Info

Alles over Odido TV

Alles over Odido TV

Toon eerste reactie

484 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Henk de Vries, geen zorgen! Wij zullen achteraf een vergoeding aanmaken, dan weten we hoe lang het precies heeft geduurd. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Henk de Vries, ik breng, hopelijk, goed nieuws deze ochtend. Ik krijg namelijk te horen dat het weer mogelijk moet zijn om ARD en ZDF op te nemen! Ik heb hier alleen nog een bevestiging van de klanten nodig, als het nog niet volledig werkt moet ik dit terugkoppelen. Zou jij het kunnen nakijken? Hopelijk is het eindelijk opgelost.

Reputatie 2

Hey @Henk de Vries, ik breng, hopelijk, goed nieuws deze ochtend. Ik krijg namelijk te horen dat het weer mogelijk moet zijn om ARD en ZDF op te nemen! Ik heb hier alleen nog een bevestiging van de klanten nodig, als het nog niet volledig werkt moet ik dit terugkoppelen. Zou jij het kunnen nakijken? Hopelijk is het eindelijk opgelost.

Beste @Tommie van Odido ,

Dat jullie bezuinigen op het testen is wel duidelijk, er wordt slechter werkende updates uitgerold en dit is al de zoveelste keer dat jullie mij vragen jullie software te testen. Wel vraag ik me af op basis waarvan je mij vraagt dit nu te testen want de eerder genoemde problemen zijn er nog steeds, er lijkt niets veranderd. Hieronder een bericht dat ik jou anderhalve maand geleden stuurde. De tekst in het rood is nog steeds de huidige status.

@Tommie van Odido  Bedankt voor je reactie. Na het bericht van TMTV 3 berichten hierboven ging ik er van uit dat het om de door hem genoemde grote (Odido-) update ging. Mijn test was op firmwareversie 1.4.3157_5xx-oi.2.9.95_buil14-76_TMNL_5348_btvx die net binnen was gekomen. Volgens jou krijg ik dus morgen weer een update. Ik ben benieuwd en meld me 13 september nogmaals.
Ik heb trouwens gezien dat ik op een andere hdd-box met dezelfde firmware nu wel ARD kan opnemen, maar nog niet kan pauzeren. Er is dus al wel iets veranderd, maar het werkt op de ene box (half) wel en de andere kan ik geen enkele zender meer opnemen, ook geen NPO. Lijkt mij er op dat eea een beetje is gefixt, maar op een 2e HDD-recorder opnemen wordt geblokkeerd. Maar oke, ik wacht tot na 12 september….

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor je snelle reactie @Henk de Vries.

Dus ARD en ZDF kun je opnemen op één van je TV Boxen en niet op de andere? Is dit het MAC-adres van de TV Box die niet werkt: 00:03:e6:c6:eb:de? Pauzeren is inderdaad niet mogelijk op beide zenders. 

 

Reputatie 2

Bedankt voor je snelle reactie @Henk de Vries.

Dus ARD en ZDF kun je opnemen op één van je TV Boxen en niet op de andere? Is dit het MAC-adres van de TV Box die niet werkt: 00:03:e6:c6:eb:de? Pauzeren is inderdaad niet mogelijk op beide zenders. 

 

Jij ook bedankt voor de vlotte reactie @Tommie van Odido 
Het MAC-adres van de box die helemaal niet mag opnemen is 00:03:e6:c6:f7:02. Pauzeren was wel mogelijk op mijn HDD TV-box tot jullie functiebeperkende update in mei. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Henk de Vries, bedankt voor de aanvullende informatie.

Dat is inderdaad gek dat je dit MAC-adres vermeld. Deze TV Box zit namelijk op het nieuwe platform TVX en je andere TV Box zit op het oude platform (deze wordt nu uitgefaseerd) FokusON. Ik heb alles zo duidelijk mogelijk doorgegeven aan het TV-team. We gaan weer voor je aan de slag! 

