F.A.Q.

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

259 reacties

Reputatie 1

Hi @Harpoen, weet dat ik aan jouw kant sta en je super graag wil helpen! Zou je willen reageren op de vraag van Demi? Naar ons idee leek de vraag over de vergoeding nog open te staan, maar naar aanleiding van jouw reactie lijk je een andere vraag of probleem te hebben. Ik kan je vanuit deze kant niet bellen, maar sta wel voor je klaar via deze weg!

@LowLands Er is inderdaad een update geweest. Een week van te voren heb je een e-mail gekregen op het e-mailadres wat bij ons bekend is. Hierin staat ook dat de opnames na deze update weg zullen zijn. Ik begrijp dat je nu geen tv kunt kijken, of in ieder geval zenders mist. Dit is niet de bedoeling! Heb je de TV Box al eens van de stroom gehaald? Mocht dit niet werken, kun je ook testen of het helpt om de TV Box bekabeld met een andere LAN poort van het modem te verbinden. Maakt dit verschil? Zo niet, dan wil ik graag jouw toestemming om de TV Box van een afstand te resetten. Je bent hierna wel eventueel nieuw gemaakte opnames kwijt. Ik hoor het graag van je!

Bedankt voor je begrip maar ik krijg begrip van iedereen die ik telefonisch of via hier spreek maar mijn probleem oplossen of nakomen wat er allemaal word toegezegd vanuit tmobile blijft helaas tot op heden uit !! 

Ik heb op deze site en telefonisch tig keer mijn probleem voorgelegd en elke keer word mij beloofd dat het word opgepakt en opgelost maar helaas is er nog steeds niks opgelost.. Mijn laatste telefonische contact was vorige week en toen kwam diegene aan de telefoon er niet uit en beloofde mij dat ik binnen een kwartier teruggebeld zou worden door een geautoriseerd persoon maar dat was zo te merken weer de zoveelste loze belofte want tot op heden heeft niemand mij teruggebeld !! 

Ik lees op deze site veel meer vergelijkbare problemen en als dit de gang van zaken is van tmobile dan gaat dit heel veel klanten kosten.. 

Betalen voor diensten die ik niet heb ontvangen is bij mij uit den boze en ik vertik dat te doen.. verdere woorden wil ik hier niet aan vuil maken want ik word er moe van om mij aan jan en alleman te moeten verantwoorden en uitleggen maar mijn gevoel zegt dat er niet eens word geluisterd want er word helemaal niks mee gedaan !! 

Reputatie 7
Badge +6

@Harun26 De eerste nacht na aansluiting wordt de Zyxel automatisch geüpdatet. In die update zit de fix voor de IPTV-problemen. Vandaar dat het nu wel werkt.

hoi, vorige week overgegaan naar glas met T-56 modem. Werkt prima. Alleen als ik de Wifi Zyxel Wap6807 probeer te koppelen dmv WPS lukt dat niet. Beide apparaten proberen het wel (lampjes knipperend oranje) maar verbinding komt niet tot stand. Hebben jullie een oplossing?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Roy adolfs, bedankt voor het aankaarten. Dit is bij ons bekend! Updates hierover kun je vinden in dit topic: 

 

 

Houd het topic in de gaten voor verdere informatie hierover.

Reputatie 1

Dat is heel jammer,ook al omdat het zo onverwachts kwam.Niemand heeft mij geïnformeerd over het veranderen van het systeem.

Nou we het daar over hebben,die plaatjes van de zender,kunnen die niet wat groter?Veel te klein om het op afstand te kunnen zien!!Ik zocht dus naar Paramount i.v.m. met die opnames,maar was echt niet te ontcijferen op een paar meter afstand..En ja ik heb een bril op voor afstand kijken!!En echt niet een kleine TV!(113 cm breed!)

Wat gebeurd er nou weer?Heb geen tv zenders meer!En ik heb toch betaald,dus zou het niet aan liggen!!

Niks aan de hand,TV doet het gewoon.Maar ik was vergeten om de afstandbediening te wisselen.Dus probeerde met de afstandbediening van de TV ook de T-Mobile doos te bedienen..Heb ik wel eens eerder gehad...

Op 13 oktober 2022 heb ik een TV-box retour gezonden. Nu vraagt u mij op 28 juni 2023 in een email om opnieuw die box terug te sturen. Die mail heb ik beantwoord met bijlage als bewijsstuk van retourzending. Helaas zie ik nu dat uw email adres een "no-reply” adres is. Waar kan ik mijn bewijsstukken wel naar toe mailen?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Adriaan22 

Je kan het bewijs van verzending hier uploaden en zorg ook dat je klantnummer staat ingevuld in je community profiel.

