F.A.Q.

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

259 reacties

Dank je wel voor je reactie . Ik had dat van dat ontkoppelen ook net van een helpdeskmedewerker gekregen, te laat😂. 

Reputatie 6
Badge +2

@Yoog Goed dat je hier aan de bel trekt. Ik heb direct een nieuwe afstandsbediening voor je besteld, deze komt snel jouw kant op! 😀 Ik adviseer je om de afstandsbediening niet nogmaals te ontkoppelen. Er zijn op dit moment een aantal issues die we aan het oplossen zijn en eenmaal ontkoppelt, is het niet mogelijk om dit terug te draaien. In dit topic houden we je op de hoogte van alles omtrent onze nieuwe Mediabox: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community.

De afstandsbediening van mijn nieuwe tv pakket werkte na koppelen niet naar behoren. Na hem losgekoppeld te hebben wil hij niet meer verbinden. Ik heb intussen:

de afstandsbediening gereset,

de ontvanger van t stroom gehaald en na 3 min er weer aan. 
volgens de aanwijzingen die de box via de tv geeft moet ik het huisje en de ok knop indrukken tot het lampje knippert. Dan zou hij moeten verbinden. Maar dat doet ie niet. 
wat kan nog meer helpen?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Samirino65 

Nee, dat is niet mogelijk tenzij je ook een managed switch hebt waarin je aan 1 poort VLAN 300 tagged meegeeft en de Zyxel op die poort aansluit.

De Zyxel routers kunnen niet als Acces Point worden ingesteld dus dan zou je 2 routers hebben 

Hoi beste mensen.

Is een Zyxel T50 router te combineren met een Zyxel T54 router, als zij allebei op een eigen verdieping staat. Ik heb een glasvezel abonnement van 1Gbit.

Mvg

 

Hallo,

Dank voor je bericht. Klinkt logisch.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MTJ72 

Met klantvoordeel krijg je 5 euro korting per maand dus dat zou het kunnen zijn.

Je hebt recht op klantvoordeel wanneer er 2 of meer Odido abonnementen op je adres geregistreerd staan, Ben mobiel icm Odido thuis kan ook.

Hallo,

 

Vandaag heb ik mijn internet pakket verhoogd.

De kosten zouden zijn: van 45 voor 40 euro.

Vervolgens zie ik mijn odido > mijn abonnement staan dat er 45 euro in rekening wordt gebracht.

Wie herkent dit? Uiteraard ga ik deze week even bellen maar ik ben benieuwd of dit vaker voorkomt

Gr

Reputatie 7
Badge +15

@mvandijk0 

Misschien kan dit in de toekomst maar voor nu zou je langs een T-Mobile winkel kunnen gaan voor een prepaid simkaart.

Hallo @mvandijk0 

De codes kun je gebruiken met een simkaart van T-Mobile, BEN of Tele2, een prepaid simkaart van T-Mobile mag ook.

Simpel is ook onderdeel van T-Mobile, waarom kan ik dit dan niet met mijn eigen simkaart doen?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mvandijk0 

De codes kun je gebruiken met een simkaart van T-Mobile, BEN of Tele2, een prepaid simkaart van T-Mobile mag ook.

Hi,

Door vertraging bij het aansluiten van onze wifi van TMobile Thuis hebben wij codes gekregen. Echter zit ik bij Simpel en lukt het mij niet om met de sms code dit te activeren. Wat kan ik hier voor doen?

Dit is de automatische reactie die ik krijg: Je kunt geen gebruik maken van de dienst omdat je nummer hiervoor is geblokkeerd. Maak de blokkade ongedaan op www.payinfo.nl en ontvang de dienst.

Op de link klikken lost ook niks op  

 

Misschien helpt het als jullie contact opnemen met KPN? Ze hebben geen datum wanneer het signaal gestopt moet worden volgens u. Maar hebben het wel gestopt, ik zeg dat en zij zegt dat ze daar niks aan kan doen.

Hierdoor was ik dus erg huiverig om over te stappen, geen internet.

