F.A.Q.

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

259 reacties

Reputatie 2

Hi @Michel369, helemaal super dat onze topper @Waqqas jou zo goed geholpen heeft! Ik help je graag bij jouw laatste vraag om je om te zetten naar T-Mobile TV. Voordat ik dit voor je kan aanvragen, deel ik graag nog de voorwaarden met je:

Omdat jij nog in het bezit bent van twee Entone Amulet 515 TV Boxen, dienen deze eerst omgewisseld te worden naar een Aria 610. Als je akkoord gaat met de volgende punten, dan zet ik de TV Box swap alvast in werking. Zodra de nieuwe TV Boxen bij jou up and running zijn, dan kan ik de migratie verder aanvragen en zal je vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. 

Weet dat de opnames op de huidige TV Boxen verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. In jouw My T-Mobile Thuis kun je na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Je zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de tv geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang je een e-mail en sms vlak voordat je wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra je bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij hier enthousiast over bent, dan hoor ik graag een akkoord van je. Vervolgens ga ik dan voor je aan de slag! 😁

Hoi Lisa,

Bedankt dat je reageer op mijn bericht. Ik vind het niet zo’n goeie deal als ik eerlijk ben. Ik kan nu lokaal opnemen op 2 devices zonder dat dit mij geld kost. Als ik over zou gaan naar het nieuwe platform moet ik hier 5 euro per maand voor betalen. Dan blijf ik liever op het oude platform want ik zie dan eigenlijk de meerwaarde hier niet van. Hoe lang blijft het oude platform nog ondersteund?

Reputatie 7
Badge +16

Dat klopt @JasperdeRijk, het is niet de bedoeling dat persoonsgegevens in een voor het publiek zichtbaar bericht worden geplaatst. Dit is om jou en anderen te beschermen volgens de privacywetgeving (GDPR). :wink:

Reputatie 1

Ik heb tot 2maal gevraagd om een nieuwe afstandbediening en nog niets ontvangen. Toen ik voor de zekerheid mijn adresgegevens deelde werd me verzocht die te verwijderen. Zouden jullie me nogmaals een nieuwe afstandbediening kunnen sturen en zou ik jullie dan mijn adresgegevens kunnen meegeven zodat die naar het juiste adres gaat. Het vervelende hier is dat deze afstandsbedieningen niet in de winkel verkrijgbaar zijn (ik heb al eens voor niets een universele afstandsbediening gekocht), dus als knoppen het niet meer doen kun je niets.

Hallo @mvandijk0 

De codes kun je gebruiken met een simkaart van T-Mobile, BEN of Tele2, een prepaid simkaart van T-Mobile mag ook.

Simpel is ook onderdeel van T-Mobile, waarom kan ik dit dan niet met mijn eigen simkaart doen?

Reputatie 7

Hi @JasperdeRijk, geen zorgen, we kunnen jouw gegevens voor je Thuis abonnement vinden aan de hand van je Community account. Een aantal bestellingen lijkt niet aan te zijn gekomen, we zijn er mee  bezig om dit op te lossen. Excuses voor de vertraging!

Maar dat betekent dus nog steeds dat ik van bijvoorbeeld 40 favoriete zenders het kanaal nummer moet weten? Of via de gids moet doorscrollen tot aan de gewenste zender? Want voor zover ik weet kan ik die zenders alleen maar op volgorde zetten maar ze nog steeds niet kan hernummeren, terwijl het zo handig is om bijvoorbeeld nr. 33 in te toetsen. Bij de meeste providers is dat geen probleem.

Met vriendelijke groet

Rob

Reputatie 7
Badge +15

@mvandijk0 

Misschien kan dit in de toekomst maar voor nu zou je langs een T-Mobile winkel kunnen gaan voor een prepaid simkaart.

Reputatie 1

Hallo!

Wie kan me onderhand ECHT helpen???

