Info

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Afstandsbediening bestellen en handleiding
Reputatie 7
Badge +16

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box/Mediabox

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box/Mediabox zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

Afstandsbediening Mediabox (die met een witte knop rechtsboven)

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

7. Koppelen tv en TV Box/Mediabox

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Werkt het geluid nog niet na het koppelen van jouw nieuwe afstandsbediening (met de magenta knop)? Los het op met de volgende herstelmethode: opgelost door vóór de koppelprocedure het geluid van de tv aan te zetten. Soms staat het geluid op mute waardoor geluid geblokkeerd wordt. Dat kom doordat de volumestappen van de TV toegepast worden op het door de box aangeboden signaal. Is dat signaal 0 (dat is het bij mute) dan heb je geen geluid. Zie topic: afstandsbediening koppelen | Odido Community voor de originele post.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze Odido Online TV app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Heb je problemen met het beeld of de TV Box zelf, volg dan de stappen uit dit topic voor probleemloos tv-kijken:

Ik heb haperend/slecht beeld | Odido community

 

Wil je alles op je gemak nog eens teruglezen, dan kun je hier de handleiding vinden: handleiding TV Box en afstandsbediening


3146 reacties

@Jason bedankt en excuus :blush: . We wachten geduldig af.

 

mvg Mirjam

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Mirjam van Heuvelen, helemaal geen probleem en ik begrijp dat je het snel geregeld wilde hebben! 😄

Beste,

Nieuwe batterijen geprobeerd, net als een reset. Dat heeft niet geholpen. De afstandbediening (3 jaar oud) heeft kuren. De ene knop werkt wel, de andere niet. En dat wisselt per dag.

Ik zou graag een nieuwe willen ontvangen.

Dank!

hallo T-Mobile,

Ik zou graag een nieuwe afstandbediening aanvragen voor de interactieve tv-ontvanger. Ik hoor graag wat er mogelijk is. Bij voorbaat dank.

Reputatie 7
Badge +16

@RamiroA Een nieuwe afstandsbediening is onderweg! Houd alsjeblieft rekening met maximaal twee weken levertijd wegens de nieuwjaarsdrukte - in de praktijk zal het meer richting de vier tot zeven dagen liggen. 

 

@joranbodt Heb je alle stappen op pagina één al doorlopen in de originele post van Sander? Afstandsbediening opnieuw gekoppeld; batterijen vervangen; TV Box gereset en nog meer opties! Mocht het toch nog niet gelukt zijn met deze stappen, dan stuur ik je uiteraard graag een nieuwe toe. Laat het alsjeblieft weten! 😊

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen!
Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker!

 

@joranbodt Heb je alle stappen op pagina één al doorlopen in de originele post van Sander? Afstandsbediening opnieuw gekoppeld; batterijen vervangen; TV Box gereset en nog meer opties! Mocht het toch nog niet gelukt zijn met deze stappen, dan stuur ik je uiteraard graag een nieuwe toe. Laat het alsjeblieft weten! 😊

 

Hij is kwijt, dus heb echt een nieuwe nodig 😉 Ik gebruik inderdaad al een tijdje de app om tv te kijken, maar daar zit wat vertraging in. Dus dat was bij het aftelmoment met oud en nieuw wel jammer

Reputatie 7
Badge +16

@joranbodt Bedankt voor je toelichting: ik heb meteen een nieuwe besteld. Sorry dat je aangewezen op TV Anywhere tijdens de aftelling, hopelijk heb je desondanks een mooie jaarwisseling meegemaakt. Een gezond en gelukkig 2021 toegewenst - ook al is dit ‘officieel’ nu te laat! 😊

Hoi mijn afstandsbediening weigert steeds, al geprobeerd opnieuw in te stellen maar ook dat werkt niet en ja mijn batterijen zijn ook vernieuwd. Zou ik aub een nieuwe kunnen krijgen?

Dank u 

Mijn afstandbediening werk nog maar deels. De volume knop werkt niet meer en de channel up/down knop werkt slecht. Ook het vervangen van de baterij helpt niet. De andere afstandsbediening (van het kastje van de woonkamer) werkt wel goed…

Zouden jullie een nieuwe afstandbediening voor mijn kastje willen opsturen?
b.v.d.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Marjoka en @wdebitewari, er komen nieuwe afstandsbedieningen aan, houd rekening met maximaal vier tot zeven werkdagen levertijd. 

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen!

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker! 😊

Mijn afstandsbediening is al dagen spoorloos. Ik zou graag een nieuwe willen bestellen. 

Met vriendelijke groet,

Ellen 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ellenvanwoudenberg, heb je de afstandsbediening al als vermist opgegeven? Nee gekkigheid, ik heb meteen een nieuwe voor je besteld.

