F.A.Q.

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

259 reacties

Reputatie 2

Hallo @Michel369 

Op de Zyxel kan je inderdaad elke poort voor zowel internet als tv gebruiken 

Dank je voor het antwoord, werkt het dan met een VLAN ID? Ik neem aan dat de tvbox en internet nog steeds op verschillende netwerkadressen werken? Ik zoek een reden waarom het niet in mijn configuratie werkt. Ben niet zo bekend met IPTV.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Michel369 

Op de Zyxel kan je inderdaad elke poort voor zowel internet als tv gebruiken 

Reputatie 2

Hi @Michel369, hier weet ik raad op! Op ieder modem van ons kun je maximaal vier TV Boxen aansluiten als het om een glasvezelaansluiting gaat. Het Draytek modem heeft twee TV-poorten (3 en 4),bij de Zyxel kun je iedere poort (1-4) gebruiken voor Internet of TV. 

 

Weet je zo voldoende? Mocht je nog iets willen vragen, laat het ons weten!

Dank je voor je antwoord maar het probleem zit hem in het feit dat ik mijn tv en internet gesplist heb op mijn managed switch. Internet op VLAN 1 en TV op VLAN 2. Dit werkt perfect op mijn Draytek maar helaas heeft die wat kuren dus heb ik een andere (Zyxel) ontvangen. Met de zelfde configuratie lukt het mij niet om meer dan 1 tv box werkend te krijgen. werkt het internet en de tv boxen op het zelfde lan netwerk? m.a.w. kan je met 1 aansluiting op de Zyxel zowel internet als tv aansluiten?

Reputatie 7

Hi @Michel369, hier weet ik raad op! Op ieder modem van ons kun je maximaal vier TV Boxen aansluiten als het om een glasvezelaansluiting gaat. Het Draytek modem heeft twee TV-poorten (3 en 4),bij de Zyxel kun je iedere poort (1-4) gebruiken voor Internet of TV. 

 

Weet je zo voldoende? Mocht je nog iets willen vragen, laat het ons weten!

Reputatie 2

Hoeveel tv decoders kan je aansluiten op een glasvezel verbinding met een Zyxel T50? Heb nu een Draytek die af en toe uitvalt op zijn lan poort. Poort 4 van de Draytek heb ik op een managed switch met 2 VLAN’s aangesloten (eentje voor internet en eentje voor IPTV) het vervangende modem is dus een Zyxel T50 maar daar krijg ik maar 1 tv decoder werkend. Weet iemand raad?

Reputatie 7
Badge +15

@MTTNL888 

Met de overstapservice blijft je huidige internet werken tot de datum waarop de monteur komt 🙂

Hallo @MTTNL888 

De datum die je bij de aanvraag op kan geven is een wensdatum, binnenkort ontvang je een email van Guidion om een installatie afspraak te maken en die datum is dan ook meteen de installatiedag.

Dus wanneer je de mail van Guidion hebt ontvangen dan kun je de door jou gewenste datum kiezen.

Het installatiepakket ontvang je meestal minstens 1 week vóór de installatiedag.

 

Ok, tot de installatiedag blijft mijn huidige Internet abonnement nog doorlopen neem ik aan?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MTTNL888 

De datum die je bij de aanvraag op kan geven is een wensdatum, binnenkort ontvang je een email van Guidion om een installatie afspraak te maken en die datum is dan ook meteen de installatiedag.

Dus wanneer je de mail van Guidion hebt ontvangen dan kun je de door jou gewenste datum kiezen.

Het installatiepakket ontvang je meestal minstens 1 week vóór de installatiedag.

Hoi, ik heb vandaag een T-mobile glasvezel Internet abonnement aangevraagd met als aansluitdatum 31-1-2023 en met overstapservice erbij. Mijn huidige Internet abonnement is nu per maand opzegbaar, dus ik kan in principe al volgende maand (in december 2022) overstappen naar T-mobile, maar er is een reden dat ik pas volgend jaar (31-01-2023) aangesloten wilt worden (ivm vakantie).

Mag ik aannemen dat T-mobile mijn aansluitdatum (31-1-2023) respecteert en dat het aansluitpakket (modem) niet zo vroeg naar mij opgestuurd wordt? (dus niet in December in ieder geval). Mijn huidige Internet abonnement moet dus ook nog doorlopen tot 31-01-2023 en moet niet eerder stopgezet worden.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ivo_84,

Fijn dat je dit aankaart en opmerkelijk om te zien dat je sommige brieven tweemaal toegestuurd krijgt, ik zou niet alle dubbele brieven direct kunnen verklaren!

