F.A.Q.

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

 

Welkom thuis op de Community!

 

Heb je contact gehad met de klantenservice van Odido Internet + TV en ben je naar deze pagina verwezen? Dan zit je hier goed, dit topic is dé wegwijzer voor al jouw Internet + TV vragen! 

 

ACTUEEL

 

 

INTERNET EN MODEM

 

VAN BESTELLING TOT INSTALLATIE

 

TELEVISIE

 

ADMINISTRATIEF



➡Staat jouw vraag niet in deze FAQ? Plaats een reactie onder dit topic, dan pakken we het zo snel mogelijk voor je op!

Je kunt natuurlijk ook altijd de antwoorden op jouw vragen vinden in onze Wiki, neem nu snel een kijkje op de homepage: 
Wiki Homepage

Via de links in dit topic kun je reageren op dat onderwerp. Kom je er niet uit, dan kun je hieronder reageren. Graag zelfs! Op de Community helpen Odido en vele andere klanten je graag verder. Lees ook gerust de huisregels voor je post!


257 reacties

@DavevdEerden Ik zie dat de monteur ook de wifi komt controleren, deze kan dan ook gelijk onderzoeken of alles goed gaat en eventueel het euvel oplossen. Het nieuwe modem is zo te zien al onderweg naar jou en in jouw regio. Als het goed is heb je inmiddels een track & trace-code ontvangen. Ik verwacht dat je het modem vandaag of morgen binnen hebt! 😊

Hoi Demi, dat klopt ! 🙂 nu maar hopen dat het deze keer gaat werken. Voor nu alvast bedankt en een fijne dag 🙂

Reputatie 7
Badge +8

@DavevdEerden Ik zie dat de monteur ook de wifi komt controleren, deze kan dan ook gelijk onderzoeken of alles goed gaat en eventueel het euvel oplossen. Het nieuwe modem is zo te zien al onderweg naar jou en in jouw regio. Als het goed is heb je inmiddels een track & trace-code ontvangen. Ik verwacht dat je het modem vandaag of morgen binnen hebt! 😊

@Demi van Odido bedankt ! Een monteur is in deze niet nodig daar het maar 2 kabeltjes zijn die ik moet aansluiten 😄 de nieuwe modem daarin tegen is welkom ! Wanneer kan ik deze verwachten ?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @DavevdEerden Ik zie dat er een nieuw modem en een monteur jouw kant op komt. Je kunt de afspraak met de monteur dan ook al inplannen. Ik ga er vanuit dat het dan helemaal moet lukken. Succes ook met de verhuizing! 😁

@Jason van Odido kunnen jullie kijken hoe het met de status is m.b.t mijn WiFi ? Ik hoop namelijk wel dat het voor zaterdag a.s is opgelost aangezien het dan inmiddels ook alweer een week geleden is sinds ik mijn probleem heb aangegeven. De status is namelijk nog steeds “ in behandeling “ ik zou gebeld worden door een monteur maar ook die heb ik nog niet gehoord. T meest snelle lijkt me gewoon een nieuwe modem toesturen. 

@DavevdEerden

Dat hoort niet zo te zijn. De gegevens zoals ze achterop de Zyxel staan moeten dan hersteld zijn. Er lijkt wat mis met de Zyxel.

Yep dat denk ik ook  🙂 dus maar bellen met @Jason van Odido  oid want dan moet ik een nieuwe hebben. 

Het is dus zo dat dit al een paar dagen speelt en ze zijn nu een dag of 4 bezig om te kijken wat het zou kunnen zijn. Ik op mijn beurt zou zeggen modem defect je krijgt een nieuwe zo moeilijk kan het niet zijn toch. Ik ga zaterdag a.s m’n huis in en hoop dan toch echt wel wifi te hebben. 

@DavevdEerden

Dat hoort niet zo te zijn. De gegevens zoals ze achterop de Zyxel staan moeten dan hersteld zijn. Er lijkt wat mis met de Zyxel.

Yep dat denk ik ook  🙂 dus maar bellen met @Jason van Odido  oid want dan moet ik een nieuwe hebben. 

Reputatie 7
Badge +15

@DavevdEerden 

Dat hoort niet zo te zijn. De gegevens zoals ze achterop de Zyxel staan moeten dan hersteld zijn. Er lijkt wat mis met de Zyxel.

@DavevdEerden

Zien ook alle andere WiFi apparaten de wifi niet? Voer eens een fabrieksreset uit en lukt het dan met de standaard gegevens?

Een reset gedaan en nu is hij de wifi naam weer kwijt ( staat blanco ) en dus ziet zowel mijn laptop als mijn tel de wifi niet. 

Reputatie 7
Badge +15

@DavevdEerden 

Zien ook alle andere WiFi apparaten de wifi niet? Voer eens een fabrieksreset uit en lukt het dan met de standaard gegevens?

Ik heb inmiddels de modem opnieuw opgestart en nog steeds ziet en mijn laptop en mijn tel de wifi niet….

@DavevdEerden

Geef de Zyxel anders eerst eens een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Ik ben er inmiddels in geweest en heb de WiFi kunnen veranderen. En een WiFi wachtwoord ingevoerd. Dus dat is gelukt. Moet ik nu mijn Laptop er bedraad uithalen om te kijken of het nu werkt ? Want mijn tel ziet hem i.i.g. nog steeds niet 

 

Reputatie 7
Badge +15

@DavevdEerden

Geef de Zyxel anders eerst eens een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

@DavevdEerden

Je komt er alleen in wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk , als je via de WiFi niet kan verbinden doe het dan eens bekabeld.