Overgegaan op KPN, maar geannuleerd. Nu wil ik weer terug bij T-mobile zoals het was.

Goedenavond, wij hebben net 4 G voor buitengebieden gehad, komt normaal gesproken een monteur langs om alles te installeren, en die kwam ook , maar wij hadden geen simkaart ontvangen van T-Mobile.

Kan dus alles zelf doen, niet zo erg, maar nu wil ik de simkaart activeren ( in de antenne) , krijg ik de mededeling dat mijn oude simkaart gedeactiveerd word.

Aangezien ik ook een mobiele simkaart heb voor mijn telefoon, ben ik bang dat die gedeactiveerd word. Iemand ervaring mee?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Paul1962 

4G voor thuis en een mobiel abonnement zijn 2 verschillende abonnementen, bij beide abonnementen hoort een simkaart te zitten.

Hallo @Adriaan22 

Je kan het bewijs van verzending hier uploaden en zorg ook dat je klantnummer staat ingevuld in je community profiel.

Thanx, inmiddels verzonden naar email klantenservice

Hallo Waqqas

Dat klopt, mobiel heb ik ook al jaren, maar het klinkt zo vreemd dat je oude simkaart verwijderd word als je nog geen simkaart hebt voor 4G thuis 

Reputatie 1

@Sander van Steensel

Beide abonnementen moeten natuurlijk wel actief zijn.

Vanzelfsprekend zijn beide abonnementen actief. Ik bedoelde een ‘Mijn T-mobile-account”. Deze is nu reeds aangemaakt. Toch lukt het maar niet om beide abonnementen te koppelen. Factuur is inmiddels binnen, is het oude bedrag. De klantenservice medewerkers die ik nu gesproken heb snappen er allebei niets van.

Reputatie 7

Hoi @Jamilla 1988 ,

Dank je wel voor je bericht! Als ik het goed begrijp, is er iets misgegaan met het abonnement wat is afgesloten op jouw adres, maar waar je niks van weet. Ik wil je graag wat meer duidelijkheid geven. Wil je mij een privébericht sturen met een korte samenvatting van de situatie samen met de postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer. Ik hoop je dan van meer informatie te kunnen voorzien.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Sander van Steensel, slim dat je hier hulp naar vraagt! Als de abonnementen al actief zijn en op exact hetzelfde adres geregistreerd zijn heb ik een aantal extra gegevens van je nodig om dit voor je te achterhalen. Zou je mij via een privébericht de volgende gegevens door kunnen sturen:

  • Het 06-nummer
  • Haar geboortedatum
  • De laatste vier cijfers van het IBAN van het 06-nummer

Hiermee kan ik snel meer voor je betekenen! 

Vreemd dat u mijn meer duidelijkheid wilt geven waarover dat u organisatie een fout maakt wat bij jullie bekend is en nog steeds niet is opgelost. Er is een abonnement afgesloten op mijn naam maar het adres waar het heen is gestuurd is in Utrecht staat duidelijk in het contract ik heb u hierover meerde keren gebeld wordt in de wacht gezet en/of van het kasje naar het muurtje gestuurd dan krijg je iemand anders aan  de telefoons die zegt u hoort hier niks meer van staat in het systeem komt het weer terug pff meneer wat bedoelt u met meer duidelijkheid    

Reputatie 7

Hi @Jamilla 1988, merci voor je terugkoppeling! Weet dat we dit graag voor je uit willen zoeken, alleen hebben wij hier wel je gegevens voor nodig. Zou je mij of Boris een privébericht kunnen sturen met de juiste gegevens? Dan kan ik namelijk een kijkje nemen achter de schermen om te zien hoe de vork in de steel zit. Ik kan me helemaal voorstellen dat dit geen fijne situatie is, dus ik wil hier graag voor je induiken om dit recht te trekken. Zou je dit kunnen doorzetten? Dan ga ik aan de slag! 😊

Reputatie 2

Hoeveel tv decoders kan je aansluiten op een glasvezel verbinding met een Zyxel T50? Heb nu een Draytek die af en toe uitvalt op zijn lan poort. Poort 4 van de Draytek heb ik op een managed switch met 2 VLAN’s aangesloten (eentje voor internet en eentje voor IPTV) het vervangende modem is dus een Zyxel T50 maar daar krijg ik maar 1 tv decoder werkend. Weet iemand raad?

