Info

Alles over Odido TV

Alles over Odido TV

Toon eerste reactie

484 reacties

Reputatie 3

Is al bekend wanneer de nieuwe T-mobile TV Anywhere app gelanceerd word (voor Apple TV) en dat ook cloud opnemen voor de apps beschikbaar word?

As. maandag (10-8) word op onze locatie de TV aansluiting omgezet naar het nieuwe TV maar we gebruiken meerdere Apple TV’s in huis dus wachten met smart op de vernieuwde app.

Reputatie 6

Hoi @Mark-DenHaag, wat fijn om te horen dat het goed is gekomen met de TV Box! Je kunt zeker een aantal minuten doorspoelen bij een opname. Wil je bijvoorbeeld naar de 16e minuut van de opname, druk dan '1' en '6' op je afstandsbediening en je opname gaat vanzelf naar de 16de minuut.

Je kunt op twee manieren de start-en eindtijd van een opname wijzigen:  Druk op de opname-knop op je afstandsbediening of ga in het menu naar account, kies mijn opnames en vervolgens voor geplande opnames. Selecteer de gewenste opname met de pijltjes op je afstandsbediening en kies voor settings. Kies de gewenste start- en eindtijd en kies bevestigen. De maximale extra tijd voor een opname is 45 minuten en de maximale extra tijd na een opname is 45 minuten. 

Reputatie 2

Dus functies zoals teletekst en groene knop voor radio waren bijzonder makkelijk. 

Serieus hebben ze teletekst en groene knop functie verwijderd in de nieuwe update? Dat schiet toch niet op hoe handig is dat van radio naar tv schakelen met 1 knop. Hopelijk is de functie gauw terug zolang de kinderziektes er niet uit zijn zal ik niet overschakelen. 

 

 

Reputatie 2

Heb momenteel oude opneemt optie van T-Mobile met de Entone opneem box en nog losse decoder zonder opnemen. Ik heb al heel lang problemen dat de opneem box raar doet, niet goed opneemt, aangeeft dat box vol is terwijl dit niet het geval is. Reset gedaan enz maar mag niet helpen. Dus contact opgenomen met klantenservice met de vraag kan ik niet overgezet worden naar nieuwe platform. medewerker wist dit niet maar ging het uitzoeken, heeft mij netjes 2 dagen later terug gebeld met het bericht helaas is niet mogelijk.

Als ik nu mijn televisie opzeg, en mij mobiels en internet wel gewoon hou en over een week of 3 tv aanvraag krijg ik wel de nieuwe dienst hoe krom is dit. 

Alex

Reputatie 3

Ik heb einde vorige week mijn contract van alles in 1 Variant verlengd bij jullie, kom ik nu ook (versneld) in aanmerking voor t-mobile TV?

mijn verlenging zou afgelopen maandag 13 juli ingaan, maar tot op heden staat er in de my t-mobile Omgeving dat de aanvraag nog steeds in aanvraag is.

heeft dit alles met het omzetten te maken?

Reputatie 3

@Jason als jullie televisie verbeteren kom ik terug. Ik was over het glasvezelinternet 1000/1000 super tevreden. Maar ik heb 3 vrouwen thuis, die moet ik ook tevreden houden hahahahaha

Reputatie 7
Badge +4

Jup, teletekst is niet meer. 

Reputatie 7

Hi @WvdJ, super om te horen dat alles weer goed werkt! Voor nu wil ik jou dan ook heel veel kijk-plezier wensen tijdens dit weekend. 

Hi @Vincenzo26, perfect dat jij gelijk enkele voorbeelden hebt toegestuurd! Ik ga dit doorzetten, zodat hier naar gekeken kan worden. Super scherp opgemerkt van je. Voor nu wil ik jou een heel fijn weekend wensen! 🌼

Reputatie 5

Hoi Ginny, ik begrijp dat ik dus op 5 kan drukken als ik de opname 5 minuten eerder heb gepland om naar het begin te gaan.

 

Alleen tijdens het terug kijken zou ik graag 1, 5 of x minuten vooruit willen skippen zonder te hoeven uitrekenen hoeveel minuten dat dan is.

Reputatie 2

Goedenavond,

Wanneer wordt ik een keer overgezet naar het nieuwe platform. Ik ben klant van het eerste uur maar heb helaas nog niets vernomen.... zou toch denken dat loyale klanten ( inmiddels 3,5jaar klant) snel worden overgezet…

 

Ik hoor het graag 

Groet,

Jordi

5 a 6 maanden geleden bij de overstap kregen wij te horen dat het er al was, dat cloud opnemen. Vervolgens kregen we te horen dat het er snel zou zijn. Nu zijn we sinds er gezegd werd dat er begonnen was met de uitrol al 2 maanden verder. En nog is er geen opnemen.