Ik ben er nu bekabeld in alleen blijft hij zeg maar doorladen wanneer ik in de configuratie wil komen van het draadloze netwerk 

@DavevdEerden

Je komt er alleen in wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk , als je via de WiFi niet kan verbinden doe het dan eens bekabeld.

Ik zal morgen dat even proberen, zit namelijk tegen een verhuizing aan en daar waar ik heen ga verhuizen ben ik morgen. Tot zover alvast bedankt en zal laten weten of ik er in kom en het dan wel kan veranderen. Overigens denk ik van niet aangezien de helpdesk van Odido dat al heeft gedaan. ( neem ik aan )

Reputatie 7
Badge +15

@DavevdEerden 

Je komt er alleen in wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk , als je via de WiFi niet kan verbinden doe het dan eens bekabeld.

Hallo @DavevdEerden 

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat en de gegevens aanpassen bij WiFi instellingen?

Zal dat straks even proberen, via mijn tel kom ik er i.i.g. niet in aangezien ik totaal geen verbinding kan maken met de WiFi omdat hij geen WiFi naam aangeeft. Via het mobiele netwerk kom ik er i.i.g. niet in op 192.168.1.1

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @DavevdEerden 

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat en de gegevens aanpassen bij WiFi instellingen?

Ik wil deze even boven krijgen. Ook ik heb mijn wifi naam willen veranderen. Alleen wat er nu gebeurt is dat mijn wifi naam die ik in geef niet meer onthouden wordt. Kortom het veld bij wifi naam blijft leeg. Contact gezocht met Odido en na een aantal keren reset etc werkt het allemaal nog steeds niet. Ook na een volledig reset van Odido werkt het niet. Iemand een oplossing ?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Sander1972, ik ben voor je gaan kijken en ik zie dat de verzendorder nog bij onze logistiek ligt. Ik gok dat hij begin volgende week verzonden wordt! Dan kun je de zending volgen in Mijn Odido. 

@Sander1972 Super dat je het nieuwe modem hebt ontvangen, ik help je graag verder om ook een goede verbinding te krijgen met het wifipunt! 

Ik ben direct het systeem ingedoken en zie dat je onlangs over bent gegaan van DSL naar Glasvezel. Je hebt hiervoor een compleet nieuw installatiepakket gekregen en een e-mail met instructies om de oude apparatuur terug te sturen. Hierbij wordt ook het oude wifipunt terug verwacht, zodat de order kan worden afgerond en doorloopt in het systeem. 

Geen zorgen! Ik heb gelijk een nieuw wifipunt jouw kant opgestuurd, namelijk de WX5600. Ik weet zeker dat je hiermee een goede verbinding zult ervaren! 

Mocht je geen QR code hebben ontvangen, dan lees je in dit topic hoe je de apparatuur alsnog terug kunt sturen: Hoe stuur je de apparatuur terug? | Odido community

 

Wat top!. Enig idee wanneer hij wordt geleverd? En de oude spullen zitten in een doos en komen er dit weekend aan. QR code heb ik.

Reputatie 6
Badge +2

@Sander1972 Super dat je het nieuwe modem hebt ontvangen, ik help je graag verder om ook een goede verbinding te krijgen met het wifipunt! 

Ik ben direct het systeem ingedoken en zie dat je onlangs over bent gegaan van DSL naar Glasvezel. Je hebt hiervoor een compleet nieuw installatiepakket gekregen en een e-mail met instructies om de oude apparatuur terug te sturen. Hierbij wordt ook het oude wifipunt terug verwacht, zodat de order kan worden afgerond en doorloopt in het systeem. 

Geen zorgen! Ik heb gelijk een nieuw wifipunt jouw kant opgestuurd, namelijk de WX5600. Ik weet zeker dat je hiermee een goede verbinding zult ervaren! 

Mocht je geen QR code hebben ontvangen, dan lees je in dit topic hoe je de apparatuur alsnog terug kunt sturen: Hoe stuur je de apparatuur terug? | Odido community

 

hoi, vorige week overgegaan naar glas met T-56 modem. Werkt prima. Alleen als ik de Wifi Zyxel Wap6807 probeer te koppelen dmv WPS lukt dat niet. Beide apparaten proberen het wel (lampjes knipperend oranje) maar verbinding komt niet tot stand. Hebben jullie een oplossing?

Dank je wel voor je reactie . Ik had dat van dat ontkoppelen ook net van een helpdeskmedewerker gekregen, te laat😂. 

Reputatie 6
Badge +2

@Yoog Goed dat je hier aan de bel trekt. Ik heb direct een nieuwe afstandsbediening voor je besteld, deze komt snel jouw kant op! 😀 Ik adviseer je om de afstandsbediening niet nogmaals te ontkoppelen. Er zijn op dit moment een aantal issues die we aan het oplossen zijn en eenmaal ontkoppelt, is het niet mogelijk om dit terug te draaien. In dit topic houden we je op de hoogte van alles omtrent onze nieuwe Mediabox: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community.

Reageer