F.A.Q.

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

259 reacties

Reputatie 2

Het is al opgelost.

  1.  Weever
Reputatie 7
Badge +15

@Michel369

Om overgezet te worden naar het nieuwe tv platform kan een moderator je helpen. Die kunnen de overzetting voor je regelen.

Op het oude tv platform heb je naast VLAN 300 ook VLAN 640 nodig maar met het nieuwe tv platform vervalt VLAN 640 en werkt tv via internet (VLAN 300).

Alles over T-Mobile TV

Reputatie 7
Badge +6

@Yenlau Zenders zelf een nummer geven gaat helaas niet. Wat je wel kunt doen, is de zenders die je het meeste kijkt toevoegen aan je favorieten. Vervolgens zet je favorieten aan in het menu via Account > Profielen > je profiel > Activeer favorieten.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Adje1971, welkom op onze Community!

Dit is bij ons bekend. We zijn op dit moment druk bezig met het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van T-Mobile TV. Binnenkort wordt hier meer over bekend gemaakt. Houd onze Community dus goed in de gaten! 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Jacq1310 ,

Heb hier een linkje: email adressen beheren in Thunderbird hopelijk lukt het om de juiste instelling te vinden.

Reputatie 7

Hi @Michel369, dankjewel voor de terugkoppeling! Die beslissing respecteer ik uiteraard. Ik durf niet te zeggen hoe lang het oude platform nog ondersteund wordt. Achter de schermen vinden nog steeds de migraties plaats, dus ik vermoed dat dit uiterlijk nog enkele maanden/weken ondersteund wordt. Heb je wellicht een smart tv die geschikt is voor onze Smart TV App?

Zo ja, dan kun je wellicht overgaan op de App en één van de TV Boxen opzeggen, zo blijf je hetzelfde betalen wanneer je Cloud Opnemen toevoegt. Weet dat ik graag met je meedenk, zodat je niet meer gaat betalen. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Samirino65 

Nee, dat is niet mogelijk tenzij je ook een managed switch hebt waarin je aan 1 poort VLAN 300 tagged meegeeft en de Zyxel op die poort aansluit.

De Zyxel routers kunnen niet als Acces Point worden ingesteld dus dan zou je 2 routers hebben 

Het is verholpen ik heb weer schijfruimte😊

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Benni90, goed dat je een seintje geeft! Geen zorgen, hier ga ik absoluut niet moeilijk over doen. Stuur ‘m gerust op rond de 13e en dan zorg ik ervoor dat het administratief helemaal goed komt. Ik wens je nog een veilige terugreis!

Ik heb eergisteren een afspraak gemaakt met een monteur van Gideon voor de installatie van het Thuis Pakket. Hij zou vandaag rond 13.00 uur komen. Vervolgens belt hij vanmorgen om 10.43 of hij eerder kan komen. Ik zeg; we zijn nu niet thuis, over een uur wel. Hij zegt, oké is goed, dan ben ik er over een uur. 
Hij is gewoon niet op komen dagen. M’n hele kamer verbouwd zodat hij overal goed bij zou kunnen. Oude modem al ingepakt. Etc. Ik vind het echt te bizar voor woorden.

Om 12 uur vanmorgen deze mail ontvangen (zie foto) Waarom?? Ik had gewoon een afspraak staan. 
Tot nu toe is het een verzameling van slechte ervaringen met Tmobile Thuis. Eigenlijk wil ik het gewoon opgeven, heb er al úren tijd aan gespendeerd door met de klantenservice te moeten bellen. En dan nu weer dit. Echt een groot drama.

Goedemorgen!

 

Vanwege de storing heb ik een voucher code gekregen per email. Daarmee kan ik onbeperkt internetten, wat nodig is. De code heb ik een half uur geleden gekregen, maar tot nu toe werkt de code niet. Ik krijg nog altijd de melding van 2244, dat de code ongeldig is. 

 

Hoe kan ik een andere code vragen, zonder meer dan 30 minuten in de wacht te staan?

Ik ga toch maar bellen. Reactie hier duurt ook langer dan 30 minuten logischerwijs!

Reputatie 1

T-Mobile,je omzetting van de televisie besturing sucks!!!Als je het geluid uit wil zit je een 20 a 30 seconden te wachten tot het dan eindelijk uit gaat!!Andersom vrijwel hetzelfde.En hoe vaak ik niet dat gezien heb van "Er is iets mis gegaan, even op OK drukken"!En vroeger had ik geluid naar mijn audio versterker en kreeg beter geluid,nou geen geluid meer naar mijn audio versterker,met als gevolg dat het net een beetje te zacht blijft!!Ook de snelheid waar mee de zenders komen is een stuk langzamer!

Kortom,graag een verbetering van dit alles..

Joop Roos

Reputatie 7
Badge +16

@Appienl We zijn geen livechat en kunnen niet direct reageren, sorry. Ik stuur je per privébericht een geldige, geteste code. 

Reputatie 1

Dat is heel jammer,ook al omdat het zo onverwachts kwam.Niemand heeft mij geïnformeerd over het veranderen van het systeem.

Nou we het daar over hebben,die plaatjes van de zender,kunnen die niet wat groter?Veel te klein om het op afstand te kunnen zien!!Ik zocht dus naar Paramount i.v.m. met die opnames,maar was echt niet te ontcijferen op een paar meter afstand..En ja ik heb een bril op voor afstand kijken!!En echt niet een kleine TV!(113 cm breed!)

