Beantwoord

Wederom geen Internet verbinding(Apeldoorn)



Toon eerste reactie

457 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Wanneer er een migratie naar ODF plaatsvindt dan zullen PON en LOS beide snel knipperen volgens mij, ongeveer 2 keer per seconde.

Indien alleen PON knippert kan er geen verbinding tot stand worden gebracht met de OLT.

Reputatie 3

Je gaat haast aan sabotage denken, want dit is toch niet meer te geloven. Ik ben ook benieuwd of dit steeds samenvalt met aansluiten van een nieuwe abonnee.

Guidion denkt van wel, dat een beunhaas iemand aansluit en niet goed kijkt en een ander afsluite

elke partij werkt met logs dus zou te achterhalen moeten zijn welke pannenkoek dat is

volgens ze loopt er bijv in apeldoorn zuid een flapdrol rondt die koning storing veroorzaken is

Reputatie 4

Dank voor de headsup.
Ik ben hier ook niet echt meer over te spreken, aangezien dit voor mij de 6e storing in 2 maanden is.


Herkenbaar, daarom mijn zorgen uiteen gezet in dat andere topic;

 

 

Wellicht een (te) technisch verhaal maar het komt erop neer dat GPON een gedeelde techniek is. Ik heb zelf nu ook al 3x hele werkdagen geen internetverbinding gehad omdat de ONT van Huawei zich niet kon registreren in de PoP. In huidige tijden met thuiswerken ondoenlijk.

Telkens bleek het te maken te hebben met een nieuwe klant die van een bestaande WBA verbinding af kwam. Dit betekent dat in de PoP (in mijn regio) een glasvezel omgeprikt wordt naar T-Mobile apparatuur. KPN doet dit alhier, maar de klant die verhuist heeft in 99% van de gevallen de oude spullen nog aangesloten zitten in de meterkast.

Dit veroorzaakt storingen op de GPON omdat die apparatuur ander gedrag vertoond. Daardoor heb ik (en de andere (max. 32) klanten op de OLT) dan een knipperende ONT == geen internet, totdat;

  • de oude apparatuur van de stroom is gehaald bij die klant
  • Guidion de patch in de PoP tijdelijk eruit haalt, totdat de nieuwe ONT is aangesloten bij die klant

 

@Waqqas 
Niet aan de orde bij @ElbowlessGoat Lijn is al lang geleden opgeleverd. PON LED status;

123
Blinks quickly (twice per second);The ONT is attempting to set up a connection to the OLT.

Hier (Zuidbroek) alles nog rood

Reputatie 3

Medewerker van de klantenservice geeft aan dat er nog niets bekend is bij hen. Er hebben niet genoeg mensen gebeld met de helpdesk. 

 

Ik begin weer echt goed link te worden; eerst zit ik nu inmiddels 3 weken zonder internet; dan komt er een monteur langs die aangeeft dat DIT PROBLEEM OOK AAN DE TELEFOON VERHOLPEN KON WORDEN. En nu is er ineens weer een storing? 

 

Jullie bakken er niks van; werkelijk waar. En het dan gek vinden van jullie klanten dst ze het contract willen opzeggen. Wauw T-mobile, wauw.

 

Reputatie 7
Badge +15

@J33Bee 

Juist.

 

Reputatie 3

Je gaat haast aan sabotage denken, want dit is toch niet meer te geloven. Ik ben ook benieuwd of dit steeds samenvalt met aansluiten van een nieuwe abonnee.

Guidion denkt van wel, dat een beunhaas iemand aansluit en niet goed kijkt en een ander afsluite

elke partij werkt met logs dus zou te achterhalen moeten zijn welke pannenkoek dat is

volgens ze loopt er bijv in apeldoorn zuid een flapdrol rondt die koning storing veroorzaken is

Guidion zijn allemaal zzp’ers die per ticket betaald worden. Dus hoe meer tickets op een dag zij afwerken, hoe meer ze verdienen. Daar gaat je kwaliteit dus. 

Reputatie 4

@J33Bee

Juist.

 


Wat dus betekent, dat een klant thuis totaal geen issues op te lossen heeft, maar T-Mobile aan de bak moet! OLT is over de zeik.

 

 

 

Reputatie 3

Volgens mij zit er een prutser in die kasten/centrales te kloten ofzo

Aan de Ankelaarseweg is niemand te zien bij of in de POP. Mogelijkheid is nog in het kon gebouw

Reputatie 3

Hier Zuidbroek nog steeds niet werkend.

Reputatie 3

@Jason @Sander @Lisa 

 

Gaan we nog iets doen? Of moeten we nu weer eerst 5 dagen wachten tot jullie de storing officeel erkennen en ons hulp bieden? Want aan de telefoon geven ze doodleuk aan; ik kan niks doen en ze hangen op.

Reputatie 2

@J33Bee

Juist.

 

Precies situatie 2

Ik hoop eigenlijk dat het mogelijk is om iets/iemand anders te spreken dan een eerstelijns helpdesker, want ‘an outage a day keeps the internet away’ is niet bepaald hoe ik het thuiswerken makkelijk kan overleven. Ik snap dat de eerstelijn helpdesk doet wat ze kunnen, namelijk niet heel veel. Dat er echter geen escalatie lijkt plaats te vinden bij 6x een outage in 2 maanden tijd vind ik echter wel erg slecht.

 

Een telefoontje van de technische dienst zou al enorm helpen in dit geval.

Reputatie 3

Hoi @KevinJK88, ik zie dat de technische dienst gisteren een monteur heeft aangestuurd om de problemen op te lossen. Je hebt een sms ontvangen met daarin een link voor het maken van een afspraak!

Ik moet dit bericht via m'n mobiele telefoon 5G verbinding typen. Denk dat je dat dan al genoeg moet zeggen of niet?

