F.A.Q.

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

259 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@Retourzending Bedankt voor je vlotte terugkoppeling!

Retourpakketten worden naar onze distributiepartner verstuurd en die bergen de apparatuur daarin dan vervolgens op. Ze kijken daarbij niet specifiek naar eigen apparatuur die per abuis erin gestopt is, hoe zuur ook. Dat klinkt erg bot, maar is hoe het te werk gaat. Ik probeer morgen contact op te nemen met deze partner, maar kan daarin geen belofte maken, sorry.

Hoera, een nieuwe TV aangeschaft QLED 3840x2160, maar....

 

Entone Amulet 515b met opname functie

TV signaal output via HDMI: 1280x720 /50p

Hoe krijg ik een beter signaal?

Alle genoemde tests & resets reeds uitgevoerd. Speelt dit probleem met de set-top nog steeds?

Mijn huidige abbo is internet 20. Kan het daar aan liggen? Tests geven een gem. van 18,5 Mb/s.

 

 

Na opeens last te krijgen van een blokkerig signaal (de eerste maand nergens last van), alle tests uitgevoerd en kwam er achter dat ik een veel betere resolutie zou moeten hebben.

 

 

Slechte klantenservice. Wilden binnenkort eigenlijk verlengen. Nu vandaag is internet, wifi alles uitgevallen. Heb 1uzr klantenservice aan de telefoon gehad die mij constant in de wachtrij heeft gezet en zei mevrouw eigen schuld had je op glasvezel over moeten stappen dsl is de deur uit en werkt niet meer. Dat klopt voor geen meter alle buren hebben werkend internet via dsl. Nu zal ik 5 werkdagen misschien moeten wachten tot dat ik gebeld werd voor een afspraak met een monteur?  

Dear All,


I have received T-mobile home internet equipment 3 days ago then I have noticed all of equipment has existed in home that belong to previous tenant. all of equipment are installed and working but the internet is not connected and the internet sign on the modem is red. I have switched old modem by new one that T- mobile has sent to me but the problem has not solved yet. technician is supposed to come on 19th August but it is so late and I need internet urgently.

who can help me?

 

 

Kan ik me voorstellen. Helder! Bedankt, ben benieuwd 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Mahsa1187, welcome to the Community! 

When you order a Fiber-connection, the installation is always carried out by a technician. This is because the equipment and the FTU (fiber optic connection point) are extremely fragile. If something goes wrong, the damage can amount to hundreds of euros. In addition, the service guarantee on all loose parts of the connection expires if you decide to install it yourself. Great that you prefer to do it yourself, but that is not recommended. If help is needed later because a part is defective or the connection doesn't work, we can no longer help you. The technician must also register the connection with our technical department and always does this after an installation. If this doesn’t happen, your connection will not be officially registered. May I therefore ask you to wait until the 19th? Thanks in advance for your cooperation and if there's anything else I can do for you, please let me know. I'd be more than happy to help.

Have an amazing weekend! 😊🌞

Hi Team,

I have received a message to pay bill for Decemeber but I am already moving away and bill at new address should be less can I get an explanation for that?

Regards

Ashish Dubey

Nu via facebook een hulpzame, vriendelijke hulp gehad en ook iemand met verstand. Dat wat de heer van de klantenservice aan de telefoon zei klopt absoluut niet. Bij ons is nog geen sprake ervan dat dsl al gaat verdwijnen. Raar dat mensen bij de telefonische klantenservice niet echt weten over hoe en wat

Goedemorgen,

 

Ik zag dat er tweemaal een bedrag van mijn T-mobile thuis is afgeschreven en dat op de factuur van november is komen te staan. 
Ik ben hiervan niet op de hoogte gebracht? Zou wel fijn en netjes zijn als dit wel gebeurd. Als jullie om een storing niet kunnen afschrijven, prima. Laat het dan wel weten via een e-mail en niet zelf even een bedrag afschrijven. 

Uit nieuwsgierigheid ben ik benieuwd of dit juridisch mag? 

Gr.

Reputatie 7

@ashish01july no worries, you're always paying one month in advance so when a change like a move occurs you essentially pay too much for that month. Which is why you will receive a final invoice the month in which any amount you overpaid will be reimbursed!

Hi @Angel0 Excuses, normaal gesproken sturen we inderdaad een e-mail als er echt iets mis gaat in de facturatie. Ik heb meteen even met je meegekekeken en in dit geval is er in oktober niets in rekening gebracht en dit is in november weer rechtgetrokken. Je hebt dus niets “te veel” betaald maar een bericht hierover was inderdaad wel handig geweest.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Retourzending, het is niet mogelijk om de meegezonden kabel en oplader terug te sturen, sorry. 

Reputatie 1

ik ben nog niet verder gekomen met Thunderbird.

maar toch nog weer de vraag mbt dat wachtwoord dat steeds gevraagd wordt bij mijn emailadres op smtp.t-mobilethuis.nl

het oude wachtwoord werkt niet.  lijkt me logisch.  heb ik een nieuw wachtwoord nodig?  en hoe kom ik daaraan?

kan ik daar nog een antwoord op krijgen?

veel dank.  

