Info

Alles over Odido TV

Alles over Odido TV

Toon eerste reactie

484 reacties

Reputatie 7
Badge +1

https://tweakers.net/nieuws/169720/t-mobile-begint-met-verspreiden-van-nieuwe-interactieve-tv-dienst.html

Ik was dit net even aan  het lezen met de reacties

Alle klanten die vanaf 14 juli een bestelling plaatsen, ontvangen het vernieuwde T-Mobile TV! Klik hier om te bestellen: T-Mobile TV.


Wat als je eind juni een thuis+mobiel abonnement hebt aangevraagd die pas eind juli in gaat?
Ik heb nog niks ontvangen, ik krijg alles over 2 weken.

Reputatie 7

Hi @larsvanroosmale, wat leuk om te lezen! Ik heb gelijk de wisseling van de TV Box in werking gezet. Dat kun je ook terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen/VGR19785-C005. Geef jij hier een (virtuele of een echte haha) gil zodra jouw nieuwe TV Box is geïnstalleerd? Dan ga ik - of één van de andere moderators - vervolgens verder met het in orde maken van de versnelde migratie naar het nieuw tv-platform. Als je hier nog vragen over hebt, stel die dan gerust! 💪

Reputatie 7
Badge +16

@wj.b Dat het kan trek ik niet in twijfel, je kunt alles blokkeren, maar dat T-Mobile dat niet deed, is natuurlijk een andere constatering. Je kon op de HDD van de Amulet 515 elke zender opnemen die je wilde, daar zat geen enkele restrictie of blokkade op - eventuele bugs daargelaten natuurlijk. Dit geldt niet voor lokale zenders en radio, maar die zijn altijd uitgezonderd geweest van opname. 

@Henk de Vries en @MartinSh2 Jullie feedback wordt meegenomen in een volgende vergaderronde. Ik heb hier nu geen uitsluitsel op, sorry. Hoe frustrerend sommige bugs of veranderingen ook zijn, probeer te begrijpen dat het voor ons niet mogelijk is om elke zaak a la minute op te pakken. De veranderingen die “working as intended” zijn zoals het bewegende beeld achter de gids, zullen niet hoog op een prio-lijst komen te staan (nog niet) omdat hier geen technisch mankement aan voorafgaat. 

Bedankt voor jullie begrip en tot dinsdag! Fijn weekend allemaal!

Reputatie 7
Badge +1

Een goede kennis van mij zit bij Telfort (KPN) en momenteel is ook KPN bezig met de uitrol van een grote update van het platform en zelfs bij KPN duurt een dergelijke uitrol een aanzienlijke tijd.

Reputatie 2

@wj.b Dat het kan trek ik niet in twijfel, je kunt alles blokkeren, maar dat T-Mobile dat niet deed, is natuurlijk een andere constatering. Je kon op de HDD van de Amulet 515 elke zender opnemen die je wilde, daar zat geen enkele restrictie of blokkade op - eventuele bugs daargelaten natuurlijk. Dit geldt niet voor lokale zenders en radio, maar die zijn altijd uitgezonderd geweest van opname. 

@Henk de Vries en @MartinSh2 Jullie feedback wordt meegenomen in een volgende vergaderronde. Ik heb hier nu geen uitsluitsel op, sorry. Hoe frustrerend sommige bugs of veranderingen ook zijn, probeer te begrijpen dat het voor ons niet mogelijk is om elke zaak a la minute op te pakken. De veranderingen die “working as intended” zijn zoals het bewegende beeld achter de gids, zullen niet hoog op een prio-lijst komen te staan (nog niet) omdat hier geen technisch mankement aan voorafgaat. 

Bedankt voor jullie begrip en tot dinsdag! Fijn weekend allemaal!

Dus als ik het goed begrijp kan het nog even duren voordat ik alle zenders weer op kan nemen op de HD-recorder?

Reputatie 4

Wat is het type van de nieuwe tv decoder? In de vragenlijst is het niet duidelijk.  

 

Welke TV Box krijg ik?