 

Monteur is vandaag geweest. Modem vervangen; Huawei kastje vervangen. Binnen halfuur nadat de monteur weg was vloog de verbinding er weer uit. Ben maar vanuit het huis van m'n ouders gaan werken omdat ik er werkelijk waar klaar mee was.

 

Gedurende middag is de verbinding er nog zo'n 2 tot 4 keer uit gevlogen gaf m'n vrouw aan. Nu in de avond dat we aan het Netflixen zijn wederom 2 tot 4 keer. Zowel bedraad als wifi.

 

De monteur vond het ook nodig om mij doodleuk te vertellen dat het allemaal aan mijn eigen apparatuur lag omdat de meting die hij deed wel in orde was.

 

Ik begin het echt goed zat te worden op het moment. Ook omdat ik werkelijk waar 0.0 support vanuit jullie Servicedesk krijg.

 

Heb de modem wederom stroom loos gehad en Huawei kastje ook. Tot 3 keer toe. Alle apparaten ontkoppeld. Bedraad en wifi geprobeerd maar gewoon geen verbinding. 

Hij doet het wel.. maar nog lang niet zoals voor de storing.. dit is vanaf een computer met een vaste lijn.

@T-Mobile hoe wordt deze nieuwe storing aangepakt? Wat kunnen we verwachten? Wordt dit met extra urgentie opgepakt aangezien het al meer dan een maand wel/niet werkt, en elke dag weer afwachten is of je goed kan thuiswerken?

 

Iets meer professionaliteit mogen we ook wat betreft communicatie verwachten van één van de grotere providers van Nederland: wanneer je belt is er niets van een storing bekend, volgens de storingspagina is er geen storing, maar uit dit topic blijkt van wel en staat (wederom) vol met mensen uit Apeldoorn die het onderhand wel redelijk zat zijn…

Reputatie 4

Precies situatie 2

Ik hoop eigenlijk dat het mogelijk is om iets/iemand anders te spreken dan een eerstelijns helpdesker, want ‘an outage a day keeps the internet away’ is niet bepaald hoe ik het thuiswerken makkelijk kan overleven. Ik snap dat de eerstelijn helpdesk doet wat ze kunnen, namelijk niet heel veel. Dat er echter geen escalatie lijkt plaats te vinden bij 6x een outage in 2 maanden tijd vind ik echter wel erg slecht.

 

Een telefoontje van de technische dienst zou al enorm helpen in dit geval.

 

De “technische dienst” moet naar de PoP. Iets is de OLT aan het verstoren, waardoor jij en anderen op diezelfde OLT geen internet hebben. Waarschijnlijk heb je weer een constant brandende PON LED (groen), zodra een andere “nieuwe” klant correct aangesloten is.

 

Het zou interessant zijn, om te checken of bovenstaande aanname klopt. De Servicedesk van T-Mobile zou moeten kunnen zien, of er een lijnoplevering is vandaag bij jou in de buurt.

 

Reputatie 3

Dit is trouwens nu de 4e week op een rij dat ik dus wederom geen verbinding heb op de donderdag. Meerdere malen gevraagd om te spreken met een manager of iemand die mij wel serieus neemt.

 

Tot op heden hier nog niets over gehoord. Morgen ochtend zodra jullie telefoon lijn open gaat bel ik direct.

 

Ik ben inmiddels door mijn privé data bundel en mijn zakelijke data bundel heen. 

 

Werkelijk waar wat een flut service leveren jullie af als bedrijf zijnde. Communicatie van niets en alles behalve klantvriendelijk. 

Reputatie 7

Hi guys,

Goed nieuws! Zojuist hebben wij het bericht gekregen dat klanten uit Apeldoorn weer online zijn. De monteur heeft het probleem op locatie opgelost. Indien je nog geen diensten ervaart, voer dan een herstart van het modem uit. In dit artikel lees jij hoe je dat kunt doen. Ik hoor heel graag of jullie verbinding weer up and running is! 💪

 

Reputatie 3

 

ook hier in Apeldoorn. wijk osseveld oost geen internet tv of telefoon. frustrerend.

Reputatie 7

Hi guys, ik heb net te horen gekregen dat het issue is opgelost! Mijn collega heeft gelijk een check uitgevoerd en @Mark_64 als het goed is ben jij nu weer aan het genieten van een goedwerkende verbinding. Klopt dit? Ik hoop heel erg dat alles weer werkt zoals het hoort!

Hi @KevinJK88, bij jou zien wij dat jij jammer genoeg nog niet online bent. Heb jij zojuist ook weer een herstart van het modem uitgevoerd? Heel erg bedankt alvast voor de moeite! Als blijkt dat dit er alsnog niet voor heeft gezorgd dat jouw verbinding weer in de lucht is, dan ga ik gelijk Guidion aansturen om dit zo snel mogelijk bij jou op te lossen. Ik hoor het graag van je!

Reputatie 3

En voor die 14 dagen lagen wij hier ook al 7 dagen er uit

Reputatie 3

Btw er zijn 11 klanten offline op onze switch

Reputatie 3

Hi guys,

Goed nieuws! Zojuist hebben wij het bericht gekregen dat klanten uit Apeldoorn weer online zijn. De monteur heeft het probleem op locatie opgelost. Indien je nog geen diensten ervaart, voer dan een herstart van het modem uit. In dit artikel lees jij hoe je dat kunt doen. Ik hoor heel graag of jullie verbinding weer up and running is! 💪

 

Modem is 2x herstart. Het Huawei kastje is 2x herstart en niets doet het nog hier.

Reputatie 3

Inmiddels is het bijna 12 uur. Geen updates zijn er geweest, en geen internet.

 

Geen hulp vanuit de helpdesk of moderators.

Reageer