De extra TV Box kan ik daarentegen wél verklaren. Je had namelijk bij ons aangegeven dat de nieuwe TV Box initieel niet binnen was gekomen. Eén collega heeft het correcte pad gevolgd om de TV Box te vervangen, maar een andere collega niet. Hierdoor zijn er op twee verschillende manieren een nieuwe TV Box naar je toegestuurd én daardoor heb je hier ook tweemaal een email van ons over ontvangen. 

Graag wil ik dit meteen voor je oplossen en daarom heb ik één TV Box uit jouw abonnement gehaald waardoor je er nu nog één overhoudt. Via de email vind je het retourlabel waarmee je de TV Box gratis en makkelijk terug kan sturen.

Daarnaast heb ik de maanden met dubbele TV Box kosten voor je vergoed en je ontvangt hierover snel één email ter bevestiging van mij. 😉 Omdat de factuur van november, achter de schermen, al is opgesteld zal je het bedrag vergoed krijgen op de factuur van december. 

Hiermee verwacht ik alles voor je rechtgezet te hebben! 😃

Hi T-Mobile,

 

Ik krijg op mijn tv abonnement alles dubbel van jullie, 2x dezelfde factuur. 2x updates van de klantenservice etc. Ik heb hierover een keer gebeld maar kreeg te horen dat hier niks aan te doen was. Voor zover prima. 

Nu had ik een nieuwe tv box nodig en raad het al, ik ontving er 2. Op de factuur zie ik nu ook ineens 2 tv boxen. Laten we het zo doen:

  • jullie lossen het technisch mankement op.
  • de kosten voor de 2de tv box wordt van de laatste 2 facturen gehaald
  • ik stuur de 2de tvbox terug die nog in de doos op zolder ligt

laat maar horen als we het zo kunnen oplossen.

 

groet,

ivo

 

 

Reputatie 1

Hi @Jacq1310, ik had ontzettend gehoopt dat het inmiddels weer perfect zou werken! Fijn dat @soepkip67 je onlangs verder heeft geprobeerd te helpen. Ik wil je graag verwijzen naar het onderstaande topic: 

Kun je aangeven of dit jou verder heeft geholpen? Check daarnaast ook voor de zekerheid de supportpagina van Thunderbird voor meer tips and tricks: Thunderbird E-mail Support. Ik heb zelf persoonlijk geen ervaring met Thunderbird, dus ik wil je dolgraag helpen, maar houd er alsjeblieft rekening mee dat ik aan mijn kant dan ook enigszins zoekende ben. Ik wil het zo snel mogelijk weer werkend krijgen bij jou. Hebben jullie misschien nog een extra tip in petto @soepkip67 of @TechRacing93? 💪

 

Beste allemaal,  allereerst excuus dat ik een nieuw topic had geopend.  nog onbekend met de regels en een wanhopig mens. ;-)

Ik lijk het ondertussen opgelost te hebben.   Dankzij een topic dat ik ook hier las. Hopelijk blijft het nu goed.  

Het blijkt nl.  dat ik dus wel mijn versatel smtp server moet blijven instellen.   Want die hoort bij mijn email adres (versatel.nl).  Het lag aan de poort.  de standaard poort bij versatel (Tele2) is 25.  Maar T-mobile heeft dus per 4 oktober de volgens hun verouderde poort 25 afgesloten. [Info] SMTP poort 25 | T-Mobile Community

ik gebruik nu dus weer de versatel smtp server, met poort 465, SSL. 

vriendelijke groeten,  

 

Reputatie 7

Hi @Jacq1310, ik had ontzettend gehoopt dat het inmiddels weer perfect zou werken! Fijn dat @soepkip67 je onlangs verder heeft geprobeerd te helpen. Ik wil je graag verwijzen naar het onderstaande topic: 

Kun je aangeven of dit jou verder heeft geholpen? Check daarnaast ook voor de zekerheid de supportpagina van Thunderbird voor meer tips and tricks: Thunderbird E-mail Support. Ik heb zelf persoonlijk geen ervaring met Thunderbird, dus ik wil je dolgraag helpen, maar houd er alsjeblieft rekening mee dat ik aan mijn kant dan ook enigszins zoekende ben. Ik wil het zo snel mogelijk weer werkend krijgen bij jou. Hebben jullie misschien nog een extra tip in petto @soepkip67 of @TechRacing93? 💪

