News

Verbeteringen Internet + TV van Odido

  • 21 February 2019
  • 86 reacties
  • 39649 Bekeken
Verbeteringen Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie

86 reacties

Reputatie 4

Mei:

TV Updates
  • Viceland beschikbaar op TV Anywhere.
Niet meer in mei?
Reputatie 7
Badge +4
het vervangen van de Amino A140 staat er niet bij.
Das wel een belangrijke 😇
Reputatie 6
Totaaltv is nou ook niet zo betrouwbaar vind ik persoonlijk. Die schrijven vaker wel wat.

Snap best dat je met concurrentie zit, maar aan de andere kant, als je met iets nieuws komt, wil je er toch mee pronken? Zeker met al de ellende die je leest de laatste tijd, zouden ze hierop in kunnen spelen. Klanten worden misschien wat geduldiger of niet.

Ik laat me verrassen tegen die tijd.
Reputatie 4
het vervangen van de Amino A140 staat er niet bij.
Das wel een belangrijke 😇

Heb liever dat ze die Draytek modems vervangen.
Reputatie 7
Badge +4
Eens, maar kennelijk denken ze er bij marketing toch anders over. Zou me niet verbazen als ze geschrokken zijn van het statement. Al zou ik er juist gebruik van maken om een algemeen statement te maken. Zonder details. Maar dat ben ik, just a user.

Als er iets komt, dan zal dat pas na de zomer zijn. Is het bereik vele malen groter.
Reputatie 7
Badge +4
dat snap ik, alleen de A140 staat updates in de weg. de draytek is zelfs sneller als de huawei. alleen niet op de wifi...

Terug kijken via de TV gids werkte slechts 2 keer. Daarna zijn de iconen hiervan verdwenen en de reeds uitgezonden programma's in het grijs :(

Reputatie 4
Ja 5GHz-band internet en zijn die Draytek modems nog wel veilig? Dat ding is van 2015. Het is toch ook handiger als iedereen hetzelfde modem heeft?

Die A140 boxen zijn nog van het Vodafone Thuis tijdperk? Ik heb hier een Amino Aria 610x.
Reputatie 7
het vervangen van de Amino A140 staat er niet bij.
Das wel een belangrijke 😇

Goede, toegevoegd! :)


Ja 5GHz-band internet en zijn die Draytek modems nog wel veilig? Dat ding is van 2015. Het is toch ook handiger als iedereen hetzelfde modem heeft?

Die A140 boxen zijn nog van het Vodafone Thuis tijdperk? Ik heb hier een Amino Aria 610x.

We gebruiken custom firmware op de Draytek die we uiteraard up-to-date houden, deze zijn dus zeker veilig! De A140 TV Boxen zijn inderdaad nog van het Vodafone tijdperk. Er zijn er nog een klein aantal in gebruik die we nu dus aan het vervangen zijn ;)
Reputatie 2

Is al is bekend wanneer de vertraging uit de tv is? Sinds ik over ben naar glasvezel is het zo’n grote vertraging. Niet meer van een paar seconde maar tientallen seconde wat met sportwedstrijden heel vervelend is. Je hoort de buren eerder juichen. Als ik inlog in iemand zijn ziggo go app dan is die soms zelfs sneller, het helpt soms amino opnieuw op te starten maar het is echt vervelend

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Dylandr, de vertraging van 12-18 seconden die er nu maximaal is, kunnen we niet verder verlagen. Dit heeft deels met de manier van casting te maken en deels met de standaard vertraging die er op live sportuitzendingen zit (zo’n 10 seconden). Ik kan me als sportfanaat heel goed voorstellen dat het soms niet ideaal is wanneer je de straat al hoort juichen voordat het doelpunt gevallen is, sorry voor het ongemak. 

Hallo. Wanneer komt er IPv6 ondersteuning? Webcare en de chatbot geven aan dat ik hier moet zijn voor antwoord.

Aangezien er op de T-Mobile community ook al 4+ jaar om gevraagd wordt, en het antwoord steeds was: er staat niets op de planning, lijkt het dat Odido IPv6 compleet blijft negeren tot het echt niet meer kan. Ik ben nu ~5 jaar klant, en vind het langzamerhand goed geweest met het negeren van deze belangrijke techniek.

Helaas hebben andere glasvezel aanbieders die wél IPv6 ondersteunen óók beperkingen die ik erg vervelend vind. Wij kijken TV via Apple TVs (de box wat destijds T-Mobile ons stuurde werkte erg slecht), maar bijvoorbeeld KPN heeft niet eens een AppleTV app.

Ik kan alleen maar tegen Odido zeggen: zodra ik een provider ontdek die IPv6 en AppleTV fatsoenlijk ondersteund, ben ik weg. (Tenzij Odido IPv6 ondersteund of op korte termijn gaat ondersteunen). Gezien de koppelverkoop genaamd combinatiekorting betekend dat ook mobiel overstappen, voor zowel mijzelf als mijn partner. Ik geef onze ~€110 per maand liever aan een provider die wél investeert om fundamentele technische zaken op orde te hebben.

Reputatie 7

Hi @FRaGMaN, dat is gek! Heb je al even een reset van de TV Box geprobeerd? 

Reputatie 4

Een smart tv app zou ook een uitkomst zijn. Dan kan die oude decoder, die nog steeds geen update heeft de kast in.

