F.A.Q.

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

259 reacties

Hoi beste mensen.

Is een Zyxel T50 router te combineren met een Zyxel T54 router, als zij allebei op een eigen verdieping staat. Ik heb een glasvezel abonnement van 1Gbit.

Mvg

 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

 

Reputatie 7
Badge +15

@daroo

Om een bridge tap te voorkomen kan je eens in de meterkast kijken, als het goed is zit daar een PTT box en banaf daar zou één kabel naar één van die aansluitingen gaan. Kan je kijken naar welke hij gaat?

 

Zo zou de ISRA in de meterkast er uit moeten zien

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Retourzending, netjes dat je het aangeeft en dat is natuurlijk helemaal niet erg! Ik kan de retourzending niet her-retourneren zodat de adapter en kabel bij jou terugkomen, maar geen zorgen: ik zend je een nieuwe adapter met kabel toe. Gaat het om de adapter (voeding) van de TV Box tof die van het modem?

Reputatie 2

 

alle kabels gaan naar blauw en vervolgens naar aarde

 

Hoi @Retourzending, netjes dat je het aangeeft en dat is natuurlijk helemaal niet erg! Ik kan de retourzending niet her-retourneren zodat de adapter en kabel bij jou terugkomen, maar geen zorgen: ik zend je een nieuwe adapter met kabel toe. Gaat het om de adapter (voeding) van de TV Box tof die van het modem?

Bedankt voor je reactie. Het gaat om een adapter met usb kabel van een niet-TMobile device. Vandaar.. 

Reputatie 7

Yay, super @Yoketje! 🎈 Thanks voor het aangeven en nog veel kijk-plezier. 

Reputatie 7
Badge +15

@daroo .

Oh jeetje, excuus, deze kun je beter dicht laten en niet aan sleutelen. Dit is KPN eigendom.

Dan zal het probleem toch buitenshuis liggen. Wachten op een Moderator dus.

Reputatie 7
Badge +16

Aah ja dat is dan wel een gemis natuurlijk, dat kan ik jammer genoeg niet voor je terugsturen, sorry! 😫 Om wat voor niet-T-Mobile device gaat het?

Reputatie 2

 

Ik verplaats daar rustig niets. wat moet ik in dit geval doen?

Reputatie 2

 

kan iemand mij helpen alles aangesloten zoals het hoort, maar het internet werkt niet? is het signaal van het alarmsysteem actief?

Reputatie 7

Hey @daroo,

Kun je nog andere aansluitpunten vinden in huis, misschien in de meterkast? Zo ja, kun je testen of daar het internet wel wil werken? De eerste drie lampjes op je modem moeten dan groen zijn. Kun je geen verdere aansluitpunten vinden of werkt het allemaal niet, geen probleem, ik heb op de achtergrond alles in gang gezet om er voor te zorgen dat jij gewoon kunt genieten van je internetverbinding! Binnen enkele dagen wordt er contact met je opgenomen voor het maken van een afspraak.

Reputatie 2

 

moet de dsl-kabel 4 kleuren of 2 hebben? omdat ik heb gemerkt dat er 4 in de kast zijn en mijn DSL heeft er maar twee ??

Reputatie 2

 

Ik heb de kabel vervangen door eentje met 4 pinnen en plotseling begon de router groen te gloeien, ook het internetlampje. het probleem was de kabel, ik wacht nu op verbinding

Reputatie 1

Ivm privé omstandigheden ben ik vergeten de apparatuur terug te sturen na het opzeggen van mijn tv abbonnement. Zou ik wat meer dagen de tijd kunnen krijgen? Ik kan ivm in het buitenland zijn nu de spullen pas 13 maart opsturen naar jullie. 
 

groetjes 

Reputatie 7

Hi @daroo, goed om te zijn dat het gelukt is! Je krijgt 2 kabels bij je installatiepakket geleverd, de korte kabel met het label ‘DSL’ moet je gebruiken om de modem aan te sluiten op het ISRA-punt. De andere kabel is een netwerk kabel en deze kan je gebruiken om apparaten op je modem aan te sluiten (TV Box, laptop etc).

Reputatie 2

 

zeer goed, alleen de DSL-kabel die ik ontving had twee pinnen, ik gebruikte mijn kabel met vier pinnen en nu werkt het internet. Met vriendelijke groet en bedankt voor de antwoorden

Beste T-Mobile, 

 

Sinds gisterochtend hebben wij geen internet meer in Almere. Het lampje op mijn modem blijft continu op rood staan en ook mijn TV doet het niet. 
 

Vanmiddag kwam er een update op het forum dat de verbindingen zijn hersteld in Almere. Na het resetten van mijn modem hebben wij nog steeds geen internet! 
 

Wat kan ik nu het beste doen? 
 

Verneem graag van jullie. 
 

Groet, Jim

Reputatie 7

Hi @JimStefano

 

Dan kijken we snel even verder! Zou je de zwarte media converter van de stroom willen halen? Daarna ook het modem. Wil je nu de haven tussen beide loshalen een daarna modem en MC weer op laten starten? Na 5 minuten kun je de kabel weer aansluiten tussen MC en modem. 

 

Helpt dat nog niet? Verander dan de schuifjes op de MC van 1 en 6 naar 3 en 4 of juist andersom. 

Helpt ook dat niet? Geef dan aan welke lampjes er branden op het modem en doorloop dit stappenplan: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/problemen/geen-bedraad-internet.

Hi Sander, 

 

Dank voor je snelle reactie. MC en modem van het stroom gehaald en jouw instructies opgevolgd. Helaas zonder succes. Wat bedoel je precies met de schuifjes? Ik kan namelijk niks vinden op mijn MC, enkel een paar ingangen! 

Zie hieronder welke lampjes er branden. 
 


Groet, Jim

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @JimStefano, op de Media Converter zit aan de zijkant (of onderkant/achterkant afhankelijk van hoe deze bevestigd en opgehangen is) een rood rechthoekje met 6 witte switches. Onderstaand een screenshot van de switches die we bedoelen:

 

 

Verander de swtiches op de MC van 1 en 6 naar 3 en 4 of juist vice versa. Dit moet helpen! 😁 

zelfs hier is geen touw aan vast te knopen. Slechte ervaringen met T mobile thuis. Heel veel spijt. Nu start de router af en toe uit zich zelf op en kan ik daarna alles dat via wifi loopt weer opnieuw installeren/.

 



➡Staat jouw vraag niet in deze FAQ? Vraag het ons in een nieuw topic!

Via de links in dit topic kun je reageren op dat onderwerp. Kom je er niet uit, dan kun je hieronder reageren. Graag zelfs! Op de Community helpen T-Mobile en vele andere klanten je graag verder. Lees ook gerust de huisregels voor je post!

 

 

Aah ja dat is dan wel een gemis natuurlijk, dat kan ik jammer genoeg niet voor je terugsturen, sorry! 😫 Om wat voor niet-T-Mobile device gaat het?

Om een Mighty vaper sneloplader. Heeft dat invloed op wel of niet kunnen terugsturen ervan? Iemand pakt die doos toch uit? Bedankt voor je reactie. 

Reputatie 7

Hi @MJOH Ik zie dat je een post hebt geprobeerd te plaatsen maar ik zie alleen een quote, geen tekst, mogelijk is er iets misgegaan met het posten. Daarnaast had je je aangemeld met je 06-nummer, die heb ik aangepast vanuit privacy overwegingen. Als ik je ergens mee kan helpen laat het dan gerust weten, ik zit voor je klaar! :slight_smile:

Reageer