Info

Alles over Odido TV

Alles over Odido TV

Toon eerste reactie

484 reacties

Reputatie 3

@Tommie Het geluid komt rechtstreeks uit de TV.

Tussen de standen 30 en 35 (als voorbeeld) zit niets. Het gaat in stappen van 5.

Reputatie 7
Badge +9

@AlyZo als je het geluid van Dolby Digital naar Stero zet of andersom, heeft dit effect hierop?

Kan je ook de bekabeling checken van de TV Box naar de tv (Opnieuw erin drukken/aandrukken)? Zit alles goed?

Reputatie 3

@Tommie: Dolby of stereo maakt niets uit. De bekabeling zit goed en dat kan trouwens ook niet de  oorzaak zijn, want de cijfers 25, 30, 35, 40 enz.worden op het scherm weergegeven.

Reputatie 7
Badge +9

@AlyZo wat ik nog voor je kan proberen is om de TV Box een harde factory reset te geven. Hiermee gaan wel alle opnames verloren. 

 

Ik zie dat je nog in bezit bent van de Entone Amulet 515, ik zou deze ook voor je kunnen omruilen naar een Amino Aria 610. Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis.

Reputatie 3

@Tommie : Laat het eerst maar zo. Dus GEEN reset en ik ben ook niet van plan om 5 euro per maand te betalen voor opnames.

Reputatie 7
Badge +14

Je betaald nu voor de HDD recoder ook €5,- per maand extra. DIe vervalt op het moment dat je cloud opnemen activeert.

Reputatie 3

@eric : Bedankt voor de verduidelijking, maar ik heb sowieso liever een eigen HD

Reputatie 7
Badge +14

Ok, alleen die decoders hebben ze niet meer. Dus als je aan een vervangende decoder toe bent, dan wordt het altijd zonder HDD. 

Reputatie 2

Hey @Henk de Vries, dit ligt nog steeds bij ons onder de loop! 

Op dit moment kan ik je nog geen tijdsvlak geven wanneer het opgelost wordt. Weet dat we hier druk mee bezig zijn!

En weer een maand voorbij. Ik wordt nu al tweeënhalve maand aan het lijntje gehouden en betaal voor een abonnement met twee HDD-recorders waarmee ik niet kan opnemen. Dat jullie helemaal geen indicatie kunnen geven of het wordt opgelost binnen een, week, maand, jaar of nooit zegt wel genoeg en geeft aan dat ik als klant niet serieus wordt genomen. Ik heb er weinig vertrouwen meer in.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Henk de Vries, het liefst ruil ik je huidige TV Boxen om voor twee nieuwe TV Boxen. Daarmee is het opgelost. Kan ik dit voor je in gang zetten?

Reputatie 2

Hey @Henk de Vries, het liefst ruil ik je huidige TV Boxen om voor twee nieuwe TV Boxen. Daarmee is het opgelost. Kan ik dit voor je in gang zetten?

Als je zeker weet dat ik met de nieuwe TV-boxen wel ARD en ZDF kan opnemen dan kun je het in gang zetten. Graag wel eerst even testen of dat inderdaad kan.

Reputatie 7
Badge +14

De nieuwe boxen nemen zelf niets meer op. Op het nieuwe platform is cloud opnemen de mogelijkheid om op te nemen. Het voordeel is dat je maar 1 abonnement van € 5,- nodig hebt voor alle tv boxen onder je account. Welke zenders op te nemen staan kun je zien in het zenderoverzicht. Voor de zenders ARD en ZDF vind je dan dat die geen cloud opnemen mogelijkheid hebben.

Reputatie 2

De nieuwe boxen nemen zelf niets meer op. Op het nieuwe platform is cloud opnemen de mogelijkheid om op te nemen. Het voordeel is dat je maar 1 abonnement van € 5,- nodig hebt voor alle tv boxen onder je account. Welke zenders op te nemen staan kun je zien in het zenderoverzicht. Voor de zenders ARD en ZDF vind je dan dat die geen cloud opnemen mogelijkheid hebben.

