F.A.Q.

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

259 reacties

zelfs hier is geen touw aan vast te knopen. Slechte ervaringen met T mobile thuis. Heel veel spijt. Nu start de router af en toe uit zich zelf op en kan ik daarna alles dat via wifi loopt weer opnieuw installeren/.

 



➡Staat jouw vraag niet in deze FAQ? Vraag het ons in een nieuw topic!

Via de links in dit topic kun je reageren op dat onderwerp. Kom je er niet uit, dan kun je hieronder reageren. Graag zelfs! Op de Community helpen T-Mobile en vele andere klanten je graag verder. Lees ook gerust de huisregels voor je post!

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @JimStefano, op de Media Converter zit aan de zijkant (of onderkant/achterkant afhankelijk van hoe deze bevestigd en opgehangen is) een rood rechthoekje met 6 witte switches. Onderstaand een screenshot van de switches die we bedoelen:

 

 

Verander de swtiches op de MC van 1 en 6 naar 3 en 4 of juist vice versa. Dit moet helpen! 😁 

Hi Sander, 

 

Dank voor je snelle reactie. MC en modem van het stroom gehaald en jouw instructies opgevolgd. Helaas zonder succes. Wat bedoel je precies met de schuifjes? Ik kan namelijk niks vinden op mijn MC, enkel een paar ingangen! 

Zie hieronder welke lampjes er branden. 
 


Groet, Jim

Reputatie 7

Hi @JimStefano

 

Dan kijken we snel even verder! Zou je de zwarte media converter van de stroom willen halen? Daarna ook het modem. Wil je nu de haven tussen beide loshalen een daarna modem en MC weer op laten starten? Na 5 minuten kun je de kabel weer aansluiten tussen MC en modem. 

 

Helpt dat nog niet? Verander dan de schuifjes op de MC van 1 en 6 naar 3 en 4 of juist andersom. 

Helpt ook dat niet? Geef dan aan welke lampjes er branden op het modem en doorloop dit stappenplan: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/problemen/geen-bedraad-internet.

Beste T-Mobile, 

 

Sinds gisterochtend hebben wij geen internet meer in Almere. Het lampje op mijn modem blijft continu op rood staan en ook mijn TV doet het niet. 
 

Vanmiddag kwam er een update op het forum dat de verbindingen zijn hersteld in Almere. Na het resetten van mijn modem hebben wij nog steeds geen internet! 
 

Wat kan ik nu het beste doen? 
 

Verneem graag van jullie. 
 

Groet, Jim

Reputatie 2

 

zeer goed, alleen de DSL-kabel die ik ontving had twee pinnen, ik gebruikte mijn kabel met vier pinnen en nu werkt het internet. Met vriendelijke groet en bedankt voor de antwoorden

Reputatie 7

Hi @daroo, goed om te zijn dat het gelukt is! Je krijgt 2 kabels bij je installatiepakket geleverd, de korte kabel met het label ‘DSL’ moet je gebruiken om de modem aan te sluiten op het ISRA-punt. De andere kabel is een netwerk kabel en deze kan je gebruiken om apparaten op je modem aan te sluiten (TV Box, laptop etc).

Reputatie 2

 

Ik heb de kabel vervangen door eentje met 4 pinnen en plotseling begon de router groen te gloeien, ook het internetlampje. het probleem was de kabel, ik wacht nu op verbinding

Reputatie 2

 

moet de dsl-kabel 4 kleuren of 2 hebben? omdat ik heb gemerkt dat er 4 in de kast zijn en mijn DSL heeft er maar twee ??

Reputatie 7

Hey @daroo,

Kun je nog andere aansluitpunten vinden in huis, misschien in de meterkast? Zo ja, kun je testen of daar het internet wel wil werken? De eerste drie lampjes op je modem moeten dan groen zijn. Kun je geen verdere aansluitpunten vinden of werkt het allemaal niet, geen probleem, ik heb op de achtergrond alles in gang gezet om er voor te zorgen dat jij gewoon kunt genieten van je internetverbinding! Binnen enkele dagen wordt er contact met je opgenomen voor het maken van een afspraak.

