F.A.Q.

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

259 reacties

@jayem Hmm dat is vreemd. Is het Wifi netwerk wel zichtbaar met je computer of telefoon of helemaal niet? Waar gaat het precies mis met verbinding maken? Ik kijk graag met je mee!

@ErwinBtje Lekker op vakantie geweest of was het voor zaken? :relaxed:  Haal je deze snelheid bekabeld of via Wifi? Zou je eens een speedtest willen doen (het liefst via de desktop app dus niet de browser) van zowel de bekabelde als de Wifi verbinding en hier de resultaten willen posten? Dan gaan we kijken hoe we dit op kunnen lossen!

 

Beste ik heb net een mail gestuurd met 3 verschillende screenshots met 3 verschillende servers. Komen allen niet hoger uit dan 160 mb/s met de desktop app. Wi- fi snelheden liggen zelfs onder de 100 mb/s

 

 

Reputatie 7

Hi @Michel369, helemaal super dat onze topper @Waqqas jou zo goed geholpen heeft! Ik help je graag bij jouw laatste vraag om je om te zetten naar T-Mobile TV. Voordat ik dit voor je kan aanvragen, deel ik graag nog de voorwaarden met je:

Omdat jij nog in het bezit bent van twee Entone Amulet 515 TV Boxen, dienen deze eerst omgewisseld te worden naar een Aria 610. Als je akkoord gaat met de volgende punten, dan zet ik de TV Box swap alvast in werking. Zodra de nieuwe TV Boxen bij jou up and running zijn, dan kan ik de migratie verder aanvragen en zal je vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. 

Weet dat de opnames op de huidige TV Boxen verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. In jouw My T-Mobile Thuis kun je na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Je zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de tv geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang je een e-mail en sms vlak voordat je wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra je bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij hier enthousiast over bent, dan hoor ik graag een akkoord van je. Vervolgens ga ik dan voor je aan de slag! 😁

Hallo ik wil graag mijn televisie en telefoon abo opzeggen zodat ik alleen nog WiFi heb. Kunnen jullie dit regelen? Sarinah

 

Welkom Thuis op de Community

 

Heb je contact gehad met de klantenservice van T-Mobile voor thuis en ben je naar deze pagina verwezen? Dan zit je hier goed, dit topic is dé wegwijzer voor al jouw T-Mobile voor thuis vragen!

 

ACTUEEL

 

INTERNET EN MODEM

 

VAN BESTELLING TOT INSTALLATIE

 

TELEVISIE

 

ADMINISTRATIEF



➡Staat jouw vraag niet in deze FAQ? Plaats een reactie onder dit topic, dan pakken we het zo snel mogelijk voor je op!

Je kunt natuurlijk ook altijd de antwoorden op jouw vragen vinden in onze Wiki, neem nu snel een kijkje op de homepage: 
Wiki Homepage

Via de links in dit topic kun je reageren op dat onderwerp. Kom je er niet uit, dan kun je hieronder reageren. Graag zelfs! Op de Community helpen T-Mobile en vele andere klanten je graag verder. Lees ook gerust de huisregels voor je post!

ik zou graag de zenders willen hernummeren naar mijn eigen nummers zodat ik in plaats van bijvoorbeeld kanaal 456,  12 aanmaak

Reputatie 7

Hey @ErwinBtje,

Ik heb je gisteren in een privébericht van meer informatie voorzien. :smiley:

Hoi @esm12345,

Ik kan dat zeker regelen voor je! Zojuist heb ik je TV en telefonie pakket opgezegd met 1 maand opzegtermijn. Je ontvangt zo dadelijk een e-mail met de bevestiging en de retourprocedure. 

ik zou graag de zenders willen hernummeren naar mijn eigen nummers zodat ik in plaats van bijvoorbeeld kanaal 456,  12 aanmaak. dat is makkelijker te onthouden dan alle kanaalnummers

Ik weet mijn mobiele thuis mailadres niet meer wat moet ik doen. Kan iemand uitleggen hoe ik daarachter kan komen of het kan veranderen?

Ik ben overgestapt op t mobile, officieel sinds vandaag, maar de installatie is zondag 3-9. Ik heb nu geen internet want de vorige provider is gestopt. Nu zou ik graag de link voor een tijdelijke hotspot ontvangen.

Reputatie 7

Hey @Jennus,

Daar heb ik wel een antwoord op!  Heb je onlangs van ons e-mails ontvangen? Wanneer je op een e-mail klikt dan zie je ook alle geadresseerde e-mails, waaronder die van jou en je T-Mobile Thuis e-mail adres.

Mocht je er niet helemaal uitkomen dan mag je mij gerust een privébericht sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan zoek ik gelijk je e-mail adres erbij. :smile:

Hi,I am new to T-Mobile internet.My instalation date for the internet was yesterday 24th december 2019,I installed my Modem only today(25th December).But i see there is no internet.Can some one help me.

Mijn interne harde schijf geeft continu aan dat hij vol is er staan geen opnamen gepland en alle bekeken opnamen zijn gewist ik heb de stekker al eruit gehaald dit heeft niets opgelost wat kan ik nu nog doen?