Ik zit morgen al 4 weken zonder tv-box.

Heel vaak t-mobile gesproken via telefoon, messenger en community maar nog steeds geen tv-box.

Ik weet dat t-mobile niet lang geleden met een andere leverancier werkt en dat de corona crisis ook wat impact heeft maar 4 weken om een tv-box op te sturen klopt volgens mij niet. 

AUB help want we beginnen er echt moe van te werden. T-mobile probeerd de pijn te verzachten door de aansluitkosten te vergoeden, dat is een prima vergoeding. En ook moet ik laten weten als we de tv box binnen hebben zodat men ook iets kunnen doen aan de kosten van afgelopen 4 weken wat ook prima is, maar het feit blijft dat we na zo veel contact te hebben gehad, nog steeds geen tv box hebben!! 

 

Ik weet niet of er meer zijn met dit probleem maar dit schiet niet op. Misschien kan er wat druk achter gezet worden?

Ik hoor heel graag hoe nu verder, hoe lang het wachten op een tv box nog duurt…

 

Mvg. Cansiv

Reputatie 7

Hey @cansiv,

Jeetje, vier weken is wel erg lang! Het klopt dat we problemen hebben ervaren met de switch van leverancier en de huidige omstandigheden waarin we leven, maar hier zou jij als klant niet de dupe van moeten zijn. Ik heb zojuist de afdeling die daar over gaat op de hoogte gesteld en verzocht je zo snel mogelijk een nieuwe TV Box toe te zenden. Zodra het pakketje de deur uitgaat dan ontvang je daar per e-mail netjes een bevestiging van. Sorry voor het ongemak Cansiv! Weet dat je in de tussentijd gebruik kunt maken van TV Anywhere als noodoplossing. Dan kun je in ieder geval volgen wat er allemaal op TV gebeurt. 

Reputatie 2

Is er een storing op vast internet? Utrecht Leidscherijn, glasvezel 3544aw, krijg geen verbinding!

Reputatie 1

Ook storing wifi achterhoek maar volgens de site van t mobile werkt alles prima....ik zie al meldingen van gisteravond....raaaaar

Reputatie 1

Klantvoordeel.

 

Hallo. Ik heb ongeveer anderhalf jaar een T-Mobile abonnement voor internet thuis. Sinds kort heb ik op het mobiele telefoonnummer van mijn vrouw een T-Mobile mobiel abonnement erbij. Het lukt maar niet om het klantvoordeel aan te vragen via de website. Ik heb al twee keer met een medewerker aan de lijn gehangen, vele minuten overigens, en nu krijg ik zojuist de factuur met nog steeds het oude bedrag, zonder het klantvoordeel erin verwerkt.

Help!

Reputatie 2

Goedemorgen!
, mijn klantnummer is XLW09772. Gisteren ontving ik de router en het bericht dat de verbinding rond 18.00 uur zal worden geleverd. Ik plukte alles zoals in de video op de website. Router werkt en ik kan ook verbinding maken met mijn apparaten, maar er is geen internet. Ik weet niet of T-Mobile me niet heeft verbonden of dat er iets met mijn router is.
Groeten, D P Majka

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sander van Steensel 

Het mobiele abonnement staat wel op hetzelfde adres? Bij welke stap loopt de aanvraag vast?

Je kan op drie manieren klantvoordeel activeren, via dit online formulier, via het mobiele abonnement > klantvoordeel of via het thuis account > klantvoordeel en dan kies je voor meer abonnementen toevoegen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @daroo 

Gebruik je het meegeleverde aansluit doosje of heb je een aansluitpunt waar je de DSL kabel gewoon kan inprikken?

Als je een oude wandcontactdoos hebt controleer dan of je enkel rood en blauw hebt aangesloten, soms kan het signaal ook op oranje en wit binnen komen ipv rood en blauw. Wellicht kun je in de meterkast ook eea veranderen bovenin aan je ISRA.

