit. 
  • Rond 13uur valt vervolgens de verbinding helemaal weg om vervolgens niet terug te keren tot de volgende dag.
  • De converter die ik heb laat dan vervolgens oranje lampjes zien die groen horen te zijn terwijl de wereldbol op de Zyxel T50 gewoon ook groen brandt.
  • De volgende dag herhaalt dit riedeltje zich weer. 

Morgen komt hopelijk de monteur langs. Ben benieuwd wat de oorzaak is. Ik vermoed als ik het zo hoor en lees dat het met hetzelfde als in Lelystad te maken heeft. Ergens met een '’kastje'’ (meest kostbare kast in onze omgeving inmiddels). Ook omdat ik daar niet ver vandaan woon 3751

 

Net de monteur bij mij over de vloer gehad. Volgens hem waren de instellingen van de converter niet juist - aan de achterkant zitten er blijkbaar kleine schakelaartjes. 1 en 6, of 2 en 4 hadden aan moeten staan en dat was bij mij niet het geval. Vervolgens ook nog eens de internetkabel (fiberkabel die de connectie maakt met de converter) zelf vervangen. Even leek het erop dat dat de oorzaak was en had ik een zeer snelle verbinding met het internet. Laptop opgestart om wat tests te doen en alles werkte naar behoren. 5 hele minuten lang! Want zodra de monteur wegreed, had ik geen internet meer! @Lisa  volgens mij is nu toch wel echt duidelijk dat dit een centraal probleem betreft of niet?

 

En nu weer wel.
Knipperlicht.

no internet..

Bij mij valt de verbinding sinds de werkzaamheden steeds weg. ik kan niet fatsoenlijk werken omdat mijn Citrix steeds wordt onderbroken. Darma...

Gelukkig komt er morgen een monteur i.p.v 27 december.

Hopen dat hij de storing snel kan oplossen.🍀

Hetzelfde euvel als vorige week donderdag, alles ligt eruit.

Hope and Pray 🤗

Postcode 8223

Nou Karin ik heb me kpn monteur zojuist ook naar het kastje gestuurd voor jullie 🤣🤣

 

2 adressen in de middelgronden en ook de bastion en hemmeland op dezelfde kaart aangesloten… ik denk dat het zo allemaal weer verholpen is. 

@Lisa Is er nu nog steeds niet bekend wat het probleem is? En belangrijker: wanneer het eindelijk eens opgelost wordt? Ik dacht dat jullie ons op de hoogte gingen houden. Mijn MB’s zijn bijna op en ja, jullie bieden T-Mobile Unlimited aan, maar als je een andere mobiele provider hebt heb je daar niks aan. 
 

Als ik had geweten dat T-Mobile zo kon falen - en ja ik zeg het weer - in communicatie, had ik nooit een abonnement bij jullie afgesloten.

 

Utrecht trouwens weer.

Het lijkt erop dat iedereen die alleen geen TV kon gebruiken inmiddels weer online is, bedankt voor jullie tijd en begrip en voor het delen van de herstelmeldingen! Indien het nog niet werkt bij jou: voer een reset op het modem en de Media Converter uit (en de TV Box), daarna zou je weer online moeten zijn.

Voor iedereen die zich afvroeg waarom er geen onderhoudsmelding per e-mail kwam: het onderhoud heeft geen direct effect gehad op het losstaande probleem waarbij er helemaal geen verbinding mogelijk was (Internet, TV en Vast Bellen), maar puur op het issue met alleen geen TV. Vandaag dat er geen aankondiging kwam: er was niets aan te kondigen. De groep die enkel geen TV kon ontvangen, leek wel volledige impact te hebben van het onderhoud.

De vraag over de e-mail was naar aanleiding van de zin:

“Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of mediaconverter) nog even resetten.”

Dan heb ik liever een mail dan proefondervindelijk vast te stellen dat het niet werkt.

Klantenservice gesproken, zoals verwacht geen antwoord kunnen geven…

 

Mensen met een mobiel abbonement kunnen wel een code krijgen voor 7 dagen gratis internet dat ze die als hotspot kunnen gebruiken.. maarja dan zit ik net bij Vodafone.

