F.A.Q.

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

259 reacties

Reputatie 2

Ik heb een klacht ik kan namelijk vaak programma,s van Sbs6 en canvas,national geographic niet terugkijken opname teller blijft op 0000000 staan,bv sbs6 programma wat een uitvinding van 29-04 ,06-05 vrankx van29-04,06-05 Laurent 26-04,03-05 Canvas enz enz ,graag antwoord op deze vragen. Mvg Ben Schaap

Reputatie 1

Hallo!Ik wil het hebben over het nieuwe TV systeem in Almere.Dat is in eens helemaal anders!!

Niet erg,lijkt beter wat betreft de TV weergave.Maaaaarrrrr,wat is er gebeurd met mijn oude opnames???Van voor deze verandering??Zijn die gewist???Ik heb heel wat geprobeerd, maar kan ze niet meer vinden..

Joop Roos

Goedemorgen!

 

Vanwege de storing heb ik een voucher code gekregen per email. Daarmee kan ik onbeperkt internetten, wat nodig is. De code heb ik een half uur geleden gekregen, maar tot nu toe werkt de code niet. Ik krijg nog altijd de melding van 2244, dat de code ongeldig is. 

 

Hoe kan ik een andere code vragen, zonder meer dan 30 minuten in de wacht te staan?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @LowLands,

De opnames die vóór de update gemaakt zijn, zijn inderdaad weg en niet meer terug te halen. Je zou hier minstens een week van tevoren over geïnformeerd moeten zijn. Mocht dat niet het geval zijn, dan is er iets misgegaan, maar de oude opnames zijn helaas echt weg.

Reputatie 1

Dat is heel jammer,ook al omdat het zo onverwachts kwam.Niemand heeft mij geïnformeerd over het veranderen van het systeem.

Nou we het daar over hebben,die plaatjes van de zender,kunnen die niet wat groter?Veel te klein om het op afstand te kunnen zien!!Ik zocht dus naar Paramount i.v.m. met die opnames,maar was echt niet te ontcijferen op een paar meter afstand..En ja ik heb een bril op voor afstand kijken!!En echt niet een kleine TV!(113 cm breed!)

Beste,

 

Fijn dat jullie iedere maand mijn factuur sturen naar mijn mailadres. Deze maand heb ik de factuur echter al twintig (!) keer ontvangen. Wat kan ik doen om dit mail bombardement te stoppen?
 

groet, Lennart Kik

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Lennart56 

Die emails worden automatisch verstuurd door T-Mobile dus mogelijk gaat er daar iets mis. Via de app > facturen > factuurmeldingen, kun je de emails ook helemaal uitzetten.

Reputatie 6
Badge +2

@Sander1972 Super dat je het nieuwe modem hebt ontvangen, ik help je graag verder om ook een goede verbinding te krijgen met het wifipunt! 

Ik ben direct het systeem ingedoken en zie dat je onlangs over bent gegaan van DSL naar Glasvezel. Je hebt hiervoor een compleet nieuw installatiepakket gekregen en een e-mail met instructies om de oude apparatuur terug te sturen. Hierbij wordt ook het oude wifipunt terug verwacht, zodat de order kan worden afgerond en doorloopt in het systeem. 

Geen zorgen! Ik heb gelijk een nieuw wifipunt jouw kant opgestuurd, namelijk de WX5600. Ik weet zeker dat je hiermee een goede verbinding zult ervaren! 

Mocht je geen QR code hebben ontvangen, dan lees je in dit topic hoe je de apparatuur alsnog terug kunt sturen: Hoe stuur je de apparatuur terug? | Odido community

 

op 14-03-2024 zou de Guidion monteur mijn internet + tv aansluiten.

Blijkbaar was dit onmogelijk, en moet er een afspraak gemaakt worden, om dit te vervangen.

Nu heeft Odido mijn vorige provider opgezegd, en groen licht gegeven om me af te sluiten aangezien Odido succesvol was geinstalleerd.Dit is niet het geval!

Nu zitten we met een gezin van 4 zonder TV en internet. Heb een voucher gekregen voor onbeperkt internet, maar dan moet je wel een mobiel abonnement hebben van Odido. Deze ging helaas pas gister in, maar zelfs dit werkt niet goed. 

*Edit Zojuist gebeld door het bedrijf dat een nieuw glasvezel kastje komt monteren a.s donderdag. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de Guidion monteur a.s donderdag komt om te installeren? Hebben lang genoeg gewacht!

@Sander1972 Super dat je het nieuwe modem hebt ontvangen, ik help je graag verder om ook een goede verbinding te krijgen met het wifipunt! 

Ik ben direct het systeem ingedoken en zie dat je onlangs over bent gegaan van DSL naar Glasvezel. Je hebt hiervoor een compleet nieuw installatiepakket gekregen en een e-mail met instructies om de oude apparatuur terug te sturen. Hierbij wordt ook het oude wifipunt terug verwacht, zodat de order kan worden afgerond en doorloopt in het systeem. 

Geen zorgen! Ik heb gelijk een nieuw wifipunt jouw kant opgestuurd, namelijk de WX5600. Ik weet zeker dat je hiermee een goede verbinding zult ervaren! 

