F.A.Q.

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

259 reacties

Reputatie 7
Badge +14

@MaxxxMaxxx Rustig typen en zo nodig hoofdletters gebruiken 

Reputatie 1

@CrisTien helaas al geprobeerd, code ook gekopieerd en geplakt. 

Reputatie 2

Hi @Michel369, hier weet ik raad op! Op ieder modem van ons kun je maximaal vier TV Boxen aansluiten als het om een glasvezelaansluiting gaat. Het Draytek modem heeft twee TV-poorten (3 en 4),bij de Zyxel kun je iedere poort (1-4) gebruiken voor Internet of TV. 

 

Weet je zo voldoende? Mocht je nog iets willen vragen, laat het ons weten!

Dank je voor je antwoord maar het probleem zit hem in het feit dat ik mijn tv en internet gesplist heb op mijn managed switch. Internet op VLAN 1 en TV op VLAN 2. Dit werkt perfect op mijn Draytek maar helaas heeft die wat kuren dus heb ik een andere (Zyxel) ontvangen. Met de zelfde configuratie lukt het mij niet om meer dan 1 tv box werkend te krijgen. werkt het internet en de tv boxen op het zelfde lan netwerk? m.a.w. kan je met 1 aansluiting op de Zyxel zowel internet als tv aansluiten?

Ik snap niet welke hoofdaansluiting ik heb.

Ik heb dit soort dingen nog nooit eerder gedaan.



Ene kant van de kamer heb ik foto 1



Dan heb ik aan de andere kant







Ik snap niet wat de ene en de ander is.



Kan iemand mij alsjeblieft er mee helpen.



Groet,



Thomas Elzinga
Reputatie 7
Hi @Thomeck94, allereerst van harte welkom bij T-Mobile Thuis. Ik geef je graag meer informatie! 🙂



De eerste foto ziet er uit als een wandcontactdoos en is waarschijnlijk de juiste aansluiting. De tweede foto is een coax aansluiting en dit is een techniek die wij niet gebruiken. Je kan de modem het beste rechtstreeks aansluiting op je ISRA-punt (de hoofdaansluiting), deze ziet er ongeveer zo uit. Ik vermoed dat de aansluiting op de eerste foto aan is gesloten op je ISRA-punt en dat je hier de modem dus ook op aan kan sluiten.
Reputatie 2

Hallo @Michel369 

Op de Zyxel kan je inderdaad elke poort voor zowel internet als tv gebruiken 

Dank je voor het antwoord, werkt het dan met een VLAN ID? Ik neem aan dat de tvbox en internet nog steeds op verschillende netwerkadressen werken? Ik zoek een reden waarom het niet in mijn configuratie werkt. Ben niet zo bekend met IPTV.

Hallo,



Ik heb paar brieven gekregen, daar staat op 8 mei dat ik hem kan aansluiten T-Mobile thuis .. en op de site staat vanaf 1 mei. Wat moet ik geloven?
Hallo,



Ik heb een eigen modem en heb de modem van T-Mobile niet nodig, en om later de gezeik met modem terugsturen wil ik dit voor de oplevering voorkomen. Hoe regel ik dit?

Groet
Reputatie 2

@Michel369

Ben je ook overgezet op het nieuwe tv platform T-Mobile TV? In dat geval is het splitsen van internet en IPTV niet nodig want de tv werkt dan ook gewoon via een internetpoort.

Met de default instellingen op de switch dus zonder VLAN's zou dan op elke poort zowel internet als IPTV moeten werken.

Dat weet ik niet, hoe kan ik dit zien? Mijn oude Draytek werkt nog steeds dus waarschijnlijk niet?

 

kan ik de App ook in Turkije gebruiken?
Reputatie 2

@Michel369

Je kunt de het tv kastje aansluiten op een internet poort en kijken of het werkt.

Bovenste is het startscherm van het oude platform op tv en onder zie je het startscherm van het nieuwe tv platform.

Bedankt voor je duidelijke antwoord. Ik zit nog steeds op het oude platform. Op het moment dat ik de tvbox aansluit op een internet poort dan start de tvbox niet door.

 

Ik heb geen internet thuis, heb alles geprobeerd

Reputatie 7
Badge +3
@waeldan1 Er is op dit moment een algemene storing, er wordt inmiddels aan gewerkt...



