Info

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Afstandsbediening bestellen en handleiding
Reputatie 7
Badge +16

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box/Mediabox

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box/Mediabox zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

Afstandsbediening Mediabox (die met een witte knop rechtsboven)

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

7. Koppelen tv en TV Box/Mediabox

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Werkt het geluid nog niet na het koppelen van jouw nieuwe afstandsbediening (met de magenta knop)? Los het op met de volgende herstelmethode: opgelost door vóór de koppelprocedure het geluid van de tv aan te zetten. Soms staat het geluid op mute waardoor geluid geblokkeerd wordt. Dat kom doordat de volumestappen van de TV toegepast worden op het door de box aangeboden signaal. Is dat signaal 0 (dat is het bij mute) dan heb je geen geluid. Zie topic: afstandsbediening koppelen | Odido Community voor de originele post.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze Odido Online TV app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Heb je problemen met het beeld of de TV Box zelf, volg dan de stappen uit dit topic voor probleemloos tv-kijken:

Ik heb haperend/slecht beeld | Odido community

 

Wil je alles op je gemak nog eens teruglezen, dan kun je hier de handleiding vinden: handleiding TV Box en afstandsbediening


3147 reacties

Goedemorgen @Mischa218, dat klinkt alsof de box in dit geval hapert inderdaad, anders zou de afstandsbediening het helemaal niet doen. Sorry voor het ongemak, maar goed dat je het aangeeft!

Wat ik me wel nog afvraag, werkt de box voor de rest prima? Heb je geen last van blokken in het beeld of een wegvallend signaal -  daarmee bedoel ik niet het infraroodsignaal, maar de algehele verbinding. Voordat we de box omruilen, wil ik wel zeker weten dat je straks niet weer onnodig een paar dagen wacht. We pakken het nu bij de kernoorzaak aan, zo heb jij straks dé best mogelijke oplossing te pakken!

 

 

De box werkt verder prima.

@Jason 

Ik heb een nieuwe aangevraagd via pb!

Heb alle stappen doorlopen maar helaas wil niks baten.

Goedemiddag. Ik wil graag een nieuwe afstandsbediening bestellen. Mijne is helaas kapot gegaan. Geen idee hoe..
 

Reputatie 7
Badge +16

@Mischa218 Zou je mij een privébericht (de link is klikbaar) kunnen toesturen met daarin het MAC-adres en serienummer van de desbetreffende TV Box? Dan check ik hoe we het gaan oplossen!

 

@Beijkruben Welkom op de Community! Er is een nieuwe afstandsbediening naar je onderweg. Houd alsjeblieft rekening met maximaal vier tot zeven dagen levertijd.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen!

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker! 😉

Mijn afstandsbediening werkt niet meer. Ik heb de batterijen twee maal vervangen maar hij reageert niet.

Kan ik bij deze een nieuwe bestellen?

mvg

Reputatie 1

Hallo, 

Bij ons heeft het kleine jochie ws de afstandsbediening ongemerkt in de prullenbak gemikt want dat ding is nergens meer te vinden. Proberen er altijd wel op te letten maar ja... 

Kan ik hierbij een nieuwe afstandsbediening bestellen?

Met vr gr Daniël

Reputatie 2

Hallo,

Onze afstandsbediening is stuk. Ik heb het idee dat onze jongste er meer van af weet ;-) Is het mogelijk dat we een nieuwe kunnen ontvangen? Het zappen gaat momenteel lastig.

Alvast bedankt!

Gr Egon

Reputatie 7

Hoi @bonnerjee ,

Ik zie dat er via de telefonische klantenservice al contact is geweest en er een nieuwe afstandsbediening jouw kant op komt. Super om te horen!

 

Ook voor jullie, @DanieltenB en @egonnanninga , heb ik direct een nieuwe afstandsbediening besteld! Je kan deze zo snel mogelijk op de deurmat verwachten. Het blijven Dalton’s soms! 😉

Reputatie 1

@Boris thanks!!

Hallo,

 

Mijn afstandsbediening doet het steeds slechter. Op sommige knoppen reageert de box al amper. Ik heb al meerdere malen de batterijen vervangen. Zouden jullie voor een vervanging kunnen zorgen?