Het lijkt erop dat iedereen die alleen geen TV kon gebruiken inmiddels weer online is, bedankt voor jullie tijd en begrip en voor het delen van de herstelmeldingen! Indien het nog niet werkt bij jou: voer een reset op het modem en de Media Converter uit (en de TV Box), daarna zou je weer online moeten zijn.

Voor iedereen die zich afvroeg waarom er geen onderhoudsmelding per e-mail kwam: het onderhoud heeft geen direct effect gehad op het losstaande probleem waarbij er helemaal geen verbinding mogelijk was (Internet, TV en Vast Bellen), maar puur op het issue met alleen geen TV. Vandaag dat er geen aankondiging kwam: er was niets aan te kondigen. De groep die enkel geen TV kon ontvangen, leek wel volledige impact te hebben van het onderhoud.

De vraag over de e-mail was naar aanleiding van de zin:

“Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of mediaconverter) nog even resetten.”

Dan heb ik liever een mail dan proefondervindelijk vast te stellen dat het niet werkt.

Nog steeds geen Wiffi, internet, tv, verwarming etcetera heb alle stappen onder nomen niets lukt, MAAR HET 3E LAMPJE VAN LINKS BRAND ROOD OP MIJN  ZYXEL MODEM, T 50, ROOD HELE  TIJD WAAR STAAT HET VOOR EN HOE LOS IK DIT OP groetjes Karel Berger FNV Overheid  kaberger@t-mobilethuis.nl 

Reputatie 7

Hi @Mark92929, ik had echt ontzettend gehoopt dat ik je voor het weekend kon verblijden met een concrete update! Mijn collega's zijn nog steeds heel druk bezig om jou online te krijgen. Er lijkt bij jou sprake te zijn van een stoorzender in het netwerk, waardoor jij en andere klanten in jouw regio problemen ervaren met onze diensten. Deze stoorzender is nog niet gevonden. We proberen deze stoorzenders uiteraard zo snel mogelijk op te sporen, maar het oplossen van deze problematiek neemt jammer genoeg langer de tijd in beslag. Excuses hiervoor! 

Hi @MarkLelystad, ik wil je graag laten weten dat jouw issue iets anders is dan het algemene issue dat er in Lelystad speelde! Ik ben heel blij dat Guidion jouw verbinding weer up and running heeft kunnen krijgen. Zojuist heb ik dan ook meteen de vergoeding voor jou in orde gemaakt. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Maak er een heel mooi weekend van!

Hi @Oceamborn, ik ben ontzettend blij om te zien dat je weer online bent! Dankjewel voor het doorgeven. Heel fijn dat je ook al bent voorzien van een vergoeding, top. Laat het gerust weten als ik verder nog iets voor je kan betekenen. 

Hi @De4Jongens, jeetje - wat balen dat je opnieuw problemen ervaarde! Ik ben super blij dat Guidion jou vandaag weer online heeft gekregen. Voor deze extra dag heb ik de vergoeding van eerst aangevuld. Ik wil je een heel fijn weekend wensen!

Hi @robbietobbie, ik ben heel blij dat wij elkaar al verder hebben gesproken in het onderstaande topic! 😊 Maak er een mooi weekend van:

Hi @RTamiz, hartstikke fijn dat je jouw verbinding kon monitoren - dankjewel! Ik had enorm gehoopt dat je van een top verbinding genoot na het monteursbezoek. Wat rot dat dit anders is verlopen. Er is direct een nieuw onderzoek ingediend door één van mijn collega's om dit op te lossen. Het issue dat jij ervaart valt niet onder een algemeen probleem, dus dit gaan we individueel aanvliegen. Zojuist heb ik je van een 7-daagse Unlimited Data voucher voorzien. Zodat je een hotspot kunt maken van je telefoon en op deze manier zo min mogeljik hinder ervaart. Na het weekend gaan we checken of er een update voor jou is. Ik heb een collega in ieder geval gevraagd om hier gelijk na het weekend naar te kijken als hem dat lukt. 