Je krijgt gratis onze Interactieve TV Box in bruikleen. Die is lekker klein (afmeting 13 x 11 x 3,5 cm)

@wj.b Dat het kan trek ik niet in twijfel, je kunt alles blokkeren, maar dat T-Mobile dat niet deed, is natuurlijk een andere constatering. Je kon op de HDD van de Amulet 515 elke zender opnemen die je wilde, daar zat geen enkele restrictie of blokkade op - eventuele bugs daargelaten natuurlijk. Dit geldt niet voor lokale zenders en radio, maar die zijn altijd uitgezonderd geweest van opname. 

Maar op een externe HDD recorder kon, als het goed is, niets opgenomen worden en dat is waar ik in het kader van dit topic aan refereer.

Reputatie 2

@Tommie van Odido jullie zijn niet de enige die betalende gebruikers hun apps laat testen. NPO heeft dezelfde werkwijze als Odido.

Reputatie 7
Badge +1

Als het goed is krijg je de Aria 610, maar ook daar over is spraakverwarring volgens diverse media zou men de in bezit zijnde box zoals de Entone 510 of 510 kunnen blijven gebruiken.

T-Mobile geeft echter ook aan op dit forum dat klanten die nog een Entone 510 of 515 hebben deze worden omgeruild naar de Aria 610, en volgens de geruchten (zeg maar dorpspraat) zou er een nieuwe box komen, let wel zijn geruchten.

Reputatie 7
Badge +16

@wj.b Een externe recorder is hierop niet van toepassing en is altijd uitgesloten geweest van deze discussie. We bespreken op dit moment de toepassingen en functionaliteit van de Amulet 515 hdd recorder, niet van externe harde schijven. 

Reputatie 4

Als het goed is krijg je de Aria 610, maar ook daar over is spraakverwarring volgens diverse media zou men de in bezit zijnde box zoals de Entone 510 of 510 kunnen blijven gebruiken.

T-Mobile geeft echter ook aan op dit forum dat klanten die nog een Entone 510 of 515 hebben deze worden omgeruild naar de Aria 610, en volgens de geruchten (zeg maar dorpspraat) zou er een nieuwe box komen, let wel zijn geruchten.

Die heb ik al, dus het wordt dan een firmware update? Ik had wel een nieuw kastje verwacht bij een vernieuwde tv platform.

Reputatie 7
Badge +16

Dus als ik het goed begrijp kan het nog even duren voordat ik alle zenders weer op kan nemen op de HD-recorder?

 

We zijn hard bezig om de opnamemogelijkheid op de Amulet volledig toegankelijk te maken voor een ieder die gekozen heeft, voorafgaand aan de migratie naar het nieuwere platform, om op de fysieke recorder te blijven opnemen. Indien je voor Cloud Opnemen gekozen hebt, zal je beperkt zijn tot de mogelijkheden die die toepassing biedt. Een tijdsindicatie kan ik nog niet bieden, we hopen hier komende week meer duidelijkheid in te kunnen verschaffen.

Reputatie 1

 

@wijbro2 De TV Anywhere test is inderdaad open zoals @stefan.1997 zegt, dus meld je daar zeker voor aan! Ik zou graag iedereen die ooit aangegeven heeft te willen testen persoonlijk een bericht sturen maar dat is A. te veel werk en B. kunnen we juist ideaal de community gebruiken om direct iedereen in één keer te bereiken. Scheelt mij weer 3 dagen mailtjes/privéberichten uitsturen haha.

Waar kan je je aanmelden voor testen?

Reputatie 7

Alle klanten die vanaf 14 juli een bestelling plaatsen, ontvangen het vernieuwde T-Mobile TV! Klik hier om te bestellen: T-Mobile TV.


Wat als je eind juni een thuis+mobiel abonnement hebt aangevraagd die pas eind juli in gaat?
Ik heb nog niks ontvangen, ik krijg alles over 2 weken.