Reputatie 1

mijn man heeft mobiel thuis van tmobile. Ik heb op mijn naam internet van tmobile aangeschaft. Kan dit overgezet worden naar mijn mans account zodat we het meeste voordeel hieruit kunnen halen?

Reputatie 1

Daarnaast is gisteren een monteur voor installatie langsgeweest. Beneden werkt internet op zich prima maar op de 1ste verd. en op zolder niet. Ik had verwacht dat dit gecontroleerd zou worden voordat hij vertrok maar helaas. Gelukkig werkt oude kpn internet nog anders was vanuit thuis werken geen optie. Kan hier svp zsm een oplossing voor komen?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Goudbaard, welkom op onze Community!

 Ik ben direct voor je gaan kijken, ik zie dat de klantvoordeel al aan staat bij jullie!

Om je wifi signaal te vergroten, kun je altijd ons wifi punt aanschaffen, we hebben hier een mooi topic over geschreven. Dit wifi punt is makkelijk te bestellen via My T-Mobile! Hier lees je meer over in dit topic: 

 

Reputatie 7

Hi @Michel369, hier weet ik raad op! Op ieder modem van ons kun je maximaal vier TV Boxen aansluiten als het om een glasvezelaansluiting gaat. Het Draytek modem heeft twee TV-poorten (3 en 4),bij de Zyxel kun je iedere poort (1-4) gebruiken voor Internet of TV. 

 

Weet je zo voldoende? Mocht je nog iets willen vragen, laat het ons weten!

Reputatie 1

Goedemorgen,

 

ik heb een code gekregen voor unlimited internet, maar als ik de stappen volg doet deze het niet. Wat kan ik doen?

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Wat gaaf @Benni90, nog van harte gefeliciteerd! 😃 Geen zorgen hoor, dit is absoluut voor je te regelen. Het beste kan ik je aanraden om het TV Abonnement op het door jou gewenste moment te activeren via je My T-Mobile Thuis account: T-Mobile TV bestellen. Vervolgens zal het abonnement binnen enkele uren actief zijn.

Hartelijk bedankt nog voor het retourneren. Geniet van je cadeau en ik wens je alvast heel veel kijkplezier toe! 😎

Reputatie 1

Hi @Harpoen, weet dat ik aan jouw kant sta en je super graag wil helpen! Zou je willen reageren op de vraag van Demi? Naar ons idee leek de vraag over de vergoeding nog open te staan, maar naar aanleiding van jouw reactie lijk je een andere vraag of probleem te hebben. Ik kan je vanuit deze kant niet bellen, maar sta wel voor je klaar via deze weg!

@LowLands Er is inderdaad een update geweest. Een week van te voren heb je een e-mail gekregen op het e-mailadres wat bij ons bekend is. Hierin staat ook dat de opnames na deze update weg zullen zijn. Ik begrijp dat je nu geen tv kunt kijken, of in ieder geval zenders mist. Dit is niet de bedoeling! Heb je de TV Box al eens van de stroom gehaald? Mocht dit niet werken, kun je ook testen of het helpt om de TV Box bekabeld met een andere LAN poort van het modem te verbinden. Maakt dit verschil? Zo niet, dan wil ik graag jouw toestemming om de TV Box van een afstand te resetten. Je bent hierna wel eventueel nieuw gemaakte opnames kwijt. Ik hoor het graag van je!

Bedankt voor je begrip maar ik krijg begrip van iedereen die ik telefonisch of via hier spreek maar mijn probleem oplossen of nakomen wat er allemaal word toegezegd vanuit tmobile blijft helaas tot op heden uit !! 

Ik heb op deze site en telefonisch tig keer mijn probleem voorgelegd en elke keer word mij beloofd dat het word opgepakt en opgelost maar helaas is er nog steeds niks opgelost.. Mijn laatste telefonische contact was vorige week en toen kwam diegene aan de telefoon er niet uit en beloofde mij dat ik binnen een kwartier teruggebeld zou worden door een geautoriseerd persoon maar dat was zo te merken weer de zoveelste loze belofte want tot op heden heeft niemand mij teruggebeld !! 

Ik lees op deze site veel meer vergelijkbare problemen en als dit de gang van zaken is van tmobile dan gaat dit heel veel klanten kosten.. 

Betalen voor diensten die ik niet heb ontvangen is bij mij uit den boze en ik vertik dat te doen.. verdere woorden wil ik hier niet aan vuil maken want ik word er moe van om mij aan jan en alleman te moeten verantwoorden en uitleggen maar mijn gevoel zegt dat er niet eens word geluisterd want er word helemaal niks mee gedaan !! 

 

Reageer