@eric @Tommie, lees even de hele draad graag volgende keer. Samengevat:

  1. Ik meld dat ik na een update geen ARD en ZDF kan opnemen op mijn HDD.
  2. Jullie reageren dat dit wel hoort te kunnen en de bug z.s.m. wordt opgelost.
  3. Ik vraag meerdere keren hoe het er voor staat en geef aan het vertrouwen na twee en een halve maand te verliezen.
  4. Vandaag schrijft Tommy dat als de boxen worden omgewisseld het probleem is opgelost (voor het probleem, zie punt nr 1 hierboven). Tommy meldt hierbij niet dat de nieuwe TV-boxen geen HDD-recorders zijn (ik weet namelijk wel dat ARD en ZDF niet opgenomen kunnen worden in de cloud, daarom wil ik HDD-recorders) .
  5. Ik reageer op Tommy dat ik akkoord ga mits er een double check is of de nieuwe boxen het probleem wel oplossen (ik ben namelijk na eerder acties en reacties enigszins wantrouwend geworden).
  6. Eric schrijft dat de nieuwe boxen geen ARD en ZDF kunnen opnemen en dat ik dat had kunnen weten als ik op het zenderoverzicht had gekeken.

Maar dus weer terug bij de bug. Wordt deze ooit opgelost? Wanneer? Krijg ik het betaalde bedrag voor de reeds lang afgeschreven HDD-recorder vanaf mei totdat het is opgelost retour?

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Henk de Vries we zijn er nog steeds mee bezig en de laatste update in het incident is van vorige week. We wachten nog steeds op een fix hiervoor. Als het opgelost is kunnen we gaan kijken naar een passende vergoeding.

Reputatie 2

@Henk de Vries we zijn er nog steeds mee bezig en de laatste update in het incident is van vorige week. We wachten nog steeds op een fix hiervoor. Als het opgelost is kunnen we gaan kijken naar een passende vergoeding.

En weer een maand voorbij. Ondertussen kan ik drieënhalve maand geen Duitse zenders opnemen…… Hoe staat het er voor. Is het ontwikkelteam al terug van verlof?

Reputatie 7
Badge +8

@Henk de Vries Goed dat je opnieuw in de lucht komt! Ik heb meteen het onderzoek erbij gepakt. De fix hiervoor is inmiddels ready en wordt verwacht om uit te rollen per 12 september. Zou je vanaf deze datum in de gaten willen houden of het probleem hiermee daadwerkelijk gefixt is? 😁

 

Reputatie 7
Badge +6

Het zal niemand ontgaan zijn dat T-Mobile nu Odido heet. Daarbij hoort een nieuwe look, ook op de TV-boxen. Deze update is niet alleen cosmetisch, maar heeft ook het probleem opgelost dat sommige zenders niet op te nemen waren. De update wordt gefaseerd uitgerold, maar je kunt 'm mogelijk ook forceren door de TV-box even van de stroom te halen. Dan zul je zien dat de klok nu ook aan blijft in stand-by. Aan de overige problemen (helderheid display, maar één zender tegelijk kunnen opnemen en een opname niet kunnen kijken als deze nog bezig is) wordt nog gewerkt, in afwachting van een grote update.

Reputatie 2

@Henk de Vries Goed dat je opnieuw in de lucht komt! Ik heb meteen het onderzoek erbij gepakt. De fix hiervoor is inmiddels ready en wordt verwacht om uit te rollen per 12 september. Zou je vanaf deze datum in de gaten willen houden of het probleem hiermee daadwerkelijk gefixt is? 😁

 

Mijn harddiskrecorders hebben een update ontvangen i.v.m. de naamsverandering naar Odido. Helaas kan ik nu geen enkele zender meer lokaal opnemen en krijg de volgende melding:
“Op deze TV box is de lokale opnamefunctie niet beschikbaar. Neem een abonnement op Opnemen om opnames te kunnen maken. Je kunt dit abonnement bestellen via odido/login” 
Even voor de duidelijkheid. Sinds 2016 betaal ik maandelijks voor dit abonnement en de twee HD-recorders. Het werkt nu al 4 maanden niet meer!
Ik kon lokaal opnemen vanaf ik in 2016 het abonnement startte bij Vodafone. Dit liep gewoon door toen T-Mobile het overnam. Nu werkt het dus al 4 maanden niet meer. Ik wordt hier echt erg moe van. 
Jullie vragen of ik zelf wil testen of het probleem is opgelost. Jullie hebben blijkbaar de testers wegbezuinigd en het automatisch testen nog niet goed ingericht Dat verklaart dan meteen dat er producten vol met bugs of missende functionaliteiten worden uitgerold naar jullie klanten.
Wanneer kan ik weer opnemen, ook de Duitse zenders? Ik hoor het graag.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Henk de Vries, zoals je in het bericht leest wat je hebt gequote; De fix hiervoor is inmiddels ready en wordt verwacht om uit te rollen per 12 september.