Gebeld met KPN en het is niet mogelijk tot zondag aan te sluiten😟

bedankt voor je antwoord. Overigens werkt de hotspot niet voor mijn tv. Collega van u heeft mij er doorheen geloodst, maar geen succes.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Hakendehuis, wat super om te zien dat je een abonnement bij ons afgesloten hebt. Ik wil je alvast van harte welkom heten! 

Ik heb gelijk jouw bestelling erbij gepakt en ik zie dat je gebruikmaakt van de Overstapservice. Hierbij zeggen wij de oude provider voor je op, op het moment dat jouw abonnement bij ons actief wordt wat na de installatie is. Wij hebben nog geen signaal aan de oude provider doorgegeven dat het abonnement bij hun gestopt moet worden. Ik wil je daarom aanraden om contact met ze op te nemen om te kijken of je weer aangesloten kan worden! Laat je het me weten als dit gelukt is? 

Ik ben overgestapt op t mobile, officieel sinds vandaag, maar de installatie is zondag 3-9. Ik heb nu geen internet want de vorige provider is gestopt. Nu zou ik graag de link voor een tijdelijke hotspot ontvangen.

Overgegaan op KPN, maar geannuleerd. Nu wil ik weer terug bij T-mobile zoals het was.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Adje1971, welkom op onze Community!

Dit is bij ons bekend. We zijn op dit moment druk bezig met het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van T-Mobile TV. Binnenkort wordt hier meer over bekend gemaakt. Houd onze Community dus goed in de gaten! 

Hallo, ik hoop dat dit bericht nu wel lukt: eerdere pogingen om (en ja, ik was ingelogd) een bericht/vraag te plaatsen liepen op niks uit. 

Vraagje over de volgorde van de favoriete zenders in T-mobile TV: waarom gaat die iedere keer andersom? Nu al 3 x de favoriete zenders ingesteld maar na wisselende tijden komt die ineens achterstevoren in beeld. Werkelijk alle op dit forum aangedragen oplossingen geprobeerd maar niks werkt.....

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @genivos 

T-Mobile thuis beheren in My T-Mobile werkt voor meerdere klanten niet maar T-Mobile is ervan op de hoogte dus hopelijk is het snel opgelost.

Hallo,

Ik log in op My T-Mobile, dat lukt. Vervolgens wil ik T-Mobile Thuis inzien en als ik dat kies krijg ik telkens: Oeps! Hier gaat iets mis. Je bent op een pagina die er even niet is.

Dit gebeurt zowel vanaf mijn mobiel, een pc en een laptop. Chrome of Edge dat maakt niet uit, altijd hetzelfde resultaat. Cache clear gedaan, helpt ook niet. Kan gewoon niet bij de Thuis omgeving.

De mobiel omgeving doet het wel overigens.

Vanmorgen en nu net weer vanavond geprobeerd.

Hallo @Adriaan22 

Je kan het bewijs van verzending hier uploaden en zorg ook dat je klantnummer staat ingevuld in je community profiel.

Thanx, inmiddels verzonden naar email klantenservice

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Adriaan22 

Je kan het bewijs van verzending hier uploaden en zorg ook dat je klantnummer staat ingevuld in je community profiel.

Op 13 oktober 2022 heb ik een TV-box retour gezonden. Nu vraagt u mij op 28 juni 2023 in een email om opnieuw die box terug te sturen. Die mail heb ik beantwoord met bijlage als bewijsstuk van retourzending. Helaas zie ik nu dat uw email adres een "no-reply” adres is. Waar kan ik mijn bewijsstukken wel naar toe mailen?

Reputatie 1

T-Mobile,je omzetting van de televisie besturing sucks!!!Als je het geluid uit wil zit je een 20 a 30 seconden te wachten tot het dan eindelijk uit gaat!!Andersom vrijwel hetzelfde.En hoe vaak ik niet dat gezien heb van "Er is iets mis gegaan, even op OK drukken"!En vroeger had ik geluid naar mijn audio versterker en kreeg beter geluid,nou geen geluid meer naar mijn audio versterker,met als gevolg dat het net een beetje te zacht blijft!!Ook de snelheid waar mee de zenders komen is een stuk langzamer!

Kortom,graag een verbetering van dit alles..

Joop Roos

Reageer