Hi Brian,

 

Bedankt. Ja klopt dat het is rechtgetrokken maar zonder kennisgeving in in maand 60 euro afhalen, is niet zo fatsoenlijk. 

Mocht er geen geld van mij geïncasseerd worden dan krijg ik vast en zeker een mail dat dit niet is gelukt :)

 

Hopen dat T-Mobile hiermee rekening wil houden volgende keer en ze wat met mijn opmerking doen.

 

Fijn weekend.

Reputatie 7
Badge +9

Welkom @M.Harings op de Community, ik ben blij om te horen dat de juiste informatie toch goed terecht is gekomen! Voor vragen kun je ook hier op de Community altijd terecht.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Harpoen, mijn excuses en ik zou je heel graag helpen om tot een oplossing te komen! Ik zie dat je inmiddels een aantal bedragen van ons terug krijgt of al hebt ontvangen. Zou je aan kunnen geven waar je nog een vraag over hebt?

Ik help je heel graag om dit helemaal recht te zetten!

Reputatie 7

Hi @Jacq1310, ik had ontzettend gehoopt dat het inmiddels weer perfect zou werken! Fijn dat @soepkip67 je onlangs verder heeft geprobeerd te helpen. Ik wil je graag verwijzen naar het onderstaande topic: 

Kun je aangeven of dit jou verder heeft geholpen? Check daarnaast ook voor de zekerheid de supportpagina van Thunderbird voor meer tips and tricks: Thunderbird E-mail Support. Ik heb zelf persoonlijk geen ervaring met Thunderbird, dus ik wil je dolgraag helpen, maar houd er alsjeblieft rekening mee dat ik aan mijn kant dan ook enigszins zoekende ben. Ik wil het zo snel mogelijk weer werkend krijgen bij jou. Hebben jullie misschien nog een extra tip in petto @soepkip67 of @TechRacing93? 💪

 

Reputatie 2

Hi @Michel369, dankjewel voor de terugkoppeling! Die beslissing respecteer ik uiteraard. Ik durf niet te zeggen hoe lang het oude platform nog ondersteund wordt. Achter de schermen vinden nog steeds de migraties plaats, dus ik vermoed dat dit uiterlijk nog enkele maanden/weken ondersteund wordt. Heb je wellicht een smart tv die geschikt is voor onze Smart TV App?

Zo ja, dan kun je wellicht overgaan op de App en één van de TV Boxen opzeggen, zo blijf je hetzelfde betalen wanneer je Cloud Opnemen toevoegt. Weet dat ik graag met je meedenk, zodat je niet meer gaat betalen. 

Dank je Lisa, daar had ik nog niet over nagedacht. Ik heb nu 3 tv-boxen in gebruik waarvan 2 met opname mogelijkheid. Daar heb ik nu voor beide 5 euro korting op per maand. Vervalt dit na een wijziging naar het andere platform? 1 tv-box heb ik eigenlijk niet meer nodig dus dat zou dan kunnen vervallen zodat die 5 euro gebruikt kan worden voor cloud opslag. Ik heb nog wel een vraag over die cloud opslag, werkt dat het zelfde als het opnemen nu met de tv-boxen? Kan je de cloud opname overal terug kijken? Ook via de APP?

Reputatie 1

Hoi @Harpoen, mijn excuses en ik zou je heel graag helpen om tot een oplossing te komen! Ik zie dat je inmiddels een aantal bedragen van ons terug krijgt of al hebt ontvangen. Zou je aan kunnen geven waar je nog een vraag over hebt?

Ik help je heel graag om dit helemaal recht te zetten!

Daar heb ik al zovaak over gebeld en ik zou dezelfde dag teruggebeld worden maar was dus weer een loze belofte en dat vind ik totaal niet kunnen.. belofte maakt schuld.. alles is terug te lezen in jullie systeem en ik zou het prettig vinden als tmobile nakomt wat ze toezeggen en mij bellen met een passende oplossing.. deze kwestie loopt al vanaf 7 februari jongstleden en tis wel een keer genoeg geweest.. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Michel369, leuk dat je voor het nieuwe platform open staat! Als je overstapt naar het nieuwe platform zal inderdaad die € 5 korting per maand vervallen. Dit betekent dat je momenteel € 10 per maand betaalt voor de opnamemogelijkheid en na de wijziging zou dit ook € 10 worden (namelijk € 5 voor het opnemen zelf en € 5 voor de tweede TV Box door de vervallen korting). De derde TV Box voor € 5 euro per maand kan geheel vervallen.

Daarnaast krijg je bij Cloud Opnemen de mogelijkheid om 200 uur aan opnames te bewaren. De opnames kan je inplannen én terugkijken via de T-Mobile TV App voor Smart TVs, de TV Anywhere App voor mobiele apparaten, én de webversie van TV Anywhere. Daarnaast kan je dit natuurlijk ook doen via de TV Box.