 

Gr. Sjoerd

Afstandbediening is zoek,

Kan hem nergens meer vinden al 2 weken .

Als het kan graag een nieuwe opsturen ik Hoor het wel of dar kan.

We horen het graag.

 

Groetjes Roberto de kok

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Zwoerd1981 en @Amanda34 , ik heb direct een nieuwe afstandsbediening jullie kant op gestuurd. Jullie kunnen deze binnen enkele dagen verwachten! :grinning:

Goedemiddag, ook ik heb helaas blijvende problemen met de afstandsbediening. De afstandsbediening is spontaan gestopt met werken, resetten en dergelijke vele malen geprobeerd, maar het heeft geen zin. Inmiddels werkt de afstandsbediening helemaal niet meer & reageerd de tv box ook niet meer (batterijen zijn nog goed). Resetten van de box heeft ook geen zin gehad.

 

Graag ontvang ik ook een nieuwe in de hoop dat dit het probleem verhelpt.

 

P.S. ik heb mijn twijfels bij de genoemde codes onder '’Samsung'’, of de juiste code voor mijn tv hierin is vermeld, ik heb het nl. meerdere malen geprobeerd, maar geen van deze codes leek te werken. Ik heb een Samsung UE40J5100AWXXN.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bdboer, welkom op de Community!

Je zult binnen maximaal vier tot zeven dagen een nieuwe afstandsbediening ontvangen. Zo kun je straks weer zonder haperingen TV kijken en heb je geen last meer van een kapotte ab.

Veel kijkplezier toegewenst en stay safe! 

Reputatie 1

mijn afstandsbediening is defect, gaarne ontvang ik een nieuwe

ik heb die met het magenta knopje rechtsboven.

 

alle oplos stappen geprobeerd, maar steeds hetzelfde probleem

 

mvg Milko

Verschillende knoppen van onze afstandsbediening werken niet meer. Batterij vernieuwen en resetten heeft niet geholpen. Kunnen we aub een nieuwe afstandsbediening toegestuurd krijgen?

Goedemorgen,

 

Helaas zijn wij een van onze afstandsbedieningen kwijt. Wij hebben de afstandsbediening met een magenta knop rechts. Zouden wij een nieuwe kunnen krijgen?

Onze afstandsbediening van de tv box is kwijt sinds de kleinkinderen op bezoek zijn geweest. Wij willen graag een nieuwe bestellen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Milko Emmerig, @OTB77 en @GJArnts, er komen nieuwe afstandsbedieningen aan. Houd alsjeblieft rekening met maximaal vier tot zeven dagen levertijd. Gebruik in de tussentijd de superhandige tips op pagina één van dit topic Stay safe!

 

Hoi @APK1968, graag bestel ik ook voor jou een nieuwe afstandsbediening: ik kan echter met de opgegeven informatie in jouw profiel geen abonnement vinden. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan maak ik het zo snel mogelijk in orde voor je! 😉

Onze afstandsbediening begint kuren te vertonen, verschillende knoppen werken helemaal niet meer. Nieuwe batterijen en resetten hebben helaas niet geholpen.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Bri92, er komt een nieuwe ab aan, houd alsjeblieft rekening met maximaal vier tot zeven dagen levertijd. 

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen!

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker! 😉

Hallo, onze hond vond het nodig om de afstandbediening als kluif te gebruiken. Helaas is het ding er nu dusdanig aan toe dar enkel de batterijen nog (her)bruikbaar zijn. Ik hoop dat je een oplossing hebt waardoor we de boel weer vanaf de bank kunnen bedienen. Gelukkig kon ik de 2e set verplaatsen dus zitten we niet geheel zonder. Alvast hartelijk dank.

Erwin

Reputatie 1

Goedendag

 

Sinds kort reageert me afstandsbediening nog amper, ik heb de adviesstappen al opgevolgd. Zouden jullie een nieuwe afstandsbediening kunnen opsturen?

Alvast bedankt

 

Groet

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Ean Vali en @LB18, er komt een nieuwe ab aan, houd alsjeblieft rekening met maximaal vier tot zeven dagen levertijd. 

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen!

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker! 😉

Mijn dochter heeft onze afstandsbediening kwijt gemaakt denken zelfs dat ze hem weg gegooid heeft kan ik een nieuwe krijgen 

Reageer