Ik verwacht toch wel op zn minst een tegemoetkoming in die 5 euro per maand, die ook niet vernoemd was. En dan geen bloemetje.

Reputatie 2

Vandaag weer eens gebeld met de klantenservice over de kwaliteit van het beeld. Deze is ver beneden peil met blokjes en vaag beeld en flikkeringen. Hebben hier meer mensen last van ? Het beeld ziet er gewoon niet uit. Dit allemaal op het Amino kastje van T-mobile zelf. Zodra ik mijn eigen Apple Tv aansluit is het beeld gewoon goed. Niet dat het dan ook van uitmuntende kwaliteit is maar beter dan de eigen apparatuur van T-Mobile. Ook de vergelijking met Ziggo en Kpn kunnen maken (allemaal op een Qled) bij de andere providers is het beeld velen malen strakker. Meer kleur beleving enz. Dus werk aan de winkel T-mobile. Dus een kwaliteit injectie voor het beeld zou niet misstaan. En dit moet mogelijk zijn op een 1GB netwerk. 
 

 

Reputatie 3

En ook is het vervelend dat ik bij elke keer wisselen van zender mijn pincode moet invoeren terwijl er bij ‘vergrendelde zenders’ geen enkele zender is ingesteld. Dus: ik kan de zenders die ik wil opnemen niet meer opnemen en ik kan niet meer normaal zappen. Nu al een week, wanneer wordt dit eindelijk opgelost?

Misschien had ik hetzelfde probleem in het begin? Onder ‘mijn zenders’ zag ik overal een gesloten hangslotje. Nadat ik die open had gezet, moest ik ook de pincode invoeren. Volgens mij wordt het symbooltje verkeerd-om gebruikt?

Misschien heb je er wat aan en kun je weer normaal zappen.

Reputatie 7
Badge +1

Of het nou nog lang of kort duurt voor de uitrol hier is maakt me niet zo veel uit, als het maar goed werkt als het er is.

Ik las trouwens op het forum van Telfort (KPN) dat de uitrol van het nieuwe platform zelfs daar lang duurt, en als b.v. alle klanten met een bepaald type box zijn voorzien er voor de volgende groep weer een testgroep word gevormd voor er voor dat type box een uitrol komt.

Alleen is daar ondertussen al update 5 of 6 aan uitrollen, dit omdat er wat problemen aan het licht zijn gekomen, ik vind de klachten hier nogal meevallen.

Zou natuurlijk kunnen dat de uitrol prima zonder noemenswaardige problemen verloopt, als het maar niet is dat het niet opschiet en er nog weinig over zijn.

Reputatie 7

Hi @Patrix @harrieO @BeMu @Doornekamp33 Ik zie een aantal goede punten voorbij komen. Wat betreft de nieuwe TV Anywhere en Apple TV support; we laten daar weinig over los aangezien alles tegenwoordig direct op Tweakers en wat minder reputabele websites staat maar als alles mee zit dan verwacht ik dat we er snel wat over bekend kunnen maken. :slight_smile:

Wat betreft T-Mobile TV, we doen het inderdaad op de manier zoals @BeMu aangeeft, dus per TV Box en ook nog met een onderscheid per aansluiting (WBA glas, DSL, ODF etc). We hebben van te voren uitgebreid getest en zetten klanten om in groepen, mocht er wat mis gaan dan kunnen we in dat geval makkelijker een rollback doen. Dit werpt tot nu toe zijn vruchten af want de overgang gaat redelijk soepel en geruisloos *klopt af*.

@Brian, wel op blank hout doen hoor, anders werkt het afkloppen niet.:yum:

Reputatie 7

Hi @Fibre, ik snap de beeldvorming en ik geef je graag wat meer toelichting. :slight_smile: We zijn op dit moment iedereen aan het overzetten naar het nieuwe TV platform. We doen dit in groepen om te voorkomen dat de uitrol soepel verloopt en niet opeens tienduizenden klanten zonder TV zitten wanneer er iets mis mocht gaan. De groepen zijn onder andere (maar niet alleen) ingedeeld in type TV Box. 

De TV Box met opnamefunctie beginnen we binnenkort mee en dit betekent dat we jou op dit moment nog niet over kunnen zetten. Nieuwe klanten worden direct al aangemeld op het nieuwe platform dus die kunnen er inderdaad al gebruik van maken. We hebben gekeken of we bestaande klanten mogelijk ook om kunnen zetten bij wijze van uitzondering maar gezien de hoeveelheden waar het om gaat is dit niet werkbaar. Maar wees gerust ook jij bent binnenkort aan de beurt! 