Reputatie 2

En nu zijn ondertussen 6 maanden voorbij. Jammer dat jullie je nooit melden voor ik eerst moet melden dat er weer een maand voorbij is en jullie nog geen oplossing hebben. Ondertussen betaal ik dus meer dan een half jaar voor 2 HDD-recorders die niet meer volledig functioneel zijn. Daarnaast kan ik ook niet alle zenders pauzeren waar oor ik wel betaal dat ik ze kan pauzeren. Als ik vraag om financiële compensatie zeggen jullie dat dat geregeld wordt wanneer het is opgelost. Ik twijfel al 5 maanden of het ooit wordt opgelost en als dat zo is, is dat dan voor 2025? Zijn jullie er überhaupt nog mee bezig? Waarom kan ik op een HDD-recorder wel opnemen en wordt het op de andere geweigerd? Waarom kan ik op mijn HDD-recorder sommige zenders niet pauzeren? Wat betekent ‘We gaan weer voor je aan de slag’ als ik daarna niets meer verneem? Is het gewoon een loze kreet?
HET WORDT NA EEN HALF JAAR ECHT TIJD VOOR EEN OPLOSSING!!!

Reputatie 2

En nu zijn ondertussen 6 maanden voorbij. Jammer dat jullie je nooit melden voor ik eerst moet melden dat er weer een maand voorbij is en jullie nog geen oplossing hebben. Ondertussen betaal ik dus meer dan een half jaar voor 2 HDD-recorders die niet meer volledig functioneel zijn. Daarnaast kan ik ook niet alle zenders pauzeren waar oor ik wel betaal dat ik ze kan pauzeren. Als ik vraag om financiële compensatie zeggen jullie dat dat geregeld wordt wanneer het is opgelost. Ik twijfel al 5 maanden of het ooit wordt opgelost en als dat zo is, is dat dan voor 2025? Zijn jullie er überhaupt nog mee bezig? Waarom kan ik op een HDD-recorder wel opnemen en wordt het op de andere geweigerd? Waarom kan ik op mijn HDD-recorder sommige zenders niet pauzeren? Wat betekent ‘We gaan weer voor je aan de slag’ als ik daarna niets meer verneem? Is het gewoon een loze kreet?
HET WORDT NA EEN HALF JAAR ECHT TIJD VOOR EEN OPLOSSING!!!

Beste @Tommie van Odido,

Helaas geven jullie niet thuis. Dan doe ik een voorstel:

  • De 2e HDD stuur ik retour. Jullie betalen mij terug wat ik voor deze niet gebruikte recorder heb betaald vanaf mei.
  • Voor de eerste recorder betaal ik de helft vanaf mei totdat ik er alle zenders weer mee kan pauzeren.

Een reactie wordt net als een oplossing zeer op prijs gesteld. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Henk de Vries, het moet opgelost zijn? Is dit nog steeds niet het geval? 

Reputatie 2

Hey @Tommie van Odido,

Je houdt me voor de gek, toch? Wat is er bij Odido de laatste maand aangepast zodat het bij mij nu wel zou werken? 
In ieder geval werkt het dus nog steeds niet. Je kunt in meerder berichten van mij teruglezen wat de status is. Het makkelijkst is mijn bericht van 20 november. Graag ontvang ik ook nog even een reactie op mijn voorstel van maandagochtend 27 november over de compensatie voor al meer dan een half jaar niet geleverde diensten.

Reputatie 7
Badge +9

Alles zou opgelost moeten zijn en pauzeren moet altijd lukken met elke TV Box @Henk de Vries. Zou je een filmpje kunnen maken? Dan krijg ik een beter beeld van het euvel. 

Reputatie 2

@Tommie van Odido Hierbij twee filmpjes

Recorder één kan dus niet ARD en ZDF pauzeren wat wel altijd kon, Recorder twee kan überhaupt niet opnemen:  https://1drv.ms/f/s!Ag7n0ptLeI-Vkfs6XK3bCnQAn8tJ8Q?e=08OkUh

Ik mail 1 tot 2 keer maandelijks over de problemen. Het is al meerder keren uitgelegd, dus ajb geen vragen waarop ik al eerder antwoord heb gegeven. Daarnaast vraag ik nu voor de derde keer een antwoord op mijn voorstel voor compensatie van  maandagochtend 27 november. In het voorstel loopt compensatie tot beide euvels zijn verlopen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Henk de Vries, bedankt voor de filmpjes. Dit maakt het erg duidelijk. Ik heb het doorgezet naar de techneuten. Ik wil dit ticket afwachten op een antwoord en dan zal ik ingaan op jouw voorstel voor compensatie! 

Reputatie 2

@Tommie van Odido jullie zijn niet de enige die betalende gebruikers hun apps laat testen. NPO heeft dezelfde werkwijze als Odido.