Mocht je geen QR code hebben ontvangen, dan lees je in dit topic hoe je de apparatuur alsnog terug kunt sturen: Hoe stuur je de apparatuur terug? | Odido community

 

Wat top!. Enig idee wanneer hij wordt geleverd? En de oude spullen zitten in een doos en komen er dit weekend aan. QR code heb ik.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Sander1972, ik ben voor je gaan kijken en ik zie dat de verzendorder nog bij onze logistiek ligt. Ik gok dat hij begin volgende week verzonden wordt! Dan kun je de zending volgen in Mijn Odido. 

Reputatie 6
Badge +2

@Ambise Fijn om te lezen dat er gelukkig al wordt gewerkt aan een oplossing en dat de afspraak met de netwerkbeheerder staat! 

Ik begrijp heel goed dat je de installatie graag zo snel mogelijk gereed ziet, maar ik kan niet beloven dat Guidion op dezelfde dag langs komt. De netwerkbeheerder zal aan ons doorgeven dat de werkzaamheden zijn hersteld, zodra dit is gedaan, sturen wij Guidion aan. 

Uiteraard wil ik dat jullie gebruik kunnen maken van het internet en ik kan mij goed voorstellen dat één Hotspot voor vier personen niet zo goed werkt. Als uitzondering mag je van mij daarom een Odido simkaart kopen (€10) in één van onze Odido Shops. Als je een foto van de bon in dit topic plaatst, vergoed ik deze gelijk voor je. Ik stuur je dan ook gelijk nog een Voucher code. 

 

 

Ik wil deze even boven krijgen. Ook ik heb mijn wifi naam willen veranderen. Alleen wat er nu gebeurt is dat mijn wifi naam die ik in geef niet meer onthouden wordt. Kortom het veld bij wifi naam blijft leeg. Contact gezocht met Odido en na een aantal keren reset etc werkt het allemaal nog steeds niet. Ook na een volledig reset van Odido werkt het niet. Iemand een oplossing ?

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @DavevdEerden 

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat en de gegevens aanpassen bij WiFi instellingen?

Hallo @DavevdEerden 

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat en de gegevens aanpassen bij WiFi instellingen?

Zal dat straks even proberen, via mijn tel kom ik er i.i.g. niet in aangezien ik totaal geen verbinding kan maken met de WiFi omdat hij geen WiFi naam aangeeft. Via het mobiele netwerk kom ik er i.i.g. niet in op 192.168.1.1

 

Reputatie 7
Badge +15

@DavevdEerden 

Je komt er alleen in wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk , als je via de WiFi niet kan verbinden doe het dan eens bekabeld.

@DavevdEerden

Je komt er alleen in wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk , als je via de WiFi niet kan verbinden doe het dan eens bekabeld.

Ik zal morgen dat even proberen, zit namelijk tegen een verhuizing aan en daar waar ik heen ga verhuizen ben ik morgen. Tot zover alvast bedankt en zal laten weten of ik er in kom en het dan wel kan veranderen. Overigens denk ik van niet aangezien de helpdesk van Odido dat al heeft gedaan. ( neem ik aan )

@DavevdEerden

Je komt er alleen in wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk , als je via de WiFi niet kan verbinden doe het dan eens bekabeld.

Ik ben er nu bekabeld in alleen blijft hij zeg maar doorladen wanneer ik in de configuratie wil komen van het draadloze netwerk 

Reputatie 7
Badge +15

@DavevdEerden

Geef de Zyxel anders eerst eens een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

@DavevdEerden

Geef de Zyxel anders eerst eens een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Ik ben er inmiddels in geweest en heb de WiFi kunnen veranderen. En een WiFi wachtwoord ingevoerd. Dus dat is gelukt. Moet ik nu mijn Laptop er bedraad uithalen om te kijken of het nu werkt ? Want mijn tel ziet hem i.i.g. nog steeds niet 

 

Ik heb inmiddels de modem opnieuw opgestart en nog steeds ziet en mijn laptop en mijn tel de wifi niet….

Reputatie 7
Badge +15

@DavevdEerden 

Zien ook alle andere WiFi apparaten de wifi niet? Voer eens een fabrieksreset uit en lukt het dan met de standaard gegevens?

@DavevdEerden

Zien ook alle andere WiFi apparaten de wifi niet? Voer eens een fabrieksreset uit en lukt het dan met de standaard gegevens?

Een reset gedaan en nu is hij de wifi naam weer kwijt ( staat blanco ) en dus ziet zowel mijn laptop als mijn tel de wifi niet. 

Reputatie 7
Badge +15

@DavevdEerden 

Dat hoort niet zo te zijn. De gegevens zoals ze achterop de Zyxel staan moeten dan hersteld zijn. Er lijkt wat mis met de Zyxel.

@DavevdEerden

Dat hoort niet zo te zijn. De gegevens zoals ze achterop de Zyxel staan moeten dan hersteld zijn. Er lijkt wat mis met de Zyxel.

Yep dat denk ik ook  🙂 dus maar bellen met @Jason van Odido  oid want dan moet ik een nieuwe hebben. 

Reageer