Overigens moet de huidige TV Box natuurlijk wel gewoon goed functioneren, als dit niet het geval is dan kunnen we deze uiteraard vervangen voor een nieuw exemplaar (van hetzelfde type). Wanneer je omgezet wordt naar het nieuwe TV platform dan kan je kiezen voor Cloud Opnemen, de harde schijf in deze TV Box wordt dan uitgeschakeld maar je hoeft om dus niet om te wisselen hiervoor! :slight_smile:

Hoi,

ik heb een vraag:

sinds ¾ jaar tevreden gebruiker van Tmobile en Tmobile thuis. 
bij de aanvang ging 1 ding niet helemaal juist, ik bestelde wel TV opnemen, maar dat was toen even niet beschikbaar. 
zou heel kort duren, nieuwe platform was onderweg. 

Na enkele maanden was dat nog niet beschikbaar maar ondanks dat opnemen officieel niet beschikbaar was is toen een HD recorder geleverd. 
Waardering voor de flexibele oplossing en het meedenken. 
 

Die HD recorder/STB bleek ook nadelen te hebben zoals traag, afstandbediening die heel precies gericht moet worden en heeeel vaak vastlopers. 
na een update soms twee dagen buiten bedrijf. 
 

daarover contact gehad en mij is begrip gevraagd voor de “keuze uit twee slechten” : of geen opnemen, of deze bekende kwaaltjes van de HD/STB. Maar” het nieuwe platform komt eraan”

 

Beste T-mobile, nu is het er dus wil ik heel graag eindelijk een goede STB met opnemen in de cloud  

verder vindt ik jullie een top bedrijf hoor!

 

John



 


 

@Brian Een “nieuwe” box, op DSL, die klaar moet zijn voor dit hele gebeuren.
Vraag me echt af wat die tijd lijn is voor de eerste groep. Waar ons abbonement dus bij zou moeten horen.

Nog 4 en halve maand tot 2021.

Gaan hier toch langzaam aan contractbreuk of iig onvolledige informatie bij aangaan contract denken.

Danmkrijg je nig een verrassing, de STB met HDD die zo traag is mag je gewoon blijven gebruiken, je krijgt geen nieuwe.

Heb ik opgelost door een extra stb te bestellen en als ik het nieuwe krijg, word al een jaar lekker gemaakt gaat de HDD terug, veel te lomp ding, maar die van mij is redelijk snel en stabiel.

Reputatie 7
Badge +1

Wat ik me al diverse keren heb afgevraagd over dat “nieuwe platform” of het niet zo is dat T-Mobile te veel hooi op de vork heeft genomen, en men het schromelijk heeft onderschat wat er allemaal bij komt kijken.

Als je het mij vraagt had men beter het oude platform kunnen houden en er simpelweg de optie cloud opnemen aan toevoegen, lees je zo de reacties is dat waar men het meest naar vraagt, al vraag ik me persoonlijk af wat mot je er eigenlijk mee.

Reputatie 7

@Ginny krijgen de klanten die nog de oude Entone 510 hebben ook de Aria 610 aangezien de Entone wat betreft de specs wel zeer ver achter loopt bij de Aria 610 maar ook bij de boxen welke de concurrentie levert.

@BeMu klanten die op dit moment een Entone 510 hebben krijgen automatisch een Aria 610 wanneer zij overgaan naar het nieuwe TV platform.

 

Klanten die nu TV in hun pakket hebben met een Entone Kamai of Entone Amulet, zullen deze TV Box ook na omzetting naar het nieuwe T-Mobile TV blijven behouden. 

Reputatie 6
Badge

Wat nog steeds onduidelijk is is of de oude boxen ook omgeruild moeten worden. Maar aangezien ze net druk bezig geweest zijn Amino gebruikers op Entone’s over te zetten lijkt het me sterk dat die weer van een Entone naar een Aria moeten?

Reputatie 7
Badge +1

@Sander Bedankt voor je antwoord, maakt ook niet uit de Entone 510 bevalt uitstekend, het belangrijkste tenslotte is dat de box in staat moet zijn aan de verwachtingen te voldoen en voor wat ik er mee doe is dat zo.

Ik begrijp dat als je nog een Draytek of Huawei modem heb je poort 1 en/of 2 moet gebruiken voor het nieuwe tv platform dat houd dan in dat je dan geen poort meer over zou hebben voor andere doeleinden?  of ben ik fout

Reageer