Aftakkingen naar andere kamers kun je ook beter verwijderen indien die er zijn.

Reputatie 2

Ik heb een landingspunt in het nest.  Ik heb twee verschillende geprobeerd.  en het internetpictogram werkt niet.

op de mijn thuis pagina staat dat mijn router inactief is

Moet ik het signaal zelf activeren?  moet alles werken na het verbinden?

Reputatie 1

dank je wel!  

maar het duizelt me allemaal.  ik zou gewoon graag willen weten wat er nou mis is gegaan.  waarom uitgaande mails ineens niet meer verstuurd kunnen worden.    en dat iemand me stap voor mee helpt.  

Ik ben best wel boos dat door het veranderen van Tele2 naar T-mobile ik ineens met al dit gedoe zit. :-(

Reputatie 7
Badge +15

@daroo 

Is de installatiedatum al verstreken? Nadat je werkend internet hebt moet in je T-Mobile thuis account alles vanzelf geactiveerd worden dus je hoeft daar niks te doen.

Je bedoeld zo een aansluitpunt met 2 poorten? Alle 2 de poorten geprobeerd? In je meterkast heb je als het goed is een PTT ISRA, je kan daar boven het klepje los halen en de draden controleren.

Je kan ook de draden losmaken en een eigen kabel aansluiten en je modem testen in de meterkast.

Reputatie 2
Ik heb de poort in de doos gecontroleerd en de kabels zijn aangesloten. en in de uitlaat van de woonkamer met 4 gaten werken niet.
activatiedatum was gisteren :”Je kunt binnenkort (donderdag 30 april 2020) genieten van T-Mobile Thuis.”

 

is het signaal ingeschakeld?

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Jacq1310 ,

Als je eens begint met bij Thunderbird de gegevens die je bij Versatel ook ingevoerd hebt weer opnieuw invoert.(zoals voor de overstap alles stond). Dus de inkomende en uitgaande server van Versatel en het wachtwoord van Versatel. Dan zou het moeten werken.

 

Voor alle duidelijkheid in de volgende link staat het stap voor stap beschreven.

Thunderbird gebruiken mail van provider

Reputatie 7
Badge +15

@daroo 

Kun je die wandcontactdoos in de muur eens open schroeven om te kijken of enkel rood en blauw zijn aangesloten? Misschien kan je ook oranje en wit ipv proberen.

De DSL kabel zit in de DSL poort? Ergens zit iets niet goed of het signaal komt niet binnen. Plaats zonodig een foto van de aansluiting in de wandcontactdoos als je er niet uit komt.

Hoi, gister per abuis een adapter met kabel meegezonden met retourzending apparatuur (modem en twee tv kastjes). Is dit naar mij terug te sturen? Zending nummer 3SCFUS4628314

Reputatie 1

OK.    dank je wel voor je reacties.  Ga het een dezer dagen proberen. ik ben gewoon erg moe.   

Reputatie 2

 

Reputatie 7

Hi @Yoketje, super goed dat je hier om hulp vraagt! Ik help je met alle liefde om dit probleem aan te pakken. Heel fijn dat je aangeeft wat je al hebt geprobeerd om dit op te lossen. Zojuist heb ik jouw verbinding gecheckt en hierin zie ik de TV Boxen niet terug. Kun je aangeven of beide TV Boxen rechtstreeks zijn aangesloten op het modem? Zo niet, dan wil ik dat aan je adviseren. Kun je een zogenoemde powerflip voor mij uitvoeren op de TV Box met de opnames? Dit doe je als volgt: 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

Heeft dit het probleem aangepakt? Zo niet, dan wil ik een factory reset uitvoeren. Hiermee gaan alleen alle opnames verloren die op de TV Box staan. Dus ik hoor heel graag van je of de powerflip de oplossing was. Weet dat ik dit zo snel mogelijk wil fixen! 🍀

Reageer