Beste mensen,

Mijn vrouw is over een heleboel zaken tevreden.

Alleen ze neemt nogal veel op.

Ze zegt "bij Ziggo kan je veel meer opnemen, ik wil terug!”

Kunnen we niet meer opname capaciteit (x 3 ongeveer) krijgen?

 

Mvg,

Marcel

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MarcelUitUtrecht, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie inderdaad dat je Cloud goed vol zit. Je hebt een totaal van 200 uur aan opslag, geplande opnames worden ook berekent. Als je na een bekeken opname de opname verwijderd dan heb je weer genoeg ruimte! Daarnaast kun je dit idee aan ons voorleggen in onze Wensen & Suggesties. Wellicht kunnen we dit mogelijk maken. 

Reputatie 2

Hi @Henk de Vries, bedankt voor de filmpjes. Dit maakt het erg duidelijk. Ik heb het doorgezet naar de techneuten. Ik wil dit ticket afwachten op een antwoord en dan zal ik ingaan op jouw voorstel voor compensatie! 

@Tommie van Odido Nog steeds niets gehoord en niets opgelost. Het lijntje waar jullie me aan houden is ondertussen zeveneneenhalve maand lang. Nu dus de vierde keer dat ik vraag om een antwoord op mijn voorstel voor compensatie van maandagochtend 27 november. Wachten met een antwoord tot er een oplossing is, is geen geldig antwoord! Het idee van van mij voorstel is dat jullie ook druk voelen om met een oplossing te komen. Die druk ontbreekt heel duidelijk.

Reputatie 6
Badge +2

@Henk de Vries Ik heb inmiddels bericht van onze techneuten! Mijn collega’s geven aan dat we het beste jouw TV Boxen kunnen omruilen voor het nieuwste model, omdat je nog gebruik maakt van een verouderd model. De nieuwe Mediabox heeft geen harddisc recorder, maar Cloudopnemen is wel mogelijk, dit kost €5 p/m. Laat je mij weten of je hier gebruik van wilt maken? Dan bestel ik de box direct voor je!

Betreft jouw compensatie voorstel van maandag 27 november. Hierover kan ik zo 123 niets vinden, wil je het mij nogmaals uitleggen? Dan kan ik gelijk voor je kijken wat de mogelijkheden zijn.  

Reputatie 2

@Teresa van Odido 

Er is mij al meerder keren verteld dat het met Cloudopnemen niet mogelijk is alle zenders op te nemen en te pauzeren (wat wel met de HDD kan of iig kon tot jullie update van mei.  Maar omdat in mijn verzoek van @Tommie van Odido dat naar de techneuten is gegaan specifiek ARD en ZDF werden genoemd kan ik aannemen dat dat nu wel mogelijk is?

 

 

Hierbij nogmaals mijn compensatievoorstel van 27 november (staat ook een paar berichten terug):

Beste @Tommie van Odido,

Helaas geven jullie niet thuis. Dan doe ik een voorstel:

  • De 2e HDD stuur ik retour. Jullie betalen mij terug wat ik voor deze niet gebruikte recorder heb betaald vanaf mei.
  • Voor de eerste recorder betaal ik de helft vanaf mei totdat ik er alle zenders weer mee kan pauzeren.

Een reactie wordt net als een oplossing zeer op prijs gesteld. 

Reputatie 6
Badge +2

@Henk de Vries Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! Het is niet mogelijk om lokale zenders op te nemen. Echter heb ik jouw voorstel wel gelijk neergelegd bij de technische dienst. Zij gaan zullen hun best doen om te zorgen dat jij weer kunt pauzeren. Gezien dit nog in onderzoek is, kan ik de compensatie hiervoor pas in het systeem zetten als het ook daadwerkelijk is opgelost. Het systeem berekend de compensatie dan automatisch en dit zal worden verrekend met een volgend factuur, meestal de eerstvolgende. Als je de Harddisc recorder uit je pakket verwijderd, dan kan ik de compensatie vanaf mei direct voor je in het systeem zetten, ook dit zal worden verrekend met een volgend factuur. Laat je mij weten of je dit wilt? Dan regel ik het gelijk voor je! 