Hi @T-mobile-W,

 

Klanten die op 14 juli besteld hebben, krijgen het nieuwe TV platform. Als je al eind juni hebt besteld, dan krijg je bij oplevering eerst nog het oude TV platform. Op termijn zul je (zoals iedereen) omgezet worden naar het nieuwe TV platform. 

Reputatie 2

Hallo mevrouw en of meneer, 

Wanneer kan ik eventueel gebruik maken van het nieuwe T Mobile televisie?

Met vriendelijke groet, 

Marcel 

Reputatie 7

Hi @BeMu en @WhySoSerious,

 

We beginnen met het omzetten van onze klanten met de Aria TV Box. Daarna zullen we ook de Entone Amulet en de Entone Kamai omzetten naar het nieuwe platform. Over een nieuwe TV Box hebben we niet gesproken. Dat is ook niet nodig voor een nieuw TV platform. De TV Box is enkel het vehikel dat de digitale Interactieve TV doorstuurt. 

 

Hoi @Arno_Faas,

 

Dit topic is gewijd aan de testfase van TV Anywhere: testers gezocht TV Anywhere

Reputatie 3

Voor geïnteresseerden heb ik weer een nieuwtje: de webversie van TV Anywhere wordt compleet vernieuwd! Net als de nieuwe app voor iOS en Android, die op dit moment getest wordt, vertoont ook de browserversie grote gelijkenissen met het nieuwe tv-platform:

Dit is het scherm dat je na het inloggen met je tv-klantnummer en pincode te zien krijgt.

Onder het kopje Op TV zie je in één oogopslag wat er nu op tv en op de radio is. Ook je op je tv gemaakte favorietenlijst wordt meegenomen.

Ook de webversie biedt nu veel meer zenders, waaronder zenders van extra pakketten, als je daarop geabonneerd bent. De gids oogt wel wat rommelig en reageert nog een beetje traag.

Zelfs films en series en – als je erop geabonneerd bent – Film1 kun je op deze manier op je computer kijken.

Net als op je tv-box kun je hier een paar zenders via A la Carte bestellen en meteen kijken.

Moet je je tv delen en is ‘ie net bezet als je een opgenomen programma wil terugkijken? Geen nood, ook je cloudopnamen kijk je hier terug. En als je op een ander apparaat al was begonnen met kijken, kun je gewoon op je pc of Mac verdergaan.

Overigens gebruikt de webversie dezelfde tv-streams als de apps en de tv-box, dus waar je ook kijkt, je zou geen verschil in kwaliteit moeten merken.

Zoals je linksboven al ziet, is dit alles nog in ontwikkeling, dus er kan nog wat veranderen, maar het ziet er veelbelovend uit. Ik ben benieuwd wanneer we dit prachtigs kunnen verwachten…

 

 

 

 

Heel erg leuk natuurlijk de nieuwe app, maar als je het nieuwe platform nog niet hebt heb je er mijn inziens niet heel veel aan. Ik zit nog steeds hierop te wachten. 

Reputatie 1

 

 

Hoi @Arno_Faas,

 

Dit topic is gewijd aan de testfase van TV Anywhere: testers gezocht TV Anywhere

Is jammer, maar inschrijven is niet meer mogelijk

Reputatie 4

Volgens Totaaltv:

Uiteindelijk beschikken alle bestaande klanten over ongeveer twee maanden over het nieuwe tv-platform.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/tmobile-met-tv-in-voetsporen-ziggo-en-kpn

Reputatie 2

Tijdens het overstappen van Ziggo naar jullie word mij gezegd dat de nieuwe cloud opname functie "binnenkort" live zou gaan. Ik zit nou sinds ongeveer 6 maanden bij T-Mobile en kan nog steeds niet opnemen. Waarom verspreiden medewerkers geruchten? Om makkelijk klanten binnen te krijgen?!

3 maanden geleden lanceerden jullie eindelijk het nieuwe T-Mobile TV. Maar ik ben nog steeds niet overgezet. Waarom zou je zo iets zo groot en bont online aankondigen als dan niks gebeurt?

Hoe lang moet ik nog wachten? 