Hi @Slara, ik heb vlak voor het weekend expres nog voor je gekeken - alleen ik zie nog geen terugkoppeling! Nogmaals excuses hiervoor. Mijn collega's zijn er nog druk mee bezig. Ik heb je meteen van een extra Unlimited Data voucher voorzien in een privébericht, omdat ik echt wil dat je zo min mogelijk hinder ervaart. Weet dat de vouchers ook beschikbaar zijn voor een Tele2 of Ben mobiel abonnement. 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ronnygeeninternet, slim dat je jouw bevindingen met de Communtiy deelt, dank daarvoor! Ik zie wel dat het gaat om speedtests die je uitgevoerd hebt op wifi en op een mobiel apparaat; dit biedt geen realistische resultaten jammer genoeg. Graag wil ik je vragen om een drietal speedtests uit te voeren op een pc of laptop en dan via een bekabelde verbinding. Je hoort minstens 75 procent van de maximale downloadsnelheid bekabeld binnen te kunnen halen - haal je deze bekabelde snelheid niet? Dan wil ik je vragen om de resultaten met ons te delen, dan pakken wij het verder op voor je! 

 

Hoi @Marcurios, de inlogcodes zijn zeer zeker niet verlopen/ongeldig geworden. Ik zie echter wel dat jouw abonnement per vandaag stopgezet wordt; dit is de reden dat vandaag in de loop van de dag alle producten ongeldig zullen worden. Heb jij dit zo afgestemd met de Klantenservice?

Sinds een paar dagen T-mobile en nu al geen internet en tv meer, erg triest! 2201LX

Hier in Zwolle (8017) hetzelfde probleem als velen in Lelystad. De huawei mediaconverter knippert rood met LOS. Probleem speelt sinds gistermiddag. Ik heb zowel de converter als de router al meerdere keren herstart. Er zou precies nu onderhoud verricht worden. Is er iets mis gegaan?

Hier in Zwolle (8017) hetzelfde probleem als velen in Lelystad. De huawei mediaconverter knippert rood met LOS. Probleem speelt sinds gistermiddag. Ik heb zowel de converter als de router al meerdere keren herstart. Er zou precies nu onderhoud verricht worden. Is er iets mis gegaan?

 

als het morgen nog zo is dan direct contact opnemen met T-Mobile, laat ze maar weer een monteur die kant op sturen.. dan zal er waarschijnlijk wat kabeltjes verkeerd geplaatst zijn… ik had vorige week dit probleem, dinsdag verholpen.. dus idd wat kabeltjes omgedraaid want de monteur ging direct naar de centrale na het horen van mijn verhaal aan de telefoon.. en dan sinds vanochtend weer direct raak… maar ik zie ook veel mensen in Lelystad die dus wel weer internet hebben.. dus denk dat de storing wel voorbij is.. maar gewoon verkeerd in de centrale is. 

Al sinds vorige nacht geen internet meer, ik draai late diensten dus dit is mijn ontspan moment, als dit morgen nog is ga ik maar is aan ziggo vragen wat voor aanbieding ze hebben

 

3317BM

Nog steeds geen Wiffi, internet, tv, verwarming etcetera heb alle stappen onder nomen niets lukt, MAAR HET 3E LAMPJE VAN LINKS BRAND ROOD OP MIJN ZYXEL MODEM, T 50, ROOD HELE TIJD WAAR STAAT HET VOOR EN HOE LOS IK DIT OP groetjes Karel Berger FNV Overheid kaberger@t-mobilethuis.nl 

 

Ik heb exact hetzelfde. Drama, al 24 uur niks qua internet, WiFi, etc. Zit hier in de kou, T-mobile mag echt gaan compenseren hiervoor

Hi @Mark92929, ik had echt ontzettend gehoopt dat ik je voor het weekend kon verblijden met een concrete update! Mijn collega's zijn nog steeds heel druk bezig om jou online te krijgen. Er lijkt bij jou sprake te zijn van een stoorzender in het netwerk, waardoor jij en andere klanten in jouw regio problemen ervaren met onze diensten. Deze stoorzender is nog niet gevonden. We proberen deze stoorzenders uiteraard zo snel mogelijk op te sporen, maar het oplossen van deze problematiek neemt jammer genoeg langer de tijd in beslag. Excuses hiervoor! 