Houd alsjeblieft rekening met maximaal vier tot zeven werkdagen levertijd. 

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen!

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker! 😊

Stay safe!

Reputatie 1

Een van mijn afstand bedieningen doet het niet goed meer. Ik moet heel vaak of heel hard op sommige toetsen drukken, vooral de 1.

Wat ik geprobeerd heb:

Nieuwe batterijen, hielp niet.

Gelinkt aan de andere settop box, daar deed hij het ook slecht.

Venstertjes van afstand bediening en settop box schoon gemaakt, deed ook niet.

Op en neer doet het nog wel maar als je naar 507 wil is dat wel een eind :worried:

Met vriendelijke groet,

Peter

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @petervvv, er komt een nieuwe ab aan, houd rekening met maximaal vier tot zeven werkdagen levertijd. 

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen.

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker! 😊

Stay safe! 

Geachte Heer/Mevrouw,

 

Graag ontvang ik een nieuwe afstandbediening ?

We kunnen helaas onze afstandbediening niet vinden ..

 

Alvast vriendelijk bedankt

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @keepongoing, er komt een nieuwe ab aan, houd rekening met maximaal vier tot zeven werkdagen levertijd. 

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen!

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker! 😉

Een mooi weekend toegewenst!

Hi T-Mobile,

 

Onze afstandsbediening is 'kapot', dus we zouden graag een nieuwe bestellen. Het gaat om het klepje aan de achterzijde, deze sluit niet meer. Alleen een nieuw klepje zou ook goed zijn, maar een nieuwe afstandsbediening is ook geen probleem. Deze heeft soms wel eens problemen met het direct reageren op de bediening.

 

Vriendelijke groet,

Jessie 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jessie Schoenaker, we kunnen geen losse klepjes bestellen, maar geen zorgen: ik bestel een nieuwe afstandsbediening voor je! 

Gebruik eerder genoemde tips, indien het mogelijk is en vergeet niet om TV Anywhere te gebruiken - via stream, in de browser, op je smartphone, tablet of PC/laptop of via screencast (mirror view) naar je smart TV! 😊 

Een geweldig weekend aan jullie allemaal toegewenst en houd rekening met de maatregelen. Blijf gezond!

Hoi @Jessie Schoenaker, we kunnen geen losse klepjes bestellen, maar geen zorgen: ik bestel een nieuwe afstandsbediening voor je! 

Gebruik eerder genoemde tips, indien het mogelijk is en vergeet niet om TV Anywhere te gebruiken - via stream, in de browser, op je smartphone, tablet of PC/laptop of via screencast (mirror view) naar je smart TV! 😊 

Een geweldig weekend aan jullie allemaal toegewenst en houd rekening met de maatregelen. Blijf gezond!

Top service, dankjewel!

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan @Jessie Schoenaker! 😁

Hoi @keepongoing, er komt een nieuwe ab aan, houd rekening met maximaal vier tot zeven werkdagen levertijd. 

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen!

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker! 😉

Een mooi weekend toegewenst!

@Jason bedankt voor de info en alvast voor de service.

Fijne weekend

Mijn afstandsbediening is door de hond onder handen genomen. Kunnen jullie een nieuwe toesturen?

 

groeten Richard 

Mijn hond heeft (weer) de afstandsbediening te pakken gekregen. Zouden jullie er nog een kunnen sturen en hem minder lekker kunnen maken? ;-)

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +16

@keepongoing Heel graag gedaan! 

@Ricsie Jij hebt duidelijk geen chihuahua zo te zien! 😊 Er komt al een nieuwe afstandsbediening aan, zie ik. Gelukkig reageerde de Klantenservice iets sneller!

@j timmer Ook jij krijgt een nieuwe ab toegestuurd. Ons nieuwere model is net wat meer dog-proof, dus dat komt wel goed! Toch een goede keuze geweest om die niet in botvorm uit te brengen! 😉

Voor iedereen in dit topic: Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen!

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker! 😉

 

Ik heb sinds een ongeveer een maand een probleem met de afstandsbediening, die reageert namelijk niet meer, echter als ik hem weer een centimeter van de box hou doet hij het weer voor een paar minuten. Ik heb er vandaag eens naar gekeken en het lijkt erop dat het infrarood signaal van de afstandsbediening stoort met die van de tv (een samsung plasma tv). Als ik de tv uitzet dan doet de afstandsbediening het gewoon (ik zie het ledje aan en uitgaan als ik knoppen indruk), als ik de tv daarna weer aanzet reageert hij na een aantal minuten niet meer, als ik vervolgens de tv weer uitzet doet de afstandsbediening het weer.

Ik heb de afstandbediening al geprobeerd te resetten, daarna ook nog de box, beiden hebben niet geholpen.

Reageer