Wat gebeurd er nou weer?Heb geen tv zenders meer!En ik heb toch betaald,dus zou het niet aan liggen!!

Vandaag officieel overgestapt naar Tmobile thuis internet alleen werkt iptv niet meer bij mij. Daarbij hebben ze de modem ZYXL T54 geïnstalleerd.

Ik heb vergelijkbare problemen gelezen en de stappen uitgevoerd wat kon verhelpen alleen helaas zonder resultaat.

kunnen jullie mij hiermee helpen?

 

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan, sterkte nog, we doen ons best dit zo snel mogelijk te herstellen! 😄

Geachte heer mevrouw,

 

Nu ben ik het echt beu  ik maakt zomaar een contract aan die op mijn naam staat vervolgens bel ik en zegt men dat dit verkeerd is en dat alles weer normaal zou worden mijn telefoon abonnementen zijn ok veranderd duurder geworden zonder mijn mede weten drie keer gebeld en daar heeft men toe gezegd dat alles weer normaal zou worden niet gebeurd ik ga alles stop zetten ben u echt boos en klaar. A.U.B. 

1 Modem
2 Interactieve TV Box(en),
0 Interactieve TV Box(en) met harddiskrecorder
0 Wifi-punt(en)

Lukt het je niet de apparatuur op tijd terug te sturen? Dan moeten we helaas een boete in rekening brengen. Dit kost je € 255,00. Als je de apparatuur al hebt verstuurd, dan kun je dit bericht als niet verzonden beschouwen. deze moet u sturen naar een adres in Utrecht want daar is het heen gestuurd kan zelf geen contact krijgen staat op mijn naam met nader adres is bij u bekend STOP HIERMEE  alstublieft anders ga ik maatregelen treffen wegens schade.   
 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jamila 

Heb je het verzendbewijs nog van de zending en kan je die hier uploaden? Zo kunnen de moderators meteen meekijken.

Staat je klantnummer ook in je profiel?

Hoi, ik heb vandaag een T-mobile glasvezel Internet abonnement aangevraagd met als aansluitdatum 31-1-2023 en met overstapservice erbij. Mijn huidige Internet abonnement is nu per maand opzegbaar, dus ik kan in principe al volgende maand (in december 2022) overstappen naar T-mobile, maar er is een reden dat ik pas volgend jaar (31-01-2023) aangesloten wilt worden (ivm vakantie).

Mag ik aannemen dat T-mobile mijn aansluitdatum (31-1-2023) respecteert en dat het aansluitpakket (modem) niet zo vroeg naar mij opgestuurd wordt? (dus niet in December in ieder geval). Mijn huidige Internet abonnement moet dus ook nog doorlopen tot 31-01-2023 en moet niet eerder stopgezet worden.

 

 

Ik heb alleen nederland 1 2 en 3

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Harun26, doel je op IPTV via een andere aanbieder of op het TV-abonnement van T-Mobile (T-Mobile TV)? In het eerste geval is er een fix voor; die kan door onze specialisten toegepast worden op de T54. 

Hoe kan ik nu een verzend bewijs hebben van iets wat niet naar mijn is gestuurd maar wel op mijn naam staat vervolgens naar een adres in Utrecht is gestuurd u  organisatie kan het inzien zij zijn ervan op dehoogte zouden ijn uit het systeem halen maar helaas het zelfde telt voor telefoon abonnement  

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MTTNL888 

De datum die je bij de aanvraag op kan geven is een wensdatum, binnenkort ontvang je een email van Guidion om een installatie afspraak te maken en die datum is dan ook meteen de installatiedag.

Dus wanneer je de mail van Guidion hebt ontvangen dan kun je de door jou gewenste datum kiezen.

Het installatiepakket ontvang je meestal minstens 1 week vóór de installatiedag.

Reputatie 7
Badge +15

Excuus, verkeerd gelezen ik dacht dat jij het apparaat moest terugsturen.

Ik ben geen moderator die je gegevens in kan zien, hopelijk kan een moderator dit rechtzetten en een oplossing hiervoor zoeken.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Harpoen, weet dat ik aan jouw kant sta en je super graag wil helpen! Zou je willen reageren op de vraag van Demi? Naar ons idee leek de vraag over de vergoeding nog open te staan, maar naar aanleiding van jouw reactie lijk je een andere vraag of probleem te hebben. Ik kan je vanuit deze kant niet bellen, maar sta wel voor je klaar via deze weg!

@LowLands Er is inderdaad een update geweest. Een week van te voren heb je een e-mail gekregen op het e-mailadres wat bij ons bekend is. Hierin staat ook dat de opnames na deze update weg zullen zijn. Ik begrijp dat je nu geen tv kunt kijken, of in ieder geval zenders mist. Dit is niet de bedoeling! Heb je de TV Box al eens van de stroom gehaald? Mocht dit niet werken, kun je ook testen of het helpt om de TV Box bekabeld met een andere LAN poort van het modem te verbinden. Maakt dit verschil? Zo niet, dan wil ik graag jouw toestemming om de TV Box van een afstand te resetten. Je bent hierna wel eventueel nieuw gemaakte opnames kwijt. Ik hoor het graag van je!

Reageer