Hi @MarkLelystad, ik wil je graag laten weten dat jouw issue iets anders is dan het algemene issue dat er in Lelystad speelde! Ik ben heel blij dat Guidion jouw verbinding weer up and running heeft kunnen krijgen. Zojuist heb ik dan ook meteen de vergoeding voor jou in orde gemaakt. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Maak er een heel mooi weekend van!

Hi @Oceamborn, ik ben ontzettend blij om te zien dat je weer online bent! Dankjewel voor het doorgeven. Heel fijn dat je ook al bent voorzien van een vergoeding, top. Laat het gerust weten als ik verder nog iets voor je kan betekenen. 

Hi @De4Jongens, jeetje - wat balen dat je opnieuw problemen ervaarde! Ik ben super blij dat Guidion jou vandaag weer online heeft gekregen. Voor deze extra dag heb ik de vergoeding van eerst aangevuld. Ik wil je een heel fijn weekend wensen!

Hi @robbietobbie, ik ben heel blij dat wij elkaar al verder hebben gesproken in het onderstaande topic! 😊 Maak er een mooi weekend van:

Hi @RTamiz, hartstikke fijn dat je jouw verbinding kon monitoren - dankjewel! Ik had enorm gehoopt dat je van een top verbinding genoot na het monteursbezoek. Wat rot dat dit anders is verlopen. Er is direct een nieuw onderzoek ingediend door één van mijn collega's om dit op te lossen. Het issue dat jij ervaart valt niet onder een algemeen probleem, dus dit gaan we individueel aanvliegen. Zojuist heb ik je van een 7-daagse Unlimited Data voucher voorzien. Zodat je een hotspot kunt maken van je telefoon en op deze manier zo min mogeljik hinder ervaart. Na het weekend gaan we checken of er een update voor jou is. Ik heb een collega in ieder geval gevraagd om hier gelijk na het weekend naar te kijken als hem dat lukt. 

Hi @Slara, ik heb vlak voor het weekend expres nog voor je gekeken - alleen ik zie nog geen terugkoppeling! Nogmaals excuses hiervoor. Mijn collega's zijn er nog druk mee bezig. Ik heb je meteen van een extra Unlimited Data voucher voorzien in een privébericht, omdat ik echt wil dat je zo min mogelijk hinder ervaart. Weet dat de vouchers ook beschikbaar zijn voor een Tele2 of Ben mobiel abonnement. 

 

Hi @Lisa volgens mij klopt dat niet van die 7 dagen unlimited bundel. Er wordt nog gewoon internet vanuit mijn eigen bundel verbruikt.  

Na zet ik modem uit en trek de stekker eruit voor 30 seconden, heb ik de internet verbinding terug.

Zijn er nog mensen die vanaf gisteren geen internet ect hebben? Ik heb nog steeds geen internet ect. Vanmorgen nog alles gereset. Was even benieuwd naar.

Pc 8223

Vandaag tweede keer contact met Tmobile. Deze keer ook stekker uit het grijze kastje met zes kleine lampjes in de meterkast (of in de woonkamer). En ook stekker uit het witte kastje. Zo'n 10 secondes. Toen grijze kastje weer aan, als lampjes branden ook witte kastje aan. Toen werkte alles weer! (Lampje wordt nog paar seconde rood maar springt dan op groen.)

Reputatie 7

Hi allemaal, ontzettend bedankt voor al jullie meldingen en excuses voor het ongemak! Ik kan gelukkig mededelen dat het issue van gisteren is opgelost. Ervaart iedereen dit inmiddels ook? Wel zien we dat enkele klanten in Lelystad nog offline zijn. Hiervoor is zojuist de netwerkbeheerder aangestuurd, want hier lijkt sprake te zijn van een kabelbreuk. Dit gaan we dus ook zo snel mogelijk verhelpen. 

Zijn er nog mensen die vanaf gisteren geen internet ect hebben? Ik heb nog steeds geen internet ect. Vanmorgen nog alles gereset. Was even benieuwd naar.

Pc 8223

Hier ook.. 8223 oftewel Lelystad..