Groet, Folkert
Reputatie 1
Een tijdje geleden heeft de installateur een wifi versterker aangesloten. Hij verzekerde mij dat ik hetzelfde wachtwoord hiervoor kon gebruiken als mijn eerste wifi kanaal. Maar helaas werkt dit niet. Zou iemand contact kunnen opnemen met mij om dit op te lossen. Want nu heb ik niet veel aan de versterker.

Groet Maryse
Reputatie 7
Hey @MarysevM,



Dat is vreemd! Als het goed is zou je hetzelfde wachtwoord moeten kunnen gebruiken als op je modem. Hoe is je versterker aangesloten op je modem? Bekabeld of draadloos?

Wanneer je versterker bekabeld is aangesloten dan kan het inderdaad zijn dat je een ander wachtwoord ingesteld hebt gekregen.

Als je versterker draadloos is aangesloten dan kun je op het WPS knopje drukken, je versterker neemt dan automatisch hetzelfde wachtwoord over van je modem.☺️
Reputatie 1
De versterker is inderdaad bekabeld aangesloten. Dus dan is de volgende vraag, hoe kom ik aan een wachtwoord?
Reputatie 7
Hi @MarysevM, als je zelf geen wachtwoord in hebt gesteld dan is het standaard wachtwoord user/user of je vindt hem op de sticker achter op je modem. Op onze website vind je hier ook een stap-voor-stap uitleg voor! 🙂
Reputatie 7
Hi @MarysevM, als je zelf geen eigen wachtwoord in hebt gesteld dan is de inlog standaard user/user of de inlog die op de sticker van je modem staat. Op onze website vind je hier ook een stap-voor-stap uitleg voor! 🙂
Ik heb sinds 21-06-2019 tmobile thuis 2 weken niets aan de hand maar na die 2 niets meer, geen internet telefoon en tv.

Ik wil per direct mijn abbo opzeggen mar dat kan niet?????

Geen zin in standaard riedeltjes ik ben het zo zat.

Gezegde schoenmaker blijf bij je lees.

Mobiel zijn jullie echt een van de beste maar de rest.....
Reputatie 7
Hi @cheetah1985, ik heb meteen met je meegekeken en zo te zien is er een probleem met de verbinding vanaf de centrale naar jouw adres. Dit is inderdaad geen reden om je abonnement kosteloos op te kunnen zeggen (opzeggen kan natuurlijk altijd maar in dit geval brengen we dan kosten in rekening). Uiteraard gaan we er wél voor zorgen dat je zo snel mogelijk weer online bent en er staat vandaag een monteur van de netbeheerder gepland. Ik heb er alle vertrouwen in dat de monteur het oplost!
Reputatie 7
Hi @cheetah1985, als we de storing echt niet op kunnen lossen dan sta je zeker in je recht. Maar aangezien we nog niet zover zijn is er van kosteloze opzegging geen sprake. Mocht je er echt op staan dan kan het natuurlijk maar we brengen dan kosten in rekening voor de termijn waarin je jaarcontract nog zou lopen. In de meeste gevallen zou ik je dit dus niet aanraden gezien de kosten die hier bij komen kijken.
Kan u mijn vast bellen uitzetten
Reputatie 4
Hi @hphilippen, bedankt voor je berichtje op onze Community! Ik heb gelijk je abonnement erbij gepakt, en zo te zien ben je via de chat al geholpen door één van mijn collega's. Fijn! 😄

Vorig jaar september glasvezel kabel abonnement afgesloten. Zit nu nog te wachten op de installatie. 

3x contact opgenomen met de klantenservice, ongeveer 1x per 2 maanden. 

Dit is toch niet normaal?

Ik heb al meer dan een half jaar een WiFi pakket in de berging staan om aan te sluiten. 

Betaal nog niks, maar heb het idee dat je bij Tmobile in de maling word genomen. 

 

 

Hallo,

 

Vandaag heb ik mijn internet pakket verhoogd.

De kosten zouden zijn: van 45 voor 40 euro.

Vervolgens zie ik mijn odido > mijn abonnement staan dat er 45 euro in rekening wordt gebracht.

Wie herkent dit? Uiteraard ga ik deze week even bellen maar ik ben benieuwd of dit vaker voorkomt

Gr

Reageer