Reputatie 7
Badge +16

@gideondevoogd Refereer je aan de Entone Amulet 515 TV Box (die met harddiskrecorder)? Zo ja: deze kun je om laten ruilen voor een nieuwer Aria box model, maar dan verlies je totdat T-Mobile TV bij jou geactiveerd wordt wel de optie om op te nemen. Het is niet mogelijk om een afstandsbediening met bluetooth the koppelen aan onze boxen, althans niet met de functionaliteit die jij beschrijft. 

@jk90 Jij maakt momenteel gebruik van een Zyxel modem in combinatie met de Entone Amulet 515 TV Box, je zou wanneer je besluit om de Amulet om te ruilen voor een Aria box, eerder aan de beurt kunnen komen - mocht de huidige migratietrend zich voort blijven bewegen zoals eerder na de zomer het geval was. Je kunt de box zelf omruilen via jouw persoonlijke account: My T-Mobile Thuis. Mocht dit gelukt zijn, stuur me een privéberichtje, dan ga ik meteen kijken of er een ronde aanstaande is. 

@el flaco Fijn om te horen dat je bij Ziggo wel het gewenste resultaat op de TV kunt behalen. Er is voor ons inderdaad nog werk aan de winkel, maar zodra de bugs er allemaal uitgehaald zijn en de meest optimale kijk- en luisterervaring gerealiseerd is, weet ik zeker dat je ook bij ons van elk TV-moment kunt genieten! Ik hoop oprecht dat die resultaten niet lang meer op zich zullen laten wachten, wellicht dat ik je dan weer bij Thuis mag verwelkomen, mocht je daaraan toe zijn natuurlijk! 

Reputatie 5

Lijkt nu na een paar dagen stabiel te werken en ik ben tevreden over de kwaliteit (mag ook gezegd worden 🙂 )

 

Wel nog 2 dingen:

  • Kan ik ook X aantal minuten doorspoelen ipv 16X snel afspelen en dan lang wachten?
  • Als ik een opname plan en (uit voorzorg) deze 5 minuten eerder laat opnemen. Dan wil ik dat met kijken van de opname deze op de normale tijd start maar ik puur de buffer heb om een stukje terug te kunnen spoelen.
Reputatie 7
Badge +7

@WhySoSerious ,

 

Even een vraag voor de zekerheid, geldt dit alleen voor nieuwe klanten of ook voor bestaande klanten zoals ik, en blijft mijn huidige contract dan wel gewoon doorlopen.?

Hi @BeMu en @soepkip67,

 

Goede vraag! Dit geldt alleen voor klanten die een compleet nieuwe aanvraag bij ons plaatsen. Als je nu een ‘internet only’ abonnement hebt en daar TV bijneemt, dan ontvang je nog het oude TV platform. Je zult dan op termijn wel omgezet worden naar het nieuwe platform.


 

Dan zijn er dus twee verhalen in omloop

Verhaal1 van T-Mobile dat je alleen als nieuwe klant het nieuwe platform krijgt .

Verhaal 2 volgens totaaltv kun je als internet only abonnee wel naar het nieuwe platform.

Denk dat de uitleg van T-Mobile de juiste is:wink:

 

Reputatie 7
Badge +1
  •  

  • @Sander  Onderstaande een vraag van mij aan je collega Giny over de oude Entone 510 zij geeft aan dat klanten met een 510 of 515 automatisch een Aria 610 krijgen.

  • Maar wat is nu waar jou antwoord of dat van je collega

  •  

  •  

  • BeMu

  • is een legendarische user
  • 729 reacties
  • 14 dagen geleden 

@Ginny krijgen de klanten die nog de oude Entone 510 hebben ook de Aria 610 aangezien de Entone wat betreft de specs wel zeer ver achter loopt bij de Aria 610 maar ook bij de boxen welke de concurrentie levert.

@BeMu klanten die op dit moment een Entone 510 hebben krijgen automatisch een Aria 610 wanneer zij overgaan naar het nieuwe TV platform.

Reageer