Reputatie 2

@Henk de Vries Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! Het is niet mogelijk om lokale zenders op te nemen. Echter heb ik jouw voorstel wel gelijk neergelegd bij de technische dienst. Zij gaan zullen hun best doen om te zorgen dat jij weer kunt pauzeren. Gezien dit nog in onderzoek is, kan ik de compensatie hiervoor pas in het systeem zetten als het ook daadwerkelijk is opgelost. Het systeem berekend de compensatie dan automatisch en dit zal worden verrekend met een volgend factuur, meestal de eerstvolgende. Als je de Harddisc recorder uit je pakket verwijderd, dan kan ik de compensatie vanaf mei direct voor je in het systeem zetten, ook dit zal worden verrekend met een volgend factuur. Laat je mij weten of je dit wilt? Dan regel ik het gelijk voor je! 

@Teresa van Odido 
De technische dienst is als het goed is al sinds mei bezig dat ik weer kan pauzeren op alle zenders. De eerste paar maanden kon ik ook niet opnemen. Dat is wel opgelost, ik geloof in oktober/november, maar pauzeren van ARD/ZDF werkt dus al 7 maanden niet. Maandelijks meld ik opnieuw dat het niet is opgelost en wordt het opnieuw naar de technische dienst gestuurd. Je snapt dat ik enigszins sceptisch ben.


Die 2e HDD heb ik al tijden niet meer aan. Kan niet opnemen. Pauzeren kan ik wel met de app op de TV, dus gebruik ik die. De 2e HDD-recorder kan dus uit het pakket terugwerkend vanaf mei. Pas ajb wel op dat de juiste HDD uit het pakket wordt verwijderd, anders kan ik niets meer opnemen.

 

 

Reputatie 2

@Henk de Vries Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! Het is niet mogelijk om lokale zenders op te nemen. Echter heb ik jouw voorstel wel gelijk neergelegd bij de technische dienst. Zij gaan zullen hun best doen om te zorgen dat jij weer kunt pauzeren. Gezien dit nog in onderzoek is, kan ik de compensatie hiervoor pas in het systeem zetten als het ook daadwerkelijk is opgelost. Het systeem berekend de compensatie dan automatisch en dit zal worden verrekend met een volgend factuur, meestal de eerstvolgende. Als je de Harddisc recorder uit je pakket verwijderd, dan kan ik de compensatie vanaf mei direct voor je in het systeem zetten, ook dit zal worden verrekend met een volgend factuur. Laat je mij weten of je dit wilt? Dan regel ik het gelijk voor je! 

@Teresa van Odido 
De technische dienst is als het goed is al sinds mei bezig dat ik weer kan pauzeren op alle zenders. De eerste paar maanden kon ik ook niet opnemen. Dat is wel opgelost, ik geloof in oktober/november, maar pauzeren van ARD/ZDF werkt dus al 7 maanden niet. Maandelijks meld ik opnieuw dat het niet is opgelost en wordt het opnieuw naar de technische dienst gestuurd. Je snapt dat ik enigszins sceptisch ben.


Die 2e HDD heb ik al tijden niet meer aan. Kan niet opnemen. Pauzeren kan ik wel met de app op de TV, dus gebruik ik die. De 2e HDD-recorder kan dus uit het pakket terugwerkend vanaf mei. Pas ajb wel op dat de juiste HDD uit het pakket wordt verwijderd, anders kan ik niets meer opnemen.

 

 

 @Teresa van Odido @Tommie van Odido 
Elke maand schrijven jullie het op telossen. Ook in december zou het geregeld worden. Daarna niets meer gehoord. Nu 8 maanden dat jullie niet leveren waarvoor ik betaal. Jullie schrijven telkens weer met een compensatieregeling te komen als het is opgelost. Jullie lossen het nooit op, dus dat is een belofte die niets waard is…...

Reputatie 6
Badge +2

@Henk de Vries Ik wil de vergoeding met alle liefde in het systeem zetten, maar dat kan ik echt pas doen als het is opgelost. Ik heb direct mijn collega van de technische dienst aangeschoten met de vraag of er al een update is. Zodra ik meer hoor, laat ik het je gelijk weten! 

Interactief TV-kijken op z’n best!

Met Odido TV heb je meer dan genoeg te kijken: 64 zenders, bijna allemaal in hd. Je kijkt gratis naar sportzender ESPN. En met een wereld aan handige functies haal je eruit wat erin zit. Zoals Terug Kijken, Pauzeren, Begin Gemist en nog veel meer. Wil je al het fijne van Odido TV, maar zonder TV box en kabels? Kijk dan met onze TV App. Zo maken we tv-kijken nog leuker en makkelijker. Goeie reden om TV + Internet te combineren in 1 abonnement.