Canal Digitaal had het al en nu ook beschikbaar bij KPN! 

https://tweakers.net/nieuws/159980/kpn-maakt-smart-tv-app-beschikbaar-voor-lg-televisies.html

Verbetering van de service?

begin eens met het verlenen van service. Door ondeskundig personeel een training te geven  over informatie delen. Als je ga verhuizen als trouwe t mobile klant en t mobile mee neemt even duidelijk uitleggen dat maar op 1 locatie tegelijkertijd tv en internet kan zijn. En op dit moment in mij situatie 2 weken geen tv en internet op geen enkel adres. En als je bel dan kan niemand wat voor je doen. Top!!!! Deze klant ben je kwijt ga zo door!!!! Mond op mond reclame is de beste!!!!

Is er al enig zicht op 'Opnemen in de cloud’?

Ik wel graag overstappen naar T-mobile Thuis, maar deze omissie is echt een no-go.

Reputatie 7
Badge +16

@TAVL@martva en @WhySoSerious We zijn inderdaad met leuke dingen bezig (achter de schermen), het is wat kinderachtig maar hier kan ik nu nog niets over melden. Het stukje cloud-opnames zal jullie al niet vreemd in de oren klinken. :wink: Hieronder alle belangrijkste FAQ’s nog even op een rijtje:

Q. Gaat T-Mobile Thuis Cloud Opnemen aanbieden?
A. Ja, T-Mobile zal vanaf begin volgend jaar Cloud Opnemen gaan aanbieden.

Q. Wordt Cloud Opnemen ook aangeboden aan bestaande klanten?
A. Ja, deze dienst zal gaandeweg het jaar ook beschikbaar komen voor bestaande klanten.

Q. Welke zenders kan ik opnemen via Cloud Opnemen?
A. Details van Cloud Opnemen worden bekend gemaakt zodra we deze dienst gaan aanbieden.

Q. Wat is de opslagcapaciteit en opslagduur van Cloud Opnemen?
A. Details van Cloud Opnemen worden bekend gemaakt zodra we deze dienst gaan aanbieden.

Q. Wat gaat Cloud Opnemen per maand kosten?
A. Details van Cloud Opnemen worden bekend gemaakt zodra we deze dienst gaan aanbieden.

Q. Voor welke apparaten zal Cloud Opnemen beschikbaar komen?
A. Details van Cloud Opnemen worden bekend gemaakt zodra we deze dienst gaan aanbieden.

 

Check ook het topic waarin dit, op gewiekste wijze, geïntroduceerd is door een topper: Cloud-opnames 2020.

 

Het idee om een Smart TV app te introduceren slingert ook al langer rond, dus die nemen we absoluut mee in de concept-ontwikkeling. Echt concrete antwoorden, op de cloud na, kunnen we daarom nog niet helemaal bieden. Maar het komt er echt wel aan! 

Reputatie 6

Hi @V. de Meijer , er is zeker zicht op het opnemen in de cloud! Ik kan je nog geen exacte datum geven, maar we zijn heel hard bezig om dit binnenkort te lanceren. Hou de Community in de gaten, zodra het live staat gaat hier zeker over gepraat worden. :blush:

Kunnen we dit echt geloven, of word het toch weer later en later en later @Jason , Er word heel veel beloofd maar zelfs een simpele firmware pushen lukt 2x niet op de duidelijk aangegeven datum en tijd, dus geloven doen we maar in de kerk of moskee of waar dan ook, maar ik wil daden zien.

 @TAVL en @Doornekamp33 Er zit inderdaad schot in de zaak! We streven er naar begin (Q1) 2020 Cloud Opnemen te gaan leveren. Een exacte datum kan ik nog niet noemen, omdat die nog niet bekend is. De specialisten werken er rond de klok aan om hier wel een exacte datum aan te hangen. Heel even geduld nog (ik durf het bijna niet te vragen).  ;)

Een TV-Box met HD aanschaffen, waar ik aan denk, is dus nu niet raadzaam?

Dat denk ik niet, maar als het weer word uitgesteld word het langer wachten.

Zou vorig jaar al komen als je tussen de regels leest.

Reputatie 7
Badge +15

Als je goed de community in de gaten houd wordt het nieuwe tv platform al getest door sommige klanten maar misschien zijn er nog wel wat zaken die eerst verbeterd moeten worden voordat het gelanceerd kan worden.

Reputatie 2

Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar, hoe wordt je tester van het nieuwe platform.

Tevens roept het ook enkele vragen op, zoals of er nieuwe TV boxjes worden geintroduceert met het nieuwe platform en zo ja, worden nieuwe klanten zoals bij het Zyxel modem weer als eerst bedient?

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Er lijkt nu toch echt beweging te zijn @Doornekamp33.:zipper_mouth::zipper_mouth: :zipper_mouth:

Reputatie 2

Ik citeer: "Uitstekende service, daar doen we alles voor!"

Na 2,5 maanden ellende geloof ik je maar weinig @Piotr, net als de rest van je collega's die van alles roepen. Je bent ongetwijfeld welwillend, samen met jou nog een zwik collega's, alleen iets voor elkaar krijgen "ho maar". Aan elkaar geregen door fouten!

Zorg eerst dat je goed op de kleintjes let en optimaliseert waar nodig voordat je allerlei nieuwe zaken ontwikkelt... wij het kleine niet eert,…

Wat een bagger... uitstekende service😡🤬

Reageer