Reputatie 2

 

kan iemand mij helpen alles aangesloten zoals het hoort, maar het internet werkt niet? is het signaal van het alarmsysteem actief?

Reputatie 2

 

Ik verplaats daar rustig niets. wat moet ik in dit geval doen?

Reputatie 7
Badge +15

@daroo .

Oh jeetje, excuus, deze kun je beter dicht laten en niet aan sleutelen. Dit is KPN eigendom.

Dan zal het probleem toch buitenshuis liggen. Wachten op een Moderator dus.

Reputatie 2

 

alle kabels gaan naar blauw en vervolgens naar aarde

 

Reputatie 7
Badge +15

@daroo

Om een bridge tap te voorkomen kan je eens in de meterkast kijken, als het goed is zit daar een PTT box en banaf daar zou één kabel naar één van die aansluitingen gaan. Kan je kijken naar welke hij gaat?

 

Zo zou de ISRA in de meterkast er uit moeten zien

 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

 

Reputatie 7
Badge +15

@daroo 

Kun je die wandcontactdoos in de muur eens open schroeven om te kijken of enkel rood en blauw zijn aangesloten? Misschien kan je ook oranje en wit ipv proberen.

De DSL kabel zit in de DSL poort? Ergens zit iets niet goed of het signaal komt niet binnen. Plaats zonodig een foto van de aansluiting in de wandcontactdoos als je er niet uit komt.

Reputatie 2
Ik heb de poort in de doos gecontroleerd en de kabels zijn aangesloten. en in de uitlaat van de woonkamer met 4 gaten werken niet.
activatiedatum was gisteren :”Je kunt binnenkort (donderdag 30 april 2020) genieten van T-Mobile Thuis.”

 

is het signaal ingeschakeld?

 

Reputatie 7
Badge +15

@daroo 

Is de installatiedatum al verstreken? Nadat je werkend internet hebt moet in je T-Mobile thuis account alles vanzelf geactiveerd worden dus je hoeft daar niks te doen.

Je bedoeld zo een aansluitpunt met 2 poorten? Alle 2 de poorten geprobeerd? In je meterkast heb je als het goed is een PTT ISRA, je kan daar boven het klepje los halen en de draden controleren.

Je kan ook de draden losmaken en een eigen kabel aansluiten en je modem testen in de meterkast.

Reputatie 2

Ik heb een landingspunt in het nest.  Ik heb twee verschillende geprobeerd.  en het internetpictogram werkt niet.

op de mijn thuis pagina staat dat mijn router inactief is

Moet ik het signaal zelf activeren?  moet alles werken na het verbinden?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @daroo 

Gebruik je het meegeleverde aansluit doosje of heb je een aansluitpunt waar je de DSL kabel gewoon kan inprikken?

Als je een oude wandcontactdoos hebt controleer dan of je enkel rood en blauw hebt aangesloten, soms kan het signaal ook op oranje en wit binnen komen ipv rood en blauw. Wellicht kun je in de meterkast ook eea veranderen bovenin aan je ISRA.

Aftakkingen naar andere kamers kun je ook beter verwijderen indien die er zijn.

Reputatie 2

Goedemorgen!
, mijn klantnummer is XLW09772. Gisteren ontving ik de router en het bericht dat de verbinding rond 18.00 uur zal worden geleverd. Ik plukte alles zoals in de video op de website. Router werkt en ik kan ook verbinding maken met mijn apparaten, maar er is geen internet. Ik weet niet of T-Mobile me niet heeft verbonden of dat er iets met mijn router is.
Groeten, D P Majka

Reputatie 7

@henkiekoopman @mjschw 

We zijn op de hoogte van deze problemen en in dit topic houden we je op de hoogte. Daar kun je ook reacties plaatsen.

 

Reageer