 

Reputatie 1

ik ben nog niet verder gekomen met Thunderbird.

maar toch nog weer de vraag mbt dat wachtwoord dat steeds gevraagd wordt bij mijn emailadres op smtp.t-mobilethuis.nl

het oude wachtwoord werkt niet.  lijkt me logisch.  heb ik een nieuw wachtwoord nodig?  en hoe kom ik daaraan?

kan ik daar nog een antwoord op krijgen?

veel dank.  

Reputatie 1

OK.    dank je wel voor je reacties.  Ga het een dezer dagen proberen. ik ben gewoon erg moe.   

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Jacq1310 ,

Als je eens begint met bij Thunderbird de gegevens die je bij Versatel ook ingevoerd hebt weer opnieuw invoert.(zoals voor de overstap alles stond). Dus de inkomende en uitgaande server van Versatel en het wachtwoord van Versatel. Dan zou het moeten werken.

 

Voor alle duidelijkheid in de volgende link staat het stap voor stap beschreven.

Thunderbird gebruiken mail van provider

Reputatie 1

dank je wel!  

maar het duizelt me allemaal.  ik zou gewoon graag willen weten wat er nou mis is gegaan.  waarom uitgaande mails ineens niet meer verstuurd kunnen worden.    en dat iemand me stap voor mee helpt.  

Ik ben best wel boos dat door het veranderen van Tele2 naar T-mobile ik ineens met al dit gedoe zit. :-(

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Jacq1310 ,

Heb hier een linkje: email adressen beheren in Thunderbird hopelijk lukt het om de juiste instelling te vinden.

Reputatie 1

Goedemiddag.

Ik ben per 1 november overgegaan op T mobile glasvezel omdat oude KPN aansluiting vervalt.  Internet gaat goed tot dusver,  maar ik heb problemen met versturen email. Ik werk met Mozilla Thunderbird en heb een versatel email adres.    Ik heb smtp server aangepast naar smtp.t-mobilethuis.nl, poort 465, beveiliging ssl/tls,  gebruikersnaam volledig en normaal wachtwoord.   maar het werkt niet.  ik krijg steeds de vraag om een wachtwoord.  welk wachtwoord is dat dan?  het wachtwoord dat ik gebruikte bijv. bij inloggen via webmail?  Dit lukt trouwens ook niet. 

Ik begrijp dat mijn huidige emailadres nog 6 maanden in gebruik blijft, dus het zou goed moeten gaan. 

ik raak ondertussen behoorlijk moedeloos. :-(

groeten,  Jacqueline

Reputatie 7

Yay, super @Yoketje! 🎈 Thanks voor het aangeven en nog veel kijk-plezier. 

Het is verholpen ik heb weer schijfruimte😊

Reputatie 7

Hi @Yoketje, super goed dat je hier om hulp vraagt! Ik help je met alle liefde om dit probleem aan te pakken. Heel fijn dat je aangeeft wat je al hebt geprobeerd om dit op te lossen. Zojuist heb ik jouw verbinding gecheckt en hierin zie ik de TV Boxen niet terug. Kun je aangeven of beide TV Boxen rechtstreeks zijn aangesloten op het modem? Zo niet, dan wil ik dat aan je adviseren. Kun je een zogenoemde powerflip voor mij uitvoeren op de TV Box met de opnames? Dit doe je als volgt: 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

Heeft dit het probleem aangepakt? Zo niet, dan wil ik een factory reset uitvoeren. Hiermee gaan alleen alle opnames verloren die op de TV Box staan. Dus ik hoor heel graag van je of de powerflip de oplossing was. Weet dat ik dit zo snel mogelijk wil fixen! 🍀

Mijn interne harde schijf geeft continu aan dat hij vol is er staan geen opnamen gepland en alle bekeken opnamen zijn gewist ik heb de stekker al eruit gehaald dit heeft niets opgelost wat kan ik nu nog doen?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Retourzending, het is niet mogelijk om de meegezonden kabel en oplader terug te sturen, sorry. 

Kan ik me voorstellen. Helder! Bedankt, ben benieuwd 

Reageer