Mocht je hiervoor akkoord geven dan horen wij dat graag. Ik weet zeker dat het je goed zal bevallen! 😃

Reputatie 1

Hallo @Sander van Steensel 

Het mobiele abonnement staat wel op hetzelfde adres? Bij welke stap loopt de aanvraag vast?

Je kan op drie manieren klantvoordeel activeren, via dit online formulier, via het mobiele abonnement > klantvoordeel of via het thuis account > klantvoordeel en dan kies je voor meer abonnementen toevoegen.

Hallo Waqqas, dank voor je reactie.

T-Mobile thuis internet staat op mijn naam. Het mobiele telefoonabonnement op naam van mijn vrouw. Beide wel op het zelfde adres.
Via het online formulier krijg ik de foutmelding: dit telefoonnummer is niet te koppelen. Ditzelfde ook voor het koppelen via het thuis account.
Omdat de telefoon en het abonnement via Belsimpel is besteld, is er (nog) geen mobiele abonnement-account.

Groet,
Sander

 

Reputatie 7
Badge +15

@Sander van Steensel

Beide abonnementen moeten natuurlijk wel actief zijn.

Hi T-Mobile,

 

Ik krijg op mijn tv abonnement alles dubbel van jullie, 2x dezelfde factuur. 2x updates van de klantenservice etc. Ik heb hierover een keer gebeld maar kreeg te horen dat hier niks aan te doen was. Voor zover prima. 

Nu had ik een nieuwe tv box nodig en raad het al, ik ontving er 2. Op de factuur zie ik nu ook ineens 2 tv boxen. Laten we het zo doen:

  • jullie lossen het technisch mankement op.
  • de kosten voor de 2de tv box wordt van de laatste 2 facturen gehaald
  • ik stuur de 2de tvbox terug die nog in de doos op zolder ligt

laat maar horen als we het zo kunnen oplossen.

 

groet,

ivo

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ivo_84,

Fijn dat je dit aankaart en opmerkelijk om te zien dat je sommige brieven tweemaal toegestuurd krijgt, ik zou niet alle dubbele brieven direct kunnen verklaren!

De extra TV Box kan ik daarentegen wél verklaren. Je had namelijk bij ons aangegeven dat de nieuwe TV Box initieel niet binnen was gekomen. Eén collega heeft het correcte pad gevolgd om de TV Box te vervangen, maar een andere collega niet. Hierdoor zijn er op twee verschillende manieren een nieuwe TV Box naar je toegestuurd én daardoor heb je hier ook tweemaal een email van ons over ontvangen. 

Graag wil ik dit meteen voor je oplossen en daarom heb ik één TV Box uit jouw abonnement gehaald waardoor je er nu nog één overhoudt. Via de email vind je het retourlabel waarmee je de TV Box gratis en makkelijk terug kan sturen.

Daarnaast heb ik de maanden met dubbele TV Box kosten voor je vergoed en je ontvangt hierover snel één email ter bevestiging van mij. 😉 Omdat de factuur van november, achter de schermen, al is opgesteld zal je het bedrag vergoed krijgen op de factuur van december. 

Hiermee verwacht ik alles voor je rechtgezet te hebben! 😃

Reputatie 7
Badge +8

@Harpoen Sorry dat je weer niet bent teruggebeld door mijn telefonische collega! Dit is natuurlijk niet zoals het hoort te gaan. Zoals mijn collega @Cal ook al aangeeft, komen de compensaties gelukkig jouw kant op. Volgens de logs in het systeem is dit ook hetgeen waar je momenteel op wacht. Mocht er nog iets anders aan de hand zijn of loop je nog tegen iets aan waarbij ik kan helpen, dan hoor ik het uiteraard graag!

Reputatie 1

@Harpoen Sorry dat je weer niet bent teruggebeld door mijn telefonische collega! Dit is natuurlijk niet zoals het hoort te gaan. Zoals mijn collega @Cal ook al aangeeft, komen de compensaties gelukkig jouw kant op. Volgens de logs in het systeem is dit ook hetgeen waar je momenteel op wacht. Mocht er nog iets anders aan de hand zijn of loop je nog tegen iets aan waarbij ik kan helpen, dan hoor ik het uiteraard graag!

Dit is dus typisch tmobile hahaha 

Ik praat over appels en tmobile heeft et over peren !!! Ik heb in mijn topic niet gezegd dat ik op compensaties wacht of dat dat het probleem is !! Tmobile maakt er uit zichzelf weer een ander verhaal van om zich wellicht in te dekken maar zo gaat het dus al sinds dag 1 dat ik klant ben.. het is fijner voor een klant als er word gehandeld naar het probleem en er word geluisterd naar de klant ipv zelf een ander verhaal ervan te maken !! Ondertussen alweer dagen verder en nog steeds ben ik niet gebeld door een geautoriseerd persoon die mijn kwestie voor eens en altijd kan en wilt oplossen.. is dit een spelletje die tmobile met meerdere klanten speelt want ik hoor en lees teveel ontevreden klanten !! 

Reageer