 

Wat is er nieuw aan Odido TV?

We hebben hard gewerkt en geluisterd naar jullie wensen en Odido TV flink verbeterd en uitgebreid. Een greep uit de nieuwe functies waarmee jij optimaal geniet van de allerbeste tv-ervaring:  

  • Cloud Opnemen (€ 5,- per maand ongeacht het aantal TV Boxen)
  • Zeven dagen Terug Kijken op ruim 40 zenders
  • ​​Verbeterd gebruiksgemak
  • Persoonlijke Kijkprofielen
  • Verder Kijken op elke TV Box of via Odido Online TV of via Odido TV op jouw smart-tv
  • Films en Series: In onze Videoshop vind je ruim duizend titels. Je huurt ze per stuk voor 48 uur. Ook heb je, afhankelijk van je zenderpakket, keuze uit veel gratis series en afleveringen.
  • Gemakkelijk zoeken: zoek in live TV, 7 dagen Terug Kijken, On Demand of je opnames
  • TV Menu also available in English
  • Opnames inplannen via Odido Online TV en bekijken op de TV Box of andersom
     

Ik heb al Interactieve TV van Odido

We doen ons best om iedereen zo snel mogelijk gebruik te laten maken van Odido TV. Het ‘oude’ TV-kijken noemen we ‘Interactieve TV’, het nieuwe heet ‘Odido TV’. Als je een TV Box met opnamefunctie hebt, kun je van deze TV Box gebruik blijven maken en via de Cloud opnemen. Je verliest wel de mogelijkheid van de lokale opslag - oude opnames zul je bij overgang verliezen. We zetten iedereen in groepen om naar het nieuwe Odido TV, zodra je gebruik kan gaan maken van Odido TV ontvang je van ons bericht.

 

Ik wil Odido TV bestellen

Je kunt een abonnement afsluiten voor Odido voor thuis via onze website: bestelpagina. Je kunt uiteraard ook langslopen in onze T-shops: overzicht Odido winkels. Tot slot kun je ons ook bellen voor een aanvraag op 0800-0419. Standaard in ons abonnement zit Internet, je kunt TV alleen combineren met een Internetabonnement voor thuis. Heb je al een Internetabonnement voor thuis, maar wil je TV toevoegen? Dan kun je dit direct zelf aangeven via Mijn Odido Thuis: Odido TV toevoegen. Je hebt hier dan ook gelijk de keuze of je bij het TV-abonnement een TV Box wil of dat je liever alleen gebruik maakt van de Odido TV app voor op jouw smart-tv.

 

 

Heb je vragen over onderstaande onderwerpen, klik dan snel naar het juiste topic!

 

FAQ

  • Wat is Odido TV?
  • Kan ik bij Odido alleen een abonnement voor Interactieve TV afsluiten?
  • Kan ik met de Online TV app ook tv kijken in het buitenland?
  • Kan ik TV ook gebruiken op mijn smartphone, tablet of Apple TV?
  • Welke TV Box krijg ik?
  • Met hoeveel apparaten kan ik tegelijk TV-kijken?

 

TIP: Wanneer je een pincode moet opgeven bij het bekijken van een non-adult zender, kan het zijn dat je gebruikmaakt van een leeftijdsrestrictie. Check waar de leeftijdsrestrictie op staat via de volgende tips: Kijkprofiel instellen | Internet + TV van Odido.

 

 

Ik heb regelmatig dat ik een programma terug aan het kijken ben en dan schakelt de Android TV app spontaan over naar live tv. Aangezien doorspoelen niet mogelijk is bij de meeste programma's is het best irritant. Ik moet het programma dan opnieuw starten of het laatste deel niet kijken.

Ook houd de Android TV app de video kwaliteit niet vast. Ik heb een 400/400mbit glasvezelverbinding, dus 1080p/50fps zou ik als standaard in kunnen willen stemmen. Als een zender dat niet ondersteunt, dan moet de hoogst beschikbare kwaliteit stream gestart worden.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Abonnee99, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Zou je toevallig een filmpje kunnen maken dat hij over gaat naar live tv tijden terugkijken? Dan kan ik het doorzetten met zoveel mogelijk informatie. 

Het kan kloppen dat de stream niet altijd op 100% start, heb je toevallig je tv bedraad aangesloten of via Wifi?

Reageer