Reputatie 7
Badge +16

Hi @gmkandan1985,

 

Welcome to the Thuis club and to our Community! :smile:

 

Thank you for your message and patience. Sorry to hear your internet isn't working properly. No worries though, I'll do my utmost to help you as much as possible. Internet is extremely important. You should have a solid connection too! First we check the most important things. - Check which lights are on on the modem. Does WAN or Internet not light up? Then disconnect the modem from the power for 10 seconds by unplugging the power cord. - Is it about WiFi and is the WLAN light not on? Then press the button "WLAN / WPS / Wireless / wifi" until the light comes on. - Are the lights on, but you are not connected? Then connect your computer directly to the modem with an internet cable on port 1 or 2 of the modem. If you have a Zyxel modem, it doesn't matter which port you connect the computer to. Does it still not work after this? Then follow this link: https://thuisservice.t-mobile.nl/internet-en-email/wel-wifi-geen-internet. This allows you to solve common problems. Hope this helps!

Hi,

I received my modem before this year and supposed to work from 3rd of January. The Modem is Zyxel T-50 and I connected the power and phone line (to DSL) and turn it on. but only 3 Led (Power, 2.4G, 5G) is green and all other are off. 

I tried to talk via 0800 0092 but it is in Dutch language and unfortunately don't understand what should I do.

if anybody can help me or send a technician to my house to make it OK, that is highly appreciated.

0642046140 is my mobile no.

 

Kind Regards

Behzad

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Hakendehuis, wat super om te zien dat je een abonnement bij ons afgesloten hebt. Ik wil je alvast van harte welkom heten! 

Ik heb gelijk jouw bestelling erbij gepakt en ik zie dat je gebruikmaakt van de Overstapservice. Hierbij zeggen wij de oude provider voor je op, op het moment dat jouw abonnement bij ons actief wordt wat na de installatie is. Wij hebben nog geen signaal aan de oude provider doorgegeven dat het abonnement bij hun gestopt moet worden. Ik wil je daarom aanraden om contact met ze op te nemen om te kijken of je weer aangesloten kan worden! Laat je het me weten als dit gelukt is? 

Reputatie 7

Hi @Bezzz, I’m happy to help! Did you connect the modem to the connection point where the cable comes in the building, the so called ISRA point or are you using a wall socket somewhere else? If this is the case then try connecting the modem directly to the ISRA with the right cable. You can see what an ISRA looks like here. If the modem is connected properly and still not working then let me know, then I will send a mechanic over to check the connection!

Reputatie 1

Zeker 2 weken geleden liet ik een bericht achter met een vraag voor een nieuwe afstandbediening wegens een defecterende 1 knop. Ik ontving een reactie dat er één werd opgestuurd. Vooralsnog heb ik deze niet ontvangen.

Groet,

Jasper

Gebeld met KPN en het is niet mogelijk tot zondag aan te sluiten😟

bedankt voor je antwoord. Overigens werkt de hotspot niet voor mijn tv. Collega van u heeft mij er doorheen geloodst, maar geen succes.

Reputatie 7
Badge +15

@JasperdeRijk  kun je je privé gegevens weghalen? Dit is een openbare community.

Reputatie 1

Goedemiddag.

Ik ben per 1 november overgegaan op T mobile glasvezel omdat oude KPN aansluiting vervalt.  Internet gaat goed tot dusver,  maar ik heb problemen met versturen email. Ik werk met Mozilla Thunderbird en heb een versatel email adres.    Ik heb smtp server aangepast naar smtp.t-mobilethuis.nl, poort 465, beveiliging ssl/tls,  gebruikersnaam volledig en normaal wachtwoord.   maar het werkt niet.  ik krijg steeds de vraag om een wachtwoord.  welk wachtwoord is dat dan?  het wachtwoord dat ik gebruikte bijv. bij inloggen via webmail?  Dit lukt trouwens ook niet. 

Ik begrijp dat mijn huidige emailadres nog 6 maanden in gebruik blijft, dus het zou goed moeten gaan. 

ik raak ondertussen behoorlijk moedeloos. :-(

groeten,  Jacqueline

Misschien helpt het als jullie contact opnemen met KPN? Ze hebben geen datum wanneer het signaal gestopt moet worden volgens u. Maar hebben het wel gestopt, ik zeg dat en zij zegt dat ze daar niks aan kan doen.

Hierdoor was ik dus erg huiverig om over te stappen, geen internet.

Reputatie 7

Hey @JasperdeRijk,

Sorry voor het ongemak! Blijkbaar is er iets mis gegaan bij de levering. Ik heb gelijk een nieuwe afstandsbediening voor je besteld. Komt er zo snel mogelijk aan! :rocket:

Hi,

Door vertraging bij het aansluiten van onze wifi van TMobile Thuis hebben wij codes gekregen. Echter zit ik bij Simpel en lukt het mij niet om met de sms code dit te activeren. Wat kan ik hier voor doen?

Dit is de automatische reactie die ik krijg: Je kunt geen gebruik maken van de dienst omdat je nummer hiervoor is geblokkeerd. Maak de blokkade ongedaan op www.payinfo.nl en ontvang de dienst.

Op de link klikken lost ook niks op  

 

Reputatie 7
Badge +16

@JasperdeRijk Ik denk dat er iets is misgegaan in het distributiesysteem of tijdens de bestelling. Sorry voor het ongemak, niemand hoort 14 dagen te wachten op een nieuwe ab! Er komt een nieuwe jouw kant op, binnen 3 tot 5 werkdagen ligt deze op de stoep.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mvandijk0 

De codes kun je gebruiken met een simkaart van T-Mobile, BEN of Tele2, een prepaid simkaart van T-Mobile mag ook.

Reputatie 1

@Piotr @Jason ik hoop dat mijn adresgegevens bij jullie in het systeem staan. Ik had ze aan het bericht met mijn vraag toegevoegd, maar toen verzocht Waggas ze eruit te halen. 

Reageer