Zou je na 12 september hierop terug willen komen?

Reputatie 2

Hoi @Henk de Vries, zoals je in het bericht leest wat je hebt gequote; De fix hiervoor is inmiddels ready en wordt verwacht om uit te rollen per 12 september.

Zou je na 12 september hierop terug willen komen?

@Tommie van Odido  Bedankt voor je reactie. Na het bericht van TMTV 3 berichten hierboven ging ik er van uit dat het om de door hem genoemde grote (Odido-) update ging. Mijn test was op firmwareversie 1.4.3157_5xx-oi.2.9.95_buil14-76_TMNL_5348_btvx die net binnen was gekomen. Volgens jou krijg ik dus morgen weer een update. Ik ben benieuwd en meld me 13 september nogmaals.
Ik heb trouwens gezien dat ik op een andere hdd-box met dezelfde firmware nu wel ARD kan opnemen, maar nog niet kan pauzeren. Er is dus al wel iets veranderd, maar het werkt op de ene box (half) wel en de andere kan ik geen enkele zender meer opnemen, ook geen NPO. Lijkt mij er op dat eea een beetje is gefixt, maar op een 2e HDD-recorder opnemen wordt geblokkeerd. Maar oke, ik wacht tot na 12 september….

Reputatie 2

Hoi @Henk de Vries, zoals je in het bericht leest wat je hebt gequote; De fix hiervoor is inmiddels ready en wordt verwacht om uit te rollen per 12 september.

Zou je na 12 september hierop terug willen komen?

@Tommie van Odido  Bedankt voor je reactie. Na het bericht van TMTV 3 berichten hierboven ging ik er van uit dat het om de door hem genoemde grote (Odido-) update ging. Mijn test was op firmwareversie 1.4.3157_5xx-oi.2.9.95_buil14-76_TMNL_5348_btvx die net binnen was gekomen. Volgens jou krijg ik dus morgen weer een update. Ik ben benieuwd en meld me 13 september nogmaals.
Ik heb trouwens gezien dat ik op een andere hdd-box met dezelfde firmware nu wel ARD kan opnemen, maar nog niet kan pauzeren. Er is dus al wel iets veranderd, maar het werkt op de ene box (half) wel en de andere kan ik geen enkele zender meer opnemen, ook geen NPO. Lijkt mij er op dat eea een beetje is gefixt, maar op een 2e HDD-recorder opnemen wordt geblokkeerd. Maar oke, ik wacht tot na 12 september….

@Tommie van Odido Het is nu na 12 september. Ik heb nog steeds dezelfde firmware (wel opnieuw de HDD gestart). Ik had de hoop na je vorige opmerking dat jullie 12 september een update met fix op jullie server-software zouden uitvoeren, maar helaas. Ik kan op een van mijn HDD-recorders niet opnemen en op beide kan ik Duitse zenders niet pauzeren. Nu 4 maanden, wanneer wordt dit opgelost?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Henk de Vries, de fix staat nog uit bij de leverancier. We wachten nog op goedkeuring en afmelding van de leverancier. Wordt vervolgd! 

Reputatie 2

Hey @Henk de Vries, de fix staat nog uit bij de leverancier. We wachten nog op goedkeuring en afmelding van de leverancier. Wordt vervolgd! 

18 dagen geleden en nog niets gehoord. Hoe staat met met de fix die 12 september uitgerold zou worden. Is deze inmiddels goedgekeurd en afgemeld door de leverancier? Kan ik op beide HDD-recorders weer alle zenders opnemen en pauzeren? Dat wat ik sinds 17 mei niet meer kan en wel voor betaal.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Henk de Vries, ze zijn hier nog steeds mee bezig. Ik heb het voor de zekerheid nog een keer bij ons TV-team aangekaart! 

Reputatie 2

Beste Odido, ondertussen zijn er 5 maanden gepasseerd. Ik heb nu 5 maanden een HDD-recorder die niet goed functioneert en er is ondanks eerdere beloftes nog steeds geen echte oplossing. Ik stel voor dat jullie alvast de betaling voor de 2 HDD-recorder van de afgelopen 5 maanden op de eerstvolgende factuur crediteren. Op eerder vragen is altijd gezegd dat er hard gewerkt wordt aan een oplossing. Hoezo kan het dan na 5 maanden nog steeds niet zijn gefixt? Dat kon toch alleen als het geen prioriteit heeft?

Reageer