News

Verbeteringen Internet + TV van Odido

  • 21 February 2019
  • 86 reacties
  • 39635 Bekeken
Verbeteringen Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

86 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Dylandr, de vertraging van 12-18 seconden die er nu maximaal is, kunnen we niet verder verlagen. Dit heeft deels met de manier van casting te maken en deels met de standaard vertraging die er op live sportuitzendingen zit (zo’n 10 seconden). Ik kan me als sportfanaat heel goed voorstellen dat het soms niet ideaal is wanneer je de straat al hoort juichen voordat het doelpunt gevallen is, sorry voor het ongemak. 

Opheffen dat de tv box na 4…of 8 uur op stand-by gaat!

 

Moderator edit: houd het bij maximaal één leesteken aan het eind van een zin. Bedankt.

 

het vervangen van de Amino A140 staat er niet bij.
Das wel een belangrijke 😇

Goede, toegevoegd! :)

 

 

 

 

 

Ja 5GHz-band internet en zijn die Draytek modems nog wel veilig? Dat ding is van 2015. Het is toch ook handiger als iedereen hetzelfde modem heeft?

Die A140 boxen zijn nog van het Vodafone Thuis tijdperk? Ik heb hier een Amino Aria 610x.

 

 

 

 

We gebruiken custom firmware op de Draytek die we uiteraard up-to-date houden, deze zijn dus zeker veilig! De A140 TV Boxen zijn inderdaad nog van het Vodafone tijdperk. Er zijn er nog een klein aantal in gebruik die we nu dus aan het vervangen zijn ;)

 

 

 

 


Een firmware van Apr 21 2017, noem je up-to-date houden?

821d04ee-ab57-4c06-8ebf-71dc7bd7d0b9.png

 

 

 

@WhySoSerious  De draytek firmware op 16 mei 2023, nog steeds actueel...

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Hio, ik snap je toevoeging niet helemaal. We hebben meermaals aangegeven dat de Draytek niet meer geüpdatet wordt en dat deze technisch gezien end-of-life is. Dit betekent niet dat het modem niet meer functioneert natuurlijk, maar wel dat deze omgeruild kan worden indien gewenst. Mocht je hiervan gebruik willen maken, dan zet ik me daar met alle plezier voor in - laat het alsjeblieft weten!

@Jason hey! Klopt het dat het bij bestaande klanten nog niet is doorgevoerd de prijsverlaging op het kpn netwerk?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Ytt98 , welkom bij de community. 

Prijsverlaging? Aansluitingen via het KPN netwerk zijn duurder dan via ODF. Of voor jouw aansluiting een andere prijs mogelijk is kun je vaststellen als je jouw abonnement aanpast via my-tmobile.  Het goede nieuws is namelijk dat nu via KPN networks ook tot 1gbit verbindingen geleverd kunnen worden.

@eric hey ja ik las dat op de community vandaar zie afbeelding 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ytt98, zo te zien heb je al een uitstekend antwoord ontvangen van Eric! Nog een kleine toevoeging: ik ben in je dossier gedoken en zo te zien zit je op ODF en kan je al genieten van de erg lage prijzen op ODF. Dat is mooi meegenomen!

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Ytt98 ,

Dan klopt het met mijn advies, eventuele nieuwe prijzen worden zichtbaar en zijn aankiesbaar als je een snelheidswijziging doorvoert in je my-tmobile. Ik zie die lagere prijs inderdaad staan. Ik zit op KPN WBA

 

Reputatie 5

Hallo. Wanneer komt er IPv6 ondersteuning? Webcare en de chatbot geven aan dat ik hier moet zijn voor antwoord.

Hallo. Wanneer komt er IPv6 ondersteuning? Webcare en de chatbot geven aan dat ik hier moet zijn voor antwoord.

Aangezien er op de T-Mobile community ook al 4+ jaar om gevraagd wordt, en het antwoord steeds was: er staat niets op de planning, lijkt het dat Odido IPv6 compleet blijft negeren tot het echt niet meer kan. Ik ben nu ~5 jaar klant, en vind het langzamerhand goed geweest met het negeren van deze belangrijke techniek.

Helaas hebben andere glasvezel aanbieders die wél IPv6 ondersteunen óók beperkingen die ik erg vervelend vind. Wij kijken TV via Apple TVs (de box wat destijds T-Mobile ons stuurde werkte erg slecht), maar bijvoorbeeld KPN heeft niet eens een AppleTV app.

Ik kan alleen maar tegen Odido zeggen: zodra ik een provider ontdek die IPv6 en AppleTV fatsoenlijk ondersteund, ben ik weg. (Tenzij Odido IPv6 ondersteund of op korte termijn gaat ondersteunen). Gezien de koppelverkoop genaamd combinatiekorting betekend dat ook mobiel overstappen, voor zowel mijzelf als mijn partner. Ik geef onze ~€110 per maand liever aan een provider die wél investeert om fundamentele